با زیباترین ابنیه مدرن باتومی آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
با زیباترین ابنیه مدرن باتومی آشنا شوید

باتومی شهری ساحلی و گردشگرپذیر است که از لحاظ ساخت ابنیه مدرن و زیبا، می‌توان آن را جزو ۵ مقصد برتر در تمام منطقه کاسپین به شمار آورد. شهری با زیبایی‌های منحصر به فرد که این برج‌ها و سازه‌های خاص، آن را زیباتر هم کرده‌اند. مسلما اگر در سفر با تور گرجستان به تفلیس بروید، چندین برج بزرگ و بنای زیبا مشاهده خواهید کرد. اما باتومی چند بنای چشمگیر و منحصر به فرد و برجی مدرن دارد که دیدنشان حتما توصیه می‌شود.

 

برج دانشگاه فناوری باتومی

ساخت این بنای زیبا در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید و احتمالا اولین برج بلندی در دنیا بود که در بدنه‌ی خود یک چرخ و فلک دارد که می‌توانید واقعا در آن سوار شوید و از آن بالا نمای جالبی از شهر را ببینید. این چرخ و فلک در نقاط بالایی ساختمان واقع شده و کمی از بدنه‌ی سازه جدا است و کابین‌هایی دارد که همگی دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند تا در هر زمانی از سال بتوان سوارشان شد. اما ساخت این بنا در زمان خود، یک چالش بزرگ بود که در نهایت به بنای نمادین برای شهر بدل شد، بنایی که به شدت بین گردشگران خارجی که به تور باتومی می‌آیند، معروف است.

طرح کلی بنا برجی بلند با ارتفاع ۲۰۵ متر و ۳۵ طبقه است که نمایی سفید و آبی دارد. این بنا بلندترین برج شهر باتومی به حساب می‌آید که همان طور که از اسمش پیداست به عنوان دانشگاه مورد استفاده قرار داشت اما یکی دو سالی به خاطر بعضی مشکلات کاربری، خالی مانده بود و هنوز هم به خاطر همان مشکلات، بدون سکنه است و به همین دلیل حالا آن را با نام برج باتومی می‌شناسند. در حال حاضر تلاش‌ها بر این مبناست که این بنا را تبدیل به هتلی بزرگ کنند. اما از چالش‌های ساخت این بنا گفتیم که بخش اعظمی از آن به چرخ و فلک طلایی برج دانشگاه فناوری باتومی بر می‌گشت. جایی که باید با ساخت تونل‌های کوچک و هدایت باد، آن را ایمن می‌ساختند.

 

 لذت تجربه تفریحات آبی در باتومی

برج الفبا

برج الفبا با دیگر بناهایی که در باتومی می‌بینید، کاملا متفاوت است. این بنای ۱۳۰ متری در کنار ساحل واقع شده و حروف الفبای گرجی به شکل رشته‌های DNA به دور آن پیچیده شده‌اند. هر کدوم از این حروف البته ۴ متر بوده و همگی از آلومینیوم درست شده‌اند و در کنار هم یک نمای فوق‌العاده جذاب و البته منحصر به فرد را می‌سازند.

در وسط این برج یک آسانسور وجود دارد که شما را به بالاترین نقطه‌ی این بنا می‌برد، جایی که همچون یک گوی نقره‌ای در بالای برج می‌درخشد. برج الفبا را یک کمپانی اسپانیایی و در سال ۲۰۱۱ ساخته و هزینه‌ی آن نیز ۶۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. شما می‌توانید در بلوار باتومی به دیدن این برج رفته و از آن بالا در رستوران یا محل بازدیدی که برای مهمانان تهیه دیده شده، نمایی ۳۶۰ درجه از باتومی و دریای سیاه را به تماشا بنشینید. این محل همچنین دارای سالن کنفرانس و اتاق VIP نیز هست که برای استفاده از هر کدامشان، باید از قبل آن‌ها را رزرو کنید. فارغ از این که به بالای برج الفبا می‌روید یا نه، حتما شبی را به بلوار باتومی بروید و چراغانی این برج را تماشا نمایید که شب‌ها نمایی استثنایی دارد.

خانه عدالت

یکی دیگر از ساختمان‌های خاص و جالب باتومی، خانه عدالت این شهر است که در منطقه بلوار جدید و در نزدیکی دریاچه‌ی آرداگانی واقع شده. شما می‌توانید این بنا را در میدان قهرمان (Hero) مشاهده کنید و به محض دیدنش، خواهید فهمید که چرا در لیست ما قرار گرفته است. بنایی استوانه‌ای که در سال ۲۰۱۱ و در روز استقلال گرجستان (۲۶ مِی) افتتاح شده و آن را یک معمار معروف ایتالیایی به نام میشل دِ لوکا (Michele de Luka) طراحی و اجرا کرده است.  

این بنا از اهمیت زیادی برای دوره‌ی بعد از کمونیسم در گرجستان برخوردار بوده و نه تنها از بیرون مکانی مدرن و خاص به نظر می‌آید در داخل نیز با توجه به بکارگیری امکانات مناسب، مدت در صف ماندن مراجعان را بسیار کاهش داده و کارها به شکل خیلی خوبی در آن‌جا انجام می‌شود. البته برای گردشگران در تور باتومی، مهم ظاهر زیبای خانه‌ی عدالت است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن‌جا بازدید کنید، مخصوصا این که در محلی واقع شده که خیلی از جاذبه‌های گردشگری باتومی در همان نزدیکی هستند و خیلی نباید زحمتی برای رسیدن به آن‌جا بکشید.

 

تجربه خرید در بهترین مراکز خرید باتومی

برج‌های اوربی سی (Orbi Sea)

بسیاری از برج‌های مهم و بلند شهر نیز مخصوص هتل‌هایی هستند که در باتومی ساخته شده‌اند. یکی از مثال‌های مهم نیز مربوط به برج‌های اوربی سی می‌شود که با ظاهر خاصشان در نزدیکی ساحل، میزبان تعداد زیادی از گردشگران تور گرجستان در طول سال هستند. برج‌های اوربی شامل دو برج ۲۵ طبقه و ۱ برج ۳۴ طبقه می‌شوندکه تنها ۵۰ متر با ساحل دریای سیاه فاصله دارند.

بالای این برج‌ها، روف‌تاپ‌های جذابی ساخته شده که مسافران هتل می‌توانند از آن‌جا استفاده کرده و جدا از سفارش نوشیدنی و غذا، از نمای زیبای منطقه نیز لذت ببرند. برج‌های اوربی سی از جمله هتل‌های بسیار خوب باتومی و از اقامتگاه‌های لوکس به حساب می‌آید که آپارتمان‌های بزرگ دو خوابه در اختیار مسافرانش قرار داده و امکانات رفاهی کاملی در خود دارد.

برج پورتا باتومی (Porta batumi)

دومین برج بلند باتومی، برج پورتا است که در واقع یک مجموع لاکچری اقامتی شامل آپارتمان‌های یک، دو و سه خوابه می‌شود. این بنای بسیار بلند ۴۳ طبقه داشته و درست در میان برج الفبا و برج باتومی قرار دارد و برای ساکنین خود، نمایی بسیار زیبا از بلوار باتومی و دریای سیاه را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه در کنار ۱۲ پنت هاوس فوق‌العاده جذاب، چندین و چند آپارتمان و پارکینگی به بزرگی ۶۵۰۰ متر مربع، یک بخش فروشگاهی نیز دارد که چندن بوتیک و مغازه‌ی لوکس نیز در آن‌جا تهیه دیده شده است.

Broadway Malyan کار طراحی این بنای بلند اما از نظر ظاهری کمی معمولی را به عهده داشته و سعی کرده تا استایل یک ساختمان مسکونی مدرن را به این محله اضافه کند. در واقع آنقدر برج‌ها و بناهای خاصی در اطراف این مکان قرار دارند که تنها بلندی آن است که به چشم می‌آید و هیچ نکته خاصی نیست که چشمان شما را به خود معطوف کند. البته در داخل آپارتمان‌های پورتا باتومی همگی شیک و زیبا هستند و دارای امکانات رفاهی کامل بوده و از هر نظر برای اقامت، انتخابی فوق‌العاده به حساب می‌آیند. مخصوصا این که از هر طرف بنا که سرتان را بیرون بیاورید، منظر‌ه‌ای جذاب و بنایی منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد.

 

هزینه سفر به باتومی چه قدر است؟

برج Alliance Palace

این برج یکی دیگر از سازه‌های خاص با ظاهری عجیب است که در باتومی می‌بینید. بنایی ۴۱ طبقه که درست چسبیده به خانه عدالت واقع شده و از نظر ظاهری از فاصله‌ای بسیار زیاد آن را خواهید شناخت. ۵ طبقه اول از این بنا منحصر به هتل Courtyard by Marriott است که ۱۵۰ اتاق در خود داشته و با توجه به نزدیکی به دریا، یکی از هتل‌های بسیار معروف در سفر با تور باتومی به حساب می‌آید.

برای این بنا بیش از ۴۵ میلیون دلار هزینه صرف شده و از طبقه ۶ تا ۴۱ آن به آپارتمان‌های لاکچری اختصاص دارد که بعضی از آن‌ها را می‌توانید برای اقامت در باتومی اجاره کنید. تمامی واحدهای این هتل نمای دریای سیاه و محیط زیبای اطرافش را پیش رو دارند و در مجموع این بنا از هر نظر، یکی از بهترین برج‌های شهر به حساب می‌آید.

هتل شرایتون

از میان هتل‌های باتومی، یکی از زیباترین بناها به هتل شرایتون اختصاص دارد که در مکانی نزدیک به دریا ساخته شده و همچون یک برج ساعت بسیار بزرگ، در یکی از بهترین بخش‌های شهر خودنمایی می‌کند. شرایتون یکی از اولین برندهای بین‌المللی مهم در صنعت هتل‌ سازی بود که به کرانه‌ی دریای سیاه آمد و این بنا در واقع نمادی از این حضور است.

این سازه از یک بنای بزرگ پایه تشکیل شده و برجی که هر چند طبقه کوچک‌تر می‌شود و درست در وسط بنا واقع شده، آن را تکمیل کرده است. جدا از واحدهای اقامتی لوکس و جذاب، این هتل در طبقه‌ی بیستم خود یک رستوران زیبا دارد که نمایی ۳۶۰ درجه از باتومی را برای مشتریانش به تصویر خواهد کشید. هتل شرایتون با داشتن استخر روباز و سرپوشیده اتاق کنفرانس، سالن‌های بزرگ و فضای عمومی گسترده، از هر نظر یکی از بهترین هتل‌های باتومی محسوب می‌شود.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی باتومی: قسمت اول

دیگر بناهای مدرن در باتومی

شاید جای بناهای کوچک در لیست امروزمان خالی باشد، بناهایی که به هر طریق، نقشی مهم در تصویر کلی شهر داشته و گردشگران آن‌ها را به یاد خواهند سپرد. مثل ساختمان صورت (Face) در باتومی که در خیابان روستاولی ساخته شده و نمای آن به شکل یک صورت انتزاعی درست شده است. البته باید به بنای فوق‌العاده رستوران مک دونالد نیز اشاره کرد که به گفته‌ی خیلی‌ها، زیباترین مک دونالد در تمام دنیا بوده و نمای شیشه‌اش، زیبایی‌های اطراف را به خوبی منعکس می‌کند.

از طرف دیگر چند پروژه‌ی مهم نیز در دست تهیه است که ممکن است لیست ما را در سال بعد دچار تغییر کند. برای مثال، برج مکعب (Cube Tower) که پیش بینی می‌شود طی دو سه سال آینده کار ساختش به اتمام برسد، قرار است جایگاه بلندترین برج باتومی را به خود اختصاص دهد و حدودا ۱۵ متر از برج باتومی بلندتر خواهد بود. برج بابیلون هم که اتمام پروژه آن به تاخیر افتاده، به یکی از زیباترین برج‌های باتومی بدل می‌شود.

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران