معابد منحصر به فرد بالی را ببینید

جاذبه‌های گردشگری بالی

اندونزی دارای بیش از ۲ هزار معبد مختلف است که هر کدام از آن‌ها تاریخ، افسانه‌ها، داستان‌ها و معماری منحصر به فرد خودشان را دارند. در واقع این معابد از لحلظ تکنیکی هم به مذاهب مختلفی تعلق دارند. شما به راحتی می‌توانید معابد مختلف هندی، بودایی و چینی را ببینید که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. در بین تمام معابدی که ممکن است از لحاظ ساختار معماری به هم شباهت داشته باشند نباید از معابد منحصر به فرد غافل ماند.

 

معبد اولون دانو براتان

اولون دانو براتان معبدی بزرگ و منحصر به فرد است که روی آب ساخته شده و به نوعی نماد بالی هم محسوب می‌شود. این معبد روی دریاچه براتان و در نزدیکی کوهستان بدوگول، ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این معبد که در سال ۱۶۳۳ ساخته شده دارای ۱۱ طبقه مخروطی شکل است که به لرد شیوا و پارواتی اختصاص داده شده است. شما حین بازدید متوجه مجسمه بودای واقع در محل خواهید شد. اولون دانو با آب‌های آرام، پوشش گیاهی خیره‌کننده و نمایی مرموز از کوهستان محاصره شده و آن را تبدیل به معبدی رویایی و افسانه‌ای کرده است.

 

بهترین ماه برای سفر و تفریح در بالی

 

 

تیرتا امپول

معبد باستانی تیرتا امپول معبدی هندو و بالیایی است که در مرکز بالی واقع شده و از مکان‌های مهم میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی اندونزی به شمار می‌رود. این معبد به لرد ویشنو اختصاص داده شده است. این معبد در سال ۹۶۲ بعد از میلاد و در دوره سلسله وارمادوا ساخته شده است. در واقع این معبد به جز معماری و ساختار به استخر آب مقدسش، جایی که سالانه هزاران هندو برای تطهیر به آن می‌روند شهرت دارد. این معبد شامل زیارتگاه‌های برهما، ویشنو، شیوالندرا، و کوه باتور که پشت چشمه‌های آبگرم قرار دارد، می‌شود. به علاوه این معبد شامل گل و گیاهان فراوان و حوضچه‌های پر از ماهی نیز می‌شود.

 

 

 

معبد گونونگ کاوی

گونونگ کاوی یکی از منحصر به فردترین معابدی‌ست که می‌توانید در بالی پیدا کنید. این معبد زیارتگاهی حک شده روی صخره‌ای ۷ متری است و دقیقا به همین دلیل شهرت فراوانی دارد. این معبد در طول قرن ۱۱ام به منظور استفاده زیارتگاهی و برگزاری مراسم تدفین ساخته شد. این معبد که از مکان‌های مهم تاریخی بالی برشمرده می‌شود با مزارع برج در Tampaksiring محاصره شده است. به علاوه چندین غار کوچک نیز وجود دارد که توسط راهبان بودایی برای مراقبه مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای رسیدن به این معبد باید از ۲۵۰ پله بالا بروید.

 

۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

 

 

معبد تامان آیون

تامان آیون به خوبی ویژگی‌های یک معبد بالیایی را با باغی گسترده و کانال‌های آب و حوضچه‌ها منعکس می‌کند. این معبد در سال ۱۶۳۴ توسط Tjokerda Sakti Blambangan، حکمران پادشاهی مگنوی ساخته شده است. این معبد که از معماری چینی برای ساخت آن الهام گرفته شده در سال ۱۹۳۷ به صورت گسترده‌ای مورد بازسازی قرار گرفت. لازم به ذکر است که تامان آیون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

 

 

معبد تامان ساراسواتی

معبد تامان ساراسواتی که با آب و حوضچه‌ها محاصره شده در اوبود بالی واقع شده و به ساراسواتی، الهه دانش، ادبیات و هنرها اختصاص دارد. این الهه را حامی بالی و محافظ آن می‌دانند. این مجموعه به خاطر استخرهای پر از گل نیلوفر آبی جنبه توریستی بالایی داشته و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این بنا که در سال ۱۹۵۲ ساخته شده دارای دروازه‌های ورودی مختلف از جهت‌های متفاوت است. در این معبد شما با مجسمه‌های هنری منحصر به فرد، آلاچیق‌ها و اسطوره‌های هندو مواجه خواهید شد.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

 

 

معبد زیر آب

این بازدید برخلاف سایر معابد دیگر در بالی، تجربه‌ای خارق‌العاده برای هر مسافر محسوب می‌شود. معبد دواتا ویشنو معبدی زیر آب است که در نزدیکی ساحل پموتران در شمال غربی بالی واقع شده است. این معبد به عنوان بخشی از پروژه صخره‌های مصنوعی توسط مرکز غواصی دریا با همکاری آژانس توسعه بین‌المللی استرالیا ساخته شده است. مجسمه‌ها و سازه‌های باستانی هندو و بودایی که هنگام شیرجه زدن در دریا می‌بینید برای ایجاد یک اکوسیستم دریایی ایجاد شده‌اند تا مرجان‌ها و سایر موجودات دریایی بتوانند بر روی سازه‌ها پناهگاه خودشان را درست کنند.

 

 

این پروژه شامل دو بخش مختلف است که بخش اول آن شامل دوجین مجسمه مختلف سنگی و دروازه معبد به ارتفاع ۴ متر می‌شود. اما بخش دوم برای غواصان کم تجربه طراحی شده که شامل تعدادی مجسمه چشمگیر زیبا می‌شود. در بخش دوم مجسمه‌ها به طور قابل لمسی چشمگیر هستند. بازدید از این محل شما را به سرزمین افسانه‌ها می‌برد.

۰۱ مهر ۱۳۹۸