۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای ارزان و تاریخی جهان است که می‌شود برای بلند مدت و کوتاه مدت به آن سفر کرد و به دیدن چیزهایی شگفت‌انگیز و خاص رفت. کشوری با بهترین غذاها و رستوران‌ها و همینطور هتل‌ها برای ارائه کردن بهترین میزبانی‌ها. کشوری با کلیساهای شناخته شده در سرتاسر جهان. در سفرتان با تور ارمنستان به این کشور اگر به دنبال معروف‌ترین صومعه‌ها برای بازدید از آنها هستید همراه ما باشید تا ۵ صومعه‌ی نامدار و پر بازدید این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- صومعه تاتو


در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق ایروان صومعه‌ای واقع شده است که تاریخش بازمی‌گردد به قرن نهم میلادی. صومعه‌ای که یادآور قرون وسطی است و شاید برایتان جالب باشد بدانید در این صومعه هنوز تعداد زیادی از راهبان ارمنی به صورت گروهی زندگی می‌کنند. صومعه‌ای که مسیر رسیدن به آن یکی از جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ی ارمنستان به حساب می‌آید. این صومعه در کنار یکی از دره‎‌های شگفت‌انگیز و در دل سرسبزی‌های ارمنستان واقع شده است. از آنجا که این صومعه ۶ ساعت با شهر ایروان فاصله دارد برای رسیدن به آن می‌توانید در تور شرکت کنید و یا در ترمینال سوار اتوبوس و مینی ون شوید و خودتان را به این مکان رویایی برسانید.

 

بازدید از کلیسای زوارتنوتس یکی بناهای به جا مانده از تاریخ کهن ارمنستان

 

 

صومعه تاتو

 


۲- صومعه سواناوانک


در ۸۲ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در نزدیکی دریاچه سوان این کشور یکی از رمانتیک‌ترین صومعه‌های تاریخی ارمنستان بنا شده است. صومعه‌ای که شاهزاده مریم در ۸۷۴ میلادی آن را کشف کرده است و در کنار آن کلیسایی برای یادبود همسر خود تاسیس کرده است. صومعه‌ای که منظره‌ای ۳۶۰ درجه از زیبایی‌ها به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد و در روزهای سرد سال پوشیده از برف است. صومعه‌ای که برای رفتن به آن می‌توانید سوار تاکسی شوید و یا در تورهای یک روزه که به بازدید از دریاچه‌ی سوان می‌روند شرکت کنید. صومعه‌ای که تعداد زیادی از گردشگران ارمنستان از آن بازدید می‌کنند و جزو معروف‌ترین صومعه‌های این کشور به حساب می‌آید.

 

 

صومعه سواناوانک

 


۳- صومعه ساناهین


صومعه‌ای در ۱۶۵ کیلومتری شمال ایروان که برای رفتن به آن به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور ثبت‌نام کنید. صومعه‌ای که تاریخ ساختش بازمی‌گردد به قرون دهم تا سیزدهم میلادی و یکی از مهمترین بناهای معماری در دوره‌ی بیزانس به حساب می‌آید. صومعه‌ای که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و در نزدیکی دریاچه الوردی ارمنستان قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ساناهین یکی از مهمترین مراکز آموزشی در ارمنستان به حساب می‌آمده است که به هنگام مراجعه به آن می‌توانید با تعداد وسیعی از نسخه‌هی خطی منابع دینی آشنا شوید و از آنها دیدن کنید.

 

راهنمای گشت و گذار معمارانه در میان بناها و آثار باستانی کشور ارمنستان

 

 

صومعه ساناهین

 


۴- صومعه گغارد


گغارد یکی از معروف‌ترین کلیساهای ارمنستان است. چرا که یکی از مهمترین وسایل مربوط به مسیح در آن نگهداری می‌شود و آن وسیله چیزی نیست جز نیزه‌ای که با آن تن مسیح مصلوب را زخمی کرده‌اند. این کلیسا در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است و یکی از مهمترین بناهای ارمنستان برای نشان دادن قدرت معماری قرون وسطی به حساب می‌آید. صومعه‌ای ساخته شده از سنگ که برای رفتن به آن راه ساده‌ای در پیش دارید. چرا که می‌توانید در تور ثبت‌نام کنید و یا برای اینکه هزینه‌ی سفرتان پایین بیاید ساعت یازده ظهر از ایستگاه گای شهر ایروان سوار مینی‌بوس شوید و در زمانی به اندازه‌ی یک ساعت به گغارد برسید. هزینه‌ی این مینی‌بوس‌ها در حدود ۳۰۰ درم است.

 

 

صومعه گغارد

 


۵- صومعه نوراوانگ


در ۱۱۶ کیلومتری جنوب شرقی ایروان و در حدفاصل میان ایروان و گوریس صومعه‌ای واقع شده است که در قرن سیزدهم اسقف‌های رده بالا در آن زندگی می‌کرده‌اند. صومعه‌ای که مغول‌ها یک بار به آن حمله کرده‌اند اما پایه‌های آن را ویران نکرده‌اند. صومعه‌ای که امروزه یک موزه‌ی جالب توجه برای دیدن آثار هنری مذهبی دارد و برای بازدید از آن می‌توانید در تور ثبت‌نام کنید. همچنین مسیر رسیدن به این صومعه یکی از مسیرهای جنگلی کوهستانی جذاب در ارمنستان به حساب می‌آید.

 

طبیعت‌گردی در دل صومعه‌های ارمنستان

 

 

صومعه نوراوانگ

 

۲۴ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران