۱۳ تفریح جذاب همراه فرزندان در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۳ تفریح جذاب همراه فرزندان در آنتالیا

وقتی تور آنتالیا را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنید، حتما باید یک برنامه‌ریزی مناسب برای فرزندان خود نیز انجام دهید تا آن‌ها نیز از این سفر مثل شما لذت ببرند. سر زدن به تم‌پارک‌ها، پارک‌های آبی، مراکز تفریحی مناسب برای آن‌ها و بازدید از جاذبه‌هایی که کودکان و نوجوانان نیز ازشان استقبال کنند، یکی از اولیویت‌های سفر شما خواهد بود. خوشبختانه آنتالیا انبوهی از مراکز تفریحی مختلف در خود دارد که برای کوچک‌ترها مناسب بوده و خانواده‌ها در این سفر، فعالیت‌های متنوعی را می‌توانند انجام دهند. در ادامه ما هم مروری بر بهترین‌ها خواهیم داشت تا بیشتر با فعالیت‌های خانوادگی مناسب برای فرزندان خود در آنتالیا آشنا شوید.

 

۱- کشتی دزدان دریایی

هم آلانیا و هم اولیمپوس در گذشته از جمله بنادر مهم منطقه به حساب می‌‌آمدند که دزدان دریایی به راحتی در آن‌جا پهلو گرفته و این شهرها را در سلطه خود داشتند. همان دوران، شهر پمپئی بعد از شکست آن دزدان دریایی، هر دو این بخش‌ها را به امپراطوری روم زمیمه کرد. حالا اما کشتی دزدان دریایی که در سواحل این شهرها چرخ می‌زنند، نه برای دزدی بلکه برای سرگرمی ساخته شده‌اند. کشتی‌هایی که با برنامه‌های تفریحی عالی انتظار خانواده‌ها را می کشند. چه چیزی برای بچه‌ها جذاب‌تر از این که سوار یک کشتی بادبانی دزدان دریای شده و به بازی و تفریح و نمایش در آن‌ها بپردازند.

 

اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

۲- تم پارک لند آو لجندز (Land of Legends)

این پارک بازی از بزرگ‌ترین و بهترین تم پارک‌ها در تمام ترکیه به حساب می‌آید. البته برای بازدید از آن‌جا باید به بلک بروید اما بدون شک بهتر است یک روز کامل خود را برای رفتن به این مجموعه‌ی تفریحی خالی کنید. جایی با دکور فانتزی و زیبا که هم بخش پارک آبی دارد و هم بازی‌هایی در فضای پارک بازی آن تهیه دیده شده است. در مجموع تم پارک لند آو لجندز آنتالیا ۵۵ سرسره و تونل آبی در خود داشته و انبوهی از بازی‌های مختلف از جمله ترن هوایی پر پیچ و خم، ساحل مصنوعی، بازی‌های مخصوص کودکان و ... را در خود دارد. این مجموعه همچنین آکواریوم، جایی برای غواصی (مناسب برای بزرگسالان و نوجوانان) و همچنین دلفیناریوم را نیز در خود داشته و یک هتل اختصاصی نیز برای آن محل در نظر گرفته شده است.

۳- پارک داینو (Dino Park)

دایناسورها همیشه برای کودکانان و نوجوانان جذاب بوده‌اند. حیوانات ما قبل تاریخ که حالا تنها می‌توان ماکت‌هایی از آن‌ها را در پارک‌هایی همچون پارک داینو در گوینوک مشاهده کرد. این پارک ۳۰ هزار متر مربع وسعت داشته و فضایی جنگلی با درختان کاج دارد و در میان محیط زیبایش، ماکت‌هایی از این موجودات منقرض شده به نمایش گذاشته شده است. در کنار این تندیس‌ها، بخش‌های تفریحی همچون تونل وحشت، برنامه‌ی نور رو رنگ، سینمای ۷ بعدی، پلنترایوم، صخره نوردی مخصوص کودکان و نوجوانان، ترامپولین و بازی‌های میزی و ... تهیه دیده شده است.

 

بهترین هتل‌های کناکلی، آنتالیا

۴- تله کابین اولیمپوس

اگر به ساحل کِمِر بروید، می‌توانید از آن‌جا تله کابین‌هایی را سوار شوید که ۱۰ دقیقه مسیری ۴۳۵۰ متری را طی کرده و در نهایت شما را به بالای کوه تاهتالی یا همان اولیمپوس می‌رسانند. جایی در ارتفاع ۲۳۵۶ متری که از آن‌جا می‌توانید به سراغ بازدید از شهر تاریخی رفته و از طبیعت دلنشینش لذت ببرید. جدا از این که تفریحات متنوعی در الیمپوس و اطرافش انتظار شما را می‌کشند، این خود سواری تله کابین است که بیش از هر چیز دیگری برای خانواده جذاب خواهد بود.

۵- سافاری جیپ

یکی از تورهای بسیار پر طرفدار بین آن‌هایی که به سفر آنتالیا می‌روند، سافاری جیپ است. این سفرها هم تنوع خوبی نسبت به تفریحات ساحلی محسوب شده و هم شما را به جاهای دیدنی اطراف شهر می‌برند. سفرهایی که با گروه‌های کوچک انجام شده، به وسیله‌ی جیپ‌های روباز صورت می‌گیرند و در این میان شما از آبشارها، مناطق جنگلی، بخش‌های کوهستانی و خیلی چیزهای دیگر بازدید خواهید کرد.‌ شک نکنید که سافاری جیپ در آنتالیا برای کوچک‌ترها نیز مناسب بوده فقط کودکان خیلی سن پایین ممکن است در این سفر خیلی خسته شوند.

۶- اقامت در ریزورت خانوادگی

قبل از هر چیز، شما در انتخاب هتل برای سفر می‌توانید روزهایی شاد و خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان بیمه کنید. آنتالیا چندین و چند ریزورت خانوادگی عالی دارد که در خود تفریحات مختلفی را تهیه دیده و همان‌جا می‌توانند برای روزها شما و فرزندانتان را سرگرم نگه دارند. برای مثال هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره‌ی متنوعی در ساحل لارا، بِلِک یا حتی آنالیا پیدا می‌کنید که دارای استخرهای متعدد و پارک آبی اختصاصی هستند یا این که زمین‌های ورزشی متعدد، ساحل اختصاصی با تجهیزات مخصوص بازی‌های آبی یا حتی زمین گلف و مینی‌گلف دارند. خیلی از ریزورت‌ها هم برنامه‌های نمایشی و بازی مخصوص سنین پایین برگزار می‌کنند.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در آنتالیا

۷- آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان به حساب می‌آید که از ۶۴ تانک مجزا تشکیل شده و ۴۰ محیط آبی متفاوت را در خود شبیه سازی کرده است. بیش از ۵ هزار ماهی و موجودات آبی مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند و همچنین شما می‌توانید وارد تونل آبی بزرگ آن شوید که ۱۳۱ متر طول داشته و پهنای آن به ۳ متر می‌رسد. تونل آبی که موقع راه رفتن در آن‌، کوسه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ از بالای سرتان رد خواهند شد. نکات جالب زیادی درباره آکواریوم آنتالیا وجود دارد. اول این که این آکواریوم از دکور بسیار زیبایی هم خارج از آب و هم داخل آب برخوردار بوده و در کنار موجودات مختلف، چیزهایی مثل ماشین، هوایپمای کوچک و از این قبیل نیز در آب کارگزاری شده که ماهی‌ها در آن‌ها خانه کرده‌اند.

۸- دنیای برفی (Kar Dunyasi)

این مجموعه درست در کنار آکواریوم واقع شده و شما می‌توانید در یک نیم روز هم از آن‌جا هم از این پارک برفی زیبا دیدن کنید. همانطور که می‌دانید، آنتالیا یک شهر گرم سیری به حساب آمده و به طور کلی زمستان و سرما به خود نمی‌بیند به همین دلیل بودن در پارکی که دمای آن منفی ۵ درجه است، برف بازی کردن در محیطش و همچنین لذت بردن از تندیس‌های یخی مختلف که در آن‌جا گذاشته شده، لذتی دو چندان داشته و صد در صد بچه‌ها نیز از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد.

۹- پارک آکتور (Aktur Park)

این پارک بازی به مراتب از لند آو لجند کوچک‌تر بوده و هم برای موقعی که به اندازه‌ی آن پارک زمان ندارید و هم اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی نسبتا سنگین تم پارک را به جان بخرید، انتخابی عالی خواهد بود. این پارک از مرکز شهر فاصله‌ای نداشته و با ۳۰ سواری مختلف، فضایی رنگارنگ و شاد و بازی‌های متنوع، یک جای عالی برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین جاذبه‌ی پارک، چرخ و فلک ۹۰ متری آن است که شما می‌توانید در کابین‌های آن که کاملا بسته بوده و دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند، یک سواری خاطره‌انگیز را تجربه کنید و از آن بالا نمای کاملی از آنتالیا را تماشا نمایید.

 

آشنایی با شهرهای باستانی آنتالیا

۱۰- بازدید از غار کاراین (Karain)

همانطور که خیلی از مراکز تفریحی برای بچه‌ها جذاب است، طبیعت گردی در جاهایی خاص نیز می‌تواند برای آن‌ها به همان اندازه جالب توجه باشد. یکی از این محل‌ها غار کاراین است که که قدمتی ۵۰۰ هزار ساله داشته و زمانی انسان‌ها در آن‌جا سکونت داشته‌اند. در دوره هلنی نیز از این مکان به عنوان یک مرکز مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قایق سواری برای رفتن به این غار، محیط زیبا و خاصش و کلیت آن یک فعالیت‌ها متفاوت و خاطره‌ای منحصر به فرد از سفر به آنتالیا را برای تمامی اعضای خانواده خواهد ساخت.

۱۱- سندلند (Sandland)

این نمایشگاه خاص هر ساله در زمانی متفاوت برگزار می‌شود و شما باید اخبار مربوط به آن را دنبال کنید تا بتوانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید. سندلند آنتالیا در واقع یک گردهمایی بزرگ است که هنرمندانی از سراسر جهان با ساخت تندیس‌های شنی بزرگ در ساحل لارا، آن‌جا را به مکانی فوق‌العاده جذاب بدل می‌کنند. هر ساله فضایی به بزرگی ۱۰ هزار متر مربع در اختیار این هنرمندان قرار گرفته و یکی از کارهایی که جزو رسم‌های سندلند به حساب می‌آید، ساخت عجایب هفتگانه به صورت شنی در این نمایشگاه روباز است.

۱۲- تفریحات ساحلی

تمام این‌ها به کنار، وقتی به تور آنتالیا می‌روید، حتما باید تفریحات آبی را نیز تجربه کنید. تفریحاتی که بدون شک برای کودکان و نوجوانان نیز جذاب خواهند بود. آنتالیا به سواحل زیبایش معروف است که این هم شامل سواحل عمومی بسیار معروف اما شلوغ داخل شهر و سواحل خلوت‌تر در بیرون شهر می‌شود. در این سواحل فعالیت‌های متفاوتی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده که از قایق سواری و کرایه جت اسکی تا فعالیت‌های جذاب‌تری مثل اسکی روی آب، بانانا سواری و کارهایی از این دست را شامل می‌شود. البته پیشنهاد می‌کنیم از آبشارها و برکه‌های خاص آنتالیا در جنگل نیز بازدید به عمل آورید که از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند.

 

آشنایی با مسجد ییولی مناره آنتالیا

۱۳- آکوالند و دلفینلند

این مجموعه در سال ۱۹۹۴ تهیه دیده شده و یکی از قدیمی‌ترین مراکز این چنینی در ترکیه به حساب می‌آید. یک مجموعه تفریحی آبی که دارای بازی‌های مختلف بوده، کانال آبی بزرگی دارد و استخر موج مصنوعی آن فوق‌العاده است. نمایش دلفین‌های دلفین لند آنتالیا حدود یک ساعت به طول می‌انجامد و همیشه صندلی‌هایش مملو از خانواده‌هایی است که برای بازدید از این نمایش، به آن‌جا می‌روند. البته نباید فراموش کنید که قبل از دلفینلند، خود پارک آکوالند را دریابید که مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های مختلف را داشته و حتی یک محیط سرپوشیده نیز دارد که کودکان کم سن و سال که طاقت گرما ندارند را می‌توانید به آن‌جا ببرید.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران