راهنمای تعطیلاتی شگفت انگیز در ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
راهنمای تعطیلاتی شگفت انگیز در ازمیر

حقیقت این است که تور ازمیر به عنوان نه تنها اولین انتخاب توریست‌ها بلکه در دره دوم و سوم هم نیست، اما حقیقت این است که جوهر سنت و تمدن ترکی را می‌توان در ازمیر پیدا کرد. شما در اینجا می‌توانید اقامتی بی‌نظیر داشته باشید و اگر در فصل گرما به سفر می‌روید از آب‌های فیروزه‌ای دریای اژه لذت ببرید. حتی اگر به فکر سفر یک روزه به ازمیر هستید و می‌خواهید از گشت و گذار دریایی لذت ببرید ما می‌گوییم حتما این کار را بکنید.

 

بهترین زمان سفر به ازمیر ترکیه

ماه‌های ایده‌آل برای بازدید از ازمیر از آوریل تا آگوست است. با این حال، به یاد داشته باشید که به لطف آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، ازمیر مکان مناسبی برای فرار از زمستان هم است. بیشتر سال، این منطقه روزهای آفتابی کاملی دارد، با چند دوره سرد از نوامبر تا فوریه آنچنان هوای سردی به خودش نمی‌بیند و در بهار و تابستان، آب و هوا خوب و ایده‌آل برای کاوش در مناطق جدید است. فصل تابستان، به خصوص در طول روز با کشتی های کروز که به شهر می رسند، شلوغ هستند. اگر می‌خواهید ازمیر را در مسیری پرمخاطب و بدون شلوغی کاوش کنید، سپتامبر و اکتبر را پیشنهاد می‌کنیم که هوا هنوز خوب ولی خیلی گرم نیست!

 

بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

حمل و نقل از فرودگاه ازمیر ترکیه

ازمیر شهری وسیع با سیستم کارآمدی است که شامل اتوبوس، مترو و ترامواهای قدیمی می‌شود، فرودگاه ازمیر ۴۰ دقیقه با ماشین تا مرکز شهر فاصله دارد و ارزان‌ترین راه برای رفتن از فرودگاه ازمیر به شهر ازمیر اتوبوس یا قطار است. ایستگاه قطار در ترمینال پروازهای داخلی است و سفر حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. قبل از رسیدن، برنامه قطار را بررسی کنید.

  • حمل و نقل خصوصی

بیشترین استفاده گردشگران حمل و نقل شخصی است. این راه راحت‌ترین روش برای رفتن به و از فرودگاه ازمیر است که شما را در مدت زمان کوتاهی و با قیمت بسیار مناسب به مقصد می‌رساند. پیشنهاد می‌کنیم ماشین خود را از قبل رزرو کنید و از تاکسی سرویس در فرودگاه خودداری کنید.

  • ماشین

می‌توانید در فرودگاه ازمیر ماشین کرایه کنید و در حین کاوش در منطقه، خودمختار باشید. اگر اهل ماجراجویی هستید، این ممکن است بهترین گزینه باشد. اگرچه خیلی از مسافرین دوست ندارند درگیر ماشین شخصی شوند اما واقعا کار شما را آسان می‌کند، و می‌توانید با یک بزرگراه سه خطی در سراسر استان ازمیر برانید. قیمت خودرو بسیار مقرون به صرفه است و پیشنهاد می‌کنیم از قبل رزرو کنید تا بهترین گزینه‌ها را برای خود بیابید.

چه مدت باید در منطقه ازمیر ترکیه بمانید؟

ازمیر و مناطق اطراف آن از نظر تاریخ و کارهایی که باید انجام دهید، وسیع و غنی است. برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته در  تور ازمیر یا استراحت غیرممکن است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک دوره طولانی باشید و یک هفته در امتداد ساحل رزرو کنید تا از بهترین‌های دریای اژه لذت ببرید. در ازمیر کارهای زیادی برای پر کردن اوقات فراغت وجود دارد. اگر قصد سفر کوتاهی به شهر دارید، روی مرکز شهر و بازار پر انرژی و با بازدید از یک موزه تمرکز کنید. اگرچه ممکن است برخی از دیدنی‌های ازمیر را از دست بدهید، اما بینش‌هایی در مورد زندگی محلی خواهید داشت.

 

بهترین قهوه‌ها در ۸ کافه‌ی ازمیر

نکات بازدید از ازمیر ترکیه

پیشنهاد ما به شما این است که سفر خود به تور ترکیه را با یک راهنمای محلی ترتیب دهید. در طول اقامتمان، یک راهنمای تور آگاه داشتیم که ما را به برخی از بهترین نقاط ازمیر و منطقه برد. اگر اولین بار است که به ترکیه می‌روید، پکیج سفر به ازمیر را برای چند روزی در سفرتان بگنجانید.

میدان کوناک ازمیر (Konak Square) در ترکیه

میدان کوناک در مرکز شهر، در نزدیکی بندر پرجنب‌وجوش شهر و در فاصله چند قدمی بازار شلوغ واقع شده است. آنچه شما را شگفت زده خواهد کرد منظره زیبا با نمایی از خلیج ازمیر، کبوترهای فراوان و برج ساعت باورنکردنی در وسط آن است. مسجد حیرت‌انگیز کوناک یک مجموعه ۸ ضلعی است که در مقایسه با بقیه ساختمان‌های مذهبی شهر بسیار کوچک است، اما با آزولجوهای متمایز که ارزش دیدن را دارند، قابل توجه است. یکی دیگر از دیدنی‌های میدان کوناک، İli Hükümet Konağı است که شورای شهر است و به کل میدان اعتبار خاصی می‌دهد. همچنین مرکز فرهنگی دانشگاه اژه، که دارای یک تئاتر اپرا، یک آکادمی موسیقی، و یک موزه هنر مدرن است، در انتهای جنوبی میدان واقع شده است.

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

برج سلعت ازمیر (Izmir Clock Tower) در ترکیه

در ادامه مسیر خود برای کاوش ازمیر، اکنون زمان بررسی میدان کوناک است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی ازمیر باید دید برج ساعت است. این نقطه عطف قدیمی که در مرکز میدان قرار دارد، یکی از نمادهای شهر است. این بنا در سال ۱۹۰۱ به عنوان هدیه امپراتور آلمان ویلهلم دوم به عبدالحمید دوم پادشاه عثمانی ساخته شده است و تنها چند متر با بازار قدیمی و بندر ازمیر فاصله دارد.

بازار کمرالتی ازمیر (Kemeraltı Bazaar) در ترکیه

بیایید چند متر از میدان کوناک دور شویم و در بازار شلوغ کمرالتی قدم بزنیم. این ماهیت اصلی ازمیر است و علیرغم آنچه شما فکر می‌کنید بیشتر مردم محلی در آن رفت و آمد می‌کنند. ما می‌دانیم که تجربه یک مکان در ماهیت واقعی آن دشوار است، به خصوص بازارهایی که در کشورهایی مانند ترکیه، مراکش، الجزایر و تونس بسیار بیش از حد مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال، بازار کمرالتی در ازمیر بازار واقعی شهر است که می‌توانید با بازدید از آن روح زندگی محلی مردم شهر را حس کرده و بینشی عمیق راجب زندگی در ازمیر به دست بیاورید. خیابان‌های بازار همان حال و هوای استانبول را با پیچ و خم‌های پیچیده‌ای از خیابان‌ها به شما می دهند. هر کوچه‌ای تخصص خود را دارد. برخی از قسمت‌ها به فرش، برخی دیگر به ادویه‌ها، لباس‌ها، کفش‌ها و قسمتی خاص برای مراسم‌هایی با داستان‌های لباس عروسی بسیار اختصاص داده شده است.

 

ازمیر از دیرباز تا امروز

در بازار ازمیر در ترکیه قهوه بخورید

مردم ترکیه می‌گویند نوشیدن یک فنجان قهوه با یک دوست ۴۰ سال دوستی ایجاد می‌کند. اگر این ضرب المثل ترکی درست باشد، شما می‌توانید دوستان زیادی در طول سفرتان به ترکیه پیدا کنید. همانطور که در بازار قدم می‌زنید از نوشیدن یک فنجان قهوه نیز لذت برید. برای نمونه Kahveci Omer Usta یکی از کافه‌های پیشنهادی ما برای نوشیدن قهوه‌ای اصیل است.

سایت باستان شناسی آگورا (Agora) در اسمیرنا ترکیه

کلان شهر امروزی ازمیر زمانی توسط یونانی‌ها ساخته شد، سپس توسط رومی‌ها اداره شد و توسط عثمانی‌ها تصرف شد. در نتیجه، امروز یک شهر پرافتخار ترکیه با تاریخی کهن شناخته می‌شود. داستان ازمیر مدرن با اسکندر مقدونی و لشکرکشی او به آناتولی، آسیای صغیر مدرن آغاز می‌شود. افسانه‌ها می‌گویند زمانی که او به اسمیرنا رسید، زیر درختی در ویرانه‌های آگورا خوابید و رویای شهر بزرگی را دید و وقتی از خواب بیدار شد دستور ساخت شهر را دقیقا در همان نقطه داد. اتفاقی که افتاد این بود که در زیر سطح، جریان بزرگی از آب شیرین وجود داشت که شهر را بزرگ و آباد کرد. تجارت رونق داشت و با این که شهر خارج از جاده ابریشم بود، باز هم یکی از فعال‌ترین و جذاب‌ترین بندرهای دریای اژه بود. امروزه می‌توانید خرابه‌های این شهر بزرگ را ببینید، مسیر آب هنوز فعال است و بخش‌هایی از آن به وضوح تصویری از زندگی گذشته شهر ارائه می‌دهند با این حال، بخشی از آن همچنان به روی عموم بسته است و در حال بازسازی است.

 

هتل ۵ ستاره مووینپیک ازمیر

آسانسور تاریخی ازمیر (Izmir Historical Elevator) در ترکیه

در سال ۱۹۰۷، تاجر یهودی، نسیم لوی، آسانسوری ساخت تا قسمت پایینی شهر میثاتپاشا را به خیابان حلیل رفعت پاشا در بالای تپه متصل کند. قبل از اینکه آسانسور در خیابان بالا و پایین برود، باید مسیر طولانی را طی می‌کرد و ۱۵۵ پله را بالا می‌رفت. امروزه آسانسور نه تنها راهی برای رفتن از یک سمت به سمت دیگر شهر است، بلکه رمانتیک‌ترین بالکن در ازمیر را نیز ارائه می‌دهد. آسانسور ازمیر بلندترین سازه در پایین شهر بود که منظره بی‌نظیری از خلیج را به شما می‌دهد. برای رفتن به آنجا باید از خیابانی زیبا به نام خواننده بین المللی داریو مورنو عبور کنید. هنگام ورود به آسانسور به آهنگ‌های هنرمندان مشهور گوش خواهید داد. در بالا، در بار استراحت کنید یا از منظره پانوراما لذت ببرید. این یکی از مهم‌ترین کارهای رایگان برای انجام در ازمیر است، زیرا هیچ هزینه ای برای بالا و پایین رفتن از آسانسور وجود ندارد و شما می‌توانید از این محل دیدنی‌ترین نقاط ازمیر را تماشا کنید.

خیابان داریو مورنو ازمیر (Dario Moreno Street) در ترکیه

قبل از اینکه وارد آسانسور شویم، از کنار این کوچه خوش منظره که دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک و کتابخانه بود می‌گذرید. داریو مورنو زمانی ساکن خیابان بود و در جستجوی موفقیت به فرانسه نقل مکان کرد. بعدها نام خیابانی را به یاد او اختصاص دادند و یک مجسمه نیم تنه از او را در آنجا قرار دادند. قبل از رفتن به رمانتیک‌ترین مکان در ازمیر، در خیابان داریو مورنو قهوه میل کنید. می‌توانید شب‌ها از این کوچه دیدن کنید، زمانی که با مردم محلی پرجنب‌وجوش می‌شود و بارها شلوغ هستند. این یکی از مکان‌هایی است که در تور ازمیر باید از آن دیدن کنید که در هر راهنما نمی‌توانید آن را پیدا کنید!

 

بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

از اکیم سرامیک (Ekim Seramik) ازمیر در ترکیه خرید کنید

اگر به دنبال بهترین سوغاتی‌های ترکیه هستید، باید سری به Ekim Seramik بزنید. این فروشگاه عالی و زیبا، آثار هنری دست ساز منحصر به فردی خلق می‌کند و در کنار کافه عایشه قرار دارد. در فروشگاه سرامیک همچنین  می‌توانید چیزی که می‌خواهید را سفارش دهید برای شما بسازند و هدیه‌ای عالی برای بازگشت به خانه داشته باشید.

پارک فرهنگ ازمیر (Culture Park) در ترکیه

پارک فرهنگ ازمیر (Kültürpark İzmir) یکی از بهترین پارک‌های ازمیر است که مردم شهر برای رویدادها گرد هم می‌آیند. واقع در منطقه کوناک، ورودی‌های زیادی به پارک وجود دارد. فضای وسیع میزبان جشنواره ها و کنسرت‌ها است و بازدید از آن رایگان است. منطقه سرسبز ازمیر در تابستان شلوغ است و مردم در آن قدم می‌زنند یا به دو می‌روند. شما به راحتی می‌توانید چند ساعت را به پرسه زدن در شهربازی یا بازدید از موزه تاریخ و هنر، با گالری‌های فراوانی که از آثار باستانی عتیقه نگهداری می‌کنند، بگذرانید. پارک تفریحی البته قسمت سرگرم کننده این منطقه است که جاذبه‌هایی عمدتا برای بچه ها و چرخ و فلک پانوراما دارد.

اسکله کوناک (Konak Pier) ازمیر در ترکیه

اسکله کوناک درست در وسط بین Konak İskelesi و Pasaport İskelesi، که دو مکان برای رفتن با کشتی به سمت دیگر خلیج است قرار دارد. اسکله کوناک مکانی نمادین در ازمیر است زیرا این پروژه توسط گوستاو ایفل طراحی شده و به عنوان یک اسکله مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که امروزه به یک مرکز خرید گران قیمت تبدیل شده است. اگر به دنبال مکان‌هایی برای گذراندن وقت در ازمیر هستید، اسکله کوناک اسکله مناسبی است. می‌توانید برخی از بهترین تجارب آشپزی را داشته باشید یا فقط به خرید بروید. اگرچه این یکی از بهترین کارها در ازمیر نیست، اما ارزش دیدن را دارد.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

منبع

 

۲۸ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران