بهترین سالن‌های سینما در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین سالن‌های سینما در باکو

تماشای فیلم‌های روز دنیا بر پرده مجموعه‌های سینمایی مدرن، فعالیتی دلچسب در طول سفر به حساب می‌آید که تنها دو ساعت از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد. در سال‌های اخیر، مجموعه‌های سینمایی مدرن و فوق‌العاده جذابی در باکو ساخته شده‌اند که امروز برخی از آن‌ها را در کنار کلاب‌های سینمایی و همچون سالن‌های مستقل به شما معرفی می‌کنیم تا همه‌ی انتخاب‌های پیش رو برای تماشای فیلم در تور باکو را با هم مرور کرده باشیم.

 

بهترین مجموعه‌های سینمایی در باکو

قبل از هر چیز نگاهی بندازیم به مهم‌ترین مجموعه‌های مدرن و بزرگ که با چند سالن مختلف، امکان دیدن جدیدترین فیلم‌ها از کشورهای مختلف را برای شما فراهم می‌کنند.

Cinema Plus

Cinema Plus مهم‌ترین برند پخش فیلم در تمام باکو به حساب می‌آید که در چند شعبه مختلف در این شهر فعال بوده و مدرن‌ترین و بهترین مجموعه‌های سینمایی را در پایتخت باکو ساخته است. در حال حاضر تعداد شعب این برند در آذربایجان به ۹ می‌رسد که مجموعا بیش از ۵۰ سالن و گنجایشی بیش از ۵ هزار  صندلی را شامل می‌شود.  اما تنها کمیت نیز که CinemaPlus را به بهترین مجموعه سینمایی آذربایجان بدل کرده، بلکه استفاده از بهترین سیستم‌های صوتی و تصویری و تکنولوژی‌های روز، بهترین کیفیت و تجربه تماشای فیلم را نیز در این مجموعه ممکن کرده است.

 

سفر به باکو و قدم زدن در بلوار ساحلی

در تمامی مجموعه‌های Cinema Plus، شما هم سالن‌های بزرگ و شیک با گنجایش بالا را در پیش خواهید داشت و هم می‌توانید در سالن‌های لاکچری مثل VIP Diamond یا Platinum Movie Suites فیلم ببینید که صندلی‌هایی با چرم ایتالیایی و خدماتی همچون پذیرایی غذا و نوشیدنی را همراه دارند. اما خود سالن‌های اصلی و بزرگ نیز با استفاده از تکنولوژی‌های همچون Enhanced 4KBarco و همچنین فضای شیکی که دارند، گزینه‌ای عالی برای تماشای فیلم به حساب می‌آیند.

در حال حاضر، اکثر شعب Cinema Plus در مراکز خرید باکو واقع شده‌اند. معروف‌ترین آن‌های نیز در 28 Mall، Ganjlik Mall و Deniz Mall قرار گرفته‌اند. از نکات جذاب درباره Cinema Plus می‌توان به استفاده از تکنولوژی 4DX اشاره کرد که برای تماشای انیمیشن‌های روز به کار می‌رود. در نظر داشته باشید که بر اساس سانس‌ها و سالن‌های مختلف، فیلم‌ها به شیوه‌های متفاوت پخش می‌شوند. یک سری از فیلم‌های داخلی و ترک که به زبان اصلی هستند و فیلم‌های روسی نیز با زیرنویس ترکی به نمایش در می‌آیند. اما فیلم‌های هالیوودی در بعضی سانس‌ها به زبان اصلی با زیر نویس و در بعضی از سانس‌ها با دوبله ترکی پخش خواهند شد، پس قبل از تهیه بلیط، حتما به این مهم دقت کنید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو

Park Cinema

دیگر برند محبوب پخش فیلم در باکو، Park Cinema نام دارد که مهم‌ترین ویژگی و ارجحیتش نسبت به گزینه‌ی قبلی، قرارداد اختصاصی آن برای استفاده از تکنولوژی IMAX در شهر است و به همین دلیل تنها سالن‌های IMAX باکو در مجموعه‌های Park Cinema واقع شده‌اند. در حال حاضر این نام محبوب، ۶ مجموعه فعال در جاهای مختلف باکو دارد که یکی از آن‌ها شامل شعبه‌ی برج‌های شعله می‌شود که از محبوبیت بالایی برخوردار است. با این وجود، اکثر توریست‌ها در مراکز خریدی همچون مرکز خرید پارک بلوار باکو یا متروپارک به سراغش می‌روند.

اولین شعبه Park Cinema در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و از همان ابتدا نیز سالن IMAX این مجموعه شروع به فعالیت کرده بود و حالا هم توانسته استاندارد طلایی را در سالن‌هایش برای علاقه‌مندان به سینما پدید بیاورد. همچنین این مجموعه سالن‌های متعدد سه بعدی داشته و در مجموعه‌هایش، سالن‌های VIP با کیفیت، دارای گنجایش کم و امکانات عالی همچون صندلی‌های تخت شو را مشاهده خواهید کرد. در مجموع Park Cinema از بسیاری جهات با گزینه‌ی قبلی در یک سطح قرار می‌گیرد و تنوع بالایی از فیلم‌های روز دنیا در کنار آثار ترک و روسی را در سالن‌های خود به نمایش می‌گذارد.

البته بر خلاف Cinema Plus تمرکز اصلی این مجموعه بر روی فیلم‌های هالیوودی است و تعداد فیلم‌های روسی و ترک کم‌تری در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شود اما از آن طرف، تعداد سانس‌های پخش فیلم به زبان ترکی و حتی روسی نیز زیاد بوده و حتما باید در لیست پخش فیلم و موقع تهیه بلیط، به این نکته دقت زیادی داشته باشید. برای تماشای فیلم‌های سه بعدی نیز نگران نباشید، عینک‌های مورد نیاز در همان محل به شما داده خواهد شد.

Nizami Cinema

مجموعه سینمایی Nizami Cinema‌ از جمله قدیمی‌ترین‌ها در باکو به حساب می‌آید که در ساختمانی زیبا واقع شده و در سال ۲۰۱۱ یک بازسازی اساسی روی آن انجام شد تا به یک مجموعه مدرن و امروزی بدل شود. Nizami Cinema دارای سه سالن اصلی و یک سالن VIP بوده که سالن اصلی آن باشکوه و زیباست و برای برگزاری جشنواره‌های مختلف و حتی اجراهای موزیکال و تئاتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه میزبان خیلی از برنامه‌های مهم فرهنگی در زمینه تئاتر و سینما و دیگر جشنواره‌های هنری در باکو است.

البته شکوه سالن اصلی مجموعه این مکان را به جایی کلاسیک برای فیلم دیدن بدل نمی‌کند، بلکه استفاده از سیستم صوتی ۷.۱ کاناله دالبی، تجهیزات عالی نمایش تصویر و همچنین داشتن سالن سه بعدی، از Nizami Cinema یک مجموعه سینمایی مدرن و عالی برای تماشای فیلم می‌سازد. مشکل اصلی در این مکان، پخش تنها دو عنوا هالیوودی همزمان است که باعث می‌شود خیلی از فیلم‌های مهم از لیست پخش جا بمانند و همچنین اغلب فیلم‌ها نیز در این محل با دوبله آذری به نمایش در می‌آیند که کار را برای آن‌هایی که به این زبان مسلط نیستند، سخت می‌کند.

 

سفرهای یک روزه به اطراف باکو

آدرس: Bul-bul avenue 20

 

سالن‌های سینمایی مستقل در باکو

بعد از این که با مجموعه‌های بزرگ آشنا شدیم، بد نیست چند سالن سینمای مستقل در باکو را نیز به شما معرفی کنیم. سینماهای کوچک‌تر که تنها یک سالن دارند و فیلم‌های متفاوتی نیز در آن‌جاها به نمایش گذاشته می‌شود.

Baku Open Air Cinema

برای یک تجربه جالب و خاص در فضایی باز کنار دریای خزر، حتما باید به سراغ Baku Open Air Cinema بروید. این محل سال ۲۰۱۲ میزبان مسابقات یوروویژن بود و حالا در آن‌جا،  فیلم‌های جدیددر کنار فیلم‌های کلاسیک و مستقل به نمایش گذاشته می‌شود. فضای شیک، سیستم پخش تصویر عالی در کنار محیط زیبا، از جمله ویژگی‌های این محل به حساب می‌آید.

آدرس: near Baku Crystal Hall

 

Nizami Ganjavi International Centre

این مکان، محل برگزار فستیوال فیلم آذربایجان است و به همین خاطر محبوبیت زیادی دارد. فستیوالی که با هزینه‌ی پایین برگزار شده و مختص به فیلم‌های مستقل است. به غیر از زمان برگزاری فستیوال که امکان دیدن فیلم‌های جالب توجه از کشورهای مختلف را در این مکان برایتان ممکن می‌کندف در دیگر ماه‌های سال نیز برای دیدن فیلم‌های متفاوت، می‌توانید به این محل بروید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های لاکچری باکو

آدرس: 53 Samad Vurgun

 

کلاب‌های فیلم در باکو

یکی از چیزهای جالب در باکو که در چند اخیر رسم شده، تماشای فیلم در چنین کلاب‌هایی است که محیطی جالب را برای علاقه‌مندان به سینما و آن‌هایی که می‌خواهند، شبی با دوستان خود خوش بگذرانند، پدید آورده است.

Hollywood cinema club

این مکان یکی از انتخاب‌های عالی برای تماشای فیلم در فضایی خصوصی در باکو به حساب می‌آید. امکانات عالی برای پخش با کیفیت فیلم، اتاق‌های خصوصی و زیبا با دکورهای جذاب و امکان تماشای فیلم به زبان‌های مختلف، از جمله ویژگی‌های این محل به حساب می‌آید. Hollywood cinema club یک اتفاق خاطره‌انگیز در باکو برایتان خواهد بود زیرا یک فضای VIPو جذاب را در اتاق‌هایشان برای تماشای فیلم دارد که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید. این مکان در مجموع دارای ۱۳ اتاق است که دارای مبلمان شیک، ظاهری زیبا و منو برای سفارش غذا هستند و اکثرشان یک تم ماشین رانی خاصی دارند که با توجه به اسم و هدف مجموعه، کمی عجیب به نظر می‌آیند.

آدرس: 13 Kaverochkin Street

 

5 Doors

شرایط این محل و حتی گزینه‌ی بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، تا حد زیادی شبیه به مکان قبلی است و تفاوت عمده این محل‌ها دکور و امکانات تفریحی آن‌هاست. برای مثال، شما می‌توانید 5 doors را تنها برای وقت گذرانی با دوستان خود اجراه کنید یا این که برای تماشای فیلم به این محل بروید. داشتن مبلمان عالی و چند مبل تخت شو و سیستم نمایش فیلم بسیار خوب، از جمله ویژگی‌های این محل به شمار می‌رود و اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هستید، می‌توانی به جای تماشای فیلم به زبان‌های مختلف، به انجام بازی با پلی استیشن بپردازید یا حتی بازی‌های تخته‌ای را امتحان کنید. البته با توجه به این که زمان اجاره‌ی اتاق دست خودتان است، می‌توانید از این محل برای انجام تمامی این فعالیت‌های استفاده کنید.

 

راهنمای گردشی خانوادگی در باکو

آدرس: 63b Ibrahimpaşa Dadaşov

 

FRIENDS Game & Cinema Center

با این که نام بازی در اسم این مجموعه قرار گرفته اما FRIENDS Game & Cinema Center جایی بهتر برای فیلم دیدن نسبت به گزینه قبلی است و دلیل آن نیز دکور عالی و نمایشگرهای فوق‌العاده در کنار تنوع عالی فیلم‌هاست که به زبان‌های مختلف برایتان تهیه دیده شده. در واقع این محل به دو بخش بازی و فیلم تقسیم شده و با توجه به سلیقه‌تان، می‌توانید اتاق‌های لوکس آن‌جا را در اختیار بگیرید. اتاق‌ها با توجه به رنگ‌های مختلف اسم گذاری شده‌اند و هر کدام دکور کاملا منحصر به خود را دارد. همگی آن‌ها از مبلمانی بسیار خوب بهره می‌برند و در همگی امکانات تفریحی مثل بازی‌های کامپیوتری و تخته‌ای قرار داده شده است. در مجموع کلاب‌های این چنینی برای آن‌ها که همراه دوستان خود به سفر رفته‌اند، محلی عالی برای یک شب دوست داشتنی در سفر به باکو به حساب می‌آیند.

آدرس: 16/21 Azadliq Ave

۲۹ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران