بهترین فعالیت‌های شبانه در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین فعالیت‌های شبانه در قشم

قشم جزیره‌ای زیباست که از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان نیز به حساب می‌آید. جزیره‌ای که البته در بیشتر طول سال هوایی گرم و شرجی داشته و به همین دلیل است که تفریحات شبانه در آن از اهمیت بالایی برخوردارند. شما در طول شب می‌توانید به مراکز روباز رفته و از هوای دلپذیر قشم استفاده کنید. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، در سفر به تور قشم ابتدا به پارک‌های قشم می‌پردازیم که از بهترین انتخاب‌ها برای شب‌های جزیره هستند. سپس جاهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که شب‌ها تجربه‌ای متفاوت را از سفر برایتان رقم می‌زنند و در نهایت به خرید کردن در ساعات پایانی روز نیز خواهیم پرداخت.

 

بهترین و ساده‌ترین انتخاب برای شب‌های قشم: پارک‌های ساحلی

قشم چندین پارک ساحلی فوق‌العاده دارد که اگر چه در طول روز گردشگران زیادی را به خود می‌بیند و مردم برای تفریحات آبی، دوچرخه سواری یا خیلی چیزهای دیگر به آن‌جا می‌روند اما شب‌ها با هوایی عالی و محیطی شاد، میزبانی متفاوت برای شما خواهد بود. در زیر نگاهی بندازیم به پارک‌های ساحلی قشم:

پارک ساحلی زیتون

معروف‌ترین پارک قشم در کنار یک ساحل صخره‌ای بسیار زیب واقع شده که در هر زمانی از روز شلوغ است. این مکان با فضای سبز بزرگ خود و جاهایی برای اتراق کردن خانواده‌ها و همچنین درختان نخل بزرگش، انتخابی عالی برای یک شب شاد و دلچسب در تور قشم خواهد بود.

در این مکان آلاچیق‌هایی رو به دریا در نظر گرفته شده که برای پیک نیک و صرف غذا نیز مناسب هستند. گاهی اوقات نیز در میان صدای دریا، صدای ساز موسیقی زنده نیز از جاهای مختلف پارک به گوش می‌رسد. این مکان همچنین چند زمین ورزشی داشته که در طول شب نیز نور کافی برای بازی دارند. مسیر دوچرخه سواری، فروشگاه مواد خوراکی، سینمای چند بعدی، سرویس بهداشتی و چیزهایی از این دست نیز در پارک زیتون پیدا می‌شود.

پارک ساحلی آفتاب قشم

زمانی ساحل جنوبی قشم به حصور لاکپشت‌های دریایی شهرت داشته اما با توجه به حجم بالای مسافرانی که به جزیره می‌آیند، حالا تعدادشان بسیار کم‌تر شده و بیشتر مردم برای گشت و گذار در پارک‌هایی همچون پارک ساحلی آفتاب قشم که درست روبروی شهرک آفتاب واقع شده، به این سمت می‌آیند.

این پارک فضای سبزی بسیار بزرگ است که به شکل زیبایی تزیین شده و سکوهایی برای نصب چادر  و پیک نیک نیز در اختیار مسافران می‌گذارد. این پارک ساحلی نیز زمین‌های ورزشی و زمین بازی کودکان داشته و قرار است بخش‌های متنوع‌تری به آن اضافه شود.

 

معرفی هتل ۴ ستاره آرتا در قشم

پارک ساحلی سینما دریا

این پارک را با نام "پارک ساحلی" نیز می‌شناسند که وسعتی به اندازه ۲۰ هزار متر مربع دارد و در انتهای بلوار امام قلی خان واقع شده. هر چقدر که این مکان در طول روز زیباست و نمای دلپذیری از دریا را پیش چشمانتان به تصویر می‌کشد در طول شب نیز جذابیتی مضاعف دارد.

این پارک در کنار چراغانی زیبا و مناظری که از آن یاد کردیم، امکانات رفاهی مناسبی نیز داشته و خیلی از شب‌ها، هنرمندان به اجرای موسیقی خیابانی می‌پردازند. این مکان دارای سرویس بهداشتی، رستوران، مسیر دوچرخه‌ سواری، زمین بازی و ... است و از نظر دسترسی نیز در موقعیت مکانی خوبی قرار گرفته.

پارک ساحلی هلر

هلر در واقع نام روستایی کوچک است که در ۱۸ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و پارک ساحلی آن یکی از دیدنی‌های مهم جزیره قشم به حساب می‌آید. فضای سبزی پارک در مجاورت دریا نمایی دلپذیر را پدید آورده و گردشگران نیز در جاهای خاص اجازه‌ی برپا کردن چادر را دارند.

امکانات خوبی برای این پارک که در ارتفاعات قشم قرار دارد، در نظر گرفته شده است. بوفه مواد غذایی، غرفه‌های خوراکی، بازاری برای فروش صنایع دستی، سرویس بهداشتی و ... برخی از این امکانات هستند. این مکان به خاطر داشتن هوایی فوق‌العاده در طول شب، به پارک محبوب محلی‌ها نیز بدل شده است.

تجربه‌ای باورنکردنی در شب‌های قشم: دره ستارگان

برای این که بتوانید شب را در دره ستاره‌های قشم بمانید، نیاز به مجوز رسمی مدیریت ژئوپارک قشم دارید. این مهم به علاوه سختی‌های تنها بودن در دره‌ای که خیلی‌ها اعتقاد دارند، جن‌ها در آن‌جا زندگی می‌کنند، باعث می‌شود پیشنهاد کنیم، حتما همراه با تورهای قشم گردی به دره ستارگان بروید و از زیبایی‌های شب این مکان نیز لذت برده شبی را در یکی از شگفتی‌های طبیعی کشورمان سر کنید.

این مکان در طول روز با صخره‌های خاص و متفاوتش خودنمایی می‌کند. جایی آنقدر متفاوت و شگفت‌انگیز که محلی‌ها اعتقاد دارند به خاطر افتادن یک ستاره بر روی زمین، به این شکل در آمده است. شب‌ها اما اگر بخت یار شما باید و هوا ابری نباشد، یکی از زیباترین تصاویر آسمان پر ستاره را خواهید دید. تصویر تا به این حد جذاب که گویی اگر دست بلند کنید، می‌توانید مشتی از این ستاره‌ها را به چنگ بیاورید.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به قشم

تماشای موج‌های درخشان: ساحل لارک

جزیره لارک آنقدر به قشم نزدیک است که از ساحل آن می‌توان لارک را دید. اما سر کردن شب در این جزیره کمی سخت است با این حال تماشای ساحل خاص لارک ارزشش را دارد. چرا؟ به این دلیل که فیتوپلانکتون‌هایی که در ساحل لارک مشاهده می‌کنید با هر موجی که به ساحل می‌رسد، همچون کرم‌های شب‌تاب می‌درخشند و تصویری خاص را پدید می‌آورند که تنها در چند نقطه از دنیا وجود دارد.

در ساحل لارک شما می‌توانید چادر برپا کرده و تا صبح از بودن در محلی فوق‌العاده دیدنی و آرامش بخش لذت ببرید. در این سالح اگر دست خود را در آب ببرید و نیز این رنگ آبی روشن به دور دستتان نیز شکل خواهد گرفت. چند نکته مهم درباره شب‌های سالح لارک وجود دارد. اول این که حتما برای شب ماندن باید با مقامات محلی هماهنگ کنید، تماشای برج فانوس دریایی قدیمی جزیره را از یاد نبرید و همچنین لوازم لازم همچون خوراکی و این چیزها را همراه داشته باشید.

در بالاترین نقاط جزیره باشید: بام قشم

بام قشم به خاطر آب و هوایی که دارد، همیشه جزو بهترین برنامه‌های تفریحی خارج از شهر محسوب می‌شود و اصلا همین آب و هوای دلپذیر این بخش از جزیره بوده که باعث شده، در دوران باستان مردم بیشتر در این مناطق ساکن باشند. بام قشم نیز جزو ژئو پارک قشم محسوب شده و به طول کلی هیچ وقت آنقدر شلوغ نمی‌شود که آرامشش را از دست بدهید.

بام قشم نیز از جمله جاهایی است که شب‌ها، جذابیت مضاعف پیدا می‌کند. جایی که شما می‌توانید آسمان پر ستاره را در کم‌ترین آلودگی نوری تماشا کنید و لحظات خاطره‌انگیز را برای خود ثبت نمایید. تور‌هایی برای شب‌های بام قشم برگزار می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم در آن‌ها شرکت کرده و شب را تا صبح در این مکان زیبا سر کنید.

 

یک انتخاب ساحلی دیگر: مجتمع تفریحی گردشگری هامون

خیلی از گردشگران در طول روز برای استفاده از امکانات فعالیت‌های آبی این مجتمع برای جت اسکی، شاتل یا حتی غواصی به هامون می‌آیند اما این مجموعه امکانات بسیار گسترده‌ای داشته که برای تفریحات شبانه نیز کاملا مناسبند. زمین‌های ورزشی برای والیبال، مینی فوتبال، پینگ پنگ و ...، استبلی کوچک برای تجربه سوار کاری و زمین‌های بازی بزرگ و کوچک این مکان را برای بزرگسالان و کودکان، به مکانی عالی برای تفریح بدل کرده است.

مجتمع تفریحی گردشگری هامون با داشتن فضای سبزی بزرگ همچون پارکی زیبا، آلاچیق‌هایی را برای گردشگران آماده کرده و همچنین امکاناتی از جمله رستوران، سرویس بهداشتی، مسیر دوچرخه سواری و ... را برایتان فراهم آورده است. همچنین برنامه‌های تفریحی زیادی از جمله جنگ‌های شادی نیز در این مجموعه برگزار می‌شود که به جاذبه‌های آن می‌افزاید.

 

۶ هتل باکیفیت نزدیک به بازار قشم

تماشای غروب زیبای خورشید: بندرلافت

بیش از آن که بندر لافت را برای شب‌ها پیشنهاد کنیم، این مکان را باید برای تماشای غروب زیبایش دید. یک بندر تاریخی و زیبا که ساختمان‌های قدیمی و معماری خاصشان، اولین دلیل برای جذب گردشگران بوده و البته منظره‌ی دریایش نیز در قشم معروف است.

پیشنهاد می‌کنیم، طوری برنامه ریزی که کنید که حتما هنگام غروب خورشید در این مکان باشید و کمی در طول شب، در میان ساختمان‌های تاریخی قدم زده و از هوای خنک این بندرگاه استفاده کنید و سپس به مناطق شهری برگردید.

خرید در شب‌های قشم

خیلی از کسانی که به تور قشم می‌روند، در طول روز به جاهای مختلف از جمله جنگل حرا، گشت‌های دریایی و مناطق گردشگری از این دست رفته و تنها شب‌هایشان برای خرید خالی است. اما اصلا نگران نباشید که اکثر مراکز خرید جزیره تا ساعت 11 شب باز هستند. دو تا از این مراکز را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

سیتی سنتر قشم

این مرکز خرید همیشه تا ساعت ۱۲ شب به فعالیت می‌پردازد و در کنار فروشگاه‌های متعدد و متنوع خود، با داشتن بخش‌های تفریحی همچون سالن بیلیارد، سالن بولینگ، شهر بازی و سینما چهار بعدی، خود یک مجتمع تفریحی نیز هست. یکی از اولین انتخاب‌های ما در شب‌های قشم، سیتی سنتر است که هم می‌توان برای خرید و هم تفریح و هم سفارش غذا از آن‌جا استفاده کرد.

بازار ستاره قشم

بازار ستاره جز در تعطیلات نوروز که تا ساعت ۱۲ شب فعال است در دیگر روزهای سال تا ۱۱ شب باز خواهد بود. این بازار که از مراکز خرید نسبتا قدیمی قشم به حساب می‌آید، یکی از متنوع‌رین آن‌ها بوده و هر چیزی که فکرش را کنید از لوازم ورزشی و پوشاک تا اسباب بازی و لوازم شخصی در آن‌جا پیدا می‌شود. این مکان نیز بخش‌های تفریحی از جمله سالن بیلیارد، مجموعه بازی‌های کامپیوتری و همچنین چند رستوران و کافه نیز در خود دارد و در یک بنای ۳ طبقه واقع شده است.

۱۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران