کشف نگهبانان جهنم درترکیه

اخبار
کشف نگهبانان جهنم درترکیه
باستان شناسان فعال در ترکیه موفق به کشف مجسمه‎های باستانی مشهور به نگهبانان جهنم در اسطوره‌های یونانی شدند.
دو مجسمه بی مانند از جنس سنگ مرمر که نماد هشدار در ورود به قلمرو مرگ است،دربرابر غار مرگ در شهر فریژین از استان هیراپولیس در نزدیکی شهر پاموکاله کنونی در ترکیه کشف شد.
این غار، مشهور به دروازه "پلوتو "یا "پلتونیون" در یونان باستان و "پلوتونیوم" در زبان واسطوره‌های لاتینی به عنوان درگاه و دروازه‌ای به دنیای زیر زمین در اسطوره و سنت‌های روایی یونانی – رومی بوده است. این غار در ماه مارچ گذشته توسط یک تیم کاوش به رهبری "فرانسیسکو د-اندریا"استاد باستان شناسی کلاسیک در دانشگاه "سالنتو" کشف شده است.
وی درهمین زمینه گفت:« مجسمه‌های باستانی کشف شده، نماد دو شخصیت اسطوره‌ای درروایات یونانی – رومی هستند . یکی از این مجسمه‌ها درواقع ماری است که نماد روشنی از دنیای زیر زمین یا دنیایاز مرگ است و دیگری نمادی از "سربروس "یا "کربروس "است که همان سگ نگهبان سه سر درقلمرو دوزخ در اسطوره‌های یونانی است.»
به گفته وی این مجسمه‌ها به ویژه مجسمه مار، به واقع بسیار ترسناک هستند و درجریان حفاری با هدف کشف غار پلوتونیوم بدست آمده‌اند.
حفاری‌های عمیق‎تربقایایی از چشمه های آب گرم را آشکار کرده است که چشمه‎های آب گرم شهر "پاموکاله" کنونی درترکیه مستقیما از این محل سرچشمه می‌گیرند.
۲۷ آذر ۱۳۹۲ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1394)

نظرات کاربران