جاذبه‌های گردشگری شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
جاذبه‌های گردشگری شانگهای

شانگهای یکی از توریستی‌ترین شهرهایی است که تور چین فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. شانگهای بزرگترین شهر چین با ۲۴ میلیون نفر جمعیت بوده و به دلیل جمعیت زیاد و ترافیک‌های سنگینی که دارد بسیاری از افراد از ایده سفر به این مقصد توریستی منصرف می‌شوند. اما اگر برنامه سفر به شانگهای را در سر دارید باید بگوییم که خود را برای سیل عظیم جمعیت آماده کرده و به دنبال کشف جاذبه‌های گردشگری آن بروید. به طوری که در این شهر می‌توانید در اطراف رودخانه پر پیچ و خم هائونگپو (Huangpu) که شانگهای قدیم و جدید را از هم جدا می‌کند پرسه زده و یا به تماشای بناهایی با سبک معماری مدرن، موزه‌ها و باغ‌های افسانه‌ای آن بروید. در نهایت نیز می‌توانید برای کشف فرهنگ این شهر دیدنی سری به رستوران‌های محلی آن زده و طعم غذاهای سنتی چینی را بچشید. پس همان طور که می‌توان متوجه شد شانگهای در عین حال که شهری شلوغ و پرجنب و جوش به حساب می‌آید، مملو از جاذبه‌های گردشگری متعددی نیز است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دیدنی‌ترین جاذبه‌های شانگهای آشنا کنیم.

 

سیرک جهانی شانگهای (Shanghai Circus World)

شانگهای به خاطر سیرک‌‌ها و نمایش‌هایی از حرکات آکروباتیک شهرت جهانی دارد. بنابراین طبیعی است که سیرک جهانی شانگهای را به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری شانگهای معرفی کنیم.  بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این سیرک به تماشای نمایش‌های شگفت‌انگیز آکروبات‌ها وموزیکال‌های جذاب پرداخته و لحظاتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. نمایش‌هایی که در این سیرک شاهد آن خواهید بود شاهکارهایی از آکروباتیک سنتی و هنرهای رزمی چینی هستند که همگی با موسیقی‌ها و نورپردازی‌های حرفه‌ای ترکیب شده‌اند. سیرک جهانی شانگهای علاوه بر نمایش‌های آکرباتیک طیف گسترده‌ای از دیگر سرگرمی‌ها را نیز از قبیل اجراهای طنز و خنده‌دار، نمایش دلقک، اجرای حیوانات و ... را نیز شامل می‌شود. این سیرک عموما در روزهای تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی کشور برگزار می‌گردد.

 

قطار مگلو شانگهای (Shanghai Maglev Train)

فرودگاه اصلی شانگهای، فرودگاه بین المللی پودونگ، در فاصله نسبتاً زیادی از مرکز شهر قرار دارد. به همین دلیل گردشگران باید به دنبال روشی برای رساندن خود به مرکز شهر باشند. بهترین و سریع‌ترین روش برای این منظور سوار شدن به قطار مگلو شانگهای است. این قطار با سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و تنها هشت دقیقه طول می‌کشد تا سفر ۳۰ کیلومتری را طی کند. بنابراین علاوه بر اینکه قطار مگلو وسیله حمل و نقل عمومی به حساب می‌آید یکی از جاذبه‌های گردشگری شانگهای نیز است. این سیستم حمل و نقل در اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخته شد و گفته می‌شود در آن سال‌ها برای تکمیل این پروژه مبلغی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار تعلق گرفت. در آن زمان این سریع‌ترین قطار برقی تجاری در جهان بود.

 

بهترین کارها در سفری عاشقانه به شانگهای

 

برج مروارید شرقی شانگهای (Shanghai Oriental Pearl Tower)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شانگهای، برج مروارید شرقی در شانگهای نام دارد. این بنا که موفق شده نام خود را در لیست یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های شانگهای قرار دهد، بر فراز رودخانه هائونگپو (Huangpu) در منطقه جدید پودونگ واقع شده است. این ساختمان با ارتفاع ۴۶۸ متر در اوایل دهه ۱۹۹۰ ساخته شد و در آن دوران مرتفع‌ترین ساختمان شانگهای بود. همچنین برج مروارید شرقی توانسته عنوان ششمین برج بزرگ رادیویی و تلویزیونی جهان که شبیه تلاقی بین برج ایفل و سوزن فضایی سیاتل است را از آن خود کند. این برج دارای ۱۵ سکوی دید با یک رستوران گردان در ارتفاع ۲۶۴ متری است. اما آنچه باعث شده تا این بنا با نام برج مروارید شناخته شود قرار گرفتن یازده کره به صورت عمودی در ساختار آن است. به طوری که منظره‌ای همچون مرواریدهای غول پیکر را ایجاد کرده است. کف شیشه‌ای سکوی دید در فضای باز این برج احتمالا یکی از هیجان انگیزترین جاذبه‌های شانگهای است که بازدید از آن به هر توریستی در تور چین پیشنهاد می‌شود.

 

شهر باستانی جوجیاجیائو شانگهای (Zhujiajiao Ancient Town, Shanghai)

هر کسی که از شانگهای بازدید می‌کند باید حداقل از یکی از شهرهای آبی شانگهای دیدن کند و چه گزینه‌ای بهتر از شهر باستانی جوجیاجیائو؟ جوجیاجیائو در حومه شانگهای واقع شده و به گفته تاریخ‌شناسان قدمتی در حدود ۱۷۰۰ سال دارد. این یکی از بهترین شهرهای آبی حفاظت شده در منطقه بوده و بازدید از آن تجربه‌ای بسیار خاص و به یادماندنی برای شما خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌‌توانند در بازدید از این شهر باستانی به قایق سواریدر کانال پرداخته و از زیر ۳۵ پل سنگی باستانی که ردیفی از خانه‌های قدیمی را در برگرفته‌اند، عبور کنند. از نظر گردشگران معروف‌ترین این پل‌ها، پل فانگشنگ ۱۵۷۱ است. همچنین توصیه می‌کنیم در حین گشت و گذار در این شهر باستانی هرگز بازدید از خیابان کوتاه شمالی را که در ردیف ساختمان‌های سلسله مینگ و چینگ قرار دارد، از دست ندهید. در نهایت نیز پیشنهاد می‌شود حتما به بازدید از باغ کژی (Kezhi)، بزرگترین باغ یادبود جوجیاجیائو، بروید.

 

گشت و گذار در پارک های شانگهای

 

تیانزیفنگ شانگهای (Shanghai Tianzifang)

تیانزیفنگ قبلاً یک منطقه مسکونی فرانسوی در شانگهای بود. امروزه، این منطقه به مکانی جذاب و پرطرفدار از دید گردشگران تبدیل شده است و بسیاری آن را مکانی هنری و شبیه به ۷۹۸ پکن می‌دانند. تیانزیفنگ مملو از بوتیک‌هایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها به گشت وگذار پرداخته و سوغاتی‌هایی از هنر و صنایع دستی مردم محلی بخرند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در تیانزیفنگ و تماشای معماری سنتی چین در آن شما را شیفته خود خواهد کرد. تیانزیفنگ که در پیچ و خم کوچه‌های کنار جاده تایکانگ قرار دارد، مملو از بسیاری از مشاغل کوچک است که شامل فروشگاه‌های لوازم هنری، استودیوهای مدرن، گالری‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌شود. این منطقه به‌خاطر معماری قدیمی‌ و ساختمان‌های سنتی‌ که دارد، معروف است.

 

موزه شانگهای (Shanghai Museum)

بدون شک یکی از جاذبه‌های گردشگری شانگهای، موزه این شهر خواهد بود. همان طور که پاریس به در بر داشتن موزه لوور شهرت دارد، شانگهای نیز با این موزه شناخته می‌شود. به طوری که موزه شانگهای را می‌توان در دسته موزه کلاس جهانی قرار داد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن قرار داشته و دارای پنج طبقه است که بهترین‌های تاریخ باستان چین را در خود جای داده است. از جمله اقلامی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، می‌توان سکه‌های قدیمی، نقاشی‌ها و سرامیک‌های گران‌قیمت، مبلمان سنتی لاکی حکاکی‌شده، مصنوعات باستانی برنز و یشم و ... را نامبرد. در مجموع، این موزه بیش از ۱۲۰۰۰۰ قطعه برای نمایش دارد که بین ۱۱ گالری تقسیم شده‌اند. ناگفته نماند که جذابیت این موزه تنها محدود به اقلامی که درون آن به نمایش گذاشته شده‌اند نبوده و معماری خود ساختمان نیز یک اثر هنری جذاب و دیدنی به حساب می‌آید. نکته جالب اینکه این موزه هر روز برای ۸۰۰۰ نفر ورودی رایگان دارد.

 

مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center)

از آنجایی که شانگهای یک قطب مهم در اقتصاد جهانی به حساب می‌آید، شایسته است که مرکز مالی جهانی خود را داشته باشد. این مرکز مالی یک ساختمان قدیمی نبوده، بلکه یک آسمان‌خراش مدرن است که ارتفاع آن به ۴۹۲ متر می‌رسد. این ساختمان ۱۰۱ طبقه میزبان ۲۰ موسسه مالی چند ملیتی، مراکز خرید و یک هتل بزرگ است. علاقه‌مندان می‌توانند از عرشه دیدبانی این برج دیدن کرده و به تماشای نمایی خیره‌کننده از شانگهای بپردازند.

 

بازدید از ۶ موزه و گالری هنری مهم شانگهای

 

خیابان نانجینگ شانگهای (Shanghai Nanjing Road)

نانجینگ نام خیابانی در شانگهای است که به داشتن مغازه‌های متنوع و بوتیک‌هایی از معروف‌ترین برندهای جهان شهرت دارد. به طوری که امکان ندارد عاشق خرید باشید اما در تور چین خود سری به خیابان نانجینگ شانگهای نزنید. این خیابان روزانه حدود یک میلیون خریدار را به خود جذب می‌کند. ساختار اصلی این خیابان اولین بار در سال ۱۸۴۵ ایجاد شد. در گذشته مغازه‌های این خیابان محدود به فروشگاه‌های سنتی چینی که مایحتاج روزانه را می‌فروختند، بود. اما امروز جاده نانجینگ مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های مجلل است.

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

 

باغ یو شانگهای (Shanghai Yu Garden)

باغ یو نه تنها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای، بلکه یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های چین و حتی دنیا است. باغ یو از معروف‌ترین باغ‌های کلاسیک در چین است. گفته می‌شود که باغ یو یادگاری از قرن شانزدهم بوده و به یکی از مقامات سلسله مینگ که می‌خواست باغی آرام برای والدینش ایجاد کند تا سال‌های پیری خود را بگذرانند، تعلق دارد. جالب است بدانید که یو در زبان چینی به معنای لذت بخش و رضایت بخش است که مفهومی که از این باغ انتظار می‌رفت را بیان می‌کند. شما در این باغ شاهد فضایی بسیار آرام و سرسبز بوده و در حین بازدید خود می‌توانید از سالن‌های دیدنی و باشکوه، آلاچیق‌هایی برای استراحت، حوض‌های آرامش، بتکده‌ها و گیاهان سرسبز با چیدمان هنرمندانه نهایت لذت را ببرید.

 

باند شانگهای (Shanghai Bund)

آخرین و شاید مهم‌ترین جاذبه گردشگری شانگهای که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، The Bund است. قدم زدن در امتداد باند یکی از کارهایی است که هر گردشگری در شانگهای باید انجام دهد. این باند که در سمت غربی رودخانه Huangpu قرار دارد، با ساختمان‌های قدیمی که نشان‌دهنده سبک‌های معماری مختلف، از جمله گوتیک، رومی و رنسانس است، احاطه شده است. در حالی که سمت شرقی آن منظره‌ای از آسمان خراش‌های مدرن و سر به فلک کشیده را به تصور می‌کشد. بهترین زمان برای بازدید از باند و پیاده‌روی در سرتاسر آن شب است. چرا که در این ساعات آسمان خراش‌ها مانند درختان کریسمس روشن شده و منظره‌ای بسیار تماشایی را ایجاد می‌کنند.

 

جالب‌ترین مکان‌های تاریخی در شانگهای

 

منبع

 

۲۱ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران