۷ اثر مهم هنری در گالری Uffizi فلورانس ایتالیا

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا
۷ اثر مهم هنری در گالری Uffizi فلورانس ایتالیا

فلورانس یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای ایتالیا است که برای دوستداران هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است. افرادی که با تور اروپا به ایتالیا سفر می‌کنند، پس از رم معمولا از فلورانس نیز بازدید می‌کنند. این شهر به موزه‌ها و گالری‌های هنری خود مشهور است. پس اگر جزو کسانی هستید که از دیدن کارهای هنری لذت می‌برید، از گالری اوفیزی بازدید کنید.

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین گالری‌های هنری جهان، اوفیزی Uffizi در شهر فلورانس از زمان لئوناردو داوینچی، شاهکارهای جهان را در خود جای داده است. این گالری در سال ۱۵۸۱ تأسیس شد و توسط وصاری Vasari، معمار و نویسنده زندگی هنرمندان طراحی شده است.

 

تولد زهره توسط ساندرو بوتیچلی The Birth of Venus

شاید مشهورترین اثر اوفیزی، تولد زهره The Birth of Venus از جمله نقاشی‌هایی باشد که سطح شهرتش از مبهم بودن عظمت اثر اصلی به دست آمده است. ونوس زیبایی که روی پوسته خود ایستاده، بسیار اثر به یاد ماندنی است، این اثر همچنین جزییات زیادی دارد، چین‌های پارچه‌ای و گل‌های شناور که زیبایی اثر را دوچندان می‌کند و بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 ۷ مقصد عالی برای سفر به ایتالیا در زمستان ۲۰۲۰ 

The Birth of Venus


تاجگذاری باکره توسط فرا آنجلیکو Coronation of the Virgin

یکی از خیره کننده ترین قطعه‌های محراب که تاکنون ایجاد شده است ، اثر فرا آنجلیکو Fra Angelico مجموعه‌ای از مقدسین را به ما نشان می‌دهد که هرکدام روح و شخصیت منحصر به فرد خود را توسط نقاش استاد قرن پانزدهم ارائه می‌دهند. این نقاشی به تنهایی خیره کننده است، اما هنگامی که با کار حکاکی دقیق در طلا و جواهر همراه است، واقعاً به یک شاهکار تبدیل می‌شود.

 

Coronation of the Virgin

 

لائوکان و پسرانش توسط باچیو باندینلی Laocoön and his Sons

بخشی از راهروهای پر از مجسمه‌های نفس گیر گالری اوفیزی ، مجسمه‌های Baccio Bandinelli است که هر آنچه را که باید در مورد روش‌های هنری دوره رنسانس ایتالیا بدانیم، به ما می‌آموزد. اگر اهل هنر هستید، در سفرتان به فلورانس و بازدید از گالری حتما از مجسمه‌های باندینلی دیدن کنید و داستان‌های هر کدام را مطالعه کرده و یا از راهنمای گالری برای توضیحات بیشتر درخواست کنید.

 

  بهترین شهرهای اروپایی برای سفر به انتخاب لونلی پنلت

Laocoön and his Sons


مدونا با گردن بلند توسط پارمیجیانینو Madonna with the Long Neck

نسبت عجیب کودک بالغ و گردن معروف و طولانی که به اسم محاوره‌ای آن وجود دارد، باید علیه مشهورترین اثر پارمیجیانینو کار کند، اما به نظر می‌رسد که به نوعی این نقاشی را با نوع خاص خود منحصر به فرد کرده است. در واقع، همه چیز در این نقاشی رادیکال و خلاقانه است ، از این نسبت‌ها تا منظره عجیب آن و قرار گرفتن غیرمعمول چهره‌ها، نشان می‌دهد که یک نقاش سعی در به نمایش گذاشتن راه‌های جدیدی برای نشان دادن صحنه‌های آشنا دارد. مدونا با گردن بلند اثبات این است که یک روش جدید رادیکال می تواند منجر به نقاشی یک شاهکار شود.

 

Madonna with the Long Neck


اعلامیه توسط لئوناردو داوینچی و آندره دل ورروکیو Annunciation

گالری اوفیزی در داخل قسمت فوقانی موزه‌هایی قرار دارد که متعلق به کارهای داوینچی هستند. نقاشی اعلامیه یکی از ۱۶ نقاشی است که شاید از مشهورترین هنرمندان جهان در همه زمان‌ها داشته باشیم. یک بینش آموزنده از اوایل کار داوینچی است که این اثر را در کنار استاد خود وروچیو نقاشی کرده است. بدون شک تصور می شود که برای کشیدن این نقاشی همکاری بین این دو نقاش صورت گرفته است اما علائم سبک امضای داوینچی به وضوح دیده می‌شود. به خصوص در فرشته گابریل در سمت چپ که چهره آن شباهت بارزی با دیگر آثار این هنرمند، La Belle Ferronnière و Mona Lisa مونالیزا دارد.

 

 معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی 

Annunciation


مدوسا توسط کاراواجیو Medusa

علاوه بر زهره The Birth of Venus ، مدوسای کاراواجیو یکی از کارهایی است که بیشتر با نقاشی‌های گالری اوفیزی مرتبط است. این اثر دارای یگ بوم گرد است که یکی از مهمترین شخصیت‌های اساطیری را به نمایش گذارده است. در افسانه مدوسا سر او می تواند انسان‌ها را به سنگ تبدیل کند که سپر آینه‌ای که سرانجام او را شکست داد.

 

Medusa

 

دونی تاندو توسط میکل آنژ Doni Tondo

اگر از طرفداران هنرمند مشهور میکل آنژ هستید، فرصت خود را برای دیدن این تابلوی نقاشی دونی تندو که توسط میکل آنژ کشیده شده است را از دست ندهید.

 

 معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا 

Doni Tondo

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران