معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری

اغلب افراد به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز در دل طبیعت هستند. خوشبختانه کشور عزیزمان ایران امکان لذت بردن از هر گونه تفریحی را برای مردم سرزمین خود فراهم می‌کند. چرا که هر ایرانی می‌تواند در آن واحد از جنگل، دریا، کویر، مناطق کوهستانی و بسیاری موارد دیگر لذت ببرد. از آنجایی که یکی از تفریحات محبوب در این روزها سافاری است در این مقاله تصمیم بر آن داریم تا شما علاقمندان را با معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری در تورهای داخلی آشنا کنیم.

 

سافاری در کویر ابوزید آباد

از جمله اولین مناطقی که برای سافاری به ذهن ها خطور می‌کند، کویر ابوزید آباد است. این کویر زیبا در حوالی شهر زیبای کاشان قرار داشته و یک سافاری هیجان‌انگیزی را در کنار طبیعت زیبای خود برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد. از جمله زیبایی‌های کویر ابوزید آباد که در حین سافاری می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید، بند ریگ در آران و بیدگل است. سافاری در این منطقه با اتومبیل‌های شاسی بلند انجام می شود. برای این منظور باید به پایگاه‌های مخصوص آن رفته و با پرداخت هزینه خود را آماده یک هیجان نفس‌گیر کنید. هزینه سافاری در کویر ابوزید آباد به ازای هر یک نفر به مدت ۲۰ دقیقه تقریبا ۵۰ هزار تومان است. چنانچه قصد اقامت در کویر ابوزید آباد را بعد از سافاری دارید می‌توانید کاروانسرای صفوی را انتخاب کنید.

 

یک روز خاطره‌انگیز در پارس سافاری کیش

سافاری در این منطقه می‌تواند به صورت کرایه اتومبیل‌های شاسی بلند و یا موتورهای چهار چرخ مخصوص باشد. از آنجایی که سافاری نیاز به مهارت و آشنایی با منطقه دارد توصیه می‌شود حتما از افراد با تجربه و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. کرایه موتور چهار چرخ در مقایسه با اتومبیل‌های شاسی بلند خارجی بیشتر خواهد بود. علاوه بر آفرود در کویر ابوزید آباد کاشان می‌توانید از تفریحاتی نظیر پیاده‌روی بر روی شن‌های نرم و تماشای ستاره‌ها بر فراز آسمان لذت ببرید.

سافاری در کویر ریگ زرین

چنانچه به دنبال یک سافاری هیجان‌انگیز در مکانی مملو از زیبایی‌های طبیعی هستید، کویر ریگ زرین می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کویر منحصر به فرد در سمت جنوبی منطقه انارک و سمت شرقی بیابان‌های نائین قرار دارد. همچنین در سمت شمالی کوه نمکی واقع گردیده است. بنابراین در کنار سافاری هیجان‌انگیز بر روی تپه‌های پرفراز و نشیب آن می‌توانید به هر جهتی که نگاه می‌کنید چشم‌انداز زیبایی را از جلوه‌های طبیعی مشاهده کنید. از موقعیت دیگر می‌توان گفت که کویر ریگ زرین در منطقه‌ای مابین کویر بافق و روستای ساغند قرار گرفته است. این کویر با نام‌های کوه سیاه و عقدا نیز در بین بومیان شناخته می‌شود.

 

۸ مقصد عالی ایران برای طبیعت‌گردی

از جمله دلایل به شهرت رسیدن کویر ریگ زرین وجود یک کوه سیاه رنگ به بلندی ۲۰۵۰ متر در وسط آن است. از دیگر نکات قابل توجه در خصوص این کویر زیبا ساختار نعلی شکل آن می‌باشد. یعنی اگر از آسمان به این کویر نگاه کنید با تصویری مشابه به یو انگلیسی روبرو خواهید شد که کوه سیاه دقیقا در مرکز آن قرار دارد. از آنجایی که کویر ریگ زرین هنوز توسط بسیاری از گردشگران تورهای داخلی ناشناخته است محیطی دنج و آرام برای علاقه‌مندان به آرامش به حساب می‌آید.

برای رسیدن به اوج هیجان و آدرنالین در کویر ریگ زرین باید سوار بر اتومبیل‌های دو دیفرانسیل شوید تا بتوانید از تپه‌های پرفراز و نشیب آن عبور کنید. شما می‌توانید در این کویر به تماشای حرکات نمایشی و هیجان‌انگیز آفرودکارها بنشینید. در کنار تمامی این موارد کویر ریگ طلایی فرصت پیاده‌روی بر روی شن‌های روان، تماشای ستارگان در طول شب، ثبت عکس‌های بی‌نظیر و رسیدن به آرامش را در کنار آتش شبانه به همراه دوستان فراهم می‌کند.

 

معرفی ۴ دریاچه مصنوعی بزرگ ایران

سافاری در کویر مرنجاب

اگر کمی اهل طبیعت‌گردی باشید حتما نام کویر مرنجاب بارها به گوشتان خورده است. این کویر زیبا در سال‌های اخیر مقصد گردشگری علاقمندان به کویر و همچنین تفریحات هیجان‌انگیزی مثل سافاری بوده است. این کویر کوچک و زیبا در حوالی استان اصفهان قرار داشته و علاقمندان می‌توانند در کاروانسراهای تاریخی آن که قدمتی متعلق به دوران شاه عباس صفوی دارند، اقامت کنند. زیبایی‌های این کویر غیر قابل توصیف بوده و برای تماشای آن‌ها باید مسیر این کویر را در پیش بگیرید. در کنار سافاری در کویر مرنجاب می‌توانید از لذت شتر سواری، پیاده‌روی بر روی شن‌های داغ کویر و تجربه اقامت در اقامتگاه‌های سنتی و تاریخی نیز بهره‌مند شوید. با وارد شدن به این اقامتگاه‌ها تصور خواهید کرد که سفری در زمان داشته و وارد دنیای قدیم شده‌اید.

چنانچه صرفا به دنبال سافاری در کویر مرنجاب هستید باید اتومبیل‌های مخصوص را با پرداخت هزینه آن رزرو کنید. قیمت این تفریح به ازای هر یک نفر برای ۱۰ دقیقه ۲۵ هزار تومان است. البته اگر تمایل به کرایه اتومبیل با راننده را دارید باید هزینه بیشتری را در حدود ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر یک نفر برای ۴ ساعت پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها کاملا تقریبی بوده و بسته به مسافت و ساعات سافاری قیمت‌ها می‌توانند افزایش پیدا کنند. علاوه بر آفرود و سافاری بسیاری از گردشگران کویر مرنجاب را برای کمپینگ، کویرگردی، عکاسی، تماشای ستاره‌های کویر و شب‌نشینی‌های صمیمی با دوستان در اطراف آتش ترجیح می‌دهند.

 

برترین پیست‌های اسکی در ایران

سافاری در کویر ورزنه

همان طور که از نام آن پیدا است این کویر زیبا و پرطرفدار در شهر ورزنه قرار دارد. ورزنه شهری مملو از تاریخ بوده و جذابیت‌های بسیاری برای بازدید گردشگران تورهای داخلی دارد. علاقمندان می‌توانند در این مکان هر آنچه که از یک کویر انتظار دارند را در به طور یکجا پیدا کرده و از تک تک لحظات خود لذت ببرند. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ورزنه که توصیه می‌کنیم در کنار یک سافاری هیجان‌انگیز از آن غافل نشوید، تالاب بین‌المللی گاوخونی است. این تالاب مساحتی تقریبا ۱۷ هزار هکتار داشته و در میان شن‌های کویر ورزنه چشم‌نوازی می‌کند.

 بر خلاف بسیاری از کویرهای ایران ورزنه دارای پوشش‌های گیاهی و جانوری متعددی است که همین موضوع به یکی از جذابیت‌های آن در بین توریست‌ها و عکاسان تبدیل شده است. به منظور دستیابی به کویر ورزنه باید مسیر استان اصفهان را در پیش بگیرید. این کویر در فاصله ۱۱۷ کیلومتری از اصفهان و ۱۰ کیلومتری از شهر ورزنه واقع شده است. کویر ورزنه دارای شن‌های نرم و روان بوده و تپه‌های آن فرصت را برای داشتن یک سافاری به یادماندنی فراهم می‌کند. برای تجربه سافاری در ورزنه می‌توانید اتومبیل‌های شاسی بلند را با هزینه ۳۵ هزار تومان برای آفرود ۵ کیلومتری کرایه کنید.

از دیگر تفریحاتی که فرصت لذت بردن از آن‌ها در کویر ورزنه فراهم است می‌توان راه رفتن بر روی رمل‌ها، شن‌های نرم کویری، شتر سواری، سر خوردن از روی تپه‌های شنی، زیپ لاین، پاراگلایدر سواری، باگی سواری و دیگر تفریحات روتین که در یک کویر وجود دارند مثل شب نشینی و تماشای ستارگان را نام برد.

 

جذاب‌ترین و معروف‌ترین غارهای ایران

سافاری در کویر مصر

از نظر بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به کویر، کویر مصر یکی از زیباترین کویرهای ایران است. به دلیل محبوبیت بالایی که این کویر در سال های اخیر در بین گردشگران پیدا کرده تفریحات و امکانات متعددی در آن فراهم شده است که سافاری تنها گوشه‌ای از این تفریحات هیجان‌انگیز است. سوار شدن موتورهای ۴ چرخ، شتر سواری، گشت و گذار در کویر و تماشای دریاچه نمک، بازدید از نخلستان‌ها و تجربه اقامت در خانه‌های روستایی و کاهگلی تنها گوشه‌ای از جذابیت‌هایی است که در این مکان می‌توانید پیدا کنید.

از لحاظ موقعیت مکانی کویر مصر در استان اصفهان قرار گرفته است. برای دسترسی به آن باید مسیر اصفهان را در پیش گرفته و خود را به ۵۵ کیلومتری شهرستان خور واقع در این استان برسانید. کویر مصر در حوالی روستایی به نام همین شهرستان یعنی خور قرار دارد. به همان اندازه که کویر مصر زیباست می‌توانید از مسیر زیبای آن نیز مثل خانه‌های قدیمی و روستایی که از کاهگل ساخته شده‌اند نیز لذت ببرید.

سافاری در کویر مصر با سوار شدن بر اتومبیل‌های شاسی بلند با پرداخت هزینه ۳۵ الی ۴۵۰ هزار تومان بسته به نوع اتومبیل و مدت زمان درخواستی شما متغیر خواهد بود. البته در این مکان فرصت آفرود با موتورهای چهار چرخ نیز فراهم است که قیمت آن‌ها به نسبت ارزان‌تر می‌باشد. حتما در تور کویر مصر به همراه داشتن دوربین عکاسی را برای ثبت لحظات و آسمان پرستاره کویر فراموش نکنید.

 

۶ اقامتگاه‌های برجسته بوم‌گردی در ایران

سافاری در کویر کاراکال

مورد بعدی از معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری، کویری واقع در یزد به نام کویر کاراکال می‌باشد. این کویر زیبا در حوالی شهر بافق و روستای صادق آباد که از توابع یزد هستند قرار دارد. از جمله مزایای انتخاب کویر کاراکال برای سافاری، دارا بودن مسیر دسترسی آسان به آن است. مسیر این کویر آسفالت بوده و شما می‌توانید بدون زحمت خود را به سافاری در دل کویر برسانید. این کویر نام خود را از گربه‌سان کاراکال گرفته است. چرا که زیستگاه این گربه‌سان زیبای ایرانی است. البته در بین گردشگران این کویر با نام صادق اباد نیز شناخته می‌شود. علاقمندان می‌توانند به کمپ تفریحی و گردشگری شهید برزگری در روستایی با همین نام در نزدیکی‌ها رفته و نفسی در آنجا تازه کنند.

کویر کاراکال امکانات مورد نیاز برای تجربه یک سافاری به یادماندنی را برای علاقمندان فراهم می‌کند. برای این منظور باید هزینه آن را که تقریبا ۴۰ هزار تومان به ازای یک نفر است پرداخت کنید. در این کویر همه چیز محدود به سافاری با اتومبیل‌های شاسی بلند و موتورهای چهار چرخ نیست. چرا که فرصت تماشای نخلستان‌های زیبا، پیاده‌روی بر روی شن‌های روان کویر، شترسواری، نظاره غروب آفتاب و ستارگان بعد از آن در این کویر برای شما فراهم خواهد بود.

 

معرفی بازارهای سنتی ایران: بخش اول

۲۶ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران