بهترین سالن‌های سینما در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین سالن‌های سینما در ایران

به غیر از تهران و یکی دو شهر بزرگ دیگر کشورمان که دارای پردیس‌های بزرگ سینمایی هستند، در دیگر شهرها، سالن‌های سینمای خاصی را می‌توان پیدا کرد که از کیفیت خوبی برخوردارند و می‌توان آن‌ها را در لیست بهترین سینماهای ایران قرار داد. به همین دلیل در نوشته‌ امروز ما تنها به ذکر مواردی از این شهرها بسنده می‌کنیم و از سینماهایی از شهرهای مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

پردیس‌های سینمایی تهران

بدون شک، بهترین سالن‌های سینما در ایران را در پردیس‌های کوروش، ملت، آزادی و ماندانا پیدا می‌کنید. کوروش در حال حاضر بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور به حساب می‌آید که در طبقات ۴ و ۶ مجمتعی تجاری به همین نام قرار گرفته و مجموعا دارای ۱۲ سالن سینما و ۲۸۰۰ صندلی ظرفیت است. این مجموعه در سال ۱۳۹۳ و با اکران فیلم عروسکی شهر موش‌ها شروع به کار کرد و چند سال بعد، بعضی از تجهیزات آن نوسازی شد و حالا از بهترین امکانات صوتی و تصویری برای نمایش فیلم بهره می‌برد.

 

راهنمای سفری بهاری به کیش

آدرس: تهران، اتوبان حکیم غرب، ستاری شمال، جنب پیامبر مرکزی - مترو آریاشهر

پردیس سینمایی معروف و بزرگ ملت، از جمله اولین پردیس‌های این چنینی بود که در ایران ساخته شد. این مجموعه کار خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد. در ابتدا این مکان دارای ۵ سالن بود اما در سال ۹۸ تعداد سالن‌های آن به ۱۲ عدد رسید و ظرفیت آن نیز به ۱۹۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. البته یکی از سالن‌ها چند منظوره بوده و در آن تئاتر و موسیقی زنده نیز به نمایش گذاشته می‌شود. امکانات صوتی تصویری پردیس سینمایی ملت نیز درجه یک بوده و از بهترین‌ها در کشورمان به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان - ایستگاه BRT نیایش سامانه ۷

 

پردیس سینمایی هویزه مشهد

اگر در تور مشهد شرکت کرده‌اید، بد نیست روزی را برای تماشای فیلم‌های روز سینمای ایران اختصاص دهید و اگر چنین قصدی داشتید، بهتر است مستقیم به پردیس سینمایی هویزه بروید. این مجموعه در واقع در محل سینمای قدیمی دیاموند ساخته شده و زمانی بهترین سالن سینما در کل خاور میانه به حساب می‌آمد. در سال ۱۳۹۱ یک بازسازی اساسی در این محل انجام شد و حالا پردیس سینمایی هویزه با ۸ سالن و ۱۱۳۴ صندلی ظرفیت به فعلیت مشغول است. بسیاری از بازیگرها برای اولین اکران فیلم‌هایشان به این پردیس سینمایی می‌آیند و سانس‌های اولیه همیشه مملو از جمعیت است.

آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، چهارراه گلستان - ایستگاه مترو شریعتی | ایستگاه اتوبوس خیابان دانشگاه

دیگر پردیس سینمایی مشهد، اطلس نام دارد که از تعداد سالن‌هایش به ۱۴ عدد می‌رسد که از این بین سه سالن VIP با صندلی‌های بسیار خوب و ظرفیت محدود، دو سالن مخصوص سینمای کودک و نوجوان که در آن‌ها انیمیشن‌های خارجی نیز پخش می‌شود و چندین سالن معمولی وجود دارد که ترکیب آن‌جا را کامل کرده و یک مجموعه ایده‌آل می‌سازد. سالن‌های VIP این مجموعه‌ی بزرگ، پذیرایی را نیز برای مهمانان خود در نظر می‌گیرند و سالن‌های کودک و نوجوان نیز دکور جالب توجهی دارد. در مجموع پردیس سینمایی اطلس از تکنولوژی خوبی در زمینه‌ی صدا و تصویر بر خوردار بوده و از مجموعه‌های سینمایی بسیار خوب در کشور به شمار می‌رود.

 

نکات کلیدی برای رزرو تور قشم

آدرس: مشهد، بزرگراه کلانتری، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس، طبقه F

 

پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان

این پردیس سینمایی، بخشی از مرکز تجاری سیتی سنتر اصفهان است که در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و دارای ۵ سالن مجهز و مدرن بوده که تجربه‌ای عالی از فیلم دیدن را برایتان فراهم می‌کند. از ویژگی‌های سالن‌های پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان می‌توان به ویدیو پروژکتورهای لیزری، صدای دالبی دیجیتال، کفپوش‌های آنتی باکتریال، صندلی‌های اروگونومی عالی و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر اشاره کرد. البته تمامی سالن‌های این مکان به یک اندازه نیستند و ظرفیت آن‌ها بین ۷۰ تا ۳۳۳ نفر بوده و در کنار آن‌ها، دو سالن خصوص ۲۰ و ۳۶ نفره برای اکران‌های کوچک در نظر گرفته شده است.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر (پرستیژ لند) - ایستگاه اتوبوس سیتی سنتر | ایستگاه تاکسی وی

 

هنر شهر آفتاب شیراز

اگر برنامه سفر به شیراز را دارید، با رفتن به مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس، امکان تماشای فیلم در مجموعه سینمایی بزرگ هنر شهر آفتاب را دارید. این مجموعه دارای ۸ سالن مجهز بوده که فیلم‌ها را تکنولوژی D-Cinema و با کیفیت 2K به روی پرده می‌برد که جزو بهترین‌ها در ایران به حساب می‌آید. از طرفی صدای دالبی ۷.۱ کاناله نیز خیال شما را از کیفیت صدا راحت می‌کند. هنر شهر آفتاب دارای سالن‌های سه بعدی، سالنVIP با ظرفیت محدود و سالن سینمای کودک و نوجوان با دکور زیباو اختصاصی نیز هست. در کل هنر شهر آفتاب، مجموعه‌ای مدرن و بسیار خوب بوده که درکنار خود دارای گالری هنری، کتاب فروش، خانه بازی و بسیاری امکانات دیگر نیز هست. اما مهم‌ترین دلیل برای رفتن به آن‌جا، تماشای فیلم با کیفیت بسیار خوب خواهد بود.

 

بهترین نقاط ایران برای سفری بهاری

آدرس: شیراز، انتهای بلوار دکتر حسابی، مجتمع بزرگ خلیج فارس، بلوک ۷ - ایستگاه اتوبوس سر صدرا

 

پردیس ستاره باران تبریز

یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی برتر کشورمان که در مرکز خرید واقع شده. پردیس ستاره باران در طبقه‌های سوم و چهارم مجتمعی تجاری به همین نام واقع شده و دارای ۴ سالن و ظرفیت ۷۰۰ صندلی است. طراحی بیرونی بنای مرکز خرید، چشم نواز و زیباست و سالن‌های این مجموعه نیز به شکلی زیبا طراحی شده و دارای صندلی‌های خیلی خوبی هستند که در زمان تماشای فیلم، شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم خواهند کرد. این سالن‌ها از تکنولوژی بسیار خوب برای پخش فیلم بهره برده و تجربه‌ای عالی از تماشای فیلم‌های ایرانی را برایتان به همراه خواهند داشت. این مکان در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و اولین پردیس سینمایی در شمال غرب کشور به حساب می‌آید. با رفتن به این مجموعه، امکان بازدید از فروشگاه‌های متعدد این مرکز خرید و استفاده از امکاناتی نظیر کافی شاپ و رستوران آن‌جا را نیز خواهید داشت.

آدرس: تبریز، نصف راه، مجتمع ستاره باران، طبقه سوم - ایستگاه اتوبوس کوچه باغ

 

پردیس سینمایی تک صفائیه یزد

تک صفاییه یزد پردیس سینمایی بزرگی است که کار خود را در سال ۸۸ آغاز کرده و جزو مجموعه‌های کاملا خصوصی در ایران به شمار می‌آیند. این مکان دارای ۵ سالن بوده که ظرفیت کلی آن به ۱۲۴۰ صندلی می‌رسد و با توجه به قرار گیری در یکی از نقاط خوب شهر، دسترسی به آن‌جا نیز بسیار راحت خواهد بود. طراحی داخلی این مجموعه بسیار زیبا است و تکونولژی به کار رفته در آن نیز خیلی خوب بوده و کیفیت صدا و تصویر عالی‌ست. این مجموعه همچنین در کنار سالن‌های سینما، دارای سالن بولینگ بزرگ و زیبا، کافی شاپ، رستوران، سالن استراحت و امکانات رفاهی خیلی خوب بوده و در کل فضایی مجلل و بسیار عالی برای علاقه‌مندان به سینما پدید آورده است.

 

معرفی ۱۰ قلعه باشکوه و معروف در ایران

آدرس: یزد، میدان اطلسیپ، بلوار شهید قندی

 

بهترین سینماهای قشم و کیش

یکی از ضعف‌های مهم درباره جزایر قشم و کیش، نداشتن مجموعه‌های سینمایی بزرگ به حساب می‌آید. در حال حاضر بهترین گزینه برای تماشای فیلم در تور قشم، رفتن به مجتمع تجاری سیتی سنتر ۲ است. این مجمتمع دارای یک سالن سینمای بسیار با کیفیت بوده که ظرفیتی به اندازه ۲۸۷ نفر دارد  در سانس‌های مختلف، فیلم‌های متفاوت را به نمایش می‌گذارد. عموما سه فیلم در لیست پخش این سینما گنجانده می‌شود.

آدرس: قشم، مجتمع سیتی سنتر، ۲ طبقه فوقانی

اما اگر برنامه‌ی تور کیش دارید و می‌خواهید در این جزیره به تماشای فیلم بپردازید، هم می‌توانید به سینما لبخند بروید و هم یک گزینه‌ی جالب پیش رو دارید. سینما لبخند کار خود را از سال ۸۷ آغاز کرده اما یک بازسازی اساسی این مکان را به جایی مدرن بدل کرده که از تجهیزاتی عالی برای پخش فیلم بهره می‌برد. این سینما از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب هر روز به پخش فیلم‌های ایرانی می‌پردازد. اما اگر بخواهید به جایی متفاوت برای تماشای فیلم بروید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به سینمای ساحلی صبا بزنید. این سینما به صورت روباز و در نزدیکی دریا تهیه دیده شده و یک تجربه جذاب و منحصر به فرد را در میان سینماهای ایران برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

آشنایی با بوستان مینیاتوری مشهد

آدرس سینما لبخند: کیش، شهرک صدف بعد از مجتمع بساک

آدرس سینما صبا: نزدیک اسلکه تفریحی کیش

 

موزه سینمای ایران

از دیگر  مکان های خاصی که حتما در لیستمان باید به آن اشاره می‌کردیم، موزه‌ی سینمای ایران است که زیر نظر میراث فرهنگی و برای نگهداری از میراث سینمای ایران در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است. این مجموعه دارای موزه‌ای با گالری‌های مختلف است که در آن‌جا عکس‌ها، فیلم‌نامه‌ها، تجهیزاتی قدیمی، اسناد و خیلی چیزهای دیگر از آثار مختلف و بزرگسان صنعت سینما و دوبله نگهداری می‌شود. یکی از بخش‌های جالب موزه‌ی سینمای ایران، پوسترهای فیلم‌های مختلف است که در آن‌جا به نمایش گذاشته شده. این مکان دارای دو سالن سینما بوده که ظرفیت یکی ۲۰۵ نفر و دیگری ۱۲۱ نفر است. این سالن‌ها جدا از این که از تجهیزات خیلی خوبی بهره می‌برند، زیباترین سالن‌های سینما در کل کشور به حساب آمده و شما را مجذوب خود خواهند کرد. برنامه‌های فرهنگی مختلفی در این مکان برگزار می‌شود که جلسات نقد فیلم کوچک در کافه‌های محوطه‌ی باغ فردوس، از آن دست به شمار می‌روند و افراد مختلف نیز می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

۲۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران