اقامتگاه‌های دهکده تاریخی تاتو، ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
اقامتگاه‌های دهکده تاریخی تاتو، ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک و در حال توسعه است که جاذبه‌های توریستی و دیدنی آن منوط به طبیعت زیبا و کوهستانی و چشم‌اندازهای غیرقابل چشم پشی آن می‌شود و یا نقاط تاریخی و سازه‌های باستانی. البته بیشتر گردشگرانی که با تور ارمنستان سفر می‌کنند سر از ایروان در می‌آورند اما به راستی نباید نقاط دیگر این کشور کوچک مذهبی را نادیده گرفت. یکی از این بخش‌ها دهکده کوچک و تاریخی تاتو است که در مقاله‌ای جداگانه جاهای دیدنی آن را معرفی کرده‌ایم. در این مقاله به شما می‌گوییم برای اقامتی کوتاه به کجا بروید.

 

Old Tatev B&B

این هتل کوچک در وقع اقامتگاهی خصوصی با چند اتاق است و ظرفیت بسیار محدودی دارد. چیزی که در این اقامتگاه بیش از همه جلب توجه می‌کند محل قرارگیری آن بر روی تپه و منظره خیره کننده دشت پااین دست است. ظاهر ساختمان سنگی با در و پنجره چوبی بوده و کاملا شما را به یاد ساختمان‌های قرون وسطایی می‌اندازد. در محوطه بیرونی شما دسترسی به حیاط سرسبز و چمن دارید و یک تاپ چوبی سایبانی نیز در گوشه‌ای قرار داده شده است. اگر می‌خواهید بعد از گشت و گذار در دیگر نقاط ارمنستان در ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب و هوا یکی دو روزی را خلوت کنید این هتل را شدیدا توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید غذا را داخل هتل بخورید و از صبحانه در اتاق لذت ببرید. همچنین پارکینگ و اینترنت رایگان نیز در دسترس قرار دارد. برای سرگرمی می‌توانید به تور پیاده روی، اسب سواری و یا ماهیگیری ملحق شوید.

 

راهنمای سفر به گیومری ارمنستان

آدرس: Street 4, house 4, 3218 Tatʼev, Armenia

 

Aspet

آسپت ساختمان کاملا روستایی و معمولی دارد که در مناطق حومه و روستایی شهرهای ایران از آن به فراوانی دیده‌ایم. پس اینجا قرار نیست هیچ چیزی نظر شما را جلب کند. بنابراین اقامت در این مهمانسرا بیش از هر چیزی تجربه‌ای فرهنگی خواهد بود. فضای اقامتگاه بسیار زیبا و سرسبز بوده و آرامش و سکوت جان فزایی را تقدیم‌تان می‌کند. شما اگر هیچ کاری هم نکنید می‌توانید در تراس سرسبز آن دور میز بنشینید از کنار هم بودن و فضا لذت ببرید. اتاق‌ها دکوراسیونی قدیمی و ساده با تخت‌های چوبی قدیمی و روتختی ساتن دارند. صبحانه در محل سرو می‌شود و با پرداخت هزینه اضافی منوی غذای کودک نیز در دسترس قرار می‌گیرد. اینترنت رایگان و پارکینگ نیز در هتل ارائه شده و اگر می‌خواهید کمی تفریح کنید می‌توانید به تور گردشی پیاده روی و یا اسب سواری بپردازید.

آدرس: House 24, Street 18, 3218 Tatʼev, Armenia

 

Sveta Bed and Breakfast Tatev

این هتل کاملا سنتی در ساختمنب سنگی با نمای شیری قرار گرفته که در ابتدا اصلا تصور نخواهید کرد که اینجا هتلی برای اقامت باشد. درحالی که در نگاه اولیه به نظر یکی از صومعه‌های قرون وسطایی سنگی به نظر می‌رسد این اقامتگاه در داخل دارای یک سالن مشترک، باغ، امکانات باربیکیو و وای‌فای رایگان است. به علاوه در اینجا اتاق‌های خانوادگی با تخت راحت و تمیز و تراس نیز ارائه شده است. هر اتاق دارای یک اتاق نشیمن، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، آشپزخانه، ناهارخوری و حمام مشترک با لوازم بهداشتی رایگان و دوش است. هر صبح در این مهمانخانه صبحانه قاره‌ای و یا بوفه سرو می‌شود. همچنین برای تفریح می‌توانید به پیاده‌روی و قدم زنی در اطاف بروید و از هوا و طبیعت زیبا لذت ببرید.

 

کاوش در مکان‌های تاریخی دهکده تاتو ارمنستان

آدرس: Tatev,Armenia 7st. 4h. 7st. 4h., 3218 Tatʼev, Armenia

 

Anush`s B&B

این مهمانسرای کاملا بومی و سنتی یکی از ناب‌ترین تجارب ییلاقی در تاتو را به شما ارائه می‌دهد همه چیز در اینجا ساده و به بهترین شکل جریان دارد. غذاها همه سالم و محلی بوده و از محصولات دهکده تهیه می‌شود. از عسل طبیعی با کشت موم در داخل مهمانسرا بگیرید تا کره و پنیر محلی. فضای بیرونی ییلاقی با چشم انداز بی‌نظیری از دشت‌های سرسبز و تپه‌های مرتفع است شما می‌توانید روی تراس بنشینید و در حالی که از نوشیدنی‌تان لذت می‌برید به تماشای چشم انداز بیرون بپردازید. بین باغچه و باغ پر گل و درخت بچرخید و آرامشی عمیق را تجربه کنید.

 

چطور از ایروان به تاتو برویم؟

آدرس: Tatev str 18, house 20, 3218 Tatʼev, Armenia

 

Ana-Maria Bnb

مهمانسراس آنا افامتگاهی ساده و مینیمالیستی با تراس و ایوانی بسیار دل انگیز و دلگشا است. اتاق‌ها ساده اما امکاناتشان کامل است. هر اتاق شامل تخت خواب، سرویس بهداشتی و حمام با دوش و دسترسی به وای فای رایگان هستند. اگر هوا خوب باشد غذا روی میزی در ایوان رو به چشم اندازی زیبا سرو می‌شود که حسابی اشتهای شما را باز می‌کند. محوطه شامل باغ میوه و باغچه گل‌ها می‌شود.

آدرس: v. Tatev street 18, house 18, 3218 Tatʼev, Armenia

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران