بهترین کلاس‌های آشپزی در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کلاس‌های آشپزی در تفلیس

غذاهای گرجی، مسلما جزو بی نظیرترین غذاهای جهان بوده و دارای طعم‌هایی از غذاهای یونان و مدیترانه و همچنین تاثیراتی از ترکیه و ایران هستند.

در سفر با تور تفلیس، می‌توانید غذاکده های متنوعی را در سطح شهر بیابید که مجموعه‌ای از بهترین و باکیفیت ترین خوراکی‌های اصیل این کشور را سرو می‌کنند و سفری خاطره انگیز برای گردشگران رقم می‌زنند. مقاله محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس ۲۰۲۱ اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهد. خبر خوب اینکه اگر علاقمند به یادگیری نحوه طبخ این غذاهای اصیل هستید، می‌توانید حین سفر با تور گرجستان در یکی از بهترین کلاس‌های آشپزی در تفلیس شرکت کنید.

 

Culinarium Cooking School

اینجا اولین مدرسه آشپزی تفلیس بوده و در واقع یک رستوران است. کلاس‌های آشپزی ژاپنی، تایلندی، ویتنامی و گرجی در این مکان برگزار می‌شود. البته دوره ها نسبت به سایر کلاس‌های آشپزی تفلیس کمی گران قیمت هستند، اما بازخوردشان بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

این رستوران، در شهر قدیمی پنهان شده است. بنابراین پیدا کردن آن برای بار اول چندان آسان نیست. اما وقتی به فضای داخل این غذاکده قدم می‌گذارید، با مهمان نوازی میزبانانی دلسوز و مهربان مواجه می‌شوید و خستگی‌تان از بین می‌رود. کلاس آشپزی در اتاقی با طراحی زیبا همراه با میز و صندلی‌های چوبی به سبک دانمارکی و با استفاده از ظروف ساده و زیبا برگزار می‌شود و دروس کاملا به روز هستند.

آدرس: 1/17Lermontov st., Tbilisi 0105 Georgia

 

Culinary Studio Caramel

در این استودیو، دستور پخت غذاهای گرجی در فضایی راحت و در قلب تفلیس با علاقمندان به اشتراک گذاشته خواهد شد. مربی قدم به قدم همراه شماست و در عین حال شاگردانش را غرق در سنت مهمان نوازی می‌کند. مهمترین اصل در این کلاس‌ها، پخت غذای خوشمزه و باکیفیت همراه با عشق است.

 

غذا خوردن در ۷ رستوران معروف تفلیس

آدرس: Tsinamdzghvrishvilis st. 50/3, Tbilisi 0102 Georgia

 

AIKO

در اینجا از یادگیری طرز تهیه خاچاپوری آجاری بسیار خوشمزه و مشهور لذت خواهید برد. این نوع خاص از خاچاپوری، شکل و طعم بسیار منحصر به فردی دارد. به خصوص وقتی با نظارت مربی این کلاس خودتان بتوانید این غذا را تهیه کنید و بر تمام مهارت‌های موردنیاز مسلط شوید غذا بیشتر به شما می‌چسبد. او دقیقا شما یاد می‌دهد که چگونه آشپزی کنید و فوت و فن و نکات پنهان این کار را به شما ارائه می‌دهد و در نهایت، تفاوت را نسبت به خاچاپوری‌های متداول احساس خواهید کرد.

آدرس: Tetelashvilis k. 8, Tbilisi 0102 Georgia

 

Traveling Spoon

Traveling Spoon تجربه‌های غذایی اصیلی را برای مسافران فراهم می‌کند: از غذاهای خانگی گرفته تا کلاس‌های آشپزی و گردش در بازار و یا ارائه کلاس‌های خصوصی میزبانان محلی در خانه‌هایشان. گفتنی است غذاهای سنتی لذیذ، با تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می شوند. همه چیز تازه و فصلی است. آشپزی در خانه مربی بسیار سرگرم کننده و جذاب است و می‌توانید حین کار، ساعت‌ها صحبت کنید و اطلاعاتی در مورد غذاهای گرجستان و فرهنگ مردمان این کشور کسب نمایید.

آدرس: 1Alexander Abasheli St, Tbilisi 0079, Georgia

 

Georgian Flavours

این استودیو نیز کلاس‌های آشپزی روزانه‌ای را برای تمام کسانی که عاشق آشپزی و خوردن غذاهای خوشمزه هستند، در کشور فوق العاده گرجستان ارائه می‌دهد! سبزیجات و میوه‌های تازه، گیاهان، ادویه‌های مختلف و پنیر گرجی با بهترین کیفیت در طبخ بهترین غذاهای گرجی استفاده می‌شوند.

دستور العمل‌ها به اندازه کافی آسان هستند که در خانه انجام شوند. بعلاوه شما مردم محلی را ملاقات خواهید کرد و می‌توانید از هم نشینی با آنها لذت ببرید و اطلاعات بیشتری راجع به مردمان این خطه بدست آورید. در ضمن گشت و گذار در بازار کشاورزان، توسط این استودیو برای تهیه مواد اولیه ترتیب داده می‌شود.

 

در بهترین رستوران‌های کبولتی غذا بخورید

آدرس: Ovanes Tumaniani St., 15, Tbilisi 1005 Georgia

 

Nana's Kitchen

این کلاس‌های آشپزی در یک خانه سنتی گرجی، در قلب شهر برگزار می‌شود و یاد می‌گیرید چگونه با کمک بانوان سنتی گرجی، غذاهای اصیل و کلاسیک گرجستانی تهیه کنید. تعداد شاگردان در این کارگاه گروهی کوچک، به ۵ نفر محدود می‌شود تا تجربه شما صمیمی‌تر شده و به اندازه کافی برای هر شاگرد وقت گذاشته شود. بعلاوه یک کتابچه دستور پخت دریافت می‌کنید تا چیزی یادتان نرود و غذاها را دوباره در خانه تهیه کنید و اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار دهید. بعلاوه در اینجا، با سنت‌های غذایی مردمان این خطه بیشتر آشنا خواهید شد.

آدرس: 26Guram Rcheulishvili St, T'bilisi, Georgia

 

Maia and Nina's Magic Kitchen

این آشپزخانه خانگی که در خانه‌ای زیبا در تفلیس قرار دارد، فقط از مواد اولیه و محصولات فصلی خانگی در تهیه غذاها استفاده می‌کند. گفتنی است این کلاس آشپزی، شما را با غذاهای غنی مردمی که در چهارراه اروپا و آسیا زندگی می‌کنند آشنا می‌کند. بطور متوسط، طبخ هر غذا ۱-۲ ساعت به طول می‌انجامد و سپس می‌توانید دور هم بنشینید و از صحبت و صرف غذا لذت ببرید.

منوی اصلی شامل خینکالی، خاچاپوری آجاری، بادمجان با گردو و همچنین قارچ روی کتسی است. البته یک منوی گیاهخواری نیز درنظر گرفته شده است. منوی ویژه شامل چاشوشولی، اسفناج با گردو، شکمرولی (مرغ در خامه ترش) و مچادی می‌باشد.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی

آدرس: Vazha-Pshavela, PPFJ+M6V, Tbilisi, Georgia

 

Churchkhela master class

در این ساختمان سنتی ۲۲۰ ساله که شبیه یک خانه روستایی است، تکنیک‌های منحصر به فرد پخت شیرینی سنتی گرجی یعنی چورچخلا را توسط سرآشپز محلی یاد خواهید گرفت. مواد اصلی این شیرینی شامل انگور، آجیل و آرد است. آجیل‌ها روی یک رشته نخ می‌شوند، در آب انگور غلیظ شده فرو می‌روند و به شکل سوسیس خشک می‌شوند.

از سوی دیگر باید گفت موقعیت مکانی این ساختمان در قلب شهر است. بدین ترتیب دسترسی به آن آسان بوده و لازم نیست برای تجربه فضاهای روستایی گرجی به روستاهای دور بروید. پرسنل در این آموزشگاه به زبان‌های انگلیسی، روسی، ترکی، ژاپنی و گرجی صحبت می‌کنند. بنابراین می‌توانید به راحتی فرآیند تهیه شیرینی را درک کرده و یاد بگیرید.

آدرس: 8Dzmebi Kakabadzeebi St, T'bilisi, Georgia

 

Chakandrila

در این کافه، طرز پخت خاچاپوری اصیل "آجارولی" را طبق دستور العمل قدیمی خانواده‌های آجارا فرا خواهید گرفت. همچنین طرز تهیه کوفته‌های گرجی "خینکالی" را به سبک کوهستانی‌های محلی یاد می‌گیرید. و در طول کلاس داستان‌های جالبی در مورد گرجستان، فرهنگ و ساکنان آن خواهید شنید.

البته بعد از اتمام کلاس، از صرف غذایی که درست کرده‌اید همراه با یک لیوان نوشیدنی خانگی خوشمزه  لذت خواهید برد. می‌توانید این سرگرمی را ادامه داده و هر نوع غذا و نوشیدنی را که مایل بودید، از منوی این کافه دنج که میزبان برگزاری کلاس است سفارش دهید.

 

بهترین رستوران‌های تفلیس

آدرس: Georgian Cooking Classes Chakandrila, 15 Amaghleba St, T'bilisi, Georgia

 

Family Wine Cellar

در این محیط افسانه‌ای به سبک باستانی، می‌توانید وسایل و ظروف سنتی دست ساز را پیدا کنید تا غذاهای لذیذ را دقیقا به همان روشی که در گرجستان باستان تهیه می‌کردند طبخ کنید. منوی غذاهایی که در این کلاس آموزش می‌بینید شامل خاچاپوری، سالاد گیاهی سنتی، چاخوخبیلی و ساتسیوی خواهد بود.

این فضای دنج و خانوادگی که در نزدیکی مرکز تفلیس واقع شده، مکانی ایده‌آل برای مهمانان است تا نه تنها غذاهای خوشمزه و نوشیدنی گوارای محلی را تجربه کنند، بلکه مهمان‌نوازی و روح واقعی گرجستان را نیز احساس نمایند. جالب است بدانید یک "آبشار رویایی" جذاب و کوچک در این حوالی وجود دارد و طبق یک سنت قدیمی، می‌توانید آرزو کنید و یک سکه در آب آن بیندازید.

آدرس: 29Tskneti Highway, T'bilisi, Georgia

 

Katy and Acho

در مسیر یادگیری طبخ غذاهای گرجی، می توانید به کلاس‌های آشپزی وبلاگ نویسان گرجستانی و نویسندگان کتاب آشپزی یعنی Katy و Acho بپیوندید تا طعم‌ها و تکنیک‌های متنوع آشپزی سنتی گرجستان را در یک دوره خصوصی کشف کنید. پس از حدود یک ساعت و نیم آشپزی، دور میز نهارخوری خواهید نشست و از طعم غذایی که تهیه کرده‌اید لذت خواهید برد.

منویی که کتی و آچو در این دوره‌ها به شما آموزش می‌دهند شامل خاچاپوری، خینکالی،  شکمرولی، سیب زمینی سوخاری با گوجه فرنگی گرجی خواهد بود. در این کلاس‌ها از نان‌های تازه پخته شده در اجاق سفالی، انواع ادویه جات و سبزیجات، آجیل و میوه‌هایی مانند ترخون، گشنیز، آلو ترش و گردو استفاده خواهید کرد.

آدرس: Marjanishvili Square, Tbilisi, Georgia

 

Dinara

اینجا یک خانه محلی در تفلیس است که کلاس‌های خصوصی آشپزی برگزار می‌کند. میزبان خانم دینارا با همسر، دختر و سگ مهربانش در این خانه اقامت دارد. دینارا سابقا کافه‌دار بوده و همچنین یک راهنمای شهری است که از به اشتراک گذاشتن دانش شهر و فرهنگ خود با مسافران لذت می‌برد. قبل از پیوستن به دینارا برای آشپزی در آشپزخانه اوپن بزرگش، می‌توانید یک نوشیدنی تازه بنوشید.

 

۱۰ رستوران ارزان و اقتصادی تفلیس

دینارا به شما دستور پخت ۲-۳ غذای سنتی گرجی را آموزش می‌دهد و به طرز ماهرانه‌ای، تکنیک‌های آشپزی شرقی و غربی را با هم ترکیب می‌کند. معمولا آشپزی دو ساعت و نیم طول می‌کشد. و پس از تهیه غذاها می‌توانید با هم در این خانه گرجی از صرف غذایتان لذت ببرید.

بعلاوه می‌توانید مهمان نوازی گرجی را تمام و کمال در این آشپزخانه  تجربه کنید. و اما منوی آموزش شامل خاچاپوری، سالاد گرجی، خینکالی، شکمرولی و پخالی است. آموزش وعده غذایی شما با یک دسر گرجی مانند ماتسونی و ماست با عسل و آجیل به پایان می‌رسد.

آدرس: Saburtalo, Tbilisi, Georgia

 

Lasha and her mother

برای یادگیری نحوه پخت غذاهای سنتی گرجی، همچنین می‌توانید به کلاس آشپزی خصوصی لاشا و مادرش آلن بیایید. الن یک آشپز عالی است و بعنوان سرآشپز در صدها رویداد و ضیافت در گرجستان خدمت کرده است. کلاس آشپزی که در آپارتمان نوساز ایندو نفر با نور طبیعی فراوان و فضایی دنج و دلپذیر برگزار می‌شود، یک فرصت منحصر به فرد برای بازدید از یک خانه محلی و کشف فرهنگ و غذاهای سنتی گرجی است. پس از پخت، غذای خود را با هم در خانه تفلیسی میزبانتان میل خواهید کرد. گفتنی است در میان غذاهایی که آموزش داده می‌شوند، گزینه‌های گیاهی نیز موجودند.

در طول کلاس ۲ ساعته آشپزی، طرز تهیه سه غذا را از ابتدا یاد خواهید گرفت. قسمت نشیمن / ناهارخوری و آشپزخانه با یک پیشخوان از هم جدا شده‌اند و فضای کافی برای تهیه غذا خواهید داشت. در این کلاس آشپزی، طرز تهیه غذاهایی نظیر دلمه ، خینکالی، خاچاپوری ایمرولی و پلاموشی را فرا خواهید گرفت.

آدرس: Saburtalo, Tbilisi, Georgia

 

Burberry

در این کلاس، طبخ دو غذا از معروف‌ترین غذاهای گرجستانی را تمرین خواهید کرد: خینکالی که شامل کوفته‌های گوشت گاو و خوک گرجستانی است، اما می‌تواند دارای گوشت بره، پنیر، سیب‌زمینی، پنیر کوتیج یا قارچ نیز باشد. و غذای دیگر خاچاپوری است که یک نان پیش غذای گرجی به شمار می‌آید و با پنیر سولگونی تهیه می‌شود. در پایان کلاس نیز می‌توانید غذایتان را به خانه ببرید و طعم واقعی غذاهای گرجی را با خانواده به اشتراک بگذارید.

 

بهترین رستوان‌های تفلیس با غذای چینی

آدرس: Burberry, 2 Freedom Square, Mtawminda, Georgia

 

Lali and Zviadi

و در نهایت به این کلاس آشپزی خصوصی می‌رسیم که ضمن آموزش آشپزی، شما را برای گشت و گذار در بازار محلی و تهیه مواد اولیه همراهی می‌کند. دوره های این کلاس، یک تجربه عالی برای تمام کسانی است که به دنبال ارتباط با فرهنگ محلی غذا در گرجستان هستند.

میزبانان شما یک مادر به نام Lali و پسرش به نام  Zviadi هستند. لالی که همیشه عاشق آشپزی بوده، از مدت‌ها پیش تصمیم می‌گیرد طرز تهیه غذای گرجی را آموزش دهد. گفتنی است لالی و پسرش، یک مهمانخانه کوچک در تفلیس را اداره می‌کنند.

کلاس آشپزی ۱-۲ ساعت به طول خواهد انجامید و در این مدت طرز، تهیه ۲-۳ غذا را از ابتدا یاد خواهید گرفت. غذاهایی که یاد می‌گیرید بستگی به منوی انتخابی شما دارد. چند نمونه از این غذاها عبارتند از بادمجان سرخ شده با گردو، خاچاپوری، اسفناج پخالی، خینکالی و سالاد چغندر.

در ضمن پسر لالی که نقش مترجم را نیز دارد، در حین آموزش به تفصیل تاریخچه غذا، اینکه از کجا آمده و روش‌های درست طبخ می‌پردازد.

آدرس: Freedom Square, T'bilisi, Georgia 

۱۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران