بهترین نقاط آلانیا که باید از آن دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
بهترین نقاط آلانیا که باید از آن دیدن کنید

تور آلانیا به خاطر نوارهای ماسه‌ای سفید و درخشان ساحلی شناخته شده و محبوب است و به همین ترتیب همه چیز معطوف به تعطیلات ساحلی و امکانات آن شده است. با این حال آلانیا چیزی بیش از سواحل آن است. صخره مرتفع شبه جزیره محل قلعه باستانی است که همگی توسط دیوارهای سنگی، محکم و به خوبی حفظ و احاطه شده و در پایین بندر، بقایای تاریخی بیشتری باقی مانده‌اند و بر فراز خلیجی قرار دارند که در آن قایق‌های تفریحی آماده هستند تا شما را به دریا ببرند. آلانیا همچنین در فاصله یک روزه از برخی از معروف‌ترین مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری این منطقه مدیترانه قرار دارد، بنابراین اگر می‌خواهید در طول روز از سواحل دور شوید و به کاوش بروید، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را مشغول نگه دارد.

 

قلعه آلانیا

در داخل قلعه قدیمی آلانیا که بر روی تپه‌ای بلند واقع شده، شما می‌توانید منطقه شهر قدیمی آلانیا جالب‌ترین منطقه شهر برای کاوش را پیدا کنید. تاریخ قلعه آلانیا به دوران کلاسیک بازمی‌گردد، زمانی که این شبه جزیره پر از غار و صخره‌ای محل مورد علاقه دزدان دریایی بود. البته استحکامات ساخته شده توسط یونانی‌ها تحت حاکمیت رومیان گسترش یافت، اما در دوران بیزانس بود که نقش آلانیا به عنوان یک بندر دریایی مدیترانه آغاز شد. محوطه پایین قلعه، نزدیک‌ترین قسمت به دروازه ورودی، به محله احمدک معروف است. در کوچه به دنبال خانه‌هایی با سقف قرمز مربوط به دوران عثمانی و ساختمان‌های تاریخی بگردید، سپس مسیرهای پیچ در پیچ را تا Iç Kale (قلعه داخلی قلعه) دنبال کنید تا ویرانه‌های قدیمی‌تر سلجوقی و بیزانس را پیدا کنید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی آلانیا

بندر تاریخی آلانیا

کنار بندر، هر دو برج سرخ (Kızılkule) و کشتی سازی سلجوقی(Tersane) از توسعه استحکامات قلعه آلانیا هستند که در قرن سیزدهم ساخته شده‌اند. برج سرخ هشت ضلعی به ارتفاع ۳۰ متر به عنوان برج دفاعی بندر در دوران سلجوقیان عمل می‌کرد. شما می‌توانید برای مناظر عالی جلوی بندر به بالای پشت بام بروید. از برج، مسیر پیاده‌روی زیبایی وجود دارد که در امتداد دیوارهای استحکامات اصلی بندر تا تنها نمونه باقی‌مانده از کارخانه کشتی‌سازی دوران سلجوقیان در ترکیه می‌گذرد.

آدرس: Rıhtım Caddesi, Çarsı, Alanya

 

تله فریک آلانیا

دیدنی‌ترین راه برای رسیدن به منطقه قلعه آلانیا، تله کابین آلانیا است که ساحل کلئوپاترا را به منطقه پایین قلعه احمدک متصل می‌کند. این تله‌کابین روزانه بین ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب کار می‌کند و که سفر با آن برای تماشای مناظر ساحلی غروب آفتاب و همچنین وسیله‌ای برای حمل و نقل عالی است. این سواری ۹۰۰ متری مناظری عالی از صخره جنگلی منتهی به قلعه، نوار شنی ساحل کلئوپاترا و دریای مدیترانه در پایین، و همچنین کوه‌های تیره در دوردست را ارائه می‌دهد. ایستگاه پایینی درست در پشت ساحل قرار دارد، در حالی که ایستگاه بالایی شما را درست در خارج از دروازه اصلی قلعه آلانیا قرار می‌دهد و از آنجا می‌توانید برای کشف ساختمان‌ها و خرابه‌های تاریخی پرسه بزنید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی آلانیا

آدرس: ower station, Güzelyalı Caddesi, Alanya

 

ساحل کلئوپاترا

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، تعطیلات در تور آلانیا همیشه به سواحل ختم می‌شود. سواحل شنی که توسط استراحتگاه‌ها محصور شده‌اند، خط ساحلی بین سیده و آلانیا را دنبال می‌کنند. در خود آلانیا، ساحل اصلی، ساحل کلئوپاترا است که در ضلع غربی شهر قرار دارد و توسط شیب صخره‌ای و جنگل دماغه قلعه از مرکز شهر آلانیا جدا شده است. این بخش از ماسه سفید روزها با امکانات عالی برای شنا و آفتاب گرفتن یک روز کامل در ساحل ارائه می‌دهد. اگرچه در فصل اوج گردشگری جولای و آگوست، ساحل می تواند شلوغ شود. با این حال در اواخر بهار یا اوایل پاییز بیایید، زمانی که هوای اینجا هنوز آفتابی و گرم است اما این نوار شنی را به‌طور شگفت‌آوری خلوت می‌بینید.

آدرس: Güzelyalı Caddesi, Alanya

 

غار دیم

غار دیم در ۱۱ کیلومتری خشکی از دامنه غربی کوه Cebel-i Reis در کوه‌های توروس بیرون آمده است. این غار دومین غار بزرگ ترکیه است که با یک مسیر پیاده روی به طول ۳۶۰ متر به داخل غار و به سمت پایین، و به عمق ۱۷ متری زیر ورودی سطح به روی بازدیدکنندگان باز است. فضای داخلی این غار سنگ آهکی و با تشکیلات غول پیکر استالاکتیت و استالاگمیت، تا تالاب در پایین ترین سطح غار پر شده است. یک ژاکت یا پیراهن کش ورزش با خود بیاورید، زیرا زمانی که داخل غار هستید به آن نیاز خواهید داشت اینجا هوا سرد است حتی در اوج تابستان. همچنین محوطه ورودی غار، با کافه‌اش، چشم‌اندازهای درخشانی از فلات ساحلی در زیر دارد.

 

جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش اول)

آدرس: Dim Mağarası Yolu, Alanya

 

Anemurium

خرابه‌های وسیع و دیدنی Anemurium یکی از جذاب‌ترین مکان‌های منطقه مدیترانه جنوبی است، اما تنها تعداد کمی از بازدیدکنندگانی که سایر سایت‌های باستان‌شناسی را دیدن می‌کنند، به خود اختصاص می‌دهند. ویرانه‌ها در کنار یک ساحل طولانی، درست در شمال شهر آنامور، در ۱۱۷ کیلومتری جنوب آلانیا قرار دارند. اشاره کنیم که بزرگراه ساحلی منتهی به اینجا دارای پرپیچ و خم بسیاری در بخش‌هایی از جاده است، بنابراین اگر برای یک سفر یک روزه به اینجا ماشین کرایه کرده‌اید، زودتر شروع کنید تا مطمئن شوید که در تاریکی رانندگی نمی‌کنید. ویرانه‌های آنموریوم ترکیبی از آثار ساختمانی رومی و بیزانسی است. آن‌ها شامل یک منطقه گورستان عظیم، یک کلیسای باسیلیکایی قرن چهارم، یک مجموعه حمام قرن سوم، و یک Odeon (تئاتر کوچک) هستند که به خوبی حفظ شده و همگی در داخل دیوارهای شهر قرار گرفته‌اند که در امتداد دامنه تپه دنبال می‌شوند. حتما با خودتان لباس شنا داشته باشید تا بتوانی بعد از کاوش و ماجراجویی در سواحل زیبای منطقه شنا کنید.

آدرس: Anamur, off Antalya-Mersin Highway

 

Syedra

برای رفتن به یک خرابه باستانی دور از ازدحام توریستی حتما اتوبوس‌های تور سیدرا را بررسی کنید. حتی در اوج فصل توریستی، احتمالا شما تنها بازدیدکننده‌ این ویرانه‌ تنها و کمتر دیده شده خواهید بود که بر فراز تپه‌ای مشرف به ساحل، تنها در ۲۲ کیلومتری جنوب آلانیا قرار دارد. تاریخ سکونت سیدرا که در قرن سیزدهم کاملا متروک شد، درست به قرن هفتم قبل از میلاد بازمی‌گردد. با این حال، مهم‌ترین دوره آن در دوره روم بود، زمانی که این مکان به دلیل موقعیت ساحلی آن به شهرت رسید. بیشتر ساختمان‌هایی که امروزه هنوز قابل مشاهده هستند، مربوط به آن دوران هستند. حتما در خیابان پر از ستون پرسه بزنید و مجموعه حمام‌های رومی، سالن ورزشی، و معبد را که بهترین ویژگی‌های حفظ‌ شده این سایت هستند، کاوش کنید. با صرف زمان بیشتر، کلیسای سیدرا و کارگاه روغن زیتون که هر دو مربوط به دوره بیزانس شهر هستند را هم ببینید.

 

با مراکز خرید آلانیا آشنا شوید

آدرس: Seki Köyü, off Antalya-Mersin Highway

 

غار داملاتاش

 در سال ۱۹۴۸، زمانی که شبه جزیره آلانیا برای یافتن سنگ به عنوان معدن مورد استفاده قرار می‌گرفت، کارگران به طور تصادفی به غاری پر از استالاگمیت و استالاکتیت برخورد کردند. غار داملاتاش ۵۰ متر طول و تا ۱۵ متر ارتفاع دارد و بتن‌های عجیب و غریب آن با دقت روشن شده‌اند. در حال حاضر، چیزی که در مورد داخل غار بسیار مورد توجه قرار دارد رطوبت بالای آن (۹۶٪)، دی اکسید کربن بالا و دمای ثابت ۲۲ درجه سانتیگراد است. این شاید برای برخی از بازدیدکنندگان ناامیدکننده باشد، اما از زمانی که این غار برای اولین بار کشف شد تا به حالا به دلیل اثرات درمانی آن برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. ده ها هزار نفر از مبتلایان به آسم هر سال به این غار مراجعه می‌کنند و یک دوره درمانی ۲۱ روزه شامل چهار ساعت در روز را در غار می‌گذرانند. آن‌ها معمولا از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح قبل از این که غار به روی عموم مردم باز شود از آن استفاده می‌کنند.

بندر آلانیا

در امتداد آب، گردشگاهی وجود دارد که با باغ‌هایی با نخل‌ها، چمن‌زارها و انواع گل‌ها احاطه شده است. اینجا فضاهای زیادی برای پارک کردن و تماشای مناظر دریا، پایین قلعه یا کوه‌های توروس وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. در اینجا برای خوردن قهوه کافه‌های زیادی را در دسترس خواهید داشت و برای دیدن بهترین مناظر می‌توانید در امتداد بازوی جنوبی بندر قدم بزنید و به مناظر زیبایی که شما را احاطه کرده‌اند چشم بدوزید و غرق آرامش شوید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های آلانیا

موزه باستان شناسی آلانیا

در زمان‌های قدیم منطقه اطراف که به نام پامفیلیا شناخته می‌شد، دارای مجموعه‌ای از شهرها بود که امروزه بسیاری از آن‌ها مکان‌های باستانی جذابی هستند. بنابراین زمانی که در ریویرای ترکیه هستید، بازدید از یک موزه باستان شناسی همیشه ارزشمند خواهد بود. به علاوه شهر آلانیا به خاطر مجسمه برنزی هرکول، متعلق به قرن دوم میلادی و ارتفاع کمی بیش از نیم متر آن شهرتی جهانی دارد. همچنین آمفورهای دست نخورده متعلق به قرن دوم قبل از میلاد، سکه‌های مربوط به ۷۰۰ سال قبل از میلاد، یک لوح فینیقی کتیبه‌دار مربوط به ۶۲۵ قبل از میلاد و نامه‌ای ۴۶ خطی از امپراتور روم سپتیموس سوروس همگی در موزه باستان شناسی آلانیا به نمایش گذاشته شده است. به علاوه این موزه دارای یک بخش قوم نگاری است که شیوه‌های زندگی محلی را در طول سالیان متمادی شرح می‌دهد، و همچنین قسمتی در فضای باز دارد که تکنیک‌های کشاورزی باستانی و آداب و رسوم تشییع جنازه از دوران باستان تا دوران اسلامی را به خوبی به تصویر کشیده است.

آدرس: Saray, İsmet Hilmi Balcı Cd. No:2, 07400, 07400 Alanya/Antalya, Turkey

۱۳ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران