جالبترین حقایق درباره مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
جالبترین حقایق درباره مالدیو

مالدیو از آن کشورهایی است که تقریبا تمامی مردم دنیا دوست دارند، حداقل یک بار هم که شده به آن‌جا سفر کنند. سرزمینی با جزایری باورنکردنی که تنها درصدی از زیبایی‌شان را می‌توان در عکس‌ها ثبت کرد. البته حقایق جالبی در مورد تور مالدیو وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم در این نوشته به مرور مهم‌ترین‌هایشان بپردازیم. بعضی از این حقایق برای مسافرین مهم بوده و بعضی عجیب هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها را از قبل بدانید.

 

تابش استوایی خورشید

در سفر به مالدیو حتما باید مراقب نور خورشید باشید. این کشور تقریبا در خط استوا واقع شده است و تابش ۹۰ درجه نور خورشید باعث می‌شود، حتما به یک محصول ضد آفتاب خیلی خوب برای سفر احتیاج داشته باشید.

جزایری که تغییر می‌کنند

در مالدیو، ظاهر جزایر ممکن است در فصول مختلف تغییر کند. شن‌های سواحل ممکن است به مرور وارد آب شوند و سپس دوباره در فصل بارندگی، طوفان‌های گاه و بی گاه این شن‌ها را دوباره به سر جای اولشان بر می‌گردانند. این مهم مخصوصا در مورد سواحل شنی که کمی از خود جزیره فاصله دارند، زیاد اتفاق می‌افتد.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

کوسه وال‌ها

بزرگ‌ترین ماهی‌های دنیا، سه پناهگاه رسمی در این مجمع‌الجزایر دارند. این کشور یکی از معدود جاهایی در دنیا است که شما می‌توانید این آبزیان غول پیکر و بی‌آزار را ببینید، در کنارشان شنا کنید و حتی لمسشان نمایید.

 

پیشینه مالدیو

تحقیقات نشان می‌دهد که مالدیو، باقی‌مانده‌های آتشفشان‌هایی هستند که بیش از ۶۰ میلیون سال پیش شروع به غرق شدن کرده‌اند. گفته می‌شود صخره‌های مرجانی اطراف جزایر مالدیو در طی هزاران سال غرق شدن همین آتشفشان‌ها به وجود آمده‌اند.

مالدیو یک رکورد جهانی دارد: کم‌ ارتفاع‌ترین کشور جهان

مالدیو کم‌ ارتفاع‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. این سرزمین تنها ۱.۵ متر بالای سطح آب واقع شده و این البته میانگین ارتفاع کلی کشور است و بعضی از جزایر آن در ارتفاع کم‌تری نسبت به سطح آب نیز هستند.

تلفیقی از نژادهای مختلف

مالدیو در گذشته یکی از مسیرهای مهم معاملات مالی در دوران باستان بوده است و همین باعث شده تا تاجران از کشورهای مختلف به این سرزمین بیایند و نتیجه آن شکل گرفتن نژادهایی است که تلفیقی از هندی‌ها، آفریقایی‌ها، اروپایی‌ها، آسیایی‌ها و ... هستند.

 

هزینه سفر به مالدیو

ظاهر قایق‌های معروف دونی (Dhoni)

احتمالا ظاهر خاص قایق‌های بومی مالدیو با نام دونی، از قایق‌های دیهو (dhow) عربی گرفته شده است. این قایق‌های بادبانی در قرن ۱۱ میلادی به خاطر تجارت به مالدیو می‌آمده‌اند و احتمالا تاثیر خود را بر صنعت کشتی سازی این کشور داشته‌اند.

سکه‌های صدفی مالدیو

میلیون‌ها صدف Cowry در مالدیو وجود دارد که باعث شده بود در زمان قرون وسطی، از آن به عنوان یک واحد پولی برای معاملات مالی استفاده شود. حالا طرح این صدف‌ها بر روی سکه‌های مالدیوی حک شده است.

خانه‌های مرجانی

تا یکی دو دهه پیش، بسیاری از مردم مالدیو خانه‌های خود را با استفاده از مرجان‌های دریایی می‌ساختند. البته به خاطر مسئله محافظت از این مرجان‌ها، دیگر اجازه‌ی این کار داده نمی شود اما هنوز می‌توانید در جزایر مختلف، خانه‌های مرجانی متعددی را ببینید.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

موسیقی سنتی مالدیو

موسیقی سنتی مالدیو که بر پایه سازهای کوبه‌ای بنا شده با نام بودو برو (Bodu Beru) شناخته می‌شود. این موسیقی نشانه‌های واضحی از تاثیر موسیقی شرق آفریقا را در خود دارد که قرن‌ها پیش به این کشور آورده شده. بودو برو بسیار ریتمیک است و از آن برای در مراسمات و آیین‌های مختلف محلی استفاده می‌شود.

جزایر متروکه

چیزی نزدیک به ۱۲۰۰ جزیره در مالدیو وجود دارد. جالب است بدانید که حدود ۸۰۰ تا از این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند و ۲۰۰ تای دیگر تنها به عنوان هتل و ریزورت خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. خیلی از جزیره‌ها نیز تنها به عنوان فرودگاه، کارخانه، مراکز دولتی و حتی زندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرچم مالدیو

در چرم مالدیو از نمادهای مختلفی استفاده شده است. رنگ سبز در آن نشانه صلح است و درخت نارگیل به عنوان درخت ملی این کشور بر آن نقش بسته شده. هلال سفید نشان اسلام به عنوان دین رسمی کشور است و در نهایت رنگ قرمز نیز به پاس خون‌های ریخته شده جهت کسب استقلال است.

 

۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

درختان نارگیل در مالدیو

همانطور که گفتیم، درختان نارگیل نمادی برای این کشور هستند که حتی بر روی پرچم این کشور نیز به چشم می‌خورند. این درختان از طرف دولت محافظت شده و کسی حق قطع آن‌ها را بدون دریافت مجوز ندارد. درختانی که تا ۳۰ متر در مالدیو ارتفاع می‌گیرند و عمر بعضی از آن‌ها به صد سال می‌رسد. در گذشته از این درختان برای ساخت قایق‌های دونی استفاده می‌شد.

۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران