شرایط اجاره خودرو در سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
شرایط اجاره خودرو در سفر به استانبول

بسیاری از توریست‌ها دوست دارند تا در طول سفر خودرویی اجاره کرده و از زمان خود حداکثر استفاده را بکنند. چرا که با این کار می‌توانند به صورت آزادانه عمل کرده و تمامی نقاط شهر را بگردند. از آنجایی که تور استانبول همواره مورد پسند اکثر گردشگران بوده است در این مقاله به بررسی شرایط اجاره خودرو در سفر به این شهر توریستی پرداخته‌ایم. اگر شما نیز طرفدار اجاره اتومبیل در سفرهای خارجی هستید و دوست دارید با تور ترکیه به شهر استانبول سفر کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

طریقه اجاره خودرو در استانبول

استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی دنیا امکان اجاره خودرو را برای گردشگران فراهم کرده است. به طوری که شما می‌توانید با توجه به مدت زمان سفر و نیاز خود خودرو دلخواه را به صورت روزانه و یا ماهیانه کرایه کنید. برای این کار می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شرکت‌های اجاره اتومبیل مراجعه کرده و یا از طریق سایت‌های آنلاین نسبت به انجام آن اقدام کنید. در زیر به چند مورد از معتبرترین سایت‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شود اشاره کرده‌ایم:

 

سفری جذاب با رفتن به بام استانبول

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در استانبول

از آنجایی که شرکت‌های اجاره دهنده خودرو ماشین‌های گران قیمت خود را به مدت چند ساعت و یا چند روز در اختیار شما قرار می‌دهند به چند مدرک معتبر برای این کار نیاز دارند. از جمله مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

  • پول نقد و یا credit card (مقدار پول نقد با توجه به مدل ماشین و مدت زمانی که قصد کرایه آن را دارید متغیر خواهد بود.)
  • اصل و کپی گذرنامه
  • گواهینامه (گواهینامه بین‌المللی)
  • کارت شناسایی
  • برگه معتبر از محل اقامت

ملزومات لازم برای اجاره خودرو در استانبول

برای اینکه بتوانید از مزایای اجاره خودرو بهره ببرید داشتن یک سری شرایط اجباری است. چرا که شرکت‌های کرایه اتومبیل، خودروهای خود را به هر شخصی اجاره نمی‌دهند. چند مورد از مهم‌ترین شرایط برای این کار در زیر نام برده شده‌اند:

  • برای اینکه بتوانید اتومبیلی را در استانبول کرایه کنید باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشید. البته برای اجاره خودروهای لوکس و بزرگ سن شما باید به ۲۸ سال رسیده باشد. در غیر این صورت شرکت‌ها اتومبیل‌های خود را در اختیار شما قرار نخواهند داد.
  • شرط دیگر برای اجاره خودرو در استانبول داشتن گواهینامه‌ای است که حداقل ۲ سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد. این قانون برای اجاره خودروهای لوکس و گران قیمت ۳ سال است.
  • قبل از اجاره خودرو باید هزینه‌ای را بابت پیش پرداخت به شرکت مربوطه بپردازید. این هزینه با توجه به قوانین شرکت و خودرو کرایه شده متغیر خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که قبل از شروع به رانندگی از بیمه بودن هزینه‌هایی مثل جریمه‌ها و خسارت‌های احتمالی اطمینان حاصل کنید.

 

لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

قیمت اجاره خودرو در استانبول

موضوع مهمی که ذهن اکثر داوطلبان اجاره خودرو را به خود درگیر می‌کند هزینه‌ای است که باید بابت این کار پرداخت شود. در شهر استانبول برای اجاره خودرو باید هزینه‌ای در حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ لیر ترکیه را در نظر بگیرید. البته قیمت‌ها می‌تواند با توجه به مدل اتومبیلی که انتخاب کرده‌اید کمی بالاتر و یا پایین‌تر باشد. به طور معمول مبلغ مورد نظر با توجه به قرارداد شما قبل از تحویل اتومبیل گرفته می‌شود. هر چه تعداد روزهایی که قصد کرایه خودرو دارید بالاتر برود هزینه‌ای که باید برای این کار اختصاص دهید کاهش می‌یابد.

نکات کلیدی که قبل از اجاره خودرو در استانبول باید بدانید

برای اینکه در حین اجاره خودرو و یا موقع تحویل آن با مشکلات جدی مواجه نشوید بهتر است قبل از آن با یک سری نکات مهم در این خصوص آشنا شوید. از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • به همراه داشتن برگه‌ای مربوط به اجاره خودرو که از طرف شرکت دریافت خواهید کرد را در طول رانندگی فراموش نکنید.
  • استانبول شهری بزرگ و شلوغ است. برای اینکه در دام افراد متقلب نیافتید حتما قبل از کرایه اتومبیل نسبت به شرکت مربوطه تحقیقات لازم را انجام دهید.
  • غالبا اتومبیل‌های اجاره‌ای باک بنزین چندان پری ندارند. پس اولین کاری که بهتر است بعد از اجاره خودرو انجام دهید رفتن به نزدیک‌ترین پمپ بنزین است.
  • عکاسی و فیلم‌برداری از بدنه اتومبیل را به محض تحویل خودرو توسط مسئول فراموش نکنید.
  • برای اینکه مجبور به پرداخت جریمه نشوید حتما ساعت دقیق تحویل خودرو را از مسئول مربوطه بپرسید.
  • توجه داشته باشید اگر بنزین زده‌اید و مقدار بنزین شما اضافی باقی مانده هزینه آن را در حین تحویل از مسئول مربوطه تحویل بگیرید.

 

هتل‌های اطراف بازار بزرگ استانبول

۰۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران