در استانبول کجا اقامت کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول
در استانبول کجا اقامت کنیم؟

استانبول جاهای زیادی برای دیدن و اقامت کردن دارد و پر از محلات توریستی جذابی است که اگر بر روی نقشه شهر نگاه کنید با دیدن نام‌هایی مثل سلطان احمد، بی اوغلو و بشیکتاش و گزینه‌های زیادی که برای گردشگران ارائه می‌دهد حسابی گیج شوید که کجا را برای اقامت در سفر با تور استانبول انتخاب کنید. اینکه کجا قامت کنید یکی از عنوان‌هایی است که مسافران بیش از هر چیزی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. آیا باید در شهر قدیمی که معمولا سلطان احمد نامیده می‌شود، یا در منطقه بی‌اوغلو معروف به تقسیم، یا در هتل‌های بشیکتاش با چشم اندازهای باشکوه بسفر، یا در کادیکوی، سمت آسیایی استانبول اقامت کنید؟

 

در استانبول ترکیه کجا اقامت کنیم؟

در این مقاله سعی کردیم به موضوع محل اقامت در استانبول (آپدیت مهر ۲۰۲۲) از جنبه‌های مختلف بپردازیم. زیرا زوج‌های مسافر، خانواده‌های دارای فرزند و مسافران انفرادی انتظارات متفاوتی از سفر و محل اقامت خود دارند. بی‌اوغلو، شهر قدیمی، شیشلی، بشیکتاش و کادیکوی، که مهم‌ترین مناطقی هستند که هنگام صحبت در مورد محل اقامت در استانبول به ذهن متبادر می‌شوند، خطوط اصلی مقاله ما را تشکیل می‌دهند.

 

آشنایی با محله باکرکوی استانبول

۱- بی اوغلو در استانبول (beyoglu)

بی‌اوغلو به تفریحات شبانه در استانبول و خیابان استقلال که دلپذیرترین خیابان پیاده روی شهر است بسیار نزدیک است. تنها با یک پیاده روی کوتاه به بهترین رستوران‌های استانبول مانند ۳۶۰ و میکلا می رسید. برخی از بهترین بارهای استانبول نیز در بی اوغلو قرار دارند. بی‌اوغلو که در اواخر قرن نوزدهم امپراتوری عثمانی شکل گرفت، منطقه وسیعی را شامل میدان تقسیم، خیابان استقلال، پرا، گالاتا، جهانگیر و کاراکوی بهترین محله‌های تفریحی، خرید و غذاخوری استانبول را پوشش می‌دهد. همچنین نه به اندازه سلطان احمد، اما آثار تاریخی بسیاری مانند برج گالاتا نیز در اطراف آن وجود دارد و به عنوان محله‌ای در لیست تورهای غذای خیابانی، می‌توانید از بازدید از بازار ماهی بی‌اغلو و معابر تاریخی آن لذت ببرید.

نقاط ضعف و قوت بی‌اغلو در استانبول

این منطقه قسمت تپنده شهر است و در نزدیکی شهر قدیمی و تنگه بسفر واقع شده است. به علاوه گالری‌های هنری، سینما، کافه‌ها و بارها در اطراف خیابان استقلال نیز از اینجا در دسترس هستند. اما از معایبی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که آخرهفته‌ها اینجا به شدت شلوغ است و سر و صدای مردم و ماشین ها ممکن است شما را آزار دهد.

۲- میدان تقسیم در استانبول (Taksim Square)

میدان تقسیم مانند قلب استانبول است و از اینجا به راحتی به مناطق شیشلی، بشیکتاش، بی اوغلو و فاتح (شهر قدیمی) استانبول دسترسی دارید. همچنین در خیابان‌های اطراف میدان تقسیم هتل‌های ۴ و ۵ستاره وجود دارد.  با وجود همه امکانات تفریحی، خرید و غذا خوردن، گاهی اوقات به خاطر ازدحام جمعیت ممکن است پر سر و صدا و آزاردهنده باشد.

 

بهترین کارها در روزهای بارانی استانبول

در تکسیم بمانیم یا سلطان احمد؟

این که در تقسیم بمانیم یا به سلطان احمد برویم یکی از پرتکرارترین سوال‌ها در سفر به استانبول است. ساده‌ترین پاسخی که می‌توانیم به‌عنوان یک راهنما به شما بدهیم این است که تقسیم برای زندگی شبانه و سرگرمی، و سلطان احمد برای اقامتی آرام و دنج‌تر است.

۳- جهانگیر در استانبول (Cihangir)

محله جهانگیر استانبول محل سکونت نویسندگان و هنرمندان مشهور ترکیه است. به عنوان مثال اورهان پاموک که در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه نوبل ادبیات شد، در همین منطقه به دنیا آمده و بزرگ شده است و موزه معصومیت استانبول که بر اساس یکی از کتاب‌هایی که او برپا شده نیز در همین محله قرار گرفته است. با وجود جوی که این محله داشته است اما با توسعه گردشگری طی ۲۰ سال گذشته در استانبول، بوتیک هتل‌های فوق‌العاده‌ای در این محله افتتاح شدند. هتل‌های این منطقه اغلب کوچک هستند و بین زوج‌های بسیار محبوبند. شما می‌توانید از طریق خیابان Siraselviler که از میدان تقسیم به سمت دریا امتداد دارد به جهانگیر برسید.

محل اقامت زوج‌ها در استانبول

جهانگیر با موقعیت مرکزی و سبک مدرن خود یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت زوج‌ها در استانبول در سال ۲۰۲۲ است. من شخصا The Witt Istanbul را که یکی از منحصر به فردترین بوتیک هتل‌های جهانگیر است را توصیه می‌کنم. ما The Witt Istanbul را که یکی از منحصر به فردترین بوتیک هتل‌های جهانگیر است را توصیه می‌کنیم.

 

بهترین نقاط عکاسی در استانبول

۴- پرا در استانبول (Pera)

پرا در آخرین دوره امپراتوری عثمانی به شکوه امروزی خود رسید. هتل‌های زیبایی برای مهمانان Orient Express از پاریس افتتاح شد و سفارت‌های فرانسه و بریتانیا به اینجا نقل مکان کردند و این منطقه محبوبیت زیادی پیدا کرد. در قرن نوزدهم، اروپاییان ساکن این شهر، بی اوغلو را «پرا» می‌نامیدند و نام خیابان استقلال Grand Rue de Pera بود و منطقه‌ای که خیابان مشروطیت در آن قرار دارد، امروزه به نام «پرا» شناخته می‌شود. این منطقه دارای هتل‌های عالی مانند Rixos Pera، و Soho House است. خیابان مشروطیت استانبول به موازات خیابان معروف استقلال واقع شده و خیابان‌های فرعی که این دو خیابان را به هم متصل می‌کنند به خاطر کافه‌ها، رستوران ها و بارهای ترکی معروف هستند. معروف‌ترین آن‌ها خیابان باریکی به نام «اسمالی مسکیت» است. بسیاری از استانبولی‌ها در تعطیلات آخر هفته برای تفریح به اسمالی مسکیت می‌روند.

۵- گالاتا در استانبول (Galata)

اگرچه محله گالاتا به خاطر برج گالاتا معروف است اما تاریخچه محله خیلی بیشتر از اینهاست. در طول تاریخ بیزانس و عثمانی، پارچه‌های ابریشمی از چین و ادویه‌ها از هند به بندر قسطنطنیه می‌رسید. مستعمرات تجاری ونیزی و جنوایی واقع در اینجا کالاهای آسیا را به اروپا توزیع می‌کردند و گالاتا، بندری پر جنب و جوش در آن زمان، وارث بسیاری از ساختمان‌های جنوا است. برج گالاتا معروف‌ترین این آثار جنوا است. این منطقه تاریخی یکی از بهترین محله‌های استانبول است. این محله گزینه‌های عالی را برای اقامت ارائه می‌دهد. همچنین برخی از خیابان‌های اطراف گالاتا بهترین مکان برای خرید در استانبول هستند.

۶- کاراکوی در استانبول (Karakoy)

کاراکوی به عنوان پلی بین شهر قدیمی و استانبول مدرن عمل می‌کند. در واقع پل گالاتا امینونو و کاراکوی را به هم متصل می‌کند. انتهای جنوبی پل امینونو منطقه بازار ادویه استانبول قرار دارد، در حالی که انتهای شمالی آن کاراکوی واقع شده است. مرکز حمل و نقل شهر قدیمی استانبول امینونو است و به همین ترتیب، مرکز حمل و نقل بی‌اوغلو، که طرف مقابل شاخ طلایی قرار دارد، «کاراکوی» است و از هر دو طرف، کشتی به سمت کادیکوی، محبوب‌ترین منطقه سمت آسیایی حرکت می‌کند. کاراکوی به عنوان یکی از چند ملیتی‌ترین مناطق استانبول عثمانی، جمعیت زیادی غیر مسلمان داشت و خانواده‌های ثروتمند یهودی و یونانی آن را برای اقامت ترجیح می‌دادند. در قرن نوزدهم، اولین بانک‌های بین‌المللی استانبول در اینجا افتتاح شد. هنگام بازدید از کاراکوی هنوز هم می‌توانید آثار این ساختار چند فرهنگی را با کنیسه‌ها، کلیساها و مساجد که در کنار هم قرار دارند، ببینید. کاراکوی در دهه گذشته توسعه یافته‌ترین منطقه استانبول بوده است و یکی از محله‌های امروزی استانبول است که بهترین کافی‌شاپ‌های موج سوم، گالری‌های هنری و هتل‌های بوتیک را دارد.

اقامت در استانبول برای گردشگران

محبوبیت کاراکوی به خاطر میزبانی از گالاتاپورت روز به روز در حال افزایش است. کاراکوی بهترین منطقه برای اقامت در استانبول برای گردشگران در سال ۲۰۲۲ است که نزدیک به سلطان احمد و میدان تقسیم قرار دارد.

 

خوردن صبحانه با چشم اندازی به بسفر

۷- شهر قدیمی استانبول (Istanbul Old City)

شهر قدیمی استانبول هسته اصلی شهری است که در دوره بیزانس به قسطنطنیه معروف بود. این منطقه برای استانبولی‌ها به عنوان شبه جزیره تاریخی شناخته می‌شود و توسط دیوارهای رومی احاطه شده و اکثر آثار تاریخی را در خود جای داده است.

مزایا و معایب شهر قدیمی استانبول

این منطقه عمتدا خالی از ترافیک بوده و ساکت و امن است. همچنین شهر قدیمی در نزدیکی پربازیدترین قسمت‌های شهر قرار دارد و برای رسیدن به بی‌اوغلو (گالاتا، خیابان استقلال و میدان تقسیم) به راحتی می‌توانید از تراموا استفاده کنید. اما طرفی این محله تنها جایی از شهر است که تقریبا هیچ شب زنده داری در اینجا وجود ندارد و بعد از ساعت ۲۳:۰۰ شب به بعد، تقریبا همه جا ساکت و خالی می‌شود.

۸- بیازیت در استانبول (Beyazit)

بیازیت محله‌ای است که بازار بزرگ تاریخی در آن قرار دارد و از آن به راحتی می‌توانید به کاربردی‌ترین وسایل نقلیه استانبول مانند مترو، مارمارای و تراموا دسترسی داشته باشید. بزرگ‌ترین مزیت اقامت در بیازیت در مقایسه با سلطان احمد میزبانی هتل‌های بزرگ‌تر است. بیازیت و مناطق همسایه‌اش لاللی و آکسارای اتاق‌های هتل بزرگی را برای خانواده‌‌ای با بچه‌هایی که از استانبول بازدید می‌کنند ارائه می‌کند.

 

انتخاب بهترین کروزهای شبانه استانبول

محل اقامت در استانبول با خانواده

مناطقی مانند بیازیت، لاللی و آکسارای بهترین مکان‌ها برای اقامت با خانواده در استانبول در سال ۲۰۲۲ هستند. این مکان با یک پیاده‌روی یا تراموا سواری کوتاه تا سلطان احمد فاصله دارد و سوئیت‌های خانوادگی بزرگ ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به Crowne Plaza Istanbul Old City و Hilton Doubletree Old Town اشاره کرد.

۹- سلطان احمد در استانبول (Sultanahmet)

سلطان احمد بهترین مکان برای اقامت برای کسانی است که می‌خواهند شبی آرام در استانبول داشته باشند. اینجا هر چقدر هم که در روز شلوغ باشد، بعد از نیمه شب همه خیابان‌هایش ساکت می‌شود. کسانی که می‌خواهند زندگی شبانه استانبول را تجربه کنند به مناطقی مانند بی‌اوغلو و بشیکتاش می‌روند. سلطان احمد، جایی که بهترین مکان‌های استانبول برای بازدید، مانند ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و مسجد آبی، جایی است که هتل‌های بوتیک زیبایی را در خود جای داده است.

اقامت در استانبول برای گشت و گذار

محله سلطان احمد استانبول بهترین مکان برای اقامت در استانبول برای گشت و گذار در سال ۲۰۲۲ است. ایاصوفیه، مسجد آبی و بازار بزرگ همه در چند قدمی سلطان احمد قرار دارند و این منطقه خالی از ترافیک و برای قدم زدن ایده آل است. شما در اینجا می‌توانید شب راحت بخوابید چرا که شب‌های این محله بسیار آرام است.

 

جاذبه‌های تاریخی دوره عثمانی در استانبول

۱۰- سیرکچی در استانبول (Sirkeci)

سیرکچی آخرین ایستگاه اورینت اکسپرس بود که از پاریس حرکت کرد. اروپایی‌هایی که به پایتخت عثمانی آمده بودند این محله را بهترین محله استانبول می‌دانستند. سیرکچی، یکی از پر جنب و جوش‌ترین میدان‌های استانبول از زمان عثمانی، بین سلطان احمد و امینونو قرار دارد که خوشمزه‌ترین دسرهای استانبول، غذاهای خیابانی و رستوران‌های محلی را می‌توانید در این محله پیدا کنید. سیرکچی همچنین مرکز فرهنگی Hodjapasha، بهترین مکان برای تماشای Whirling Derwishes Show است.

۱۱- شاخ طلایی استانبول (Golden Horn)

شاخ طلایی بی‌اوغلو (شهر جدید) را از فاتح (شهر قدیمی) جدا می‌کند. در سال‌های اخیر هتل‌هایی با اتاق‌های بزرگ در سواحل گلدن هورن افتتاح شده است. شما همچنین می‌توانید این منطقه را به عنوان جایگزینی برای سیرکچی، سلطان احمد و بیازیت در نظر بگیرید که در قسمت داخلی شهر قدیمی قرار دارند. جاذبه‌های گردشگری بسیاری در محله‌هایی مانند فنر، بالات و ایوپ در سواحل گلدن هورن وجود دارد. مناطق فنر و بالات محبوب‌ترین مسیر پیاده روی سال‌های اخیر است. در ایوپ می‌توانید با تله کابین به تپه پیر لوتی بروید منظره استانبول را تماشا کنید. تا چند سال پیش، وقتی صحبت از محل اقامت در استانبول می‌شد، شاخ طلایی استانبول جزو محلاتی نبود که به ذهن خطور کند. اکنون هتل‌های بزرگی مانند Movenpick، Hilton Garden Inn و Ramada افتتاح شده‌اند. با این ویژگی‌ها، شاخ طلایی یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در استانبول در سال ۲۰۲۲ است.

۱۲- شیشلی در استانبول (Sisli)

شیشلی یکی از محبوب‌ترین مکان‌های اقامتی استانبول در سال‌های اخیر است. شیشلی، جایی که بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول در آن قرار دارد و با نزدیکی به تمام جاذبه‌های گردشگری توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. دسترسی به میدان تقسیم و سواحل بسفر از شیشلی در استانبول بسیار آسان است و همچنین با حمل و نقل عمومی یا تاکسی می‌توان در عرض نیم ساعت به شهر قدیمی استانبول رسید. شیشلی همچنین به مراکز تجاری استانبول مانند Levent و Maslak بسیار نزدیک است. در این مناطق مراکز خرید لوکس و رستوران‌های عالی استانبول وجود دارد.

 

ماجراجویی در محله ببک، استانبول

اقامت در استانبول برای خرید

شیشلی به عنوان بهترین مکان برای اقامت برای خرید در استانبول در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. مرکز خرید جواهر ( Cevahir)، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول، نیز در قلب این منطقه واقع شده است و در نزدیکی مراکز خرید لوکسی مانند مرکز خرید کانیون و ایستینه پارک وجود دارد.

منبع

۲۲ آبان ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 15 مرداد 1402)

نظرات کاربران