۷ دلیل برای سفر به کازان در روسیه

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)

اگر می‌خواهید به سفر روسیه بروید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار تور مسکو و سنت‌پترزبورگ، حتما به دیدن کازان نیز بروید. شهری زیبا در روسیه که دیدنی‌های ‌بی‌شماری دارد و بازدید از آن برای گردشگران تور روسیه یک سفر عالی را خواهد ساخت. اگر هنوز برای تصمیم گیری مطمئن نیستید، ما ۵ دلیل برای انتخاب کازان به عنوان مقصد بعدی سفرتان برایتان آورده‌ایم.

 

۱- کازان، شهری با تاریخ غنی

تاریخ غنی کازان باعث شکوه امروزی این شهر است. شهری که پایه‌های آن بیش از هزار سال قبل و در جایی دیدنی و خوش آب و هوا گذاشته شده است. در خلال سفر به کازان حتما باید از ابنیه تاریخی این شهر بازدید نمایید که نمایانگر این تاریخ هستند. یکی از معروف‌ترین این بناها، "کرملین کازان" است که از جمله میراث جهانی یونسکو نیز شناخته می‌شود. از جمله نقاط تاریخی دیگری که می‌توانید در سفر به کازان از آن‌ها بازدید نمایید شامل مسجد قل شریف، کلیسای Annunciation، قصر Agricultural و چندین و چند مکان دیگر می‌شود. در نهایت فراموش نکنید از موزه‌های زیبای این شهر نیز دیدن نمایید که در روسیه از بهترین‌ها به شمار می‌روند.

 

بهترین رستوران‌های کازان برای خوردن غذاهای حلال

۲- پایتخت ورزشی روسیه

مسابقات ورزشی همیشه بخشی از این شهر هستند. از تیم فوتبال کازان بگیرید تا انواع مسابقات ورزشی در طول سال در پایتخت ورزشی روسیه برگزار می‌شود که احتمال این که در هنگام سفر نیز بتوانید یکی از این مسابقات را از نزدیک ببینید زیاد است. کافی است بدانید که در چند سال اخیر، تنها ۳۰ استادیوم و سالن ورزشی جدید در کازان بازگشایی شده است که ۲۰ تای آن‌ها در استانداردهای جهانی‌اند.

۳- جایی عالی برای مسلمانانی که به روسیه سفر می‌کنند

یکی از نکاتی که باعث می‌شود کازان برای هموطنان ما شهری عالی برای مسافرات باشد، وجود مساجد جذاب و همچنین رستوران‌های متعدد است که به ارائه غذاهای حلال می‌پردازند. بودن در مساجد فوق‌العاده زیبای کازان برای هر گردشگری جذاب است و برای مسلمانان نیز جذاب‌تر خواهد بود.

 

دیدن این جاذبه‌های کازان را از دست ندهید

۴- ساعت‌هایی که می‌توانید در فضای باز گردش کنید

همانقدر که مراکز تاریخی زیادی در کازان وجود دارند، پارک‌ها و مناطق طبیعی زیادی نیز هستند که می‌توانید ساعت‌های طولانی در فضای باز به گردش و تفریح بپردازید. پارک ملی Volga-Kama یکی از این موارد است که زیبایی منحصر به فردی دارد و به واسطه‌ی این که منطقه‌ای محافظت شده تلقی می‌شود، می‌توانید پرندگان و حیوانات زیادی را ببینید که در یک محیط زیبا به زندگی مشغولند. البته برای رفتن به این پارک حتما باید از تورهای مخصوص استفاده کنید. پارک‌های شهری نیز در کازان زیاد هستند و نگرانی از این بابت نیز برایتان وجود ندارد.

۵- تجربه منحصر به فرد خرید

یکی از جذابیت‌های کازان خرید سوغات در این شهر است. بازارهای محلی کازان مملو از انواع تندیس‌ها، عروسک‌ها و خلاصه هر جور سوغات روسی است که می‌توانید با قیمتی مناسب آن‌ها را تهیه کنید. البته این بدین معنی نیست که کازان از مراکز خرید بزرگ و لوکس خالی است، بلکه چند مرکز خرید بسیار بزرگ و عالی همچون Suvar Plaza و Koltso Mall در این شهر هستند و برندهای مطرح زیادی در این مراکز فروشگاهی رسمی دارند.

 

با کودکان خود در کازان زیبا تفریح کنید

۶- شهری مناسب سفرهای خانوادگی

کازان شهری جذاب برای سفر با فرزندانتان نیز محسوب می‌شود و فعالیت زیادی هستند که هم برای آن‌ها تهیه شده و هم می‌توانید به صورت خانوادگی ازشان لذت ببرید. Kids Entertainment Centers یکی از این مراکز بازی است که با وجود دستگاه‌های مختلف، چندین ساعت شاد را برای کودکان و نوجوانان و حتی جوانان می‌سازد. کازان دارای باغ وحش، پارک‌های کوچک متعدد و چندین مکان تفریحی دیگر نیز هست. همچنین می‌توانید همراه خانواده از نمایش‌های عروسکی معروف کازان و همچنین پارک آبی  Riviera که یک پارک آبی فوق‌العاده است نیز لذت ببرید.

۷- قایق سواری

آخرین دلیل ما برای شما قایق سواری در کازان است. جایی که می‌توانید از زیبایی‌های آبی این بخش از روسیه نیز لذت ببرید. قایق‌های کوچک و بزرگی هستند که شما را برای تورهای دو ساعته یا حتی بیشتر به آب می‌روند. در این سفر شما می‌توانید زیبایی‌های کازان را از زاویه متفاوت ببینید و یک گردش دریایی معرکه را تجربه نمایید.

 

دانستنی‌های کازان، شهر میزبان مسابقه‌ی‌ ایران و اسپانیا

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹