محبوب‌ترین جاذبه‌های گوانگجو

جاذبه‌های گردشگری گوانجو
محبوب‌ترین جاذبه‌های گوانگجو

گوانگجو که به «شهر پنج قوچ» و «شهر گل‌ها» نیز معروف است، قدمتی بیش از ۲۲۰۰ سال دارد. بنابراین با سفر با تور چین و رفتن به شهر زیبای گوانجو فرصت بازدید و کاوش در مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی زیادی را خواهید داشت. بنابراین در این مقاله چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی برتر گوانجو را انتخاب کرده‌ایم که به نمادهای این شهر و نشانه‌های فرهنگی در منطقه تبدیل شده‌اند. پس همین الان با ما همراه شوید تا بدون اتلاف وقت سفری به یادماندنی را در شهر تاریخی و زیبای گوانجو تجربه کنید.

 

برج کانتون (Canton Tower)

برج کانتون که به عنوان برج نجومی و دیدنی تلویزیون گوانگجو نیز شناخته می‌شود، نقطه عطفی از این شهر است. برج کانتون در کنار رودخانه مروارید در شهر جدید ژوجیانگ قرار دارد. برج کانتون با ۶۰۰ متر ارتفاع، بلندترین برج دیدنی چین و سومین برج بلند در جهان است. برج کانتون که به "کمر باریک"، "هیزم پیچ خورده" و "قله شهر رام" شهرت دارد، منظره متفاوت و جذابی را هم در روز و هم در شب به گردشگران ارائه می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند با رسیدن به بالای برج کانتون سرگرم شوند و از تماشای منظره پانوراما شهر لذت ببرند. برای دستیابی به نقطه بالا باید خود را برای پیاده‌روی زیگزاگ با ۱۰۹۶ پله از ارتفاع ۱۶۸ متری تا ۳۳۴ متری آماده کنید. برج کانتون که از مکان‌های دیدنی گوانگجو محسوب می‌شود به مدت زمانی در حدود ۱ الی ۲.۵ ساعت برای بازدید نیاز دارد.

 

تالار اجداد قبیله چن (Chen Clan Ancestral Hall)

تالار اجدادی قبیله چن که آکادمی قبیله چن نیز نامیده می‌شود، یک معبد دانشگاهی در گوانگجو با بیش از ۱۲۵ سال سابقه است. این مکان بی‌نظیر توسط ۷۲ قبیله چن برای اسکان نوجوانان و آماده شدن آن‌ها برای امتحانات امپراتوری در سال ۱۸۹۴ در سلسله چینگ ساخته شده است. تالار اجدادی قبیله چن که به عنوان مروارید معماری لینگنان ستایش می‌شود، یک موزه منحصر به فرد است که کنده کاری‌های آن بر روی چوب، سنگ، کنده کاری آجر، سفال، نقش برجسته گچبری، ریخته گری آهن و مس و طراحی رنگی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. آنچه در بازدید از موزه تاریخی تالار اجدادی قبیله چن شما را شگفت زده خواهد کرد، دکوراسیون فوق العاده در ورودی، ۱۹ ساختمان با ۹ سالن و شش حیاط است. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از تالار اجدادی قبیله چن حدود ۱ تا ۳ ساعت است.

 

راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

 

موزه مقبره پادشاه نانیو (Museum of the Mausoleum of the Nanyue King)

موزه مقبره نانیو کینگ، مقبره ۲۰۰۰ ساله پادشاه نانیو و ژائو مو (دومین پادشاه نانیو) در گوانگجو را در خود جای داده است. این مقبره قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و با بیشترین اشیاء مدفون مقبره سلسله هان است. همچنین تنها مقبره سنگی است که از ۷۵۰ سنگ بزرگ با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ تشکیل شده است. این مقبره در سال ۱۹۸۳ کشف شد و سپس در سال ۱۹۸۸ در معرض دید عموم قرار گرفت که مقبره و مجموعه کامل آثار باستانی آن را به نمایش می‌گذارد. این موزه به‌خاطر مجموعه نادری از مصنوعات تدفین شده که نشان‌دهنده انتشار فرهنگ‌ها در منطقه لینگنان در طول سلسله هان است، مشهور می‌باشد. به شما این اطمینان را می‌دهیم که بازدید از موزه مقبره پادشاه نانیو به عنوان یکی از جاذبه‌های گوانجو ارزش وقت گذاشتن را دارد. در این موزه تاریخی می‌توانید از بیش از ۱۰۰۰ قطعه آثار فرهنگی، ظروف برنزی و سفالین و غیره بازدید کنید. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این مکان حدود ۲ تا ۳ ساعت است.

 

پارک یوکسیو (Yuexiu Park)

از دیگر جاذبه‌های گوانجو پارک یوکسو یا کوه یوکسوی است. این مکان یک پارک کوهستانی و همچنین بزرگترین پارک در مرکز شهر گوانگجو می‌باشد. وارک یوکسیو از منظره کوهستانی خیره کننده، دریاچه‌های زیبا و امکانات و خدمات سرگرم کننده بسیاری برخوردار است. مکان‌های زیادی برای گشت و گذار در این پارک وجود دارند. در میان همه جاذبه‌ها مجسمه پنج قوچ (نشان گوانجو)، برج ژنهای، دیوار شهر سلسله مینگ و سایت توپ میدان معروف‌ترین آنها هستند. برج ژنهای یک ساختمان پنج طبقه است که در سلسله مینگ ساخته شده و امروزه به یک نقطه عطف معروف در گوانگجو تبدیل شده است. پارک یو ژیو نه تنها مکانی جذاب برای مسافران خارجی است، بلکه مکانی عالی برای استراحت و سرگرمی مردم محلی نیز محسوب می‌شود. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این پارک و طبیعت حدود ۲ الی ۳ ساعت است.

 

معرفی شهربازی چایم‌لانگ پارادایس گوانجو

 

معبد شش درخت بانیان (Temple of the Six Banyan Trees)

معبد شش درخت بانیان یا معبد لیورونگ، معبد معروف بودایی با قدمت تقریباً ۱۵۰۰ ساله در گوانجو است. این معبد نام فعلی خود را از شاعر مشهور سلسله سونگ، سو دونگ پو، گرفته است. علاوه بر آن این معبد یکی از زادگاه‌های ذن بودیسم چینی است و به همراه معبد Guangxiao، معبد Hualin و صومعه Hoi Tong به عنوان "چهار مکان بودایی گوانگژو" نامیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در این بازدید قدیمی‌ترین بتکده گوانگژو را از دست ندهید. بتکده گل، یک بتکده هشت گوش با ارتفاع ۵۷.۶ متر می‌باشد که به عنوان بلندترین بتکده در شهر گوانگجو شناخته می‌شود. با بازدید از معبد شش درخت بانیان، می‌توانید فرهنگ بودایی را از نزدیک لمس کنید. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از بناهای معماری، اماکن تاریخی و اماکن مذهبی این معبد به حدود ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

 

سالن یادبود سان یات سن (Sun Yat-sen Memorial Hall)

سالن یادبود سان یات سن در منطقه دانگ فنگ ژونگ لو شهر گوانگژو واقع شده است. این جاذبه گردشگری که امروزه به یکی از نمادهای شهر گوانگژو تبدیل شده، از پر استفاده‌ترین مکان‌ها برای تجمع یا نمایش در گوانجو محسوب می‌شود. این بنا در سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۱ به یاد انقلابی بزرگ، سان یات سن ساخته شد. در داخل این مکان فرصت آشنایی با داستان مادام العمر آقای سان و برخی رویدادهای بزرگ در مورد تاریخ مدرن چین را خواهید داشت. علاوه بر آن در تالار یادبود سان یات سن می‌توانید تغییرات بزرگی را که در گوانگجو به مرور زمان رخ داده را نیز بررسی کنید. تالار یادبود سان یات سن خود یک ساختمان سنتی چینی با چشم اندازهای قابل توجه و طراحی‌های داخلی ظریف است که در هر گوشه‌ای، سبک زیبای معماری چینی را خواهید دید. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از بناهای تاریخی و مجسمه‌های این تالار تقریبا ۲ ساعت است.

 

جزیره شامیان (Shamian Island)

جزیره شامیان در کنار رودخانه زیبای مروارید واقع شده است. این جزیره قبلا محل زندگی تجار خارجی در گوانگجو بود. شامیان مکانی بسیار جالب برای تماشای معماری غربی از اواخر دهه ۱۸۰۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ است. در مقایسه با سایر مناطق شلوغ در گوانگجو، شامیان به دلیل آرامش، ساختمان‌های زیبا و بقایای متنوع کشورهای غربی گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. شامیان یک منطقه آرام و ایده‌آل برای قدم زدن یا توقف برای یک وعده غذایی یا نوشیدن یک فنجان چای است. علاوه بر این، تعدادی رستوران زیبا در آن وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های غربی لذیذی را سرو می‌کنند. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید جزایر، محله‌ها و مکان‌های تاریخی شامیان حدود ۲ الی ۳ ساعت است.

 

بهترین رستوران‌های گیاهی گوانجو

 

پارک سافاری چیملونگ (Chimelong Safari Park)

پارک سافاری چیملونگ به عنوان بزرگترین پارک سافاری شناخته می‌شود که بیشترین تعداد گونه‌ها را در جهان در خود جای داده است. در میان همه حیوانات گونه‌هایی از جمله پانداهای غول پیکر چینی، کوالای استرالیایی، فیل آسیایی تایلندی و غیره بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کنند. برای گشت و گذار در مناطق پارک سافاری حتماً از قطار سافاری استفاده کنید. این مکان تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به گوانجو را برای شما و فرزندانتان رقم خواهد زد. مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از باغ وحش‌ها و پارک‌های وحشی آن بیش از ۳ ساعت خواهد بود.

 

رودخانه مروارید (Pearl River)

رودخانه مروارید رودخانه‌ای گسترده در جنوب چین است. این رودخانه از رودخانه شی، رودخانه بی، رودخانه دونگ و رودخانه هایی در دلتای رودخانه مروارید تشکیل شده است. رودخانه مروارید که از دورترین نقطه رودخانه شی آغاز می‌شود، سومین رودخانه طولانی چین محسوب شده و حدود ۲۴۰۰ کیلومتر پس از رودخانه یانگ تسه و رودخانه زرد و همچنین دومین رودخانه بزرگ از نظر حجم پس از رودخانه یانگ تسه است. هنگام بازدید از گوانگجو، بدون توجه به روز یا شب، حتما به بازدید از رودخانه مروارید بروید. بهترین راه برای کاوش در رودخانه، یک سفر دریایی شبانه در رودخانه مروارید است. چرا که در این هنگام چراغ‌ها روشن شده و منظره جذابی از ساحل را مشاهده خواهید کرد. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از رودخانه حدود ۱ الی ۱.۵ ساعت است.

 

کلیسای جامع قلب مقدس (Sacred Heart Cathedral)

کلیسای جامع قلب مقدس، واقع در کرانه شمالی رودخانه پرل در قلب شهر قدیمی، بزرگترین کلیسای جامع کاتولیک در گوانگجو و بزرگترین کلیسای جامع به سبک گوتیک در جنوب شرقی آسیا است. این کلیسای جامع زیبا که ساخت آن حدود ۲۵ سال به طول انجامیده، می تواند با نوتردام پاریس در فرانسه مقایسه شود. کلیسای جامع قلب مقدس یک ساختمان زیبا با دیوارها و ستون‌های باشکوه است که از گرانیت و با برج‌های و ستون‌های بلند، طاق‌های نوک تیز و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی ساخته شده است. از آنجایی که این بنا تماما از گرانیت تشکیل شده است، می توان آن را "خانه سنگی" یا به زبان مردم محلی"شیشی" نیز نامید. با بازدید از اینجا، مسافران می‌توانند به طور کامل از هنرهای معماری نفیس لذت ببرند. همچنین در برخی از روزها مراسم دسته جمعی در آن برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها برای گردشگران جذاب خواهد بود. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از مکان‌های دیدنی کلیساها حدود ۱ ساعت است.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

 

موزه گوانگدونگ (Guangdong Museum)

موزه گوانگدونگ که در محور مرکزی گوانگجو و در کرانه شمالی رودخانه مروارید قرار دارد، موزه‌ای جامع است که هنر، طبیعت، فرهنگ و تاریخ کانتونی را به نمایش می‌گذارد. این موزه با مجموعه‌ای متشکل از ۱۶۰ هزار قطعه آثار فرهنگی در فهرست اولین موزه ملی قرار دارد. موزه گوانگدونگ شامل یک اتاق برای مصنوعات تاریخی، یک فضای نمایشگاهی برای طبیعت و یک منطقه نمایشگاه هنر بومی است که مجموعه‌های دائمی موزه را در خود جای داده است. آثار با ارزش شامل سرامیک، نقاشی و خوشنویسی، منبت کاری، سنگ دوان، سنگ قیمتی، فسیل پالئوبیوژیکال و مواد معدنی است. چنانچه قصد بازدید از کل این موزه را دارید باید حدود ۲ الی ۳ ساعت خود را صرف آن کنید.

 

کوه بایون (کوه ابر سفید) (Baiyun Mountain (White Cloud Mountain))

کوه بایون که با نام کوه ابر سفید نیز شناخته می‌شود، با ارتفاع ۴۲۷ متر کوهی است که در شمال شرقی گوانگجو در حدود ۱۰ کیلومتری آن قرار دارد. کوه بایون که به دلیل سرسبزی و طبیعت زیبای خود معروف است، به عنوان «اولین زیبایی در گوانگژو»، «ریه شهر» یا «مشهورترین کوه در جنوب لینگ» شهرت دارد. بلندترین قله آن قله موکسینگ نامیده می‌شود. کوه ابر سفید بیشتر توسط شهروندان محلی برای استراحت در تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌شود. اگر کمی وقت اضافی دارید و می‌خواهید هوای تازه نفس بکشید، می‌توانید برای بازدید از این جاذبه گردشگری گوانجو برنامه‌ریزی کنید. خبر خوب اینکه تله کابین برای بالا و پایین رفتن از این کوه در دسترس است مدت زمان مورد نیاز برای استفاده از کوه‌ها و طبیعت این منطقه حدود نیم روز است.

 

میدان شهر گل (میدان هواچنگ) (Flower City Square (Huacheng Square))

میدان شهر گل یا میدان هواچنگ، بزرگترین میدان گوانگجو است که در محور شهر و در شهر جدید ژوجیانگ واقع شده است. در این میدان بزرگ بیش از ۶۰۰ درخت کاشته شده و جاده‌ای به طول ۲ کیلومتر را دارا است. در مجموع ۳۹ ساختمان در اطراف این میدان وجود دارد. از جمله این بناها می‌توان به کتابخانه گوانگجو (تالار جدید)، موزه گوانگدونگ (تالار جدید)، مرکز مالی بین المللی گوانگجو، خانه اپرای گوانگجو و ... اشاره کرد. با قدم زدن در میدان، می‌توانید منظره واضحی از برج کانتون را بدون توجه به روز یا شب داشته باشید. نمایش آبنما در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۲۰:۰۰ و روزهای شنبه، یکشنبه و سایر تعطیلات ملی از ساعت ۱۵:۰۰ و ۲۰:۰۰ آغاز می‌شود. علاوه بر این، در طول جشنواره بهار هر سال، مسافران این شانس را دارند که "کنسرت نور" را با پس‌زمینه برج کانتون تماشا کنند. مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این میدان و نقاط دیدنی آن حدود ۱ ساعت است.

 

معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو

 

جاده پکن و خیابان عابر پیاده شانگشیاجیو (Beijing Road & Shangxiajiu)

از دیگر جاذبه‌های گوانچجو جاده پکن و خیابان عابر پیاده شانگشیاجیو است. جاده پکن با طول ۱۴۵۰ متر در منطقه تجاری شلوغ در مرکز شهر قدیمی گوانگجو (ناحیه یوکسیو) واقع شده است. رفتن به این خیابان ایده خوبی برای پیاده‌روی پس از گشت و گذار در موزه مقبره پادشاه نانیو، پارک یوکسیو یا سالن یادبود سان یات سن خواهد بود. از طرفی دیگر خیابان عابر پیاده شانگشیاجیو به طول ۱۲۳۷ متر در منطقه مرکزی ناحیه لیوان واقع شده که نزدیک به جزیره شامیان و تالار اجدادی قبیله چن نیز می‌باشد. این خیابان از جاده شانگ جیو، جاده شیا جیو و دیشوپو لو تشکیل شده است. با بازدید از اینجا، می‌توانید نگاهی زیبا به سبک معماری منحصر به فرد لینگنان (Lingnan) داشته باشید. زمان مورد نیاز شما برای قدم زدن و خرید از فروشگاه‌های این محدوده حدود ۱ ساعت است.

 

بازار چینگ پینگ (Qingping Market)

قطعا در بین جاذبه‌های گوانگجو بازار‌های آن نیز وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین این موارد بازار چینگ پینگ است. این مکان به عنوان بازار داروهای چینی جینگ پینگ نیز شناخته می‌شود. در این بازار می‌توانید سبک متفاوت غذایی را که شهروندان محلی گوانگجو خریداری می‌کنند را مشاهده کنید. همچنین در غرفه‌های آن می‌توانید ردیف‌های بی‌پایانی از غذاهای دریایی، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌ها، مارها و همه انواع حیوانات را بیابید. مهم نیست که قصد خرید دارید یا نه! چرا که تماشای غرفه‌های این بازار بسیار لذت بخش است. تقریبا ۱ ساعت برای قدم زدن در این بازار کافی خواهد بود.

 

راهنمای گردش ۲۴ ساعته در گوانجو

 

آکادمی نظامی وامپوآ (Whampoa Military Academy)

اگر تاریخ‌دان یا علاقه‌مند به تاریخ هستید، بازدید از سایت سابق آکادمی نظامی وامپوآ ارزش بازدید را در تور گوانگجو دارد. این آکادمی نظامی در سال ۱۹۲۴ توسط Sun Yat-sen با کمک حزب کمونیست چین و اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد و امروزه به موزه تاریخ انقلاب مدرن چین تبدیل شده است. پیشنهاد می‌دهیم در سفر خود به گوانگچو حدود ۱ ساعت از زمان خود را به بازدید از این آکادمی نظامی اختصاص دهید.

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران