کوله گردی ارزان و هیجان انگیز

اطلاعات مفید
کوله گردی ارزان و هیجان انگیز

این روزها ایده سفر به صورت کوله‌گردی در بین علاقه‌مندان به گردش پرطرفدار شده است. کوله‌گردی یا همان بک پکینگ با ماجراجویی‌های بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر سفرها همراه بوده و از طرفی دیگر تا حد زیادی می‌تواند هزینه‌های سفر گردشگران را کاهش دهد. حال سوالی که ذهن بسیاری از افراد مشتاق به این نوع سفر را به خود درگیر می‌کند این است که کوله‌گردی دقیقا به چه صورتی انجام می‌شود؟ از همین رو در این نوشته سعی کرده‌ایم تا راهنمای جامعی از سفر کوله گردی را گردآوری کنیم. پس چنانچه شما نیز کنجکاو هستید تا خاطراتی به یادماندنی از کوله‌گردی برای خود ثبت کنید حتما تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

آشنایی با سفر کوله‌ گردی

کوله گردی یا همان بک پکینگ به شیوه‌ای از سفر گفته می‌شود که در بین عاشقان به گردش محبوبیت بسیار زیادی دارد. این نوع از سفر بیشتر با هدف تجربه هیجان بیشتر در حین گشت و گذار و همچنین کاهش هزینه‌ها ترجیح داده می‌شود. همچنین در بین قشر جوان طرفداران زیادی دارد. همان طور که از نام آن نیز می‌توان متوجه شد کوله‌گردی به گونه‌ای از سفر گفته می‌شود که در آن گردشگر تنها به همراه داشتن لوازم اولیه و احتیاجات ضروری خود بسنده کرده و همه آن‌ها را در یک کوله پشتی جا می‌دهد. به عبارتی دیگر سبک سفر کردن از اصلی‌ترین ویژگی‌های سفر کوله گردی است.

کوله‌گردها اغلب ترجیح می‌دهند در هتل‌هایی ارزان اقامت داشته باشند. به عنوان مثال اگر تور ترکیه را برای سفر به صورت کوله‌گردی انتخاب می‌کنید باید قید هتل‌های لوکس و ۵ ستاره را زده و بیشتر سراغ هتل‌های ۳ ستاره و حتی هاستل‌ها بروید. از دیگر ویژگی کوله‌گردها می‌توان به نوع وسایل نقلیه‌ای که در طول سفر استفاده می‌کنند نیز اشاره کرد. به این صورت که یک کوله‌گرد تا حد امکان از تاکسی برای جابجایی خود استفاده نکرده و اغلب از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و ... کمک می‌گیرد. پس اگر شما نیز به دنبال کسب تجربه‌های جدید در سفر بوده و به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، دل به دریا زده و کوله پشتیتان را برای سفر بعدی آماده کنید.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

عکس: fungially.com

 

امتیازهای سفر کوله گردی

البته که وقتی صحبت از سفر به صورت کوله‌گردی می‌شود بسیاری از افراد با آن مخالفت کرده و بیشتر به دنبال ریلکس کردن و آرامش در مسافرت هستند. هر چند نمی‌توان از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که کوله‌گردی نیاز به صرف انرژی بیشتری در طول سفر دارد اما با یکسری مزایا و امتیازهای قابل توجهی نیز روبرو است که باعث جذابیت بیشتر آن در نظر گردشگران می‌شود. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • کشف بیشتر محیط اطراف در سفر
  • کسب تجربه‌های جدید و خاص که هرگز نمی‌توان تصور کرد
  • کاهش چشم‌گیر هزینه‌های سفر
  • یادگیری توانایی‌های بیشتر
  • آشنا شدن با دوستان جدید

علاوه بر موارد فوق لازم به ذکر است که سفر به صورت کوله‌گردی می‌تواند تا حد بسیار زیادی دید شما را به زندگی تغییر داده و لحظاتی فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. از همین رو توصیه می‌کنیم اگر اهل سفر کردن هستید حتما یک بار هم که شده کوله‌گردی را در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. 

لوازم ضروری در سفر کوله گردی

وقتی صحبت از کوله گردی می‌شود شما تنها یک کوله‌پشتی در دست خواهید داشت که مجبور هستید کل لوازم مورد نیازتان را برای مسافرت در آن بگنجانید. از همین رو باید با دقت بیشتری لوازم سفر خود را انتخاب کرده و از به همراه داشتن وسیله‌های غیر ضروری چشم‌پوشی کنید. حال در مورد اینکه ضروری‌ترین وسیله‌ها برای به همراه داشتن در کوله‌گردی کدام‌ها هستند موضوعی است که می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد اما یکسری از موارد هستند که لازمه هر گردشگری به شیوه کوله‌گردی است. پس در ادامه همراه ما باشید تا شما را با اصلی‌ترین لوازم سفر به شیوه بک پکینگ آشنا کنیم:

۱. کوله پشتی مناسب

مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسیله‌ای که در سفر کوله گردی باید به آن توجه کرد، خرید کوله پشتی مناسب است؛ چرا که شما تمامی وسیله‌های خود را درون آن جای خواهید داد. کوله‌پشتی که در این نوع سفرها انتخاب می‌شود باید جادار بوده و از طرفی استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. توصیه می‌کنیم کوله پشتی سفر دارای جیب‌های متنوع باشد تا مسافران وسیله‌های خود را در بخش‌های مختلف آن جای بدهند. به عنوان مثال بخش داروهای لازم، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات الکترونیکی مثل موبایل و لپ تاب و ... را دارا باشد. همچنین کوله پشتی نباید به اندازه‌ای بزرگ باشد که حمل کردن آن برای گردشگر دشوار شود. نکته مهم دیگر اینکه توصیه می‌کنیم حتما برای کوله پشتی خود کاور ضد آب نیز تهیه کنید.

۲. کفش مناسب

در سفر به شیوه بک پکینگ به همراه داشتن کفش راحتی اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد؛ چرا که در این نوع سفر اصلی‌ترین شیوه جابجایی پیاده‌روی بوده و پوشیدن کفش‌های نامناسب می‌تواند کیفیت سفر را تا حد بسیار زیادی در جهت منفی تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد ما برای این نوع سفرها پوشیدن یک جفت کتانی راحت و باکیفیت و قرار دادن یک عدد صندل یا دمپایی راحت درون کوله‌پشتی است.

۳. حوله مسافرتی

اگر قرار است در هتلی اقامت داشته باشید که حوله در اختیار شما قرار نمی‌دهد، به همراه داشتن حوله مسافرتی امری ضروری است. از آنجایی که باید همه وسیله‌های خود را درون کوله پشتی جای دهید، خرید حوله مسافرتی که حجم جای کمتری اشغال می‌کند را توصیه می‌کنیم.

۴. کمک‌های اولیه و داروهای ضروری

در سفر کوله‌گردی هرگز به همراه داشتن کمک‌های اولیه و یکسری داروهای ضروری را فراموش نکنید. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به چسب زخم، پماد ترمیم‌کننده و سوختگی، پد الکلی، مسکن، قرص دل پیچه و ضد تهوع اشاره کرد.

۵. لوازم بهداشتی و شخصی

از دیگر وسیله‌های مهم در سفر کوله‌ گردی به همراه داشته لوازم بهداشتی و شخصی از قبیل کرم‌های روزانه، ضد آفتاب، شانه، دستمال مرطوب و ... است. توصیه می‌کنیم از برداشتن لوازم آرایشی و زینتی از قبیل اتوی مو، زیورآلات و موارد دیگر از این دسته چشم پوشی کنید.

۶. لباس مناسب به اندازه نیاز

اغلب افراد وقتی چمدان سفر خود را آماده می‌کنند چندین دست لباس اضافی درون آن قرار می‌دهند که در کوله گردی جایی برای چنین کاری وجود ندارد. از همین رو پیشنهاد می‌دهیم لباس‌های سبک و راحت به تعداد روزهایی که قرار است در سفر باشید را درون کوله پشتی خود قرار داده و هرگز سراغ لباس‌های اضافی و جاگیر نروید. برای اینکه بتوانید لباس‌های مناسبی را با خود به همراه داشته باشید، توصیه می‌کنیم از قبل شرایط آب و هوایی را بررسی کرده و لباس‌های متناسب با آن را درون کوله پشتی خود قرار دهید.

عکس: erinexploring.com

 

کلام آخر

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا به بررسی سفر کوله گردی و نکات مهمی که لازم است در این خصوص مورد توجه قرار دهید، بپردازیم. علاوه بر موارد فوق توجه داشته باشید که کوله گردی نوع خاصی از سفر بوده و میزان رضایت از آن می‌تواند بسته به شخصیت افراد و سلیقه یا انتظار آن‌ها از سفر متفاوت باشد. به عبارتی دیگر کوله گردی بیشتر برای کسانی توصیه می‌شود که کسب تجربه‌های جدید و هیجان به گذراندن روزهای راحت و ریلکس در طول سفر الویت داشته باشد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل ماجراجویی نبوده و یا صبر و تحمل کوچکترین سختی را در سفر ندارید، هرگز سراغ کوله گردی نروید. در غیر این صورت سفر بک پکینگ را به همه افراد پیشنهاد داده و آن را به عنوان گزینه‌ای که هر فردی باید یک بار در زندگی خود تجربه کند، پیشنهاد می‌دهیم.

 

جلوگیری از گرمازدگی در سفرهای تابستانی

عکس: backpacker.com

 

منبع

۰۱ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران