برترین باغ‌وحش‌های جهان کجاست؟

سرگرمی و تفریح‌ها
برترین باغ‌وحش‌های جهان کجاست؟

خیلی از ما ممکن است برای دیدن حیوانات خاص زحمت رفتن به پارک‌های ملی آفریقا را ندهیم، یا ترجیح دهیم در یک جای امن، راحت و موقع خوردن پاپ‌کورن وحشی‌ترین یا بامزه‌ترین موجودات زنده دنیا را به چشمم ببینیم. به این منظور باغ‌وحش‌ها بهترین مکان برای ما هستند، اما هر باغ وحشی ارزش دیدن ندارد! با هم مروری کنیم بر بعضی باغ‌وحش‌های برتر دنیا؛


باغ‌وحش سنگاپور
یک دلیل واضح برای در صدر بودن این انتخاب وجود دارد، در باغ‌وحش سنگاپور قدم‌های ویژه‌ای برای ساخت مکان‌هایی برداشته شده، تا حیوانات بتوانند به دور از زندگی در قفس، در فضایی باز قدم بردارند.

 

 

باغ وحش سنگاپور

 

در واقع در هنگام گشت و گذار بین مراکز مختلف کم‌ترین فاصله‌ی ذهنی بین شما و حیوانات وجود خواهد داشت. در این بین برنامه‌های جذابی هم برای مراجعه کنندگان در نظر می‌گیرد که لذت دیدن گونه‌های بسیار متنوع حیوانی در این باغ‌وحش را دو چندان می‌کند.

 

باغ‌وحش سان‌دیه‌گو
خرس، اورانگوتان، ببر، پاندا، کوالا و بسیاری دیگر از گونه‌های حیوانی هم در یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های دنیا که از سال ۱۹۱۵ بنا شده است.

 

 

باغ وحش سان‌دیه‌گو

 

جدای از جذابیت‌های فوق‌العاده از نظر شکل کلی این مکان و تنوع گونه‌ها، این باغ وحش حیواناتی که رها شده‌اند نیز قبول کرده و پرورش می‌دهد. مضاف اینکه مدت‌هاست در کنار رشد مکان فعلی، در پروژه‌ای درست کنار همین باغ‌وحش، تیمی در حال ساخت مکانی بدون قفس برای حیوانات هستند.

 


باغ‌وحش یوکوهاما
این باغ‌وحش که به "Zoorasia" نیز شهرت دارد در سال ۱۹۹۹ بنا شد. صد هکتار زیربنای این مجموعه توانسته بیش از ۱۵۰۰ حیوان از ۱۵۰ گونه‌ی مختلف را در خود جا دهد.

 

 

باغ وحش یوکوهاما

 

در واقع بخش‌های مختلف این مجموعه از نظر محوطه‌های جنگلی و فضای سبز هم خاص هستند و در هفت محوطه متفاوت از نظر پوشش درختی تقسیم می‌شوند، مثل بخش گیاهان گرم‌سیری یا منطقه گیاهان اقیانوسی. در واقع این باغ‌وحش اینقدر گسترده و متنوع است که در هنگام ورود به وسیله دوربین‌های مدار بسته از آن‌ها خواسته می‌شود تا نقطه آغاز و گردش را خود مشخص کنند.

 


باغ‌وحش استرالیا
نمی‌شود که در یکی از مناطقی که انواع گونه‌های جانوری زندگی می‌کنند باغ‌وحشی وجود نداشته باشد. مضاف اینکه وقتی اسم Steve Irwin (استرالیایی معروف به شکارچی کروکودیل) نگاه‌ها به این مجموعه بزرگ بیشتر هم جلب می‌شود.

 

 

باغ وحش استرالیا

 

 

حیواناتی که در این باغ‌وحش نگه داشته می‌شوند در بعضی موارد با دیگر باغ‌وحش‌ها متفاوتند. مارهای متنوع و خاص، کوالا، کانگورو، ومبات‌ها، ببر، فیل و بسیار گونه‌های مختلف که تنوعشان تا ۱۰۰۰ عدد می‌رسد.

 


باغ‌وحش برلین
و نوشته را با معرفی یک باغ‌وحش از اروپا خاتمه دهیم. باغ وحش برلین که قدیمی‌ترین و پربازدید‌ترین باغ‌وحش‌ آلمان و از پربازدیدترین‌ها در تمام اروپاست. با در نظر گرفتن آکواریوم بسیار بزرگ و خاص این باغ‌وحش، این مکان بیش از۱۷ هزار حیوان را در ۸۴ هکتار زیربنا نگهداری می‌کند.

 

 

باغ وحش برلین

 

 

پیشینه‌ی این باغ وحش به پادشاه فردریک ویلیام چهارم می‌رسد که خود ۸۵۰ حیوان از مجموعه شخصی‌اش را صرف ساخت اینجا کرد. در جنگ جهانی دوم خسارت زیادی به باغ‌وحش برلین وارد شد و صدها حیوان آن تلف شدند اما بعدها بازسازی بزرگی برای این مکان به انجام رسید تا در نهایت به اینجا برسد که روزانه صدها نفر برای دیدن حیواناتش به آن مراجعه می‌کنند.

۰۱ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران