پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹

اطلاعات مفید
پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۸ این هنگ کنگ بود که بیشترین بازدید کننده از سراسر دنیا را داشت و تصور می‌شد این حجم از درگیری‌های سیاسی جایگاه اول را از این شهر مهم چینی بگیرد، اما باز هم هنگ کنگ (اگر چه با افت فاحش بازدیدکننده) در صدر لیست قرار گرفت. در لیست پربازدیدترین شهرهای دنیا، اسم‌های آشنای زیادی خواهید دید که از جمله محبوب‌ترین مقاصد سفر از نظر ایرانیان نیز هستند. لیست پیش رو بر اساس آمار به دست آمده از طرف CNN آماده شده است و ما آن را برایتان در این پست قرار داده‌ایم.

 

  1. استانبول، ترکیه

این تنها ایرانیان نیستند که تور استانبول را به عنوان مقصدی ایده‌آل برای سفر می‌شناسند، بلکه این شهر در میان گردشگران سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر با داشتن ابنیه تاریخی متعدد، فرهنگ خاص مردم و دیدنی‌های طبیعی همچون تنگه بسفر و زیبایی‌های تاریخی اطرافش ، توانسته هر سال وضعیت گردشگری را در مرزش بهبود ببخشد و آمار ۱۳.۴۳۳.۰۰۰ بازدید کننده بین‌اللملی سال ۲۰۱۸ خود را به رقمی بالغ بر ۱۴.۷۱۵.۹۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ برساند.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

 استانبول

 

  1. کوالالامپور، مالزی

تور کولالامپور نیز طرفداران بی‌شماری در ایران و در کشورهای دیگر دارد. شهر مدرن مالزیایی که توانسته با تلفیق فرهنگ مردم خاصش با سازه‌های بزرگ و عظیم، مراکز خرید متعدد و دیدنی‌های متنوع، جایگاه نهم در میان پربازدیدترین شهرهای دنیا را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد. سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳.۴۳۴.۰۰۰ نفر از این شهر بازدید کرده بودند و امسال این آمار به ۱۴.۰۷۲.۴۰۰ رسیده است.

 

راهنمای اولین سفر به کوالالامپور

 کوالالامپور

 

  1. نیویورک، آمریکا

شهری که ساکنانش آن را بهترین شهر دنیا می‌دانند، در آمریکا برترین و در دنیا هشتیم شهر پربازدید به حساب می‌آید. شهری که آنقدر در سیتکام‌ها و سریال‌های جنایی آمریکایی از آن یاد شده که هر غیر آمریکایی در دنیا برای سفر، اول اسم آن را به خاطر می‌آورد. این شهر سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۳.۶۰۰.۰۰۰ بازدید کننده داشت و امسال آمار ۱۴.۰۱۰.۰۰۰ را ثبت کرد.

 

 نیویورک

 

  1. دبی، امارات

دیگر کم‌تر کسی در دنیا مانده که بتواند وسوسه‌ی رفتن به این شهر در ساحل خلیج فارس را در دلش خاموش کند. شهری که هر چه دارد را از پایه ساخته و تمامی دیدنی‌هایش سازه‌های مدرنی هستند که از مراکز خرید تا پیست اسکی در صحرا را شامل می‌شوند. دبی هر روز به این جاذبه‌ها اضافه می‌کند و آمار بازدیدهای خود را افزایش می‌دهد. آماری که در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۵.۹۲۰.۷۰۰ بود و در سال ۲۰۱۹ به تعداد ۱۶.۳۲۸.۳۰۰ رسید.

 

۷ فعالیت منحصر به فرد که تنها در دبی می‌توانید تجربه کنید

 دبی

 

  1. پاریس، فرانسه

پاریس از کلاسیک‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید. شهر عشاق و برج ایفل، شهر رستوران‌های جذاب و سرآشپزهای معروف. شهری مملو از جمعیت گردشگران که گاهی جا را برای زندگی مردم محلی نیز تنگ می‌کند. این شهر نیز سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۷.۵۶۰.۲۰۰ نفر و سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۹.۰۸۷.۹۰۰ نفر بازدید کننده به خود دیده است.

 

عاشقانه‌ترین فعالیت‌ها در سفر پاریس

 پاریس

 

  1. سنگاپور

سنگاپور جهشی یک میلیونی در تعداد بازدیدکننده‌های خود داشته است. مکانی بسیار جذاب برای سفر که تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب در بافت آن مشاهده خواهید کرد. شهری از مملو از هتل‌های بزرگ و مراکز تفریحی متعدد که خواهان بسیاری در دنیا دارد. این شهر سال ۲۰۱۸ را با آمار بازدیدکننده ۱۸.۵۵۱.۲۰۰ نفر به اتمام رساند و در سال ۲۰۱۹ این آمار به ۱۹.۷۶۰.۸۰۰ نفر رسید.

 

۶ فعالیت جذاب برای گذراندن یک ماه‌عسل رویایی در سنگاپور

 سنگاپور

 

  1. ماکائو

ماکائو را همه به طبیعیت دریایی زیبا، تم‌پارک‌ها متعدد و البته مراکز تفریحی آن می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین شهرها در صنعت گردشگری دنیا که علاقه‌مندان متعددی دارد که از آمار آن پیداست. این مکان توانسته بود سال ۲۰۱۸ آمار ۱۸.۹۳۱.۴۰۰ نفر را ثبت کند و در سال ۲۰۱۹ بالاخره توانست آمار ۲۰ میلیون نفر را رد کرده و به ۲۰.۶۳۷.۱۰۰  نفر برسد. آماری که نشان از جهشی بزرگ در صنعت گردشگری این مکان ساحلی دارد.

 

 ماکائو

 

  1. لندن، انگلستان

لندن پربازدیدترین شهر در اروپا به حساب می‌آید. پایتخت انگلستان که آماری مشابه با سال قبل رقم زده و توانسته ۱۹.۵۵۹.۹۰۰ نفر را در خاک خود میزبانی کند. این آمار حدد ۲۵۰ هزار نفر بیش‌تر از سال قبل است و ثبات را در این پایتخت مهم اروپایی نشان می‌دهد.

 

 لندن

 

  1. بانکوک، تایلند

تایلند حالا یکی از مهم‌ترین کشورهای گردشگرپذیر در دنیا به حساب می‌آید. اما قبل از این که کسی به فکر جزایر زیبا و فوق‌العاده‌اش بیفتند، همه به تور بانکوک می‌روند و می‌خواهند از پایتخت این کشور بازدید کنند. آمار و ارقام نیز نشانده رشد حدود یک و نیم میلیونی بازدید کننده از این شهر است. جایی که به آمار ۲۵.۸۴۷.۸۰۰ نفر می‌رسیم.

 

راهنمای سفر تنهایی به پاتایا جزیره زیبایی‌های تایلند

 بانکوک

 

  1. هنگ کنگ، چین

و در نهایت هنگ کنگ که با حدود ۳ و نیم میلیون نفر کاهش بازدیدکننده، هنوز اولین شهر در این زمینه در تمام دنیاست. شهری مملو از جاذبه‌های تفریحی تمام نشدنی و دیدنی که آن را به مکانی فوق‌العاده برای سفر بدل کرده است. هنگ کنگ در سال ۲۰۱۹ آمار ۲۹.۲۶۲.۷۰۰ نفر را ثبت کرد.

 

هنگ کنگ

۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران