جزیره گربه‌ها؛ جاذبه گردشگری ژاپن

اطلاعات مفید
جزیره گربه‌ها؛ جاذبه گردشگری ژاپن

اگر اهل سفر باشید تقریبا برای خرید یا بازدید از آثار باستانی و یا شرکت در جشنواره‌های مختلف مقصد سفر خود را  انتخاب می‌کنید. شاید برای شما دانستن اینکه , سالانه هزاران نفر برای بازدید از جزیره تاشیروجیما  Tashirojima در غرب ژاپن که به جزیره گربه‌ها در دنیا معروف هست سفر می‌کنند جالب توجه باشد .
گردشگران مشتاق برای سفر به این منطقه از سراسر دنیا به اینجا می‌آیند تا مدتی در کنار این حیوانات دوست داشتنی و بامزه بمانند، عکس یادگاری بگیرند و یا به غذای ویژه گربه‌ها میهمانشان کنند!

 

 

جزیره گربه‌ها در ژاپن
 

 

داستان این جزیره و اجتماع به این بزرگی از گربه‌ها به حدود ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد. زمانی‌که یک مرد ماهیگیر به این جزیره مهاجرت کرد و برای مقابله با آفات و موش‌ها تعدادی گربه با خودش به این جزیره آورد. قدم اول گربه‌ها  در طی این سالها با زاد و ولد مداومشان به یک جذابیت گردشگری تبدیل شد و هر روز تعداد آنها بیشتر و بیشتر شد تا اینکه هم‌اکنون همه‌ی دنیا «جزیره گربه‌ها» را به‌خوبی می‌شناسند

 

 

جزیره گربه‌ها در ژاپن

 

گربه‌ها با ورود در این جزیره هم موش‌ها را فراری دادند و هم ساکنان آنجا را! در حال حاضر اکثر اهالی این جزیره افراد سالمند و مستمری بگیر دولت هستند که البته به لطف این گربه‌ها درآمد خوبی رو از توریست‌های منطقه کسب می‌کنند.

 

 

جزیره گربه‌ها

 

اما فقط سفر گربه‌ها به‌ جزیره این نقطه از جهان را به‌ جذاب‌ترین جای دنیا برای گربه‌ها تبدیل نکرده، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این جزیره ارزش و جایگاه گربه در فرهنگ ژاپنی است. گربه در افسانه‌ها و ادبیات ژاپن جایگاه خاصی دارد به طوری‌که در کشور ژاپن افسانه‌ای به نام نکوماتا وجود دارد که در آن به قدرت گربه‌ای با دو دم اشاره می‌کند.

 
علاقه ژاپنی‌ها به گربه فقط به این داستان‌ها ختم نمی‌شود و معمولا عروسک مانکی‌نکو در ژاپن در همه خانه‌ها دیده می‌شود. گربه‌ای سفید با پنجه‌های بالا و باز که به مردم سلام می‌کند.

 

نماد مقدس گربه در ژاپن
 

با همه این علاقه ژاپنی‌ها به گربه‌ است که برا حفظ آسایش و آرامش گربه‌ها ورود حیوانات وحشی مثل سگ است به جزیره ممنوع است.
روزی اگر به این جزیره سفر کردید، بدانید که در میان گربه‌ها به رستوران‌های شیک آسیایی و مرکز خریدهای مدرن جزیره هم نگاه بیاندازید و از این سفر لذت ببرید.

۱۵ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران