جاهای دیدنی مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
جاهای دیدنی مالدیو

مالدیو، این مجمع الجزایر ۱۲۰۰ جزیره، جذابیت زیادی برای گردشگران سراسر جهان داشته و دریاهای آبی جذاب، سواحل بی نظیر، دنیای بی بدیل زیر آب و صخره‌های عظیم، از برترین جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌آیند. این خطه در ۱۰ سال گذشته، دستخوش تغییرات شدیدی بوده و جزایر مسکونی، توریست پسندتر شده‌اند.

این کارت پستال اینستاگرامی با ویلاهای آبی مجلل و نخلستان‌های بی‌پایان که به طور ریتمیک در حال نوسان هستند، بهشت واقعی روی زمین به شمار می‌آید. در عین حال این منطقه، برخی سایت‌های باستانی، بازارها و مراکز خرید جذابی را در دل خود جای داده است.

 

شهر ماله

جزیره مرجانی شمالی Male که در لبه جنوبی جزیره مرجانی کافو واقع شده، بزرگ‌ترین شهر و محبوب‌ترین مقصد در میان برترین جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌آید.

اینجا یکی از کوچک‌ترین پایتخت‌های ملی جهان بوده و به خاطر مساجد باستانی و بناهای رنگارنگش شهرت دارد. ساختمان‌های میراثی و موزه‌های فرهنگی و برخی از باشکوه‌ترین گالری‌های هنری از یک سو و درختان و آب‌های فیروزه‌ای با سایه‌های دلپذیر از سویی دیگر، به استقبال مسافران تور مالدیو می‌آیند. بعلاوه می‌توانید از قدم زدن در خیابان‌ها و گشت و گذار در میان مغازه‌ها و بازارهای پرجنب‌وجوش نیز لذت ببرید. در نهایت این منطقه، دارای آب و هوای موسمی استوایی بوده و در اکثر ماه‌های سال شاهد بارندگی است.

همچنین ماله دارای یک ساحل مصنوعی است که در آن می‌توانید از ورزش‌های آبی جذاب مانند شنا، کایاک سواری و ویک ‌برد لذت ببرید. اگر عاشق غذا هستید، این خطه با انبوهی از جالب‌ترین کافه‌ها و رستوران‌ها به استقبال مخاطبان آمده و با طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه مالدیو از آنها پذیرایی می‌کند.

سان آیلند

جزیره Sun در آتول آری جنوبی، از برترین جاهای دیدنی مالدیو بوده و در فاصله حدود ۶۰ مایلی از فرودگاه ماله واقع شده است. این جزیره، در مکانی زیبا مملو از گل‌های استوایی عجیب و غریب، باغ‌های سبز زیبا و درختان نخل بلند نارگیل قرار گرفته و از سواحل زیبای درخشان با ماسه‌های طلایی و سفید و تالاب‌های خیره کننده زمردین برخوردار است. ریزورت سان آیلند، کلبه‌های ییلاقی روی آب را ارائه می‌دهد و انواع امکانات آبی از جمله غواصی، موج سواری، اسنورکلینگ، جت اسکی و قایقرانی در اینجا برای علاقمندان فراهمند.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مالدیو

بنانا ریف

Banana Reef، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های غواصی، اسنورکلینگ و جت اسکی در جهان و در شمار محبوب‌ترین جاذبه های مالدیو به شمار می‌آید. همچنین یکی از قدیمی‌ترین صخره‌های کشف شده در مالدیو بوده و با غارهای خیره کننده، سنگ‌های زیبای مرجانی قدرتمند و حیات دریایی باشکوه از جمله کوسه‌ها، باراکوداها و هامورها تزئین شده است.

دامنه شیرجه در این محدوده، بسیار متنوع است و از عمق ۵ متری زیر آب شروع می‌شود و تا عمق ۳۰ متری زیر آب ادامه می‌یابد. آب نیز کاملا سازگار بوده و بین دمای گرم و آرامش‌بخش ۲۴-۲۹ درجه سانتی‌گراد متغیر است. در نهایت برای اجتناب از گرما بهتر است صبح زود، تا ساعت ۹ صبح خود را به اینجا برسانید. این محدوده، با قایق‌های تندرو قابل دسترسی است که می‌توانید در ساحل آنها را پیدا کنید.

جزیره آلیماتا

جزیره Alimatha با سرسبزی بی نظیرش در کنار آب‌های شفاف و کریستالی، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. این جزیره بکر که بعنوان یک مکان غواصی تحسین شده بین المللی شناخته می‌شود، زیستگاه تعداد زیادی از موجودات دریایی بوده و از برترین جاهای دیدنی مالدیو محسوب می‌شود.

غواصانی که از دنیای زیر آب این جزیره دیدن می‌کنند، می‌توانند فرصتی برای کشف مرجان‌های الهام بخش و انبوهی از ماهی‌های رنگارنگ مانند موری، جک ماهی و مارماهی داشته باشند. علاوه بر غواصی، بسیاری از علاقمندان برای قایقرانی و موج سواری به این محدوده سرازیر می‌شوند. علاوه بر این، آب و هوای دلپذیر این مکان، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در مسیرهای جزیره پیاده روی کنند و زیبایی‌های پنهان آنرا کشف نمایند.

 

اقامت در جزیره اومادهو در مالدیو

ساحل آرتیفیشیال

ساحل مصنوعی Artificial، یکی از زیباترین سواحل مالدیو و تنها ساحل ساخت دست بشر در این مجمع الجزایر است. این ساحل هلالی شکل با مناظر خیره کننده و آب و هوای دلپذیر، جایگاهی بعنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مالدیو بدست آورده است. اگرچه آب این ساحل به اندازه سایر سواحل طبیعی عمیق نیست، اما مکانی عالی در میان مردمان محلی و گردشگران برای شنا به شمار می‌آید.

ریزورت‌ها، کافه‌ها و باربیکیوهای بسیاری در ساحل، به همراه زمین والیبال و زمین چمن فوتسال در ساحل مصنوعی وجود دارند. بعلاوه اینجا یک مرکز هیجان انگیز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و سرگرمی مانند کارناوال‌های رنگارنگ، کنسرت‌های موسیقی زنده و رژه به شمار می‌آید. اینجا برای گذراندن شب‌های دوست داشتنی و آرام نیز ایده آل بوده و در عین حال پیاده روی طولانی در ساحل، در حالی که غروب زیبای خورشید را تماشا می‌کنید ضروری است.

رستوران ایتها

Ithaa، یک رستوران زیر آب است که در ۵ متری زیر سطح دریا در کنراد جزیره رانگالی واقع شده و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مالدیو محسوب می‌شود. پشت بام شیشه‌ای این رستوران، منظره‌ای پانارومیک از باغ‌های مرجانی درخشان را ارائه می‌دهد که آنرا به یکی از زیباترین رستوران‌های سراسر جهان بدل کرده است.

این رستوران، به دلیل سرو غذاهای اروپایی - آسیایی شهرت دارد و خاویار، خرچنگ مالدیوی، چیکن، کیک پنیر و کدو تنبل بو داده عسلی، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو محسوب می‌شوند. این غذاکده، یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری مهمانی‌های خصوصی و مراسم جشن مانند عروسی و سالگرد است. و جالب است بدانید با وجود سونامی که در سال ۲۰۰۴ در منطقه رخ داد، هیچ آسیبی ندیده است.

عکس: archive.maldives.com

 

مجیدهی ماگو

Majeedhee Magu، شلوغ‌ترین خیابان مالدیو و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در مالدیو بوده و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌آید. این بازار خیابانی شرقی غربی در ماله، مغازه‌هایی دارد که تمام مایحتاج از جمله لوازم آرایشی، صنایع دستی محلی، عطرها، جواهرات، منسوجات و اقلام الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

در اینجا می‌توان به راحتی لباس سنتی مالدیو را پیدا کرد که بعنوان libaas شناخته می‌شود. در عین حال، به دلیل وجود طیف گسترده‌ای از ماهی‌های لذیذش از جمله کنسرو ماهی تن، چیپس ماهی خشک و ماهی دودی نیز محبوب است. در نهایت این بازار، حال و هوای جالبی از سبک زندگی اصیل مالدیو را به نمایش می‌گذارد.

 

جذاب‌ترین تفریحات شبانه در مالدیو

عکس: clubmed.com.sg

 

اچ پی ریف

HP Reef، از دیگر زیباترین و توریستی‌ترین جاذبه های مالدیو است. این مرکز غواصی زیبا که بعنوان منطقه حفاظت ‌شده دریایی شناخته شده، با رنگ‌های درخشان بستر دریا و مرجان‌های افسون ‌کننده تزئین شده است. صخره‌های شلوغ اینجا، مملو از سازندهای شگفت‌انگیزی هستند از جمله غارهای جذاب، شکاف‌ها، دودکش عمودی ۲۵ متری و بلوک‌های بزرگ.

این مکان اغلب مملو از هزاران ماهی کوچک، باراکودا، ماهی تن دندان سگی، پرتوهای عقاب و کوسه‌های صخره‌ای خاکستری بوده و تا عمق ۴۰ متری زیر آب، امکانی را برای غواصی در انبوهی از گنجینه‌های زنده دریایی فراهم می‌کند.

دهادماگی کیلهی

دریاچه آب شیرین زیبای Dhadimagi Kilhi در جزیره مرجانی و حفاظت شده فوواهمولا از دیگر جاذبه های مالدیو بوده و دومین دریاچه بزرگ کشور از نظر حجم به شمار می آید. اینجا که با پوشش گیاهی سرسبز سرخس و نیزار احاطه شده و به دلیل آب آرام، پربازدیدترین دریاچه برای شنا محسوب می شود.

این دریاچه خیره کننده، عموما مورد توجه ماهیگیرانی است که به دنبال ماهی تیلاپیا هستند. سایر بازدیدکنندگان، به عشق قایق سواری و شنا از این دریاچه دیدن می‌کنند.  گفتننی است اینجا، یکی از تمیزترین دریاچه‌هایی است که از آب آن برای مصارف دارویی استفاده می‌شود.

 

ماجراجویی در مالدیو

عکس: holidify.com

 

اوتیمو گاندووارو

Utheemu Ganduvaru که در جزیره‌ای کوچک شبیه یک چتر دریایی سبز قرار دارد، یکی از مکان‌های توصیه شده و از جاهای دیدنی مالدیو است. این بنای تاریخی، زمانی محل اقامت سلطان محمد تاکوروفانو، پادشاه قدرتمند سلسله اوتیمو بوده است.

زیبایی آرام و منظره طلوع و غروب زیبای خورشید جزیره، همراه با درختان بلندی که در نسیم ملایم تاب می‌خورند و سواحل سفید و شنی و صدای جیر جیر آرام پرندگانی که آسمان آبی روشن را زینت می‌دهند، ظاهری مسحورکننده و اثیری به این خطه بخشیده‌اند.

بنای یادبود سونامی  Tsunami Monument

از دیگر جاهای دیدنی مالدیو، می‌توان به این بنای یادبود اشاره کرد که به یاد قربانیان سونامی ویرانگر سال ۲۰۰۴ در جنوب شرقی ماله شکل گرفت. این مکان آرام، برای برگزاری رویدادهای روز مهم عالی است و علاقمندان به تاریخ و نزدیکان قربانیان در آن رفت و آمد می‌کنند. ساحل نزدیک این بنا نیز، مکانی محبوب برای موج سواری است.

گفتنی است سونامی که در ۲۴ دسامبر در اقیانوس هند رخ داد، جان ۷۴ شهروند مالدیوی را گرفت و این بنای یادبود پس از این تراژدی، بعنوان چراغ امیدی در این منطقه روشن شد. ۲۰ گوی فولادی که این بنای تاریخی را احاطه کرده‌اند نمادی از جزایر مرجانی کشور بوده و ستون ‌ای برآمده، نشان دهنده امواج سونامی هستند. در نهایت نام ۷۴ قربانی، بر روی عمارت حک شده‌اند.

عکس: holidify.com

 

موزه ملی

در انتهای گشت و گذار در میان برترین جاهای دیدنی مالدیو، به موزه ملی می رسیم که یک ساختمان باستانی بوده و شامل مجموعه‌ای از مصنوعاتی است که به خوبی نگهداری شده‌اند و به ردیابی رویدادهای تاریخی غیرعادی این مجمع‌الجزایر کمک می‌کنند. هدف از شکل گیری این مکان، القای احساسات میهن پرستانه در شهروندان مالدیو است. این موزه، دارای طیف وسیعی از آثار باستانی سلطنتی از دوران بودایی و اسلامی است که آنرا به بهشتی برای دوستداران تاریخ و صنایع دستی بدل کرده‌اند.

از لباس‌ها و زیورآلات مختلف پادشاهان و ملکه‌های سابق، دست‌نوشته‌های پارچه‌ای و کاغذی و اشیا قوم شناسی گرفته تا سلاح‌ها و زره‌ها، همه چیز را زیر یک سقف خواهید یافت. گفتنی است این موزه که مظهر دانش است، در پارک سلطان قرار دارد که زمانی بخشی از کاخ سلطان بود.

 

جذاب‌ترین ورزش‌های آبی مالدیو

عکس: coralglass.media

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 11 بهمن 1402)

نظرات کاربران