۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

اطلاعات مفید
۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

از خدایان باستانی یونان تا تندیس‌های غرق شده‌ی قدیسان مسیحی، مجسمه‌های خاص و گاها مرموزی در زیر آب هستند که با غواصی در دل‌ آب‌ می‌توانید به دیدنشان بروید. تصور گرفتن یک سلفی منحصر به فرد با یک خدای باستانی که در زیر آب جا خوش کرده یا غواصی میان ۵۰۰ مجسمه‌ی بزرگ در دل خلیج مکزیک، چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن‌ها را فراموش کنید. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید کجا می‌توانید از این سایت‌های غواصی دیدن کنید، بهتر است ادامه مطلب امروز ما را در مقتدرسیر تابان، دنبال نمایید.

 

مجسمه آمفیتریته در گرند کیمن

این مجسمه برنزی از آمفیتریته در عمق ۱۵ متری در آب‌های گرند کیمن بزرگ‌ترین جزیره از مجمع الجزایر کیمن واقع شده و حدود ۲۷۲ کیلو وزن دارد. آمفیتریته یا آمفیتریت در اساطیر یونانی دختر اوکئانوس بوده و الهه‌ی دریاها محسوب می‌شده است.

مجسمه محافظ تپه‌های دریایی در گرند کیمن

دومین گزینه در لیست ما نیز در گرند کیمن و در فاصله‌ی نزدیکی از مجسمه آمفیتریته واقع شده است. این تندیس برقی در فاصله‌ی کمی از ساحل و در عمق نسبتا کمی واقع شده و برای آن‌هایی که خیلی از غواصی سر نمی‌آورند، در دسترس‌تر است. این مجسمه را همان کسی طراحی و اجرا کرده که مجسمه آمفیتریته را ساخته و همچون داستان‌های اساطیری که آن‌ها را مثل برادر و خواهر به تصویر کشیده، آن‌ها نیز در فاصله‌ی کمی از هم در زیر آب غرق شده‌اند.

 

معرفی ۱۰ موزه هنری برتر جهان

موزه زیر آبی MUSA‌ در کانکون، مکزیک

این موزه در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و در همان زمان بیش از ۱۰۰ مجسمه به شکل‌های مختلف در آن قرار گرفت. در سال‌های بعد از تاسیس موزه، مجسمه‌های خیلی بیشتری به آن اضافه شد و حالا تعداد آن‌ها به ۴۰۰ عدد رسیده است. یکی از نکات جالب و مهم در مورد این موزه زیر آبی، استفاده از بتن با PH خنثی است که هیچ مشکلی از نظر زیست محیطی نداشته باشد و همچنین در برابر خورندگی آب نیز مقاوم است. شما هم از طریق قایق‌هایی با کف شیشه‌ای و هم از طریق غواصی می‌توانید به دیدن این موزه بروید.

اطلس اقیانوس، باهاما

اطلس اقیانوس بزرگ‌ترین مجسمه‌ای است که در زیر آب واقع شده و ارتفاع آن به ۵.۵ متر می‌سد. وزن این مجسمه بیش از ۶۰ تن بوده و به شکلی ساخته شده که گویی اقیانوس را به دوش می‌کشد. طراحی این مجسمه‌ی زیبا نیز از افسانه‌های یونانی الهام گرفته شده و به نوعی ساخته گشته تا به مرور به سکونت‌گاهی برای جانداران و مرجان‌های دریایی بدل شود.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

مسیح پرتگاه، ایتالیا

این مجسمه‌ که از حضرت مسیح ساخته شده در آب‌های دهکده‌ی زیبای پورتوفینو در ایتالیا و در عمق ۱۵ متری قرار داده شده است. داستان این تندیس زیبا به ۱۹۵۴ میلادی بر می‌گردد، زمانی که یک غواص بسیار معروف، بعد از درگذشت دوستش، این مجسمه را به احترام وی در عمق دریا جاگذاری می‌کند. مجسمه مسیح پرتگاه حدود ۲.۵ متر ارتفاع داشته و وزن آن به ۲۶۰ کیلوگرم می‌رسد.

مسیح پرتگاه، آمریکا

دیگر مجسمه‌ای که دقیقا به همان شکل درست شده اما این بار در سال ۱۹۶۱ در کالیفرنیا آمریکا غرق شده است. این تندیس زیبا از مسیح که آسیب‌های بیشتری نسبت به نسخه‌ی ایتالیایی دیده، در عمق ۸ متری جاگذاری شده و بخشی از پارک ملی مرجان‌های دریایی John Pennekamp است.

غارنشین زیر دریا، فیلیپین

زمانی که به تور فیلیپین می‌روید نیز می‌توانید دو مورد از زیباترین مجسمه‌های زیر آبی دنیا را ببینید که سال ۲۰۱۰ در اعماق آب جایگذاری شده‌اند. این تندیس‌های زیبا که از مسیح و مریم مقدس کار شده‌اند، حدود ۴ متر ارتفاع داشته و بخشی از پارک دریایی بوهول به حساب می‌آیند.

 

معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

شهر مرموز یوناگونی، ژاپن

بسیاری این مکان را آتلانتیس آسیا می‌دانند چون فرم سنگ‌های زیر آب آنقدر گوشه‌های فرم گرفته‌ای دارد که خیلی‌ها بعید می‌دانند به شکل طبیعی به این صورت در آمده باشند. بخش‌هایی این صخره‌ها شبیه به تراس بوده یا بخشی‌هایی به صورت ستون در آمده‌اند، اما چطور ممکن است چنین شهری در زیر ۵ متر آب رفته باشد؟

مسجمه موآی تقلبی، شیلی

این مجسمه ۷ متری برخلاف آن چیزی که در ابتدای دیدنش تصور می‌کنید، یک تندیس موآی واقعی نیست، بلکه یک مجسمه تقلبی است که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و بعدها حتی از آن برای فیلم‌بردای نیز استفاده نشد. حالا این مجسمه محلی برای زندگی مرجان‌ها و خانه‌ای برای ماهیان کوچک است.

۲۹ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران