انواع ورزشهای آبی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
انواع ورزشهای آبی در هند

در هند به دلیل سواحل وسیع و تلاش مردمان برای غلبه بر گرمای تابستان، نمی‌توان از ورزش های آبی غافل شد. چه یک معتاد شدید به آدرنالین باشید و چه فقط گاهی هوای ماجراجویی به سرتان می‌زند، در هر صورت تفریحات آبی هند شما را سرحال خواهند آورد. از ورزش‌های ملایم نظیر کایاک سواری و قایقرانی گرفته تا ورزش‌های هیجان‌انگیزی همچون رفتینگ، اسکی روی آب و کایت‌بوردینگ را می‌توانید در این خطه باشکوه تجربه کنید.

 

برترین تفریحات آبی هند

در سرزمین فرهنگ و تنوع، وقتی  در مورد ورزش های آبی هند سخن به میان بیاید نیز، با انبوهی از امکانات در بسیاری از مناطق این کشور مواجه خواهید شد. اگر شما نیز از عاشقان ماجراجویی و افزایش سطح آدرنالین هستید، توصیه می‌کنیم در سفر با تور هند، تور دهلی و تور بمبئی و سایر مناطق کشور، خود را از این جاذبه‌های مهیج و چالشی محروم نکنید و ساعاتی مفرح را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

رفتینگ

در ابتدای آشنایی با برترین ورزش های آبی هند، می توان به این ورزش ماجراجویی اشاره کرد که در دهه ۱۹۵۰ محبوب شد. رفتینگ، شامل گشت و گذار با قایق در میان درجات مختلف شدت آب‌های مواج است. این ورزش مهیج و چالشی، نیاز به کار گروهی قوی دارد. رفتینگ در آب‌های خروشان، مطمئنا تجربه‌ای جذاب ارائه می دهد که فراموش کردن آن در طول زندگی دشوار است.

یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتینگ، ریشیکش است. ریشیکش که در ایالت اوتاراکند در سواحل رودخانه گنگ قرار دارد، مرکزی برای ورزش‌های ماجراجویی، به ویژه ورزش های آبی هند است. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که باید در اینجا انتخاب کنید، رفتینگ در رودخانه است.

آب‌های خروشان و شاخه‌های مختلف آن هنگام رفتینگ، هیجان را تا حدی زیادی بالا می‌برند. مسیرهای ناهموار و فضای سرسبز در طول مسیر، به جذابیت این تجربه می‌افزایند. بسته به تخصص خود در رفتینگ، می‌توانید سطوح مختلف، از مبتدی تا حرفه‌ای را انتخاب نمایید. همچنین باید گفت زمان ایده آل برای این تفریح آبی در هند در ریشیکش، از سپتامبر تا نوامبر و از مارس تا می است.

گزینه دیگر برای رفتینگ رودخانه برهماپوترا، واقع در ایالت آروناچال پرادش است که مسیر ۱۸۰ کیلومتری هیمالیا را قطع می‌کند و به منطقه تبت می‌رود. این رود، در معرض سکونتگاه‌های قبیله‌ای، در دامنه تپه‌ها و جنگل‌های بارانی انبوه قرار دارد و مناظری بی بدیل را در حین رفتینگ به مخاطبانش هدیه می‌دهد. در نهایت زانسکار، واقع در ایالت جامو و کشمیر که در ارتفاع ۱۲۰۰۰ فوتی از سطح دریا قرار دارد، از دیگر مکان‌های جذاب برای رفتینگ در بازه زمانی جولای تا آگوست است.

عکس: tripnomadic.com

 

کایاکینگ

اگر بیشتر از فعالیت‌های تیمی،  به توانایی‌های فردی اعتماد دارید،  کایاک سواری از مناسب‌ترین ورزش های آبی هند برای شما به شمار می‌آید. کایاک یک قایق کم عمق است و برای حرکت در دل آب، لازم است از یک پاروی دو تیغه استفاده کنید. اکثر کایاک‌ها دارای عرشه بسته هستند، هرچند کایاک‌های باز و بادی در حال محبوب شدن هستند.

اما یکی از بهترین مکانها برای کایاکینگ، رودخانه برهماپوترا است. همانند رفتینگ، این رودخانه فضای جذابی را برای کایاکینگ نیز رقم می‌زند و بهترین زمان برای لذت بردن از این تفریحات آبی هند، ماه‌های نوامبر و مارس هستند.

جزایر آندامان و نیکوبار، گزینه مناسب دیگری برای کایاک سواری در آب‌های سفید است و به نظر می‌رسد که رفتینگ در این محدوده، راهی عالی برای کشف جزایر و زندگی دریایی است. همچنین نمی توان از رامگانگا غافل شد. اینجا مملو از امکانات جوان پسند بوده و مکانی ایده آل برای برخورداری از انواع تفریحات آبی هند است. خصوصا موج‌های ملایم آن، برای کایاک سواری ایده آل بوده و می‌توانید سفری آرامش بخش را در این فضا از ساحلی به ساحل دیگر تجربه کنید.

در نهایت آلپی که مرکز پس‌آب های کرالاست، مقصدی زیبا برای انواع ورزش های آبی هند بوده و در اینجا می‌توانید قایق‌های سنتی و تورهای قایقرانی را کنار بگذارید و به سمت کایاک بروید. سپس در کانال‌های ناشناخته و باریک پارو بزنید، در طول مسیر نگاهی نزدیک به زندگی روستاییان داشته باشید، کمیاب‌ترین پرندگان را ببینید و زیبایی طبیعت را تحسین کنید. برای بهره مندی حداکثری از زیبایی‌های طبیعی، توصیه می‌کنیم کایاک سواری را در هنگام طلوع یا غروب خورشید انجام دهید.

 

۱۰ ورزش هیجان‌انگیز در ساحل گوا

عکس: triptipedia.com

 

کایت سرفینگ

این ورزش که با نام کایت‌ بوردینگ نیز شناخته می‌شود، یکی از ورزش‌های بسیار مهیج بوده و ترکیبی از جنبه‌های مختلف موج ‌سواری، موج سواری، پاراگلایدر، ژیمناستیک و اسنوبورد را شامل می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، کایت ‌سرفینگ که جزو برترین ورزش های آبی هند محسوب می‌شود، شامل بادبادکی است که شبیه یک چتر نجات بزرگ و یک تخته موج ‌سواری است. تسمه‌ای که به کمر فرد بسته می‌شود، به بادبادکی قابل هدایت اتصال می‌یابد.

و اما باید گفت هند، خط ساحلی بسیار خوبی دارد و بعنوان یک شبه جزیره، از سه طرف در معرض بادهایی کاربردی در این رابطه است. از آنجایی که کایت ‌سرفینگ یک ورزش حرفه‌ای بوده و مناسب عموم مردم نیست، فقط در تعداد انگشت شماری از مکان‌های هند در دسترس است که برجسته‌ترین آنها جزایر ماناپاد و رامسوارام در تامیل نادو بوده و بهترین زمان برای برخورداری از این تفریح در این مناطق، ماه‌های ژوئن تا سپتامبر و دسامبر تا مارس هستند.

عکس: thekitesurfingholiday.com

 

جت اسکی

جت اسکی، یکی از رایج‌ترین ورزش های آبی هند است. در حالی که جت اسکی خود را در آب می‌رانید، برای سرعت و هیجان آماده شوید. جت اسکی‌های معمولی، می‌توانند تا سرعت ۶۵ مایل در ساعت پیش بروند.

جالب است بدانید ساحل کاندولیم در شمال گوا، مقصد نهایی برای جت اسکی در هند است. اینجا یکی از طولانی‌ترین سواحل گوا بوده و تا ۱۵ کیلومتر امتداد دارد. جزیره Havelock در آندامان نیز یکی از خیره کننده‌ترین جزایر برای جت اسکی در ۵۷ کیلومتری پورت بلر است. شن‌های سفید و آب‌های آبی فیروزه‌ای جزیره، بهشتی برای علاقمندان به ورزش‌های آبی هند، خصوصا جت اسکی بازان را رقم می‌زنند.

 

گردشگری سلامت در هند

 عکس: indiathrills.com

 

غواصی و اسنورکلینگ

وقتی صحبت از ورزش های آبی هند به میان می‌آید، نمی‌توان از غواصی غافل شد. می‌توانید منتظر مکان‌های غواصی شگفت انگیزی در این خطه باشید که تنوع باورنکردنی از حیات زیر آب را به علاقمندان ارائه می‌دهند. یکی از این مکانها گواست که کوچک‌ترین و ثروتمندترین ایالت در سواحل هند بوده و دسترسی آسان به دریای عرب دارد. غواصی در گوا، این فرصت را برای غواصان فراهم می‌کند تا بر روی باغ‌های مرجانی و قله‌های مجلل سر بخورند و همچنین انواع کشتی‌های غرق شده را شاهد باشند.

از طرفی لاکشادویپ، مجمع الجزایری دورافتاده در سواحل جنوب غربی هند درست بالای مالدیو بوده و مکان‌های غواصی در این حوالی، صحنه‌های جذاب صخره‌های رنگارنگ، برآمدگی‌ها و شنایی مفرح همراه با ماهی‌های بزرگ را رقم می‌زند.

جزایر آندامان و نیکوبار نیز با صخره‌های مرجانی، ماهی‌های بزرگ و شرایط غواصی بکر به خود می‌بالند و شرایطی عالی برای بهره مندی از تفریحات آبی هند به ارمغان می‌آورند. در این مناطق پرجمعیت، اکتشافات زیر آب به همان اندازه جذابند که کاوش در میراث و فرهنگ غنی هند. در ضمن بهترین فصول برای غواصی در این جزایر، ماه‌های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر است.

 

بهترین پارک‌های ماجراجویی و تم پارک‌های هند

عکس: tripbeam.com

 

جزیره نترانی در نزدیکی معبد و قلعه مورودشوار نیز، مکانی شیک برای گردشگران بوده و فرصت‌های عالی برای اسنورکلینگ و غواصی را ارائه می‌دهد. در نهایت شهرستان ملوان به خاطر سواحل تمیز، با طراوت و کمتر شلوغش شهرت دارد. و امکانات ورزش های آبی هند در اینجا، به نحوی باکیفیت قابل انجامند و بسیاری از علاقمندان برای غواصی به این منطقه سفر می‌کنند.

در انتها بر این نکته تاکید می‌کنیم که سرزمین پهناور هند در کنار تمامی پتانسیل‌های گردشگری غنی‌اش، مملو از مکان‌های جذاب برای برخورداری از انواع ورزش های آبی بوده که در فوق به برخی از آنها اشاره شد. اما داستان به همین جا خاتمه نمی‌یابد. به عبارت دیگر، می‌توانید از سایر تفریحات آبی هند نیز بهره مند شوید از جمله:

  • واتر زوربینگ
  • تورهای قایق بادبانی
  • شنا
  • اسکی روی آب
  • پاراسلینگ
  • قایق موزی
  • ویک بوردینگ
  • بامبو رفتینگ
  • راه رفتن زیر آب

 

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران