اجاره‌ی دوچرخه ISBIKE در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
اجاره‌ی دوچرخه ISBIKE در استانبول

اگر در فصل‌های خوش آب و هوا به استانبول سفر کنید، حتما از قدم زدن یا دوچرخه سواری در کنار تنگه بسفور یا در کوچه پس کوچه‌های زیبای این شهر لذت خواهید برد. شهری مملو از زیبایی‌های تاریخی و دیدنی‌های متعدد که باعث می‌شود، تنها رفتن به دل این جاذبه‌ها نیز، در نوع خود جذاب باشد. امروز اما ما یک راه حل عالی برای شما داریم تا در تور استانبول، بتوانید یک دوچرخه برای خود کرایه کرده و به دل شهر بزنید.

 

ISBIKE، سیستم کرایه دوچرخه استانبول

استانبول یکی دیگر از شهرهای بزرگ دنیاست که قصد دارد تا با تشویق مردم به دوچرخه سواری، کمی از بار ترافیک شهر کاسته و البته آلودگی هوا را نیز کاهش دهد. سیستم کرایه دوچرخه خودکار ISBIKE نیز به همین منظور در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و حالا بیش از ۱۴۰ ایستگاه از این سیستم در استانبول فعالیت می‌کند که روی هم رفته حدود ۱۵۰۰ دوچرخه در آن دارد. شما می‌توانید با یک کارت اعتباری، دوچرخه مورد نظر خود را بدون نیاز به اپراتور کرایه کرده و در ایستگاهی که مد نظر دارید، آن را پس بدهید.

هر ایستگاه ISBIKE حدود ۱۰ تا ۲۰ دوچرخه دارد و در بیشتر موارد، همیشه دوچرخه‌ای هست تا بتوانید آن را برای خود کرایه کنید. دوچرخه‌ها یک مدت آزمایش دارند تا مطمئن شوید، چیزی که قرار است برانید، سالم خواهد بود. به این ترتی با قیمتی پایین، این امکان را دارید تا در گوشه‌های مختلف شهر گردش کرده، عکاسی کنید و از بودن در استانبول لذت ببرید.

 

راهنمای سفر تنها به استانبول

آموزش استفاده از ISBIKE

تنها مشکل اساسی پیش پای شما این است که به یک کارت اعتباری برای استفاده از ISBIKE احتیاج دارید. در حال حاضر گفته می‌شود که استفاده از "استانبول کارت" برای ISBIKE نیز راه‌اندازی شده و شما با شارژ این کارت، امکان استفاده از آن را خواهید داشت. شکل کار هم به این شکل است که باید مقدار ۵۰ لیر از کارت خود را در اختیار سیستم قرار داده، دوچرخه را بگیرید و در آخر، تنها مبلغ کرایه دوچرخه از ۵۰ لیر کسر می‌شود و بقیه به شما برگردانده خواهد شد.

شما به دو روش می‌توانید هزینه دوچرخه را پرداخت و آن را همراه ببرید. ابتدا این که وقتی به ایستگاه مراجعه می‌کنید، از کارت فیزیکی استفاده کرده و مبلغ را از طریق دستگاه (که زبان انگلیسی نیز دارد) واریز کنید و دوچرخه آزاد می‌شود. یا این که اپلیکیشن İSBIKE را نصب کرده و هم از نزدیک‌ترین ایستگاه باخبر شوید و هم این که از طریق همان گوشی، مبلغ مورد نظر را بپردازید.

بعد از آزاد شدن دوچرخه شما سه دقیقه فرصت دارید تا آن را آزمایش کنید و اگر مشکلی داشت، آن را به ایستگاه برگردانده، تحویل می‌دهید و یکی دیگر را آزاد می‌کنید. اگر نه، به مسیر خود ادامه داده و در نهایت آن را در همان ایستگاه یا ایستگاهی دیگر، تحویل خواهید داد. مبلغ ۵۰ لیر کلا از کارت شما کم نمی‌شود و در حالت معلق باقی می‌ماند، سپس بعد از طی مسیر، مبلغی که باید بپردازید در نظر گرفته شده و باقی ۵۰ لیر آزاد می‌شود.

هزینه‌ی کرایه دوچرخه برای کسانی که اشتراک سالانه ندارند، به ازای تا یک ساعت ۴ لیر، تا ۲ ساعت ۶ لیر، تا ۳ ساعت ۸ لیر و از آن به بعد به ازای هر ساعت اضافه، ۵ لیر خواهد بود.

 

تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

نکات مهم:

  • شما به یک سیم کارت اعتباری با شماره ترکیه احتیاج دارید چون کد باز شدن قفل، به شماره شما ارسال می‌شود
  • حتما دوچرخه را در دقایق اول چک کنید تا مشکلی نداشته باشد
  • حتما مطمئن شوید که دوچرخه در هنگام تحویل درست در جایگاه قرار گرفته و قفل می‌شود
  • مبلغ باقی مانده از پول شما طی ۲ تا ۷ روز به شما برگشت داده می‌شود

 

روش جایگزین برای آن‌ها که کارت اعتباری ندارند

یک روش جایگزین برای کسانی که کارت اعتباری ندارند و به هیچ وجه امکان پرداخت پول این دوچرخه‌ها را نخواهند داشت، شرکت Delta Cycling است. هزینه‌ی این دوچرخه‌ها ۱۰۰ لیر در روز است و آدرس محل شرکت نیز به شرح زیر است:

 

معروف‌ترین موزه‌های استانبول

Zühtüpaşa, Bağdat Cd. no 15, 34724 Kadıköy/İstanbul

 

یکی از بهترین مسیرها برای دوچرخه سواری در استانبول

 مسیر کادیکوی به پندیک، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در استانبول است که بیش از ۲۰ کیلومتر بوده و در آن چهار ایستگاه İSBIKE وجود دارد تا هر کجا که خواستید، دوچرخه خود را پس بدهید. این مسیر از کنار آب می‌گذرد و منظره‌ی زیبایی را برای شما به تصویر خواهد کشید.

 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران