معروف‌ترین شهر بازی‌های ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معروف‌ترین شهر بازی‌های ایران

شهربازی‌ها در هر شهری که باشند، یک از جاذبه‌های گردشگری آن‌جا به حساب می‌آیند. مجموعه‌های تفریحی بزرگی که اغلب نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگ‌ترها نیز جذاب بوده و همه در این گونه پارک‌ها، ساعاتی خوش را سر خواهند کرد. قبلا در مقتدرسیر تابان از تم‌پارک‌ها و شهر بازی‌های بزرگ دنیا گفته و این بار می‌خواهیم، پارک‌های جذابی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در تورهای داخلی به سراغشان بروید.

 

پارک ارم  |  تهران

این مجموعه ۷۵ هکتاری که در غرب تهران و در ابتدای بزرگراه تهران – کرج قرار گرفته، معروف‌ترین پارک بازی کشور به حساب می‌آید که البته ۸ هکتار آن به یک دریاچه بزرگ اختصاص داشته و باقی فضایش، شامل بازی‌های متنوع و جذاب می‌شوند. پارک بازی ارم بخش‌های مختلفی دارد که شامل بیش از ۱۱۰ بازی مختلف، باغ وحش، موزه پول، رستوران و کافه، فضای سبز و درختان متعدد، استخر، سالن بولینگ و .. می‌شود. در واقع توسعه این مکان به صورت دوره‌ای بوده و از همین رو در نهایت آن را به بخش لونا پارک یک تا سه تقسیم کرده‌اند.

 

نکات کلیدی که باید قبل از رزرو تور مشهد بدانید

جدا از بازی‌های هیجان انگیزی مثل ستاره گردان که دستگاه آن از سوئد آورده شده، سقوط آزاد که شما را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از ارتفاع پرت می‌کند، تونل وحشت و چندین بازی هیجان انگیز دیگر، پارک ارم دارای یک فضای سرپوشیده نیز هست تا در روزهای بارانی و ظهرها چند بازی مختلف را تجربه کنید. همچنین استخر بزرگ مجموعه نیز فصلی بوده و تنها بانوان حق استفاده از آن را دارند. یکی از ویژگی‌های مهم پارک ارم، تنوع بسیار بالای بازی‌های آن است. بازی‌هایی که برای سنین مختلف در نظر گرفته شده و همه در آن‌جا می‌توانند، خوش بگذرانند و تفریح کنند. حتی اگر دوست داشته باشید در دریاچه‌ی پارک ارم، امکان قایق سواری را هم خواهید داشت.

آدرس: تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران-کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

شماره تماس: 0212720

 

پارک ملت | مشهد

تور مشهد بدون هیچ شکی، پرطرفدارترین سفر در ایران به حساب می‌آید و خیلی‌ها برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به این شهر می‌روند. اما این روزها مشهد امکانت تفریحی بسیاری نیز در خود دارد تا توریست‌ها، روزهایی شاد را در این شهر بزرگ سر کنند. چند پارک آبی و بازی مهم در مشهد وجود دارد اما پارک ملت، بدون شک معروف‌ترین آن‌هاست. جایی که یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های منطقه در آن قرار دارد و دارای استاندارد ایمنی IAAPA است. این مجموعه روباز، شهر بازی کامل و متنوعی بوده که بازی‌هایی مختص به سنین مختلف را در خود دارد. کل زیربنای پارک ملت ۳۰ هزار متر مربع است که البته بخش زیادی از آن به فضای سبز اختصاص دارد.

بازی‌های جذاب زیادی در این پارک بزرگ تعبیه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ترن هوایی هیجان انگیز با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، آکروجت، جایروسویینگ، سورتمه، کشتی دوبل، گردباد و خیلی چیزهای دیگر اشاره کرد. همچنین کودکان و نوجوان نیز می‌توانند، بازی‌های مخصوص به خود را در این پارک امتحان کنند.

 

جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

آدرس: مشهد، بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت

شماره تماس: 05136094986

 

لونا پارک  |  شیراز

شیراز نیز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تورهای داخلی ایران به حساب می‌آید اما در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی پرتعداد این شهر زیبا، بد نیست سری به شهر بازی لونا پارک هم بزنید و در این پارک بزرگ و جذاب به تفریح بپردازید. این پارک بازی جذاب و مهیج در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا ساخته شده و دارای فضای نسبتا سبز و دوست داشتنی است.

اگر چه که قدمت این شهر بازی به بیش از ۳۰ سال می‌رسد اما بسیاری از بازی‌های آن در طول این سازها نوسازی شده‌اند و خیلی از بازی‌هایی که در لونا پارک می‌بینید، از کشورهای دیگر به این مجموعه آورده شده‌اند. چرخ و فلکی بسیار بزرگ، ترن هوایی مهیج و عالی، سواری‌های ترسناک و البته بازی‌هایی برای سنین پایین از جمله امکانات این پارک بزرگ هستند که درست در مقابل هتل بزرگ شیراز قرار گرفته که از جمله اقامتگاه‌های محبوب شیراز است.

آدرس: شیراز، بلوار آیت الله ربانی، لونا پارک

شماره تماس: 07132284121

 

شهر رویاهای اصفهان  |  اصفهان

دو گزینه‌ی بعدی لیست ما هر دو از اصفهان هستند. ابتدا به شهر رویاهای اصفهان بپردازیم که در سال ۱۳۹۳ و با مشارکت یک شرکت چینی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومن و در زمینی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع احداث شد و حالا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی این شهر زیبا بدل شده است. در این پارک بازی‌ها هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند و یک بلیط کلی وجود ندارد.

شهر رویاهای اصفهان را از نظر تکنولوژی و بازی‌های خاص باید بهترین در کل ایران به حساب آورد. پارک در بخش روباز شامل بازی‌های مختلف از جمله ترن هوایی مهیج مخصوص بزرگسالان و ترن هوایی خانوادگی، سقوط آزاد و چندین بازی مهیج دیگر بوده و یک پیست کارتینگ نیز دارد. اما جذابیت پارک در بخش‌های سرپوشیده آن نیز هست که شامل سالن بزرگ باز‌های کامپیوتری و آرکید با بیش از ۷۰ دستگاه شده و سالنی مخصوص جلوه‌های ویژه دارد که نمایشی همراه با بازیگران در کنار پرده‌ی سبز بوده و همان جا جلوه‌های ویژه تکریبی برایتان به نمایش گذاشته می‌شود. در بخش سفر به فضا نیز می‌توانید در کابین‌های مجازی، پرواز با شاتل را تجربه کنید. این پارک بخش‌های متنوع و بسیار جذابی دارد و از دکورهای فوق‌العاده‌ای هم در آن استفاده شده که گفتن از همه‌ی آن‌ها به مقاله‌ای کامل احتیاج دارد.

 

معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری

 

آدرس: اصفهان، بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

شماره تماس: 03195020967

 

شهربازى‌ و کارتینگ ناژوان  |  اصفهان

دومین پارک بازی جذاب اصفهان ناژوان نام دارد که بر خلاف دیگر شهر بازی‌هایی که معرفی کردیم، بیشتر متناسب کودکان و نوجوانان است و با فضای شاد، دکور زیبا و امکانات خیلی خوب، محیطی خانوادگی و عالی برای سنین مختلف به وجود آورده است. این مجموعه در ورودی پارک جنگلی ناژوان فرار گرفته است و با گرفتن بلیط ورودی، می‌توانید از تمامی بازی‌های آن‌جا به صورت رایگان استفاده کنید که البته پیست کارتینگ از این قائده مستثنی‌ است و هزینه‌ی آن به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.

از امتیازات بودن در شهر بازی ناژوان هم تفریح در کارتینگ است هم این که می‌توانید در ادامه به خود پارک جنگلی ۱۲۰۰ هکتاری بروید و از فضای فوق‌العاده‌ی آن‌جا نیز استفاده کنید. در کل این منطقه از اصفهان، ترکیبی ایده‌آل برای گردشگران بوده و در سفر به این شهر، نباید آن‌جا را از دست بدهید.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

شماره تماس: 03137774353

 

پارک باغلار باغی  |  تبریز

تبریز هم یک شهر بازی عالی به نام باغلار باغی دارد که در واقع مجموعه‌ای بزرگ و سرسبز در کنار دریاچه است و شامل پارک بازی، باغ وحش، رستوران و کافه، آب‌نما، آلاچیق، باغ پرندگان و ... می‌شود. از بازی‌های این مکان می‌توان به چرخ و فلک، سورتمه، رنجر، کشتی و ... اشاره کرد و البته در دریاچه نیز می‌توانید، سواری بر قایق‌های پدالی را تجربه کنید.

برای ورود به پارک باغلار باغی  ‌هم باید ورودی پرداخت کنید و هم این که هزینه‌ی هر کدام از بازی‌های متفاوت است. باغ وحش مجموعه خیلی بزرگ نیست و کلا شرایط مناسبی هم ندارد و پیشنهاد می‌کنیم به سراغش نروید. این مکان حتی قبلا دلفیناریوم نیز داشت و نمایش‌هایی در آن‌جا برگزار می‌شد که به خاطر شرایط نگهداری از این حیوانات و مرگ آن‌ها، باقی دلفین‌ها به ارمنستان فرستاده شدند. اما یکی از چیزهای بسیار جذاب که حتما پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید، زیپلایت ۲۰۰ متری پارک باغلار باغی تبریز است که در ایران کم‌تر چنین زیپلاین‌هایی پیدا می‌شود.

 

تجربه‌ای متفاوت در خاصترین اقامتگاه‌های ایران

آدرس: تبریز، بلوار استاد شهریار

شماره تماس: 004133288500

 

شهربازی سرزمین رویاها |  رامسر

این مکان را با نام شهر بازی تله کابین نیز می‌شناسند و درست در مجتمع تفریحی شهر سبز که تله کابین در آن‌جا واقع شده، ساخته شده است تا آن‌هایی که برای تفریح به این نقطه از مازندران می‌آیند، از بازی‌های متنوع پارک نیز لذت ببرند.

در این شهر بازی بزرگ، بازی‌های بسیار زیاد و متنوعی پیدا می‌کنید که شامل سواری‌های کودکانه تا تونل وحشت، بازی‌های هیجان انگیز، سقوط آزاد، کارتینگ و حتی سینمای ۶ بعدی نیز می‌شود. طراحی بازی‌ها و رنگ‌بندی آن‌ها شاد و دوست داشتنی است و خود پارک نیز در فضایی سبز و فوق‌العاده زیبا واقع شده و خب مسلما از همان محل نیز برای سوار شدن به تله کابین نیز می‌توانید اقدام کنید.

آدرس: رامسر- کیلومتر ۵ غرب رامسر- مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز

شماره تماس: 0115505

 

دنیای بازی چمران  |  تهران

آخرین گزینه‌ی لیست ما هم یک شهر بازی ۱۵۰۰ متر مربعی و کاملا سرپوشیده است که در هر وضعیت هوایی می‌توانید در تهران به آن‌جا رفته و حسابی تفریح کنید. این مجموعه بزرگ شامل بازی‌های بسیاری که اغلب مناسب کودکان و نوجوانان هستند شده  و بازی‌های میزی زیادی نیز در خود دارد.

فضای کلی پارک رنگارنگ و زیباست اما به خاطر فضای نسبتا کوچکش و بازی‌های زیادی که دارد، گاهی بعضی از بازی‌ها زیادی به هم نزدیک هستند. دنیای بازی چمران از آن جاهایی است که بچه‌ها حسابی از بودن در این محل لذت برده و بازی‌های زیادی را در آن‌جا تجربه خواهند کرد.

 

آشنایی با خانه های تاریخی مشهد

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه ورزشی چمران

شماره تماس: 02122203031

۱۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران