بهترین تفریحات کلمبو سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری کلمبو
بهترین تفریحات کلمبو سریلانکا

سریلانکا کشوری کوچک و جزیره ای در جنوب شرقی آسیا است که برخلاف مساحت کوچکش طیف وسیعی از تفریحات آبی و فعالیت‌های جزیره‌ای را ارائه می‌دهد. پایتخت این کشور سرسبز گرمسیری، کلمبو در طول تاریخ دوران استعماری پرماجرایی را از سر گذرانده که نشانه‌های آم تا به امروز بر تن شهر باقی مانده است. در طول گشت و گذار در کلمبو همچنان می‌توانید تاثیر دوره استعماری پرتغال، هندل و بریتانیا را در جو شهر لمس کنید. بنابراین کلمیو شهری فرهنگی با طیفی از فعالیت‌های جالب است که حتما برای یک بار هم که شده باید آن را تجربه کنید. در این مقاله به معرفی تفریحات کلمبو سریلانکا می‌پردازیم.

 

تفریحات کلمبو سریلانکا

تور سریلانکا به مقصد کلمبو از مقاصدی است که حتما باید از آن دیدن کرده و طعم منحصر به فرد فرهنگ و تاریخ آن را از نزدیک بچشید. کلمبو پایتخت سریلانکا جایی تلفیقی از مدرنیته و سنت و تاریخ است که کارهای زیادی را برای انجام در اختیار توریست‌ها قرار داده است. از هنر گرفته تا معماری، بناهای تاریخی تا رستوران‌های سنتی، از معابد گرفته تا پارک‌های تفریحی، و از طبیعت دیدنی تا مردمان خندان، بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین تفریحات کلمبو سریلانکا را از دست ندهید.

گشت و گذار با تور اتوبوس دو طبقه

به رنگارنگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین  اتوبو روباز بروید و از یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارها در کلمبو که همانا گشت شهری است لذت ببرید. یکی از منحصر به فردترین راه ها برای کشف سریلانکا در کل این کشور، تور اتوبوس دو طبقه است. این راهی عالی برای کشف جاذبه های دیدنی شهر است. این اتوبوس سه بار در هفته از جمعه تا یکشنبه کار می کند.

 

میوه‌های خاص سریلانکا را از دست ندهید

عکس از: tripadvisor.com

 

از خرید لذت ببرید

وقتی صحبت از خرید در کلمبو باشد امکان ندارد کسی خسته شود این از تفریحات کلمبو سریلانکا است که همیشه مورد توجه قرار دارد. مراکز خرید کلمبو مانند Odel، Majestic City، و Liberty Plaza یا بازارهای محلی که برای خرید خیابانی در کلمبو عالی هستند از مسافران استقبال می‌کنند، پایتخت انتخاب های بی پایانی برای مسافران، برای تجربه خرید در سریلانکا ارائه می‌دهد که حسابی وسوسه خرید را در شما بیدار می‌کند. بنابراین حین گشت و گذار مراقب جیبتان هم باشید.

عکس از: srilankabyish.com

 

در باشگاه گلف سلطنتی گلف بازی کنید

بازی گلف در قدیمی ترین باشگاه گلف سریلانکا که در سال ۱۸۸۰ تعمید شد، یکی از بهترین کارهایی است که در شهر کلمبو، سریلانکا برای علاقه مندان به ورزش انجام می شود. این زمین گلف ۱۸ حفره ای که در زمین گلف اندرسون واقع شده است، چه آماتور باشد و چه حرفه ای، مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام در قلب پایتخت است. سایر زمین های گلف معروف در سریلانکا شامل زمین گلف ویکتوریا، زمین گلف Nuwara Eliya، زمین گلف ایگلز، زمین گلف Diyatalawa و غیره میشود پس انتخاب های متنوعی وجود دارد.

 

راهنمای موج سواری در سریلانکا

عکس از: roughguides.com

 

از غذاهای خوشمزه سریلانکا لذت ببرید

از تفریحات کلمبو سریلانکا که اتفاقا خیلی هم جذاب و لذت بخش است، گشت و گذار در دنیای پر طعم و ادویه این شهر است. با داشتن یکی از بهترین رستوران های سریلانکا، هر مسافری باید از غذاهای معروفی مانند کاری ماهی سریلانکا، کاری دهل، کوتوی گیاهی و غیره لذت ببرد. به علاوه هیچ سفری به سریلانکا بدون خوردن غذاهای محلی آن کامل نخواهد بود.

عکس از: localgrapher.com

 

در پارک ویهاراماهادی استراحت کنید

از تفریحات کلمبو در سریلانکا که ارزان و بدون دردسر و در عین حال جذاب است می‌توان به پارک ویهاراماهادی اشاره کرد. پارک ویهاراماهادیوی با داشتن یک باغ وحش و یک پارک در محوطه خود مکانی عالی برای گذراندن یک روز رضایت بخش با دوستان و خانواده است. کاوش در نقاط پیک نیک، آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی و لذت بردن از سواری‌های هیجان‌انگیز، که یکی از بهترین چیزها در کلمبو محسوب می‌شود، چند مورد جالبی است که می‌توانید در پارک ویهاراماهادیوی تجربه کنید. این پارک از ۷ صبح تا ۶ عصر آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است.

 

تفریحات شبانه در سریلانکا

عکس از: sa.lakpura.com

 

در پارک آبی جهان فراغت آبتنی کنید

با چیزهای زیادی برای ارائه به بزرگسالان و کودکان، در یک روز پر از سرگرمی و شادی در شهربازی شگفت انگیز پارک آبی Leisure World لذت ببرید. با ترن هوایی هیجان انگیز و سرسره های آبی مملو از سرگرمی برای همه، گذراندن یک روز در این مرکز ماجراجویی یکی از بهترین چیزها در کلمبو است. و اگر با بچه ها و خانواده به این شهر سفر می کنید، این مکانی است که قطعا باید در برنامه سفر شما باشد. این یکی از بهترین تفریحات کلمبو سریلانکا است که می‌توانید انجام دهید و در کنار هم لذت ببرید. این پارک از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعال است.

عکس از: localgrapher.com

 

در بازار شناور پتا بگردید

اگر فکر می‌کنید برای تجربه بازارهای شناور باید تا بانکوک بروید سخت در اشتباهید، کلمبو میزبان بازار شناور جذاب پتا است که از لباس گرفته تا کفش، کیف تا لوازم جانبی، جواهرات تا لوازم الکترونیکی، و از میوه ها تا سبزیجات، هر چیزی در آن پیدا خواهید کرد. بازارگردی در اینجا قطعا از تفریحات کلمبو سریلانکا است که همیشه در یادتان خواهد نشست. این بازار بر روی پلی واقع در بالای دریاچه شلوغ بیرا ساخته شده است، کاوش در این بازار جذاب را که یکی از بهترین چیزها در کلمبو است، از دست ندهید. حتی ممکن است سوغاتی های محلی سریلانکا پیدا کنید تا از این بازار شناور به خانه برگردید.

 

تفریحات جذاب نووارا الیا، قلب سریلانکا

عکس از: timeout.com

 

اسپای آیوردا را تجربه کنید

ایجاد تعادل کامل بین سلامت روحی و جسمی، درمان آیورودا و اسپاهای جوان کننده در کلمبو آرامش کاملی را ارائه می دهد که مسافران به دنبال آن هستند. از ماساژهای لوکس سوئدی گرفته تا شیاتسو درمانی سنتی، خود را در بهترین مکان‌های اسپا آیورودا در کلمبو نوازش کنید. در واقع خیلی بعید است که به جنوب شرقی آسیا و بین استادان اسپا و ماساژ بروید و بدون تجربه درمان هایشان برگردید. از مکان‌های محبوب آیورودا در کلمبو می‌توان به Siddhalepa Ayuverdic، White by Spa Ceylon، Barberyn Reef Ayurveda Resort، و غیره اشاره کرد.

عکس از: bestenaar.life

 

توک توک سواری کنید

از میان سرگرم‌کننده‌ترین کارهایی که در کلمبو انجام میدهید، قطعا تجربه سواری توک‌توک شادترین، هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات کلمبو سریلانکا خواهد بود. توک توک که زندگی را در کلمبو و اطراف آن آسان می کند، یک ریکشا خودکار است که اتفاقا راحت ترین راه برای رفت و آمد در شهر است. رنگارنگ و پر جنب و جوش مثل همیشه، ماجراجویی توک توک خود را در تعطیلات بعدی سریلانکا از دست ندهید!

عکس از: getyourguide.com

 

به غواصی بروید

غواصی در آب های آبی شفاف یکی از بهترین کارهایی است که می توان در کلمبو، سریلانکا انجام داد. برخی از بهترین مکان‌ها برای غواصی عبارتند از Medhufaru، Cargo Wreck، Nilgiri Drug و Palagala. زمان قایق برای رسیدن به همه این سایت ها از ۴۵ دقیقه بیشتر نمی شود، که کاوش چندین سایت را نیز آسان می کند. مراکز غواصی در کلمبو دارای گواهینامه هستند و بنابراین غواصی ایمن است. زمان خوبی را با کاوش در مکان های زیر آب سپری کنید زیرا بدون شک یکی از بهترین کارهای سریلانکا است.

 

معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های سریلانکا

عکس از: thrillophilia.com

 

از غذاهای خیابانی بچشید

خوردن غذاهای خیابانی سریلانکا از تفریحات کلمبو سریلانکا است که معمولا به توریست‌ها توصیه می‌شود. چه سمبوسه در ایستگاه راه‌آهن پتا، چه در خیابان گال، چه آدیاپاس و پیتوس در بیشتر غرفه‌ها، همه چیز به قدری خوشمزه است که هوس خرید بیشتر خواهید کرد. به خودتان می‌آیید و میبینید بعد از این سفر دو سه کیلویی چاق شده‌اید! در وصف غذاهای بی‌نظیر سریلانکا هیچ شوخی ایی نیست.

عکس از: travelandleisureasia.com

 

از موزه موزه هلندی کلمبو دیدن کنید

موزه هلندی کلمبو که در اصل محل اقامت فرماندار هلندی قرن هفدهم بود، مکانی بسیار منحصر به فرد است. موزه هلندی کلمبو که اکنون به عنوان یک مدرسه علمیه کاتولیک، یک بیمارستان نظامی، یک ایستگاه پلیس و یک اداره پست استفاده می‌شود، مبلمان عتیقه هلندی و چیزهای دیگر مربوط به دوران گذشته را به نمایش می‌گذارد.

عکس از: berjayahotel.com

 

منبع

 

۰۳ آبان ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 25 آبان 1402)

نظرات کاربران