غذاهای خاورمیانه‌ای در رستوران‌های قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
غذاهای خاورمیانه‌ای در رستوران‌های قشم

جزیره دیدنی قشم بعنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران، سالانه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، خوردن غذاهای محلی یکی از لذت بخش ترین تجربه‌های این سفر است. غذاهای محلی قشم، دنیایی از شگفتی و هیجان را با طعم دلپذیر برای شما به ارمغان می‌آورند. 

اما این همه ماجرا نیست، زیرا برخی از غذاکده های شهر انواع غذاهای بین المللی را نیز سرو می‌کنند و بدین ترتیب همیشه متناسب با ذائقه هر شخصی، امکانات شکم گردی متنوعی فراهم است. ما نیز در ادامه قصد داریم سری بزنیم به بهترین رستوران‌های قشم برای صرف غذاهای خاورمیانه‌ای! اگر مسافر تور قشم هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

رستوران شب‌های طلایی

رستوران شب‌های طلایی در نزدیکی ساحل زیتون، انواع غذاهای باکیفیت را به مهمانانش ارائه می‌دهد. شما می‌توانید غذاهای سنتی ایرانی مانند کباب و غذاهای محلی دریایی و همچنین غذاهای خاورمیانه‌ای، فست فود و سایر غذاهای بین المللی و البته گزینه‌های گیاهخواری را در اینجا پیدا کنید و ضمن صرف غذا از تماشای منظره بی نظیر دریا لذت ببرید.

وای فای رایگان، فضای آرامش بخش، آلاچیق و تخت‌های روباز کنار دریا، تنوع غذایی، قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا، از ویژگی‌های مهم این رستوران به شمار می‌آیند. بعلاوه کافه‌ای سنتی نیز در اینجا درنظر گرفته شده است. گفتنی است خوراک‌های دریای نظیر ماهی، میگو و خرچنگ در این غذاکده طرفداران بسیاری دارند. هر چند که نمی‌توان از پاستاها و پیتزاهای لذیذ و بیف استروگانف نیز چشم پوشی کرد.

 

۸ کافه‌ی عالی برای لذت بردن از غروب زیبای قشم

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، پارک زیتون، رستوران شبهای طلایی

 

رستوران دلنوازان

این سفره خانه سنتی که از پرسنلی حرفه‌ای و مهمان نواز برخوردار است، خدماتی عالی و سریع دارد و جلب رضایت مشتریان را در اولویت قرار می‌دهد. در ضمن اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید نگران جای پارک نباشید، زیرا این رستوران از فضای کافی برای پارکینگ برخوردار است ضمن اینکه محیط اینجا بسیار دل انگیز و سرسبز است.

و در مورد غذاها نیز باید گفت بهترین مواد اولیه در طبخ آنها استفاده می‌شود و این رستوران، غذاهای بومی جنوب ایران و همچنین برخی از انواع غذاهای بین المللی و خاورمیانه‌ای را سرو می‌کند. شنیدن موسیقی سنتی در حین صرف غذا نیز لطف خود را دارد.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، نخل زرین، روبروی مخابرات گلستان

 

رستوران خوان بوم

کافه رستوران خان بوم، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های جزیره قشم با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر است. البته باید گفت دکوراسیون منحصر به فرد این رستوران، دلیل اصلی شهرت آن است. اما طعم لذیذ غذاهای دریایی، فست فودها و غذاهای خاورمیانه‌ای و غذاهای سنتی ایرانی در این رستوران نیز، علاقمندان بسیاری را جذب می‌کند. بعلاوه می‌توانید از بخش کافی شاپ این غذاکده نیز دیدن کنید و انواع چای و قلیان ایرانی سفارش دهید.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، بلوار امام قلی، خیابان خلیج فارس، روبروی درب جنوبی مجتمع تجاری ستاره، همکف هتل مارینا ۲

 

رستورن شب‌های دفاری

این کافه رستوران که جزو بهترین غذاکده‌های شهر به شمار می‌آید، یکی از مکان‌های سنتی در فضای روستای دفاری است. نمای بیرونی خشتی با برگ‌های نخل و سایر تزئینات ساده و زیبا به استقبالتان می‌آید و محیط داخلی نیز، یک جو سنتی را با تخت‌ها و فرش‌ها و آثاری از صنایع دستی قشم برایتان به ارمغان می‌آورد.

این رستوران سه طبقه که فرهنگ مردمان بومی جنوب را به خوبی به رخ می‌کشد انواع غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای، عربی و دریایی را که با مواد بسیار تازه و ادویه‌های محلی تهیه می‌شوند سرو می‌کند و در این میان ماهی شکم پر و قوزی گوشت و مرغ طرفداران بیشتری دارند.

 

۸ سوغاتی خاص جزیره قشم

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، روستای دفاری ،جنب مسجد جامع

 

رستوران بادیل

این رستوران سنتی نیز که وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای و دریایی را ارائه می‌دهد، در منطقه سیتی سنتر و نزدیک به برج های دوقلو واقع شده و از اکسسوری‌ها و دکوراسیونی بومی و سنتی برخوردار است. بعلاوه کافی شاپ نیز در این مجموعه وجود دارد و در کل فضایی آرامش بخش و دنج را به مشتریان هدیه می‌دهد.

جالب است بدانید که یک سالن VIP، برای ثبت عکس‌هایی یادگاری از سفر با تور قشم درنظر گرفته شده که تزئیناتی زیبا و منحصر به فرد دارد. گفتنی است این سفره خانه، در سال ۹۵ با هدف ارائه غذاهای اصیل جنوب ایران افتتاح گردید.

آدرس: هرمزگان، قشم، سایت نخل زرین، خیابان پیام، روبروی درب اصلی برج های دوقلو آپادانا

 

رستوران سینگو

این رستوران که در هتل سینگو قشم واقع شده است، ظرفیت پذیرش ۹۰ نفر را داشته و غذاهایی لذیذ و باکیفیت ایرانی و خاورمیانه‌ای سرو می‌کند. بعلاوه می‌توانید در زمان صرف غذا، از شنیدن موسیقی زنده نیز لذت ببرید. قیمت‌ها در اینجا مناسب بوده و خدمات عالی هستند. این رستوران زیبا با رنگ آمیزی شاد و طراحی مدرن، لحظاتی خاطره انگیز را در سفر با تور قشم برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، ساحل جنوبی، حد فاصل اسکله کندالو و فرودگاه قشم

 

رستوران دلشدگان

اگر گذارتان به حوالی هتل نخل زرین افتاد، حتما سری هم به این رستوران بی نظیر بزنید. در اینجا از انواع غذاهای ایرانی و محلی و خاورمیانه‌ای که از مواد بسیار تازه تهیه شده‌اند بهره مند خواهید شد و غذایتان را در یک جو صمیمی روی سفره حصیری صرف خواهید کرد. جالب است بدانید که این غذاکده معمولا مملو از مشتری است و گردشگران بسیاری این فضا را برای استراحت و خورد و خوراک انتخاب می‌کنند. گفتنی است در حوالی رستوران مراکز خرید متعددی وجود دارد.

 

هتل‌های نزدیک به بازار درگهان قشم

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، نخل زرین، خیابان پیام

 

رستوران دریم لند

این مجموعه رفاهی و گردشگری که دقیقا کنار ساحل واقع شده و چشم اندازی بی نظیر به خلیج فارس و زیبایی‌های آن دارد، شما را به داشتن لحظاتی به یادماندنی و انواع غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای و شنیدن موسیقی زنده مهمان می‌کند. البته قیمت‌ها در این رستوران لوکس و دنج کمی بالا هستند، اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

آدرس: هرمزگان، قشم، جنب سینما دریا، بعد از سیتی سنتر ۲

۰۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران