بهترین کلاس‌های آشپزی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین کلاس‌های آشپزی در دبی

دبی به‌خاطر مراکز خرید لوکس، معماری فوق ‌مدرن و زندگی و تفریحات شبانه پرجنب‌وجوش شهرت دارد. در عین حال این شهر بیابانی، در کنار خلیج فارس آرام گرفته و صحرایی است که هزاران سال قدمت دارد و مانند نگینی در خاورمیانه می‌درخشد. گفتنی است در دهه‌های اخیر، این شهر به سرعت در صنعت توریسم پیشرفت کرده و بخشی اعظم از اقتصادش از این صنعت تامین می‌شود. در سفر با تور دبی متوجه خواهید شد مدرنیته در شرایط فعلی بر دبی حاکم است. اما این بدان معنا نیست که این شهر، پیوند خود را با ریشه‌های فرهنگی اش از دست داده است. مقاله
جذاب‌ترین جاذبه‌های دبی در سال ۲۰۲۱، اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهد.

 شما می‌توانید پارچه ها و کالاهای فانتزی را در هر جایی از این شهر بخرید، اما نشانه‌هایی از سنت را نیز در فرهنگ مردمان از جمله در فرهنگ غذایی و انواع غذاهای سنتی و اصیل خواهید یافت. بنابراین در سفر با تور دبی ضمن برخورداری از همه جاذبه‌های رنگارنگ و ریز و درشت و نفس کشیدن در هوای دریا و نسیم، بهتر است سری به کلاس‌های آشپزی بزنید تا بتوانید راحتتر مردمان محلی را ملاقات کنید و با آنها و سنت‌هایشان ارتباط برقرار نمایید.

اغلب کلاس‌های آشپزی در دبی، در تبدیل افراد مبتدی به سرآشپزهای چیره دست مهارت دارند. اما همانطور که اشاره شد، علاوه بر بهبود مهارت‌های آشپزی، شاگردان مجهز به دانش قابل توجهی در زمینه فرهنگ غذایی مردمان این خطه خواهند شد. بعلاوه اگر بخواهند در این شهر به کسب و کار آشپزی روی آورند، فرصت‌های شغلی در هتل‌ها و رستورانها در انتظار آنهاست.

بطور کلی طبخ انواع غذاهای سنتی و بین المللی متناسب برای بزرگسالان و کودکان، پخت شیرینی‌ها و کیک‌های متداول در این شهر، بهداشت مواد غذایی و حفظ و نگهداری از آنها از جمله اطلاعاتی است که در این کلاس‌ها فرا خواهید گرفت.

حال اگر علاقمند شدید که بیشتر در این رابطه بدانید، ما را همراهی کنید تا سری بزنیم به بهترین کلاس‌های آشپزی در دبی در 2021.

 

Dubai College of Tourism

در این کلاس‌ها نه تنها در مورد هنر و صنعت غذا، بلکه مهارت‌های تجاری و مدیریتی، اصول علم و تغذیه را نیز به شاگردان می‌آموزند. دانش‌آموختگان آموزش‌های عملی و راهنمایی‌های شخصی را از متخصصان صنعت، معلمان و مشاوران دریافت می‌کنند.

گفتنی است کل دوره آشپزی یکسال به طول می‌انجامد و در عین حال شاگردان یک دوره کارآموزی کامل و ۴ هفته‌ای را می‌گذرانند و هر آنچه را که برای موفقیت در هنر آشپزی لازم است، کشف می‌کنند. و از این رهگذر، برای بازار کار در زمینه آشپزی تخصصی آماده می‌شوند. کلاس‌ها روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شوند.

آدرس: One Central, Building C2, 4th Floor, Dubai World Trade Centre - Dubai, UAE

 

Bana

در این دوره ۲ روزه، راهنمایی جامع از سبک تغذیه سالم و تغییر عادات غذایی به شما آموزش داده می‌شود. مربی، خانم Bana متخصص رژیم غذایی بوده و شما را در این سفر همراهی می‌کند و از مشاوره گرفته تا تمیز کردن مواد غذایی ناسالم در آشپزخانه، اتخاذ عادات جدید مانند خرید مواد غذایی سالم، فعالیت‌های ورزشی و طبخ برخی از غذاهای اصیل دبی را به شما آموزش می‌دهد. گفتنی است این دوره‌ها، به صورت خصوصی برگزار می‌شوند.

 

تفریح و گردش در پارک الوصل دبی

آدرس: Any supermarket of your choice - Dubai, UAE

 

School of Culinary and Finishing Arts

به فرزندتان این فرصت را بدهید تا مهارتی را در زندگی بیاموزد که برای همیشه به او کمک می‌کند! در این استودیو که با نام اختصاری SCAFA شهرت دارد، کودکان همه چیز را در مورد آشپزخانه یاد خواهند گرفت: از مهارت‌های استفاده از چاقو گرفته تا آداب تهیه صبحانه‌ای آسان، سوپ‌های سالم، سالاد و پیش غذاهای خوشمزه.

در اینجا هر هفته کارگاه‌های مختلفی برای کودکان برگزار شده و به آنها آموزش داده می‌شود که چگونه غذاهای مختلف نقاط مختلف جهان را طبخ کنند و اینکار را به شیوه‌ای حرفه ای انجام دهند و تزئینات زیبایی برای غذاها در نظر بگیرند. همچنین بهداشت و آداب آشپزی و شیوه‌های ایمن حمل و نقل وسایل آشپزخانه را در محیطی مفرح و دوستانه، تحت نظر متخصصان فرا خواهند گرفت. بچه‌ها از آشپزی با بچه‌های دیگر لذت زیادی می‌برند و روش درست اندازه‌گیری مواد و استفاده از ابزارهای مناسب آشپزخانه را یاد می‌گیرند.

 معمولا کارگاه‌ها به صورت ۳ روزه برگزار می‌شوند و هر کارگاه منوی متفاوتی دارد. بعنوان مثال کودکان یاد می‌گیرند چگونه از ابتدا غذاهای آسیایی از جمله اسپرینگ رول، سوشی، واسابی و کرم بروله را درست کنند. استخوان زدایی و طبخ مرغ به روش‌های مختلف آشپزی از جمله کبابی، تفت داده شده، آب پز یا سرخ شده مطرح می‌شوند و کودکان تجربه‌ای عملی در تهیه پای مرغ شکم پر، خوراک اردک مارگارت و مرغ بالوتین خواهند داشت. و خلاصه منو بسیار کامل و غنی است و کودکان را برای تبدیل شدن به آشپزهای حرفه‌ای آماده می‌کند.

آدرس:  Almas Tower, Unit 16, Promenade Level, Cluster I, Jumeirah Lakes Towers - Dubai, UAE 

 Kuraisha Cuisine

اگر علاقمند به دسرهای محبوب در منطقه خلیج فارس و همچنین دسرهای بین المللی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این کلاس بزنید و طبخ شیرینی را نزد سرآشپز با استعداد و باتجربه‌ای به نام کورایشا یاد بگیرید. او در تمام مدت، شما را راهنمایی و کمک کرده و بالاترین بهره‌وری را از کلاس خواهید داشت.

این کلاس‌ها نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه طی دروس دستورالعمل‌های سنتی را برای استفاده از شکر، شیر تغلیظ شده، خامه، آجیل و سایر مواد را فرا خواهید گرفت! در نهایت در تهیه شیرینی‌هایی نظیر باقلوا، برازق، معمول، پاناکوتا، تیرامیسو، پارفه قهوه و کاسترد کاراملی و همچنین کیک‌هایی همچون کیک پسته، کیک عسل، کیک موس انبه و انواع چیز کیک تجربه کسب خواهید کرد.

اما در عین حال در این کلاس‌ها می‌توانید در تهیه طیف وسیعی از غذاها نیز آموزش ببینید. هم مبتدیان و هم افرادی که تجربه آشپزی قبلی دارند، می‌توانند در کلاس شرکت کنند. می‌توانید از منوی موجود، ۳ غذا را انتخاب نمایید. برخی از گزینه‌های منو عبارتند از شاورما، انواع مزه،  تخم مرغ بندیکت، وافل، فریتاتا، تخم مرغ فلورانسی، کرپ، کلوچه، پنکیک و انواع پودینگ‌ها.

آدرس: Phase 2, Villa #WR2-18 Falconcity of Wonders - Dubai, UAE

 

International Center for Culinary Arts Dubai

در این موسسه که با نام اختصاری ICCA شهرت دارد، مهارت‌های اصلی، تکنیک ها، فرآیندها و رویه‌های صحیح تهیه غذاهای کلاسیک بین المللی و پیتزاهای ایتالیایی آموزش داده می‌شوند.

این دوره شامل بسیاری از ۲۵۰ تکنیک ضروری معرفی شده در هنرهای آشپزی کلاسیک است. کلاسها بر مهارت‌های استفاده از چاقو، روش‌های آشپزی، آماده سازی سس، تهیه سوپ و انواع پیش غذا، تهیه صبحانه، ژلاتو و نکات اصلی در پخت مرغ، گوشت و غذاهای دریایی تمرکز دارند.

 

تجربه خوردن ۹ غذای پاییزی در سفر به دبی

برنامه پیتزای ایتالیایی این موسسه شامل تهیه سه نوع پیتزا یعنی پیتزای گرد کلاسییک، پیتزای متری و سینی پیتزای می‌شود. این دوره برای کسانی که به دنبال حرفه‌ای شدن در طبخ پیتزا و کارآفرینی هستند، بسیار مفید و کارآمد است.  

بطور کلی این کلاس‌ها انواع آماده سازی غذاهای اولیه تا رستورانی، کلاسیک تا مدرن و مهارت‌های تزئین را شامل می‌شود. بعلاوه دروس ایمنی غذا، اصول برنامه ریزی منو و تغذیه بر اساس نیازهای غذایی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

آدرس: First Floor, Block 8, Dubai Knowledge Park, Near Main Gate - Dubai, UAE

 

Top Chef

چه در حال برداشتن اولین قدم‌های خود در دنیای آشپزی باشید، چه به دنبال بهبود مهارت‌هایتان در این رابطه باشید، در هر صورت سرآشپز حرفه‌ای این استودیو، طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های آشپزی را به شما آموزش می‌دهد.

در اینجا نه تنها تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های جدیدی را کشف خواهید کرد، بلکه در عین حال اعتماد به نفس پیدا می‌کنید و این امر لذت زیادی برایتان به همراه خواهد داشت. منو بر اساس آخرین ترندهای آشپزی طراحی شده و طیف وسیعی از کلاس‌های آشپزی سفارشی برای بزرگسالان و کودکان ترتیب داده می‌شود. در کنار آموزش عمومی، همچنین برنامه‌های خصوصی آشپزی، مهمانی‌های سرگرم‌کننده و رویدادهای شرکتی خلاقانه در این فضای مدرن برگزار می‌شوند.

آدرس: Villa 196,Jumeirah Beach Road, Jumeira 1 - Dubai, UAE

 

1762Stripped

این استودیو، دارای یک آزمایشگاه مواد غذایی جدید است که کلاس‌های آشپزی ویژه‌ای را ارائه می دهد. سرآشپز این کلاس‌ها، مایسا مقدادی اردنی است که تا چهار سال پیش مهندس عمران بود و اکنون یک آشپز حرفه‌ای آموزش دیده به شمار می‌آید و میزبانی کلاس‌های آشپزی در آشپزخانه مینی مدرن خودش را بعهده دارد.

در طی این دوره، دستور پخت ۳ غذا به انتخاب خودتان آموزش داده می‌شود.  کلاس‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بعد از ظهر برگزار می‌شوند و شامل آموزش عملی، شناخت و تهیه مواد اولیه، و کارت‌های دستور پخت در منزل می‌باشد.

 

اوج هیجان با اسکای دایوینگ در دبی

آدرس: ONE JLT Building, Jumeirah Lakes Towers- Dubai, UAE

 

Solo Italian

کلاس‌های تعاملی این بار رستوران، به شما یاد می‌دهند که چگونه از ابتدا غذاهای خوشمزه ایتالیایی را بپزید و قلب و روح ادویه‌ها و طعم‌های ایتالیایی را درک کنید. شما با درک بهتری از آشپزی و فرهنگ غذایی اینجا ترک خواهید کرد. هر جلسه ۲ ساعت طول خواهد کشید و در پایان کلاس، می‌توانید از دورهمی و صرف غذایی که تهیه کرده‌اید لذت ببرید.

سرآشپز این دوره‌ها داکسیس است که نویسنده چندین کتاب آشپزی بوده و در تدریس نیز به همان اندازه مهارت دارد. او می‌گوید: "من اینجا نیستم تا به شاگردان، غذاهای فوق‌العاده نشان دهم. من اینجا هستم تا به شما کمک کنم غذاهای خوشمزه و در عین حال ساده ایتالیایی درست کنید که بتوانید به راحتی در خانه نیز آنها را تهیه نمایید." این رفتار متواضعانه و داستان‌های  جذاب آشپزخانه او، یادگیری را بسیار سرگرم کننده می‌نمایند.

آدرس: 13th Street, Sheikh Rashid Rd- Dubai, UAE

 

Talise Café

وقتی صحبت از سلامتی و غذای سالم به میان می‌آید، رقابت با سرآشپز Gabi بسیار سخت می‌شود. شما در کلاس‌های  غذای خام او یاد می‌گیرید چگونه یک وعده غذایی وگان خوشمزه، ارگانیک و در عین حال مغذی درست کنید. البته گزینه‌های سالم و غیر گیاهی دیگری نیز در صورت درخواست ارائه می‌شوند.

جالب است بدانید سرآشپز، قبل از آموزش آشپزی یک رستوران غذای گیاهی را در کشورش آلمان مدیریت می‌کرد. وی همچنین نویسنده کتاب آشپزی و متخصص دیابت است و همچنین مشاوره‌های چاقی لاغری ارائه می‌دهد.

سرآشپز در حین استفاده از مواد اولیه، خواص هر کدام از آنها را توضیح می‌دهد: دانه کتان دارای چربی‌های سالم است، جو دو سر خواص انرژی‌زایی دارد،  انواع توتها و خرمالو کربوهیدرات‌های سالم و آنتی اکسیدان تقویت کننده به شمار می‌آیند و... او همچنین یاد می‌دهد که چگونه آب سبزیجات و اسموتی‌های عالی را با  پاپایای سبز، جعفری، لیمو، کرفس و آناناس درست کنید تا بدن شما سم زدایی شده و پوست‌تان درخشان شود.

آدرس: Mina A’Salam, Madinat Jumeirah, Al Sufouh- Dubai, UAE

 

Lao

اینجا یک رستوران ویتنامی است و البته کلاس‌های آشپزی سفارشی ارائه می‌دهد. کلاس‌ها، سه شنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ بعدازظهر برگزار می‌شود.

سفر آشپزی را با  گشت و گذار در باغ ارگانیک هتل آغاز می‌کنید و از گیاهان معطر برای استفاده در پیش غذا استفاده می نمایید  که معمولا اسپرینگ رول میگوی تازه و خوش طعم است. غذای اصلی نیز باس دریایی پخته شده در تابه با پوشش گلنگال، زردچوبه و شوید است و به دنبال آن نحوه تهیه یک دسر گرمسیری عالی نظیر موز کبابی، تاپیوکا و بستنی نارگیل خانگی ارائه می‌شوند.

در کنار این‌ها سرآشپز برای شاگردان، فنجان‌های چای سبز سرو می‌کند و پیش بند و کلاه‌هایی با ظاهری حرفه‌ای در اختیارشان قرار می‌دهد. در عین حال برای تهیه غذاها، از تازه‌ترین و رنگارنگ‌ترین موادی که می‌توانید پیدا کنید، استفاده می‌نماید. به هر حال تهیه غذاهای آموزش داده شده را به خوبی یاد خواهید گرفت، به طوری که در خانه‌تان نیز می‌توانید به راحتی آنها را طبخ نمایید.

 

شکم گردی در ۷ کافه‌ی خانوادگی دبی

آدرس: Crescent Road, The Palm Jumeirah- Dubai, UAE

 

Fairmont Palm

سرآشپز این کلاس، به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های آشپزی خود را هر چه سریعتر تقویت کنند. سرآشپزهای کوچک با ایده‌های بزرگ!

این کلاس‌های آشپزی کودکان ۱۰-۱۴ ساله را دعوت می‌کند تا در یک برنامه بعد از مدرسه اصول آشپزی را یاد بگیرند. آنها در مورد تغذیه و غذاهای بین المللی چیزهای زیادی  فرا خواهند گرفت و همچنین اجازه خواهند داشت با دوستان جدید، لحظاتی سرگرم کننده را در آشپزخانه سپری کنند. گفتنی است هر هفته، نحوه تهیه غذاهای جدید ارائه می‌شود. و در انتها، بچه‌ها می‌توانند شاهکار خود را بخورند و از این لحظات مفرح نهایت لذت را ببرند.

آدرس: Fairmont The Palm, Palm Jumeirah- Dubai, UAE

 

Culinary Boutique

در انتها باید بگوییم این کافه مجلل و مدرسه آشپزی، در جاده ساحلی جمیرا واقع شده که متعلق به یک خانم اماراتی است. این مدرسه آشپزی دستور پخت بیش از ۱۰۰ نوع غذا، از غذاهای اصیل اماراتی گرفته تا غذاهای مکزیکی و دریایی، پالئو و پاستا، تاپاس و غذاهای تایلندی را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید در اینجا، یک کارگاه مهارت‌های استفاه از چاقو نیز ترتیب داده می‌شود.

بنابراین چه برای اهداف آموزشی و تبدیل شدن به مربی و چه صرفا یادگیری آشپزی به اینجا بیایید، می‌توانید از راهنمایی‌های سرآشپزهای مجرب این مجموعه در تمام سطوح بهره‌مند شوید. می‌توانید مواردی را که برای سرگرمی یا شغلتان مناسب هستند در منو بیابید و آموزش ببینید و این مهارت جدید را با شادی به خانه ببرید.

 

گشت و گذار در منطقه سیتی واک دبی

آدرس: Villa #56, D94- Dubai, UAE

۰۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران