گشت و گذاری ساحلی در پروتاراس قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
گشت و گذاری ساحلی در پروتاراس قبرس

پروتاراس به خاطر سواحل شگفت انگیز و آب و هوای معتدلش یکی از محبوب‌ترین مقاصد در قبرس برای خانواده‌هایی است که با بچه‌های کوچک سفر می کنند یا زوج‌هایی که به دنبال یک سفر عاشقانه هستند است. پروتاراس واقع در کنار خلیج درخت انجیر، دارای ماسه‌های نرم و سفید، آب‌های شفاف و سواحل آرام است و برای کسانی که می‌خواهند تابستان کمی تفریح کنند، اما همچنین از شب زنده داری‌های پر سر و صدا دور باشند انتخابی عالی است. در تور قبرس فعالیت‌های جذابی وجود دارد که می‌توانید در قبرس انجام دهید.

 

در آب‌های خلیج سیرنا شنا کنید

اگر به دنبال تعطیلاتی به یادماندنی در قبرس هستید ساحل خلیج سیرنا قطعا جایی است که باید بروید. می‌توانید در آب‌های شفاف و ولرم غوطه‌ور شوید و یا روی ماسه‌های تمیز و درخشان دراز بکشید و آفتاب بگیرید. از آنجا که ساحل توسط درختان فراوان احاطه شده، نقاط خنک و ساکت زیادی نیز در اطراف وجود دارد، که آن را به مکانی مناسب برای لذت بردن از پیاده روی خوب و یا صرفا تماشای مناظر زیبا تبدیل کرده است. در پایان روز، می‌توانید گردش خود را به ساحل با شام و نوشیدنی‌های خوشمزه به پایان برسانید و به رستوران و بار سنتی در کنار ساحل بروید.

 

هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

 

به کلیسای استثنایی غار Agioi Saranta بروید

کلیسای غار Agioi Saranta یکی از جذاب‌ترین نقاط پروتاراس است که به راحتی و با طی مسیری شیب‌دار و ۴ کیلومتری می‌توانید به آن برسید.  با وجود هوای معتدل و مرطوب قبرس صعود ارزش آن را خواهد داشت، زیرا خود کلیسا با تصاویر زیبا از مقدسین پر شده است. می‌توانید از تماشای تصاویر لذت ببرید و اگر فردی مذهبی هستید از این تجربه فرهنگی غرق در شگفتی و تحسین شوید. در نهایت فارغ از جنبه مذهبی این کلیسا غار یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی پروتاراس است.

از تماشای مناظر کیپ گرکو لذت ببرید

اگر از طرفداران فعالیت‌های فضای باز هستید حتما در سفر خود به قبرس از کیپ گرکو دیدن کنید. مسیرهای طبیعی متعددی وجود دارد که می‌توانید در اطراف آن گشت و گذار کنید، همچنین ویرانه‌های رومی در کیریوس و غارهای دریایی زیر آن وجود دارد. فقط مطمئن شوید که کفش مناسب می‌پوشید و مقدار زیادی آب به همراه داشته باشید تا تشنگی‌تان را رفع کنید.

از آکواریوم اوشن دیدن کنید

اگر در سفری خانوادگی هستید آکواریوم اوشن می‌تواند مکانی عالی برای لذت بردن در کنار بچه‌ها و اعضای خانواده و دوستان در عصری دل‌انگیز باشد. این آکواریوم محل زندگی بیش از هزار گونه جانوری است که می‌توانید از نزدیک آن‌ها را ببینید و با آن‌ها تعامل داشته باشید! در واقع آکواریوم اوشن محل زندگی گونه‌های مختلفی از ماهیان و دوزیستان مثل لاکپشت‌ها، تمساح و ماهی‌های پیرانا است. علاوه بر تنوع وسیع حیوانات، مطمئنا باغ‌های گرمسیری آراسته و زیبای این پارک را دوست خواهید داشت. پس از دیدن همه گیاهان و جانوران شگفت انگیز در پارک، به کافه واقع در مجموعه بروید و با مقداری میان وعده یا بستنی گردش‌تان را تکمیل کنید.

 

مهیج‌ترین فعالیت‌ها در پافوس قبرس

در امتداد ساحل ییانا ماریه قدم بزنید

ساحل ییانا ماریه، که گاهی اوقات Vrissi C نیز نامیده می‌شود، یکی دیگر از مکان‌های ایده آل تاریخی در پروتاراس است. با وجود ماسه‌های نرم و آب‌های شفاف، این ساحل مکانی عالی برای یک پیاده روی آرام و عاشقانه در امتداد دریای درخشان و آبی خواهد بود. همچنین این ساحل دارای یک کافه و رستورانی به همین اسم است که می‌توانید با رفتن به آن از شامی خوشمزه و نوشیدنی‌های گوارا در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

در خلیج درخت انجیر خلوت کنید

هیچ بازدیدی از پروتاراس بدون گذراندن یک روز آرامش بخش در ساحل کامل نخواهد بود! ماسه نرم و ریز و آب‌های فیروزه‌ای خنک در خلیج درخت انجیر، یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های پروتاراس، انتظار شما را می‌کشند تا روزی عالی برایتان بسازند. با امکانات عالی و کامل می‌توانید در این ساحل استراحت کنید و آفتاب بگیرید یا خود را با فعالیت‌های متنوعی مثل ماهیگیری، غواصی، قایقرانی و دیگر فعالیت‌های هیجان انگیز در فضای باز مشغول کنید. همچنین این ساحل بسیار نزدیک به بسیاری از مغازه‌ها، و نقاط شب زنده داری محلی بوده و از این جهت این نقطه‌ای عالی برای هر کسی که مشتاق کاوش در شهر است خواهد بود.

در غار Cyclops کاوش کنید

در ادیسه هومر، سایکلوپ یک موجود غول پیکر و یک چشم است که گفته می‌شود اولیس و مردانش را در مسیر ماجراجویی‌شان به ایتاکا گرفتار کرده است. آیا به دنبال ماجراجویی در پروتاراس هستید؟ می‌توانید از غار سایکلوپ‌های مرموز، واقع در بین آیانا ناپا و پروتاراس، درست در محدوده پارک ملی کاو گرکو (Kavo Greko) دیدن کنید. برای رسیدن به غار، می‌توانید از خلیج Konnos شروع کرده و از مسیرهای تا حدودی صخره‌ای بالا بروید که ممکن است برای کسانی که با کودکان خردسال یا افراد مسن سفر می‌کنند ایده آل نباشد. با این حال، این چالش جزئی ارزش آن را خواهد داشت زیرا شما قادر خواهید بود سازه‌های صخره‌ای جذاب غار و همچنین مناظر باشکوه دریا را مشاهده کنید!

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در قبرس

۲۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران