دیدنی های زمستانی ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
دیدنی های زمستانی ایران

کشور زیبای ما ایران به خاطر شرایط جغرافیایی خاص خود، دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی در نقاط مختلفش است. به همین دلیل، اگر برای شما این سوال پیش آمده که در میان مقاصد داخلی تعطیلات زمستان کجا بریم؟ جواب آن می‌تواند از قله‌های برفی تا جزایر گرم و آفتابی متفاوت باشد! در نوشته امروز سعی کرده‌ایم تا به معرفی بعضی از بهترین دیدنی‌های زمستانی ایران بپردازیم و آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

 

تورهای زمستانی ایران

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، زمستان فرصتی عالی برای سفر به مقاصد مختلف داخلی است. مراکز تفریحی زمستانی زیادی در کشورمان قرار داشته و در نقاط جنوبی ایران، هوا بهاری و دلچسب خواهد بود و شرکت در تور کیش یا قشم، لذتی دو چندان دارد. اگر قصد شرکت در تور داخلی ارزان همچون تور مشهد را دارید و می‌خواهید با قیمتی مناسب این زیبایی‌ها را از نزدیک ببینید، حتما سری به صفحه تورهای داخلی در سایت بزنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بعضی از جذاب‌ترین دیدنی‌های زمستانی ایران به شرح زیر هستند:

تهران

قبل از این که به سراغ هر جای دیگری از ایران برویم، باید بگوییم که اگر قصد انجام تفریحات برفی و ورزش‌های زمستانی را دارید، در جواب تعطیلات زمستان کجا بریم؟ باید بگوییم، هیچ جا! اگر اهل تهران هستید، به ارتفاعات این شهر رفته و از بعضی از بهترین پیست‌های اسکی در کل کشورمان بهره ببرید.

پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی دیزین و  پیست اسکی شمشک از جمله پیست‌های شناخته شده با امکانات عالی در تهران هستند که مسیرهای اسکی و تفریحات برفی مختلف را برای مراجعیین خود به همراه دارند. البته چند تایی پیست اسکی دیگر نیز در تهران و اطراف تهران وجود داشته و به آن‌جاها نیز می‌توانید سر بزنید. فراموش نکنید که این پیست‌ها، اکثرا یک مجموعه گردشگری محسوب می‌شوند و فعالیت‌های تفریحی مختلف، رستوران، کافه و ... را نیز به مشتریان خود ارائه خواهند کرد.

 

معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری

عکس: apochi.com

 

 تبریز

از دیگر جاهای دیدنی ایران در طول زمستان، تبریز است. شهری که تجربه‌ای کامل از زمستانی سرد را برایتان به همراه خواهد داشت و در اکثر روزهای فصل سرما، برفی سنگین خیابان‌هایش را در بر گرفته است. به همین خاطر اگر قصد دارید با ماشین شخصی به تبریز بروید، حتما بهتر است امکانات لازم برای رانندگی در جاده‌های برفی را داشته باشید.

اما تبریز هم دارای امکاناتی عالی برای انجام تفریحات برفی است و چند پیست اسکی عالی در خود دارد. معروف‌ترین آن‌ها، پیست اسکی پیام بوده که یک تفریح گاه کامل زمستانی با امکانات عالی محسوب می‌شود. پیست اسکی بین‌المللی سهند دیگر منطقه تفریحی برفی در تبریز بوده که از امکاناتی عالی بهره می‌برد. همچنین در ایام زمستان، این فرصت مهیاست تا از آبشار آسیاب خرابه که در این ایام کاملا یخ می‌زند نیز، دیدن نمایید. البته این آبشار کمی از شهر دور بوده و در ۵ کیلومتری مرز جلفا قرار دارد.

عکس: itto.org

 

مشهد

ارزان بودن سفر به مشهد در ایام زمستان، پیست‌های اسکی، جاذبه‌های تاریخی و همچنین مراکز خرید این شهر باعث می‌شوند تا مشهد، گزینه‌ای عالی برای جواب سوال "تعطیلات زمستان کجا بریم؟ " باشد. مشهد پربازدیدترین شهر توریستی ایران بوده و همه از هر نقطه‌ای خود را برای زیارت حرم امام رضا (ع)  به آن‌جا می‌رسانند. اما در طول زمستان، هزینه‌های سفر به آن‌جا تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و آن‌هایی که دنبال انجام تفریحات برفی هستند نیز، فرصت پیدا می‌کنند تا به ارتفاعات این شهر بروند.

اگر سفری زمستانه به مشهد را در برنامه‌های خود دارید، حتما به پیست اسکی شیرباد بروید. این پیست در فاصله دو رشته کوه هزار مسجد و بینالود واقع شده و دارای پیستی بزرگ و امکاناتی خیلی خوب برای اسکی و انجام دیگر ورزش‌های زمستانی است. جدا از امکان بازدید از مراکز خرید اطراف حرم یا گشت و گذار در بازار رضا، اگر باز هم دوست داشتید که یک منطقه طبیعی زیبا در زمستانِ مشهد را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به دریاچه بزنگان نیز بزنید.

 

در سفر به جنوب قشم بریم یا چابهار

عکس: pinorest.com

 

زنجان

زنجان از جمله مناطق بسیار سرد ایران در زمستان بوده که مناطق برفی زیبایی برای بازدید دارد. این شهر همچنین دارای یک پیست اسکی خیلی خوب نیز هست که از بهترین‌ها در کشورمان به حساب می‌آید. این پیست البته کمی از شهر دور بوده و حدودا ۴۵ کیلومتر از خود زنجان فاصله دارد.

البته قبل از این که در جواب "تعطیلات زمستان کجا بریم؟ " سریعا زنجان را انتخاب کنید، باید بگوییم که این شهر به شدت در طول زمستان سرد می‌شود و حتما باید لباس مناسب همراه خود داشته باشید. در نهایت، در سفر زمستانه به زنجان، حتما در کنار بازدید از پیست‌های اسکی و مناطق برفی، به دیدن گنبد سلطانیه، موزه مردم شناسی، مسجد حسینیه‌ی اعظم و خیلی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز بروید.

عکس: rjtravelagency.com

 

ماسال

ماسال در هر فصلی از سال زیباست، اما اگر سرما را به جان بخرید و خود را به این نقطه مرتفع از گیلان برسانید، یکی از زیباترین مناظر زمستانی کشورمان را مشاهده خواهید کرد. کلبه‌های زیادی در این شهر هستند که امکان اجاره‌ی آن‌ها را دارید اما مسیر رفت و آمد به ماسال خیلی هم در طول زمستان اوضاع خوبی ندارد و حتما باید از باز بودن جاده آگاهی پیدا کرده و سپس وارد مسیر شوید.

شما می‌توانید در کوه‌های برفی ماسال گردش کنید و از بودن در این فضای زیبا و شگفت انگیز، نهایت لذت را ببرید اما مرکز تفریحی خاصی در آن‌جا نیست که ازشان بهره ببرید. ماسال در زمستان، تنها به خاطر داشتن همان منظره‌ی جادویی برفی خود تا این اندازه محبوب است.

 

معروف‌ترین خانه‌های تاریخی ایران

عکس: pinterest.com

 

کیش

وقتی بخش زیادی از کشورمان درگیر برف و سرما هستند، جنوب ایران، مردم هوای بهاری و دلچسب را تجربه خواهند کرد. در واقع فصل زمستان، فصل اوج سفر به کیش به حساب آمده و خیلی‌ها بلافاصله در جواب سوال "تعطیلات زمستان کجا بریم؟" کیش را مثال خواهند زد. در این ایام هوا آن قدری گرم هست که بتوانید به تفریحات آبی پرداخته و به گردش‌های آبی بروید و از طرفی، آن قدر گرم نیست که نتوانید در طول روز بیرون رفته و از جاهای مختلف دیدن کنید.

کیش یک مقصد توریستی مفرح و عالی بوده که تفریحات مختلفی را برای گردشگران به همراه دارد. همچنین، بر کسی پوشیده نیست که در این سفر، شما می‌توانید به مراکز خرید کیش رفته و اجناس مختلف را در آن‌جا خریداری نمایید.

عکس: asemangasht.com

 

قشم

شرایط قشم از نظر آب و هوایی، بسیار شبیه به کیش است و از هر نظر برای سفری زمستانه به منطقه‌ای گرم سیر و خوش آب و هوا، گزینه‌ای عالیه به نظر می‌آید. البته فعالیت‌های توریستی که در تور قشم امکان انجام آن را دارید با کیش کمی متفاوت است. قشم جزیره‌ای بسیار زیبا و خاص در جهان بوده که بعضی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشورما همچون دره ستارگان را در خود دارد.

البته قشم برای تفریح و خوش گذرانی نیز مقصد بسیار خوبی برای سفر است. در سواحل قشم نیز امکانات عالی برای تفریحات آبی مهیا شده و سفرهای دریایی به جزایر دیگر خلیج فارس یا جنگل‌های مانگرو از جمله فعالیت‌های محبوب در آن‌جا به حساب می‌آیند.

عکس: flickr.com

 

کویر گردی در زمستان

وقتی با خودتان به این سوال فکر می‌کنید که "تعطیلات زمستان کجا بریم؟" شاید بهتر باشد کویر را نیز در جواب‌های خود بگنجانید. ایران چندین کویر زیبا دارد که سفر به هر کدام آن‌ها، می‌توانید تجربه‌ای باور نکردنی و فراموش نشدنی برای شما باشد.

در این مورد کویر مصر گزینه‌ی خیلی خوبی به حساب می‌آید که اوایل زمستان شرایط مناسبی برای سفر دارد. همچنین می‌توانید به کویر مرنجاب، کویر خور یا کویر زردگاه نیز بروید. اگر شب را در هر کدام از این محل‌های گفته شده بمانید، تصویری سحر انگیز از آسمان پر ستاره را تماشا کرده و در طول روز نیز می‌توانید از مناظر صحرایی زیبا دیدن کرده و به عکاسی بپردازید. خوشبختانه سفرهای گروهی خوبی این روزها به مقاصد کویری ایران برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها به جای سفر شخصی استفاده کنید.

 

بهترین جاذبه‌های طبیعی نمکی در جنوب ایران

عکس: irandestination.com

 

۱۶ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران