سفری جذاب به ۱۰ کشور کوچک جهان

اخبار
سفری جذاب به ۱۰ کشور کوچک جهان

خیلی اوقات کوچک‌ترین، در عین حال زیباترین نیز محسوب می‌شود. مثل کشورهایی که امروز به شما معرفی خواهیم کرد و همچون ایجاز بر روی این سیاره، زیبایی‌ها را در کم‌ترین مساحت ممکن به روی چشم شما باز خواهند کرد. کشورهایی که گاهی تنها چند خشکی کوچک در دل اقیانوس بوده و گاهی در قلب خاک ایتالیا واقع شده‌اند. در نوشته‌ی امروز ما به کوچک‌ترین کشورهای جهان نگاهی خواهیم انداخت که البته مقاصدی گردشگری نیز به حساب می‌آیند و با زیبایی‌هایشان، همیشه میزبان گردشگرانی از سراسر جهان هستند.

 

لیختنشتاین

این سرزمین که مردمش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، تنها کشوری در جهان است که به طور کلی بر روی آلپ قرار دارد. جایی درست بین سوییس و ارتیش که نه تنها از نظر مساحت یکی از کوچک‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود بلکه از نظر ثروت نیز با احتساب درآمد به نفر، از جمله ثروتمندترین‌ها در تمام دنیاست. نکته دیگر این که به نسبت جمعیت، این کشور یکی از کم‌ترین آمار نفرات بیکار را نیز به ثبت رسانده است.

لیختناشتیان کشوری بسیار زیباست اما رسیدن به این مکا کمی سخت است و با توجه به این که فرودگاهی در آن‌جا وجود ندارد شما ابتدا باید به زوریخ رفته و از آن‌جا به وسیله‌ی مسیرهای جاده‌ای به لیختنناشتیان بروید. البته فراموش نکنید که سختی رفتن به این کشور کاملا ارزشش را دارد چون با مکانی فوق‌العاده زیبا مواجه خواهید شد که در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی دارد.

واتیکان

شهر واتیکان یا در واقع کشور واتیکان به عنوان کوچکترین کشور جهان شناخته می شود. این کشور با ۰.۴۴ کیلومتر مربع مساحت و همین طور حدود ۸۰۰ نفر جمعیت عنوان کوچکترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور که به چشم یک کشور مقدس به آن نگاه می شود، بزرگترین کلیسای جهان یعنی کلیسای سنت پیتر را در خود جای داده است و مردمان بسیار مذهبی دارد. نکته بسیار جالبی که درباره واتیکان وجود دارد، این است که به هیچ کس در این کشور شهروندی دائم داده نمی شود.

در واقع ماجرا از این قرار است که هر کسی که در این کشور کار کند به همراه خانواده اش از حق و حقوق شهروندی واتیکان برخوردارند و به محض اینکه دیگر در این کشور کار نکنند، حق و حقوقشان باطل می شود. زبان رسمی واتیکان به عنوان کوچکترین کشور دنیا ایتالیایی و لاتین است و نکته جالب دیگر اینکه، واتیکان تنها شهر و کشوری در دنیاست که زبان به کار برده شده در دستگاه های خودپرداز آن لاتین است.

 

۱۱ مقصد کریسمسی برای سفر

موناکو

موناکو یکی از مقاصد لاکچری جهان به حساب می‌آید که به کشتی‌های گران قیمت تفریحی که درآن‌جا پهلو می‌گیرند، آپارتمان‌های زیبا و مجلل، کافه‌های جذاب و بافت شهری متفاوتش معروف است. موناکو مملو از کازیون‌های مختلف بوده، برای سفرهای عاشقانه نیز مناسب است و عاشقان مسابقات رانندگی نیز در طول سال، چندین بار به این کشور آمده تا مسابقات مختلف را تماشا کنند.

وسعت موناکو در حد یک شهر بسیار کوچک است و تنها کمی بیش‌تر از 2 کیلمتر مربع مساحت آن‌جاست. خط ساحلی 5 کیلومتری داشته و تمام چیزهایی که درباره‌اش گفتیم، در این فضای کوچک خلق شده است. در واقع بعد از واتیکان، کوچک‌ترین سرزمین مستقل در جهان به حساب می‌آید. با این حال درآمد حاصل از گردشگری موناکو، از تولید ناخالص ملی بسیاری کشورها بیشتر است.

تووالو

کشور تووالو یک جزیره در اقیانوس آرام است پایتخت این کشور فونافوتی نام دارد این جزیره در گروه جزایر پلی نزی قرار گرفته استاین جزیره در دوره‌های گذشته آلیس نامیده می‌شد آلیس بعدها در کتاب داستان کودکان و نوجوانان بارها و بارها یاد شده است و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در دنیا محسوب می‌شود. این کشور دارای سه بخش صخره‌ای بوده و شش جزیره مرجانی را پوشش داده است. وضعیت تولید ناخالص داخلی در کشور تووالو در حدود ۹۴.۱۴ میلیون دلار اعلام شده است این رقم محدود است و شرایط خاصی را شکل داده است.

اینطور که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۴ هزار نفر نیروی کار در کشور تووالو وجود دارد به طوری که بیشتر زمان خود را در کار به ماهیگیری اختصاص می‌دهند. ماهیگیری در کشور تووالو به طور کلی در شرایط خاصی تأمین می‌شود البته که وضعیت تورم در کشور تووالو می‌تواند گریبانگیر همه شود. کشور تووالو در زمینه محصولات وارداتی بسیار عالی عمل کرده است و در این زمینه به نسبت صادرات رشد بهتری داشته است.

 

۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

سان مارینو

سان مارینو، با نام رسمی جمهوری سان مارینو کشوری است در جنوب اروپا که در شبه جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه های آپنین واقع شده است. پایتخت آن شهر سان مارینو است.شهرت سان مارینو به قانون اساسی این کشور است. قانون اساسی سان مارینو که در سال ۱۶۰۰ میلادی تدوین شده، قدیمی ترین قانون اساسی ملی در جهان است و هنوز اجرا می شود. این کشور اولین کشور با حکومت جمهوری در جهان می باشد.

سان مارینو کشوری کوچک و کوهستانی ست که در احاطه ی نواحی شمال مرکزی ایتالیا قرار گرفته است. کشوری که فقط ۶۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و بعد از واتیکان و موناکو سومین کشور کوچک اروپاست اما با وجود وسعت کوچکش مملوء از جاذبه هایی مثل جنگل ها، قلعه ها، مراکز خرید، بازارهای قرون وسطایی و … است. می خواهیم درباره جاذبه های سان مارینو حرف بزنیم سرزمینی که قدمتش به قرن ۴ میلادی برمی گردد و یکی از قدیمی ترین کشورهاست.

سنت کیتس و نویس

سنت کیتس و نویس کشوری با ۲۶۱ کیلومتر مربع وسعت است و حدود ۵۷ هزار نفر جمعیت دارد. زبان رسمی این کشور کوچک انگلیسی است. اما با این حال زبان کریول نیز در آن رایج است و بخش عمده ای از جمعیت آن به این زبان مسلط هستند. این کشور که در قاره آمریکا قرار گرفته است، در گذشته تحت سلطه انگلیسی ها بوده است و به آن به چشم یکی از مستعمره های اروپا نگاه می شده است. اما در سال ۱۹۸۳ به یک کشور مستقل تبدیل شده است و از این نظر مستقل بودن یک کشور نوپا است. اقتصاد این کشور کوچک در حال حاضر به صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع تولیدی کوچک وابسته است و مردمانش از یکی از این روش ها گذران زندگی می کنند.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و حالا اطلاعاتتان درباره کوچکترین کشورهای دنیا تکمیل شده باشد. راستی شما دوست دارید که فرصتی برایتان فراهم شود که از یکی از این کشورهای کوچک و در عین حال جالب و دیدنی بازدید کنید؟ در این صورت دوست دارید که کدامیک از این کشورها به عنوان کوچکترین کشورهای جهان را از نزدیک ببینید؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

نائورو

نائورو سومین کشور کوچک جهان است. این کشور ۲۱ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. این کشور به عنوان کوچکترین کشور جزیره ای جهان شناخته می‌شود. نائورو درست در شرق استرالیا قرار گرفته است و نکته عجیبی که در موردش وجود دارد، این است که هیچ پایتخت رسمی ندارد و هیچ کشوری از این نظر با آن شباهت ندارد.

 نکته جالب دیگر اینکه مردم این کشور چاق ترین مردم جهان هستند و به همین دلیل مردمان آن بیش از مردمان هر کشور دیگری در دنیا به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.

جزایر مارشال

جزایر مارشال کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام. پایتخت آن ماجورو است. در جنوب این کشور نارو و کریباتی، در شمال جزایر ویک آمریکا و در غرب میکرونزی قرار دارند. مساحت جزیره مارشال ۱۸۱ کیلومتر مربع می‌باشد. نخستین بار دو هزار سال پیش از میلاد میکرونزیایی‌ها در این جزایر ساکن شدند. در قرن شانزدهم میلادی اسپانیا آن را کشف کرد. با این حال تا قرن هجدهم اروپایی‌ها دیگر به آن پا نگذاشتند. در قرن هجدهم یک ناخدا از کشور انگلیس با نام جان مارشال به این جزایر پا گذاشت که این جزایر هم‌اکنون با نام او خوانده می‌شوند. در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۸ آمریکا ۶۶ بمب اتمی را در جزایر این کشور آزمایش کرد.

از مهمترین شهرهای جزایر مارشال می‌توان، ابیه، لورا، آجلتا و انه وتاک را نام برد. جزایر مارشال از اتحادیهٔ کشورهای مستعمرهٔ آمریکا در قارهٔ اقیانوسیه‌است. جزایر مارشال از دو جزیرهٔ عمده به نام‌های بیکینی و انواتک تشکیل شده‌است. جزیره زیبای ایبای (Ebeye) معروف‌ترین جزیره Kwajalein Atoll است که در آن می‌توانید علاوه بر سواحل منحصر به فرد با فرهنگ مردم مارشال نیز آشنا شوید.

سنت کیتس و نویس

کشور سنت کیتس و نویس، بزرگ‌تر از دو جزیره و در ۱۶۸ کیلومتر مربع، مانند یک بیضی با گردن بلند است و شبه جزیره کوچک در انتهای جنوب شرقی آن شکل گرفته است. شبه جزیره صاف است و از حوضچه‌های نمکی و سواحل سفید تشکیل شده است.

کوه‌های بلند از قسمت مرکزی جزیره امتداد می‌یابند که از جنوب شرقی تا شمال غربی جریان دارند. کوه لیامویگا، یک مخروط آتشفشانی خفته است که مرتفع‌ترین نقطه در این جزیره معرفی شده.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

مالدیو

کم‌تر کسی است که مالدیو را نشناسد. کشوری متشکل از 1192 جزیره‌ی مرجانی بسیار زیبا که در 90 هزار کیلومتر مربع گسترده شده‌اند. اما بخش زیادی از این خشکی‌ها مسکونی نیستند و بخش زیادی از این عدد، به دریا اختصاص یافته است. مالدیو نیز از جمله کشورهایی بود که مدت‌ها توسط کشورهای اروپایی از جمله پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها اشغال شده بود تا این که در سال 1965، استقلال یافت.

 به جز چند شهر مهم مالدیو، خیلی از گردشگران در جزایر خصوصی این کشور سکونت پیدا می‌کنند که توسط ریزورت‌ها و هتل‌های بزرگ اداره می‌شوند و شما در طول سفر، عموما به محلی‌ها بر نخواهید خورد. مالدیو به سواحل زیبا و آب‌های کریستالی‌اش معروف بوده و زیبایی‌های آن در بیرون از آب خیره کننده و در زیر آب شگفت انگیز هستند. در واقع نه تنها در طول تور مالدیو باید از سواحل جذاب این کشور لذت ببرید و در آن‌جا گردش کنید و انواع تفریحات آبی را امتحان کنید، بلکه حتما باید غواصی یا اگر نشد اسنورکلینگ را نیز امتحان کرده تا زیبایی‌های زیر آب آن‌جا را نیز تماشا کنید.

۲۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران