۱۰ ساحل برتر کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۱۰ ساحل برتر کوش آداسی

ترکیه این روزها به مقصد شماره یک توریستی برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. چرا که هزینه‌های سفر به ترکیه در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی پایین بوده و مهم‌تر از همه دارای طبیعتی زیبا و همچنین جاذبه‌های گردشگری متنوع زیادی است. علاوه بر آن شهرهای ساحلی ترکیه نیز از زیبایی منحصر به فردی برخوردار بوده با آب‌های نیلگون و سواحل جذاب هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. یکی از این شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه، کوش آداسی است. از آنجایی که اغلب گردشگران تور کوش آداسی را به خاطر تفریحات دریایی آن ترجیح می دهند در این مقاله نگاهی به ۱۰ ساحل برتر این مقصد توریستی خواهیم داشت.

 

۱. ساحل بانوان، کوش آداسی (Ladies Beach, Kusadasi)

در صدر جدول سواحل برتر کوش آداسی، ساحل بانوان نام دارد که در زبان ترکی کادینلار ساحیلی نامیده می‌شود. قبل از معرفی این ساحل بهتر است بگوییم که بر خلاف نامی که دارد تنها محدود به ورود بانوان نبوده و همه افراد می‌توانند به آنجا رفته و از دریا و تفریحات آبی در آن بهره ببرند. این ساحل دارای شن‌های طلایی عالی، آب‌های کم عمق، تمیز و موج‌دار است که فرصت را برای تفریح و آبتنی گردشگران فراهم می‌کند. این ساحل در نزدیکی مرکز شهر کوش آداسی قرار گرفته و هر آنچه را که گردشگران برای تفریح نیاز دارند فراهم می‌کند. در بین تمامی مزایا و زیبایی‌هایی که ساحل بانوان کوش آداسی دارد، ازدحام جمعیت در طول روز یک ایراد بزرگ برای کسانی است که به دنبال مکانی دنج و آرام می‌گردند. امتیاز بزرگ این ساحل نیز رایگان بودن ورودی آن است.

 

۲. ساحل کوستور، کوش آداسی (Kustur Beach, Kusadasi)

برای گردشگرانی که به دنبال ساحلی نزدیک به مرکز شهر کوش آداسی هستند و به دنبال بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا هستند، رفتن به ساحل کوستور پیشنهاد می‌شود. این ساحل دارای منطقه‌ای آرام با ساحلی طولانی و شنی بوده و با صخره‌های عظیم جلوه‌ای بسیار زیبا و جذاب پیدا کرده است. سطح آب در این ساحل کم عمق بوده و همین آن را به مکانی پرطرفدار برای گردشگران و شنا کودکان تبدیل کرده است. علاوه بر این، این سواحل به عنوان یکی از تمیزترین و همچنین آرام‌ترین سواحل کوش آداسی میز شناخته می‌شود. به عنوان نکته آخر نیز اگر به دنبال تفریحات ماجراجویانه در کوش آداسی هستید در کوستور فرصت لذت بردن از پاراسلینگ، موج سواری یا اسکی روی آب را خواهید داشت.

 

هتل‌های منطقه لانگ بیچ در کوش آداسی

 

۳. ساحل ییلانجی بورنو، کوش آداسی (Yilanci Burnu Beach, Kusadasi)

برای فرار از شلوغی و لذت بردن از ورزش‌های آبی در کوش آداسی می‌توانید سری به ساحل ییلانجی بورنو در کوش آداسی بزنید. این مکان نقطه‌ای آرام در پشت جزیره کبوتر بوده و مینی‌بوس‌هایی برای دسترسی گردشگران به آن در سطح شهر وجود دارند که رفتن به آنجا را برای علاقه‌مندان آسان می‌کند. همچنین در نزدیکی این ساحل یک کلاب ساحلی نیز وجود دارد که در بین گردشگران و مردم محلی بسیار معروف بوده و با نام کلاب ساحلی جاده شناخته می‌شود. این کلاب برای کسانی که می‌خواهند یک روز ساحلی آرامی را به دور از شلوغی و موسیقی تجربه کنند، ترجیح داده می‌شود.

 

۴. جاده بیچ کلاب، کوش آداسی (Jade Beach Club, Kusadasi)

همان طور که در بالا گفته شد، در نزدیکی ساحل ییلانجی بورنو یک کلاب ساحلی جذاب و دیدنی به نام جاده وجود دارد که تنها یک ساحل ساده برای شنا و آبتنی نبوده و با بارها و موسیقی‌های شادی که در آن پخش می‌شود به گزینه‌ای محبوب برای تفریح توریست‌ها در تور کوش آداسی تبدیل شده است. این مکان بیشتر برای بزرگسالان توصیه می‌شود. علاوه بر طول روز چنانچه به دنبال مکانی شاد و سرگرم‌کننده می‌گردید، جاده بیچ کلاب در ساعات شب نیز تمامی انتظارات شما را برای تفریح و خوشگذرانی برآورده می‌کند.

 

امنیت و شرایط کلی سفر به کوش آداسی

 

۵. میراکل بیچ کلاب، کوش آداسی (Miracle Beach Club, Kusadasi)

از سال ۲۰۰۵، این نوار ساحلی گردشگرانی را در نزدیکی ساحل معروف گرین کوش آداسی به خود جذب کرده است. این مکان برای کسانی که می‌خواهند یک مکان شیک برای استراحت و همچنین خوردن یک نوشیدنی خوب پیدا کنند، بسیار مناسب است. این ساحل بسیار تمیز بوده و عمق چندان زیادی ندارد. بنابراین خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود در این ساحل شیرجه زده و با ورزش‌های آبی سرگرم شوند. موقعیت مکانی میراکل بیچ کلاب بسیار مناسب بوده و علاوه بر ساحل گرین (ساحل سبز) به ساحل بانوان نیز نزدیک است. این ساحل علاوه بر شنا برای اقامت در تمام روز و شب و رقصیدن با موسیقی‌های شاد نیز بسیار مناسب است.

 

۶. ساحل عشق، کوش آداسی (Love Beach, Kusadasi)

ساحل عشق در فاصله تقریبا دوری از مرکز شهر کوش آداسی قرار داشته و به همین دلیل مکانی دنج و آرام برای شنا و تفریح به حساب می‌آید. نام ترکی این مکان عاشک ساحیلی بوده و در جنوب شهر و نزدیکی داووتلار و ساحل زیبای آن واقع شده است. بنابراین به منظور دسترسی به این ساحل باید حداقل نیم ساعت از مرکز شهر رانندگی کنید که قطعا ارزش آن را دارد. ساحل عشق مثل نامی که دارد، زیباترین منظره‌های طبیعی در کوش آداسی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. همچنین در این ساحل متوجه پارک ملی و حتی جزیره یونانی ساموس نیز خواهید شد.

 

معرفی ۷ محل برای کمپ در کوش آداسی

 

۷. ساحل سبز، کوش آداسی (Green Beach, Kusadasi)

ساحل سبز یا با نام ترکی یِشیل ساحیل چشم انداز زیبایی از دریا و همچنین گل‌های رنگارنگ اطراف را به نمایش می‌گذارد. آنچه این مکان را بین گردشگران محبوب می‌کند قرار گرفتن آن در نزدیکی مرکز شهر و در عین حال خلوت بودن آن است. بنابراین دارای فضایی تمیز بوده و مهم‌تر از هر چیزی ورودی آن رایگان است. دسترسی به این ساحل از طریق مینی بوس‌هایی که هر چند دقیقه یکبار از مرکز شهر به سمت آن حرکت می‌کنند، ممکن خواهد بود. در بازدید از این ساحل بر خلاف دیگر گزینه‌های معرفی شده بیشتر از آب‌های تمیز، مبهوت طبیعت زیبا و چشم‌نواز آن خواهید شد. توصیه می‌کنیم حتما در ساحل سبز از جاده اصلی تا پله‌هایی که با صخره‌های زیبای احاطه شده‌اند، رفته و از تماشای منظره زیبای آن لذت ببرید.

 

۸. لانگ بیچ کلاب کاپلو، کوش آداسی (Long Beach Club Capello, Kusadasi)

اگر فهرستی از ده کلاب ساحلی برتر در کوش آداسی را تهیه کنیم بدون شک لانگ بیچ کلاب کاپلو در صدر جدول قرار خواهد گرفت. به طوری که می‌توان آن را نه تنها زیباترین بیچ کلاب در کوش آداسی بلکه در سطح ترکیه نامید. اگر می‌خواهید از شلوغی فرار کرده و با یک نوشیدنی خوشمزه و خنک در کنار ساحل زیبا از خود پذیرایی کنید، لانگ بیچ کلاب کاپلو قطعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این کلاب هم برای استراحت در طول روز و هم برای تفریح و سرگرمی در طول شب بسیار مناسب است.

 

بهترین هتل‌های دارای استخر در کوش آداسی

 

۹. ساحل الماس، کوش آداسی (Diamond Beach, Kusadasi)

از دیگر سواحلی که می‌توان آن را تکه‌ای از بهشت در کوش آداسی دانست، ساحل الماس است. این ساحل هم دارای بخش کم عمق و هم دارای بخش پر عمق بوده و هر شناگری می‌تواند در آن شنا کرده و از آب‌های خنک و تمیز در روزهای داغ تابستان لذت ببرد. Diamond Beach  کوش آداسی بسیار طولانی است. به طوری که شاید حتی از ساحل معروف لانگ بیچ نیز طولانی‌تر باشد. بنابراین حتی در اوج فصل توریستی نیز شلوغ نبوده و گردشگران فضای کافی برای استراحت و تفریح در آن خواهند داشت. پس اگر دوست دارید که به تنهایی در منطقه خود شنا کنید و هیچ کس به حریم خصوصی شما نفوذ نکند، ساحل الماس این انتظار شما را برآورده‌ خواهد کرد. از دیگر جنبه‌های دوست داشتنی این مکان می‌توان به امواج بزرگ اشاره کرد که فرصت را برای عاشقان موج‌سواری فراهم می‌کند. همچنین این ساحل به دلیل مناظر زیبایی که دارد امکان گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیزی در دریا یا کنار ساحل را برای به اشتراک گذاشتن با دوستان در دنیای مجازی ممکن می‌سازد.

 

بازدید از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

 

۱۰. سواحل پارک‌های ملی، کوش آداسی (National Park Beaches, Kusadasi)

اگر زمان و انرژی کافی برای کشف مکان‌های متنوع و ساحلی را در سفر با تور کوش آداسی دارید، بهتر است سری به پارک‌های ملی شهر مانند پارک ملی دلتا آیدین بیوک مندرس کوش آداسی و یا پارک ملی شبه جزیره دیلک بزنید. چرا که این مکان‌ها چندین ساحل زیبا و دوست داشتنی را در خود جای داده و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کنند. برای تجربه‌ای متفاوت اتومبیل یا تاکسی کرایه کنید و تنها با پیمودن مسافتی در حدود ۲۳ کیلومتر به پارک ملی بویوک مندرس بروید. توصیه می‌کنیم صبح زود راهی سفر به یکی از پارک‌های ملی کوش آداسی شده و تا عصر در آنجا بمانید. توصیه می‌کنیم در این سفر یک روزه تنقلات و خوراکی‌ با خود به همراه داشته باشید که در عین حال بتوانید از یک پیک نیک متفاوت و به یاد ماندنی نیز لذت ببرید. سواحل پارک‌های ملی کوش آداسی گزینه‌ای ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی گردشگرانی است که قصد دارند به صورت خانوادگی سفر کنند. چرا که نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان نیز در آنجا خوش گذرانی کرده و خانواده‌ها نیز بدون نگرانی می‌توانند استراحت کنند.

 

کوش آداسی کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟

 

منبع

 

۲۱ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران