جذابترین فستیوال‌های بمبئی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری بمبئی

بمبئی جزو شهرهای پرگردشگر و پرامکانات هند است که بعد از دهلی شلوغ‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. شهری که سینمای بالیوود را در خود دارد. بنابراین رویاپردازی در آن جایگاه ویژه‌ای دارد. شهری که می‌شود در خیابان‌هایش رقصید و پایکوبی کرد. شهری که بهترین هتل‌ها و هاستل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، پارک‌ها و موزه‌ها را در خود دارد و در بیشتر روزهای سال میزبان بی‌شمار جشنواره است. اگر علاقه‌مند هستید این فستیوال‌ها را بشناسید و در آنها شرکت کنید همراه ما باشید تا ۱۶ فستیوال جذاب بمبئی را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۸- فستیوال الفانتا

این فستیوال از آنهایی است که هرساله برای جذب توریست در بمبئی برگزار می‌شود. فستیوالی به مدت دو روز در ماه فوریه. فستیوالی گردشگرانه که طی شرکت در آن می‌توانید به روح آیینی شهر و کشور هند نزدیک شوید. فستیوالی که طی آن می‌توانید انواع موزیک‌های سنتی و مدرن هند را بشنوید و در رقص‌ها و پایکوبی‌ها شریک شوید. فستیوالی که شباهنگام زمان برگزاری آن است و از زمان غروب آفتاب شروع می‌شود و تا طلوع کش می‌آید. برای سفر با تور هند اگر علاقه‌مند هستید در این فستیوال شرکت کنید به شما توصیه می‌کنیم از میانه بهمن ماه تا اسفند ماه را برای سفر به بمبئی انتخاب کنید.

 

 راهنمای گردش در محله باندرا وست بمبئی 


۹- فستیوال ناوراتری

این فستیوال هرساله در ماه اکتبر؛ اوایل مهرماه تا اوایل آبان ماه برگزار می‌شود. فستیوالی که خاستگاهش کشور بنگال است. فستیوالی که طی آن بنگالی‌های ساکن بمبئی به جشن و پایکوبی در شهر می‌پردازند و در طی ۹ روز انواع شیرینی‌های سنتی و محلی را میان مردم پخش می‌کنند. فستیوالی که با شرکت در آن می‌توانید در جریان رقص‌ها و دورهمی‌ها قرار بگیرید و به نوعی در دل یک کارناوال باشید.

 


۱۰- فستیوال کالا گودا

این فستیوال یکی از فستیوال‌های هنری مشهور بمبئی به حساب می‌آید که طی آن صدها رویداد هنری برگزار می‌شود. فستیوالی به مدت ۹ روز در ماه فوریه که قادر است گردشگران زیادی را به خودش بکشاند. فستیوالی با انواع کارهای هنری و سمینارهای تخصصی. اگر اهل هنر هستید و می‌خواهید با هنر آسیای میانه بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم در این فستیوال شرکت کنید و روزهای پر رویدادی را پشت سر بگذارید.

 

 ۱۰ نقطه‌ی بی‌نظیر در بمبئی برای خوردن بهترین بستنی‌ها در روزهای گرم تابستانی 


۱۱- فستیوال سانکرانتی

سانکرانتی فستیوال برداشت محصول است و به نوعی جشن شکرگذاری به حساب می‌آید. فستیوالی که طی شرکت در آن می‌توانید در روزهایی که شهر شاد است و کیفور، شما در شادی مردمان شریک شوید و بهترین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را نوش جان کنید. این فستیوال هرساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود و از جذاب‌ترین رویدادهای آن هوا کردن بادبادک‌هاست. اگر می‌خواهید در سفر به بمبئ در این فستیوال شرکت کنید به شما توصیه می‌کنیم ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن را برای سفر انتخاب کنید.

 


۱۲- فستیوال جانماشتامی

در روزهای آخر ماه آگوست فستیوالی در شهر بمبئی برگزار می‌شود که یادمان یکی از شخصیت‌های مذهبی هندی محسوب می‌شود. فستیوالی که طی آن خانواده‌های هندی بر تن فرزندان خردسال خود لباس سنتی می‌کنند و آنها آوازهای مذهبی می‌خوانند. در این آوازها و مشارکت‌ها انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌ها نیز میان مردم پخش می‌شود. اگر در یک سفر خانوادگی با تور هند به بمبئی می‌روید به شما توصیه می‌کنیم روزهای آخر شهریور ماه را برای سفر انتخاب کنید تا در این فستیوال شرکت کنید.

 

 ۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌ها و دویدن‌ها 

 


۱۳- فستیوال بانگانگا

یک فستیوال بی‌توقف ۴۸ ساعته که طی شرکت در آن می‌توانید در دورهمی‌های مردمان شهر بمبئی شرکت کنید و رسومات آنها را ببینید. فستیوالی که دو روز از ماه ژانویه را به خودش اختصاص داده است و در تپه‌های مالابار این شهر برگزار می‌شود. اگر قصد داشتن شبانه‌روزی متفاوت در سفر به بمبئی را دارید به شما توصیه می‌کنیم برنامه زمانی سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در این فستیوال شرکت کنید.

 

 


۱۴- فستیوال جشن باندرا

این فستیوال برای بزرگداشت حضرت مریم برگزار می‌شود. فستیوالی پر از آواز جمعی و خوراکی‌های شیرین. فستیوالی در ماه سپتامبر که یکی از جشن‌های عمومی شهر بمبئی به حساب می‌آید. فستیوالی که مشارکت‌کنندگان آن مسیحی‌ها هستند. اگر علاقه‌مند دیدن جشن‌ها و آیین‌های مذهبی هستید به شما توصیه می‌کنیم در این فستیوال شرکت کنید.

 

  بهترین مکان‌های تفریحی بمبئی که باید به همراه فرزندان خود بروید 


۱۵- فستیوال سال نو پارسی

شرکت در این فستیوال برای ما ایرانی‌ها بسیار جذاب است. فستیوالی که مطابق با آیین زرتشتیان است و در سال نو آنها در ماه‌های آگوست تا سپتامبر برگزار می‌شود. شرکت در این فستیوال می‌تواند ما را با آیین زرتشتیان بیشتر آشنا کند.

 

 


۱۶- فستیوال شکرگذاری ماهیگیران

این فستیوال یکی از زیباترین فستیوال‌های بمبئی برای عکسبرداری است. فستیوالی که طی آن ماهیگیران به کنار دریا می‌آیند و فانوس‌های روشن خود را برای برکت بیشتر به آب می‌اندازند. این فستیوال در روزهای آخر ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

۰۶ دی ۱۳۹۸