گشت و گذار در بمبئی راهنمای ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
گشت و گذار در بمبئی راهنمای ۲۰۲۲

از قایق سواری گرفته تا حیات وحش، از بررسی غذاهای لذیذ محلی گرفته تا کاوش در قلعه‌های تاریخی و مکان‌های مذهبی، تور هند همه چیز برای همه سلیقه‌ها دارد و چه یک تعطیلات خانوادگی باشد چه یک فرار سریع آخر هفته، بمبئی کارهای زیادی برای انجام یک تجربه تعطیلات عالی ارائه می‌دهد. چه انتخاب کنید که همسرتان در Marine Drive تفریح کنید یا در Essel World با فرزندان خود اوقاتی هیجان انگیز داشته باشید، در نهایت بیش از آنچه تصور می‌کنید سرگرم خواهید شد! اگر نمی‌دانید در سفر به بمبئی چه کارهایی باید انجام دهید نگاهی به فهرست زیر بیندازید.

 

از حاج علی درگاه دیدن کنید

با پس‌زمینه دریای نیلگون عرب، آرامگاه حاجی علی درگاه بمبئی یکی از برجسته‌ترین مکان‌های مذهبی بمبئی است. این درگاه که به سبک معماری هندی-اسلامی بی عیب و نقص طراحی شده است، دارای حیاط مرمری زیبایی است که ضریح اصلی در آن قرار گرفته است. این درگاه که توسط سید پیر حاجی علی شاه بخاری در سال ۱۴۳۱ ساخته شد، یک مرکز معنوی است که روزانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند تا آرزو کنند، برکت بجویند و به صدای آهنگین قوالی گوش دهند، که یکی از جالب‌ترین کارهایی است که در بمبئی انجام می‌شود.

ساعت بازدید: از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: Dargah Rd, Haji Ali, Mumbai, Maharashtra

 

بازدید از غارهای الفانتا در غاراپوری

غارهای الفانتا که در ساحل دریای عمان در جزیره‌ای واقع شده است، یک شگفتی معماری است که بیش از ۶۰ هزار فوت مربع وسعت دارد. این مکان که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی تأیید شده است، دارای غارهای سنگی شگفت انگیزی است که آیین لرد شیوا را به تصویر می‌کشد و فقط با کشتی از دروازه هند قابل دسترسی است. ماهشمورتی- سه سر شیوا، ناتاراجا و آرداناریشوارا مجسمه‌های محبوب غارهای الفانتا هستند. تحسین همه این آثار هنری، قدم زدن در جزیره و پیاده روی تا کانن تپه از بهترین فعالیت‌های ماجراجویی در بمبئی هستند. برای رفتن به جزیره باید سوار کشتی شوید که اولین کشتی ساعت ۹ صبح و آخرین کشتی در ساعت ۲ بعد از ظهر حرکت می‌کند.

 

راهنمای گردش در محله باندرا وست بمبئی

ساعت بازدید: به غیر از دوشنبه‌ها همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی: ۱۰ روپیه برای هندی‌ها و ۲۵۰ روچیه برای خارجی‌ها

آدرس: Gharapuri, Maharashtra 400094, India

 

قلعه واسای

یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها در بمبئی، بازدید از قلعه واسای یا قلعه باسین است. زمانی که برای ساخت کشتی استفاده می‌شد، این قلعه در اختیار ارتش پرتغال بود، اما بعدا توسط ماراتاها تصرف شد. این قلعه که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، به جز سه نمازخانه و ستون‌های صخره‌ای، تقریبا ویرانه است. پیاده‌روی تا تراس قلعه و تحسین زیبایی‌های اطراف یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگرانی است که از اینجا دیدن می‌کنند. شما در اینجا می‌توانید ازمناظر عالی و تماشایی دیدن کنید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بیاندازید.

ساعت بازدید: ۴ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Killa Rd, Police Colony, Vasai West, Vasai-Virar, Maharashtra

 

مارینا درایو

اگر وقت خالی دارید و نمی‌دانید کجا بروید یکی از کارهای آرامشبخشی که می‌توانید انجام دهید قدم زدن در امتداد مارینا درایو است. دریای نیلگون با کشتی‌هایی که در داخل آن حرکت می‌کنند، غروب آفتاب و نسیم طراوت‌بخش ذهن را کاملا هیپنوتیزم می‌کند. می‌توانید بنشینید و از اوقات خاصی که دارید با همسرتان خود لذت ببرید، دست در دست هم قدم بزنید، از غذاهای خیابانی امتحان کنید یا زیباترین منظره غروب خورشید را با هم تماشا کنید.

 

۵ هاستل در بمبئی برای اقامتی ارزان و مقتصدانه

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته در تمام طول روزهای هفته در دسترس است

آدرس: Netaji Subhash Chandra Bose Road, South Mumbai

 

بانداستند

بانداستند در باندرا یک مسیر صخره ای طولانی در کنار دریا است که به‌عنوان یکی از پاتوق‌های معروف و پارک دویدن شناخته می‌شود، امروزه به عنوان یک محل عاشقانه محبوبیت خود را به دست آورده است. اگر با همسرتان در بمبئی تعطیلات می‌گذرانید، بازدید از بانداستند، نشستن در کنار برآمدگی‌های صخر‌ای، قدم زدن دست در دست، لذت بردن از ذرت تازه و تماشای غروب فتوژنیک از کارهای رمانتیکی هستند که می‌توانید در بمبئی انجام دهید. فراموش نکنید که دوربین‌تان را ببرید و عکس‌های دو نفره زیبایی بگیرید.

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته در تمام طول روزهای هفته در دسترس است

آدرس: Mumbai, Maharashtra 400001, India

 

دروازه هند

برخی از بهترین فعالیت‌هایی که در بمبئی می‌توان انجام داد شامل کشتی سواری در دریای عمان است. پس‌زمینه نفس‌گیر دریا و نسیم خنک دریا، گردشگران زیادی را می‌کشاند تا از دروازه هند با کشتی سوار شوند و از آن عبور کنند. نه تنها با قایقرانی تا غارهای الفانتا، بلکه بسیاری از مردم برای لذت بردن از سفر و تماشای جذاب‌ترین مناظر غروب خورشید، سوار کشتی می‌شوند.

ساعت بازدید: حرکت کشتی از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

هزینه: ۵۵-۱۲۰ روپیه، بسته به مدت زمان گردش

آدرس: Apollo Bandar, Colaba, Mumbai, Maharashtra 400001, India

 

جوهو چاوپاتی

برای کاوش در غنای آشپزی شهر، جوهو چاوپاتی جایی است که باید بازدید کنید. این بخش از ساحل جوهو، یک پاساژ غذای پرهیاهو دارد که از غرفه‌های کوچک غذاخوری و کارت‌های خیابانی تشکیل شده است. این احتمالا بهترین مکان برای خوردن غذاهای خیابانی در بمبئی است. امتحان کردن غذاهای لذیذ محلی مانند بهل پوری، سِو پوری، پاانی پوری، وادا پائو، باتاتا وادا، میسال پائو و راگدا پتی یکی از کارهای هیجان انگیزی است که در بمبئی می‌توانید انجام دهید تا ذائقه‌های مختلف غذایی را کشف کنید. برخی از رستوران‌های ایتالیایی و قاره‌ای در کنار ساحل جوهو مانند ایتالیا کوچک و مانگی فرا وجود دارند. امتحان کردن غذاهای دریایی آن‌ها را از دست ندهید. در کنار غذاهای متنوع، می‌توان از اسب سواری، شترسواری، دویدن و دوچرخه سواری در ساحل جوهو نیز لذت برد. حتی می‌توانید در جلسات یوگا کنار ساحل که توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود، هم شرکت کنید.

 

معرفی ۷ رستوران عالی بمبئی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

آدرس: Juhu Tara Rd, JVPD Scheme, Juhu, Mumbai, Maharashtra 400047

 

بازار چور

اگر از عاشقان خرید هستید این خبر خوبی برای شماست در بازار چور، یکی از برترین بازارهای بمبئی، به خریدهای دیوانه‌وار بپردازید. صنایع دستی، ریزه کاری‌ها، دکورهای خانه، سوغاتی‌ها و اقلام عجیب و غریب مانند مجسمه‌های برنجی، مجسمه‌های برنزی و کتری‌های قدیمی، پوسترهای بالیوود، لامپ‌های عتیقه، ساعت‌ها، دوربین‌ها و صفحه‌های گرامافون را بردارید. بازار چور از نظر مغازه‌ها و مجموعه‌هایی از دیگر بازارهای بمبئی متمایز است و گذراندن ساعاتی در آنجا و گرفتن بهترین مهارت‌ها، مطمئنا یکی از سرگرم‌کننده‌های بمبئی است.

ساعت بازدید: تمام روزهای هفته به جز جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۹:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Grant Road, South Mumbai

 

تئاتر Prithvi

تماشای یک نمایش زنده در تئاتر معتبر Prithvi به خودی خود یک تجربه است. این یکی از تئاترهای پرهیاهو در بمبئی که به میزبانی منظم نمایش‌های مدرن معروف است، توسط شاشی کاپور و جنیفر کاپور، به یاد پریثوی راج کاپور ساخته شده است. تماشای نمایش‌های محبوب، کاوش در کتاب‌فروشی و گالری Prithvi یا تماشای کارگاه‌های تئاتر با صرف چای عصرانه در کافه Prithvi از جمله کارهای جذابی است که می‌توان در بمبئی برای بازیگران تازه‌کار، علاقه‌مندان به تئاتر یا فیلم‌های عجیب و غریب انجام داد.

ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب

هزینه بازدید: ۱۲۵ روپیه برای هر نفر

آدرس: 20 Janki Kutir, Juhu Church Rd, Mumbai, Maharashtra 400049

 

پارک ملی سانجی گاندی

پارک ملی سانجی گاندی قطعه کوچکی از بهشت برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش است. این ذخیره‌گاه زیستی که قبلا به‌عنوان پارک ملی بوریوالی شناخته می‌شد، محل زندگی انواع جانوران رایج و در معرض خطر است. آهو خالدار، پلنگ، سامبار، درخت نخل، جوجه تیغی، آهو موش، بز کوهی چهار شاخ و روباه پرنده هندی نام های کمی از این فهرست هستند. علاوه بر این، بسیاری از گونه‌های پرندگان مانند عقاب دریایی، مگس‌گیر بهشت، پرنده‌های آفتابی و دارکوب و سر قهوه‌ای در اینجا مشاهده می‌شوند. کاوش در منطقه وسیع ۱۰۴ کیلومتر مربعی و افراط در سافاری شیر و ببر، مینی قطار، قایق سواری و پیاده روی تا غارهای گاندی تکدی و کانهری مطمئنا یکی از کارهای جذاب بمبئی است.

 

۶ جواهرفروشی معتبر بمبئی برای خرید

ساعت بازدید: به جز دوشنبه‌ها از ۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر

هزینه بازدید: ۴۸ روپیه برای هر نفر، هزینه مینی قطار، قایق سواری و سافاری جداگانه دریافت می‌شود.

آدرس: Western Express Hwy, Borivali East, Mumbai, Maharashtra

 

Essel World

لیست کارهای سرگرم کننده ای که باید در بمبئی انجام دهید بدون یک تور یک روزه در Essel Worl یکی از هیجان انگیزترین پارک‌های تفریحی در هند، کامل نمی‌شود. منطقه سرگرمی بزرگ و وسیع، با سواری‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه مانند Crazy Cups، Caterpillar، Hoola Loop، Rio Grande Train، Shot and Drop و Senior Telecombat، مکانی عالی برای لذت بردن، آرامش و از بین بردن استرس ذهن و بدن است.

همچنین واتر کینگدام قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک آبی هند، بخشی از دنیای اسل است. این مکان به عنوان یک استراحت عالی در روزهای سوزان تابستان با سواری‌های سرگرم کننده مانند Brat Zone، Wetlantic، Adventure Amazonia و What-a-Coaster عمل می‌کند.

ساعت بازدید: ۱۰ صبح الی ۷ بعد از ظهر

هزینه بازدید: ۹۴۹ روپیه به ازای هر نفر برای Essel World / ۹۹۹ روپیه به ازای هر نفر برای Water Kingdom

آدرس: Essel world Amusement Park, Gorai, Mumbai, Maharashtra

 

شهر فیلم بمبئی

شهر عظیم فیلم بمبئی که اغلب خانه بالیوورد نامیده می‌شود، در منطقه‌ای عظیم به مساحت ۵۲۰ جریب پراکنده شده است. در واقع، مکان آنقدر بزرگ است که ساخت بیش از ۱۰۰۰ مجموعه فیلم به طور همزمان در این مکان امکان پذیر است. از آنجایی که در طول سال‌ها به عنوان لوکیشن تعداد بی‌پایانی از فیلم‌های بالیوود عمل کرده بازدید از این مکان شگفت انگیز یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در بمبئی همراه کودکان و سالمندان انجام داد. حتی می‌توانید این مکان را در تور بالیوود کاوش کنید، جایی که می‌توانید اکشن‌های پشت صحنه را ببینید.

 

۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌ها و دویدن‌ها

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی: شروع از ۶۰۰ روپیه برای هر نفر

آدرس: Film City Rd, Film City Complex, Aarey Colony, Goregaon, Mumbai

۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران