نقاشی های پشت شیشه در کاخ نیاوران مرمت می شوند

اخبار
تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۷ – پروژه مطالعات و عملیات حفاظت و مرمت 9 عدد نقاشی پشت شیشه متعلق به مخزن کاخ اختصاصی نیاوران در واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقوش این تابلوها شامل پرتره، موضوعات مذهبی مسیحی و موضوعات مذهبی تشیع در قالبهای نقاشی های قهوه خانه ای است. مستند نگاری، تهیه و تنظیم شناسنامه، مطالعات هنری، تاریخی و تطبیقی، مطالعات آزمایشگاهی و دستگاهی و مطالعات ریخت شناسی میکروسکوپی از جمله عملیاتی است که بر روی این آثار در حال انجام است.

آلودگی های مختلف اعم از آلاینده و بیولوژیکی، ریختگی رنگ، پوسته شدن لایه رنگ، شکستگی و ترک شیشه تکیه گاه، تغییرات رنگی و غیره آسیب های شناسایی شده در این آثار هستند.

عملیات حفاظت و مرمت بر روی این آثار شامل غبار روبی و پاکسازی ذرات، آلاینده ها و آلودگی های بیولوژیکی، جدا کردن الحاقات آسیب رسان، استحکام بخشی لایه رنگ، وصالی تکیه گاه، بازسازی کمبود تکیه گاه، ساپورت دهی تکیه گاه، موزون سازی رنگی، استکام بخش کلاف و قاب و انجام موارد حفاظت پیشگیرانه خواهد بود.

این آثار از اشیاء مخزن کاخ اختصاصی نیاوران می باشند که پس از حفاظت و مرمت در نمایشگاه های دوره ای این کاخ در مناسبتهای مربوط به نمایش گذاشته می شوند.

نقاشی های پشت شیشه در کاخ نیاوران مرمت می شوند

۱۵ مرداد ۱۳۹۳

نظرات کاربران