شرایط اجاره خودرو در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
شرایط اجاره خودرو در چین

افرادی که در گروه‌های دو تا پنج نفر یا خانوادگی به چین سفر می‌کنند، گاهی ترجیح می‌دهند تا کارها و گشت‌های خود را با ماشین شخصی پیش ببرند. اجاره ماشین در چین یک راهکار بسیار پرطرفدار برای بازرگانان و افرادی است که برای تجارت به آنجا می‌روند. پس اگر ویزای چین را در پاسپورت خود دارید، کافی است یک بلیط هواپیما بخرید و از این مقاله کمک بگیرید تا مراحل اجاره خودرو در چین را به درستی انجام دهید.

 

اجاره خودرو در چین

چین یکی از کشورهایی است که این امکان را در اختیار گردشگران و توریست‌‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند با اجاره خودرو به شهرهای مختلف سفر کنند و از جاهای دیدنی و تاریخی این کشور پهناور بازدید کنند. در صورتی که قصد سفر با تور چین را دارید، کافی است با خواندن این مطلب از شرایط و چگونگی اجاره ماشین در چین مطلع شوید.

zandxcars.com

 

شرایط رانندگی و اجاره ماشین در چین

از آنجایی که استفاده از خدمات اتومبیل اجاره‌ای در چین، آزادی عمل بیشتری را در اختیار گردشگر یا تاجر قرار می‌دهد، نیاز است ابتدا گردشگر گواهینامه بین‌المللی دریافت کند. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که چین گواهینامه‌ای که متعلق به کشور خود نباشد را به رسمیت نمی‌شناسد و در صورتی که قصد اجاره اتومبیل در چین را داشته باشید، می‌بایست درخواست خود را برای دریافت گواهینامه به مقامات قانونی چین ارائه دهید که شامل مدارک زیر می‌شود:

  • ترجمه گواهینامه رانندگی به زبان چینی (می‌توانید از قبل در تهران گواهینامه خود را ترجمه کرده و همراه خود داشته باشید.)
  • گواهی سلامت از یک بیمارستان در چین
  • مراجعه به مرکز تعیین شده، گذراندن مراحل قانونی و امتحان رانندگی

توجه داشته باشید که پس از دریافت گواهینامه رانندگی چینی، از آن فقط می‌توانید در کشور چین تردد کنید و شامل مجوز قانونی و رانندگی در حوزه هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نمی‌شود. هر چند اجاره خودرو در چین برای ملاقات‌های کاری و سفرهای تجاری، مقرون به صرفه است، اما مشکلات و محدودیت‌هایی را نیز دربر دارد.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

travelperk.com

 

مشکلات و محدودیت های اجاره خودرو در چین

برای رانندگی در شهرهای چین علاوه بر اینکه می‌توانید از نقشه آنلاین کمک بگیرید، قطعاً نیاز دارید راه خود را از طریق تابلوهای نصب شده در سطح شهر پیدا کنید که این می‌تواند بزرگترین مشکل برای شما باشد. نکته بسیار مهمی که قبل از سفر با تور چین باید بدانید این است که اسم خیابان‌ها، علائم جاده‌ها و تابلوهای شهری به زبان چینی نصب شده‌اند و به این منظور اگر زبان چینی بدانید کارتان بسیار آسان‌تر خواهد شد. هر چند افرادی که با ویزای تجاری وارد کشور چین سفر می‌شوند، می‌توانند از خدمات راهنمای گردشگری نیز استفاده کنند. علاوه بر این، قوانین رانندگی در جاده‌ها و بزرگراه‌های چین ممکن است برای گردشگران کمی غیر منتظره همراه با محدودیت باشد. البته که برای کسانی که در شهرهای بزرگ ایران زندگی کرده‌اند این موضوع قابل درک خواهد بود...

squarespace-cdn.com

 

مزایای اجاره ماشین در چین

برخی از گردشگران که به چین سفر می‌کنند تمایل دارند با اجاره خودرو در چین گشت و گذار در شهرها را به صورت شخصی انجام دهند. حتی با وجود چالش‌های فراوان در این راه، استفاده از یک ماشین شخصی و لوکس در زمان مدت اقامت، می‌تواند بسیار کاربردی همراه با تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. هر چقدر هم گردش در شهر به کمک سیستم حمل و نقل عمومی همچون مترو یا اتوبوس‌های گردشگری جالب باشد، هیجان اجاره اتومبیل در چین در شهرهای پکن یا شانگهای دو چندان خواهد بود. برای گردش و تفریح در شهرهای بزرگ چین، همچنین می‌توانید با اجاره خودرو در چین یک راننده هم در اختیار داشته باشید.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ در پکن برای تماشای موسیقی جاز

zandxcars.com

 

قیمت های حدودی اجاره خودرو در چین

اجاره ماشین در چین برای سفرهای تجاری و خانوادگی مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را برای مدت اقامتتان محاسبه کنید،  قیمت حدودی اجاره خودرو در شهر پکن، شانگهای، شنزن، هایکو، کانمینگ و گوانگجو از ۳۳ دلار در هر روز شروع می‌شود. قیمت اجاره ماشین در چین بسته به نوع ماشین، مدل خودرو و ظرفیت سرنشینان تعیین می‌شود. حتی ممکن است قیمت بعضی از خودروها تا بیش از ۱۰۰۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد.

chinacarservice.com

 

مراحل اجاره خودرو در چین

برای اجاره ماشین در شهرهای پکن، شانگهای، گوانجو و شهرهای بزرگ لازم است که از دستورالعمل‌ها و قوانین چین اطلاع داشته باشید. پس به موارد زیر دقت کنید:

مرحله اول، دریافت گواهینامه رانندگی در چین است که از اهمیت بالایی برخوردار است. پس قبل از اینکه در چین شروع به رانندگی کنید، گواهینامه رانندگی این کشور را که به طور ویژه صادر می‌شود دریافت کنید تا به مشکل نخوردید. سپس خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اولین راه این است که شخصا درخواست خود را برای دریافت گواهینامه رانندگی در چین به سازمان مربوطه ارائه دهید و در آزمون شرکت کنید. مراحل را پشت سر گذاشته و در یک آزمون سخت موفق شوید. دومین راه برای دریافت گواهینامه رانندگی در چین، دریافت مجوز رانندگی به صورت موقت است. این راه حل برای گردشگران و تاجران بهترین گزینه به نظر می‌رسد. در این صورت مجاز خواهید بود تا با اجاره خودرو در چین، رانندگی کنند. معمولا گواهینامه رانندگی موقت به مدت ۹۰ روزه صادر می‌شود. برای دریافت آن می‌توانید از آژانس‌های گواهینامه رانندگی در چین کمک بگیرید.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

news.cgtn.com

 

مرحله دوم، انتخاب یک ماشین مناسب برای اجاره است. برای این کار بهتر است از شرکت‌‌های تجاری معتبر و قانونی واقع در چین اقدام کنید. در شهرهای شانگهای، پکن، گوانجو و شهرهای بزرگ دیگر، آژانس‌های مسافرتی و اجاره خودرو در چین وجود دارند که متناسب با نیاز شما، ماشین اجاره می‌دهند و انواع خودروها با ظرفیت مختلف برای اجاره به گردشگران در دسترس هستند.

helios-i.mashable.com

 

نکات مهم درباره اجاره ماشین در چین

توجه داشته باشید که اجاره ماشین در چین به ازای هر روز محاسبه می‌شود.

اجاره خودرو در چین برای ماشین‌های کوچک‌تر با ظرفیت کمتر،  می‌تواند معادل ۴۴ دلار در هر روز و برای اجاره خودروهای بزرگتر حدود ۱۴۴ دلار در هر روز هزینه داشته باشد. در انتخاب مدل خودرو دقت کافی به خرج دهید.

برای اجاره ماشین در چین، بیشتر شرکت‌های چینی کارت‌های اعتباری بین‌المللی را قبول نمی‌کنند و لازم است پول نقد چین را به همراه داشته باشید.

شرکت‌های اجاره اتومبیل معمولاً پس از ۳۰ روز، هزینه دریافت شده از شما را به عنوان به ضمانت صندوق پولی باز می‌گردانند.

cdn.i.haymarketmedia.asia

 

نکات مهم برای رانندگی در چین

رانندگی در شهرهای بزرگی همچون پکن و شانگهای در صورتی که از قوانین راهنمایی و رانندگی چین اطلاع داشته باشید و به آنها احترام بگذارید کار سختی نخواهد بود. پس به نکات زیر توجه کنید:

  • به سرعت مجاز رانندگی در شهرها و بزرگراه‌های چین دقت کنید.
  • به دوربین‌های مداربسته در سطح خیابان‌ها اهمیت ویژه‌ای بدهید.
  • به هنگام پارک خودروی اجاره‌ای به علائم شهری، پارک، راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید.
  • به اخطارهای پلیس هنگام تردد در شهر اهمیت دهید.

 

بهترین هتل های شانگهای

beckerlaw.com

 

 در صورتی که با خواندن این مقاله نظرتان برای اجاره خودرو تغییر کرده است، اصلا ناراحت نباشید. برای رهایی از مشکلات اجاره ماشین در چین و رانندگی در سطح شهرهای جدید با قوانین متفاوت، می‌توانید راهکارهای جایگزین به کار ببرید. به عنوان مثال ، اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین تاکسی چینی را نصب کرده و از آنها به راحتی برای تردد استفاده کنید. شاید هم مثل دیگر کشورهای دنیا بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و مترو بهره ببرید. محبوب‌ترین وسیله حمل و نقل در کشور چین برای گردشگران مترو است. مخصوصا مترو پکن که معروف‌ترین خط انتقالی در آسیا شناخته شده و بد نیست که برای گردش در داخل شهر آن را امتحان کنید.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران