زیباترین آبشارهای دنیا را بشناسیم

سرگرمی و تفریح‌ها
زیباترین آبشارهای دنیا را بشناسیم

آبشارها از زیباترین جلوه‌های طبیعت هستند؛ شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین مناظری که ممکن است در طبیعت ببینید. درمطلب قیل نگاهی انداختیم به آبشارهای یخ زده، شگفتی دیگر در طبیعت این کره که برای دوستداران ورزش‌های زمستانی بسیارهیجان انگیز هست در این مقاله آبشارهای سراسر جهان را که جزء مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌روند معرفی می کنیم.

 

Detian

آبشار Detian را باید بزرگترین‌ آبشار فراملیتی آسیا دانست که در مرز کشورهای چین و ویتنام قرار دارد. این آبشار ابتدا از چین و در ارتفاعی نسبتا بلند سرازیر می‌شود و سپس دریک منطقه و از چند نقطه به رودی پر آب می‌ریزد. منظره‌ی حول محور این آبشار در دنیا کم‌نظیر است و منطقه‌ی جنگی با چشم‌انداز کوه‌های پوشیده از درخت، قطعه‌ای از بهشت را تداعی می‌کند.

 

 

آبشار دتیان

 

 

Kaieteur

 شاید نام کشور گویان به گوش خیلی‌ها نخورده باشد، اما این سرزمین کوچک در کنج شمال شرقی آمریکای جنوبی، منطقه‌ای سرسبز با پوشش گیاهی متنوع است. اما چیزی که این کشور را سر زبان‌ها انداخته یکی از بلندترین آبشارهای دنیا و البته از زیباترین‌های آن‌هاست.

 

 

آبشار Kaieteur در کشور گویان

 

 

کافی‌ست به عکس‌های نگاه بندازید تا به شکوه این منطقه پی ببرید.

 

Yosemite

این آبشار زیبا در یکی از پارک‌های ملی آمریکا به همین نام واقع شده و آب آن از ارتفاعی نسبتا بلند بر روی صخره‌ها می‌ریزد و دوباره کمی پایین‌تر آبشار کوچکی می‌سازد. از نکات مهم این آبشار زیبایی‌های مربوط به منطقه‌ایست که آبشار در آن واقع شده که باعث می‌شود در هر فصلی بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدنش به این مکان بیایند.

 

 

آبشار Yosemite در آمریکا

 

 

بسیاری از صخره‌نوردان هم در آمریکا کوه‌های اطراف Yosemite را برای صعود انتخاب می‌کنند تا در نهایت از بالای آن به این منظره زیبا نگاهی بندازند.

 

Victoria

زامبیا کشوری‌ست با شگفتی‌های طبیعی بسیار زیاد، اما آبشار Victoria بدون شک یکی از زیباترین مناطق این کشور و از زیباترین مناظر طبیعی دنیاست. این آبشار با طول به اندازه 1.7 کیلومتر از عریض‌ترین آبشارهای دنیا محسوب می‌شود. کافی‌ست بدانید که خبرگذاری CNN آبشار Victoria را جزو ۷ شگفتی طبیعت جهان دسته‌بندی کرده که خود گواه زیبایی‌های آن خواهد بود.

 

 

آبشار ویکتوریا در زیمباوه

 

 

Dettifoss

ایسلند را نباید تنها به برف و یخ شناخت. مناظر طبیعی این کشور سردسیر در بعضی موارد فوق‌العاده‌اند و همیشه در لیست‌های ما جا می‌گیرند. آبشار Dettifoss یکی از مناظر طبیعی شگرف است که یک بار هم شده باید آن را ببینید. این آبشار عظیم در میانه‌ی دشتی بزرگ فرود می‌آید که باعث می‌شود به راحتی بتوانید به دور آن با خیال راحت بایستید و به جذبه‌ی آن خیره شوید.

 

 

آبشار dettifoss درایسلند

 

 

تابستان‌ها این منطقه سرسبز و زیباست و هوای خنکی دارد اما زمستان‌های آن زیبایی خاص خودش را دارد. وقتی همه جا از برف پوشیده شده این آبشار به خروش خود ادامه می‌دهد و در میان یخ و سنگ راه خود را باز می‌کند.

 

Niagara

نمی‌شود از آبشار سخن گفت و حرفی از نیاگارا نزد. جدا از عظمت و زیبایی این آبشار که همه از آن سخن گفته‌اند، نکته‌ای وجود دارد که نیاگارا را از دیگر پیشنهادات ما در این لیست متمایز می‌کند. دسترسی به این منطقه به خاطر شهریت اطراف آن بسیار ساده است و برای رسیدن به آن نیاز نیست کوه‌ها و دشت‌ها را از از سر بگذرانید.

 

 

آبشار نیاگارا

 

۰۳ آبان ۱۳۹۶ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران