۹ لوکیشین فیلم‌های سینمایی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
۹ لوکیشین فیلم‌های سینمایی در چین

می‌توانید بارها و بارها به تور چین بروید و هنوز دیدنی‌های بسیاری باقی خواهند ماند که باز هم باید در سفرهای بعدی‌تان، از آن‌ها بازدید کنید. اما یک جاهای خاصی در این کشور هستند که علاقه‌مندان به فیلم‌ها و سریال‌های تلوزیونی آرزوی دیدنشان را در سر می‌پرورانند. لوکیشن‌هایی که فیلم‌های معروف در آن‌جاها فیلم‌برداری شده‌اند و حس و حالی متفاوت را برای طرفداران به ارمغان می‌آورند. بیایید با هم نگاهی بندازیم به مورد از معروف‌ترین این لوکیشن‌ها در چین:

 

کوه زرد (فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon)

یکی از معروف‌ترین فیلم‌های چینی که در بین سینما دوستان کل دنیا نیز خیلی محبوب است، فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon بوده که بخش زیادی از آن در هوانگشان و کوه زرد فیلم‌برداری شده. این فیلم در جاهای خاصی از این کوه مثل دره Feicun و آبشار جیولانگ گرفته شده که از جمله زیباترین نقاط این منطقه نیز به حساب می‌آیند.

 

معرفی مکعب آبی پکن

شهر ممنوعه (فیلم آخرین امپراطور)

آخرین امپراطور یکی از فیلم‌های مهم در تاریخ سینماست که برناردو برتولوچی درباره چین ساخته است. این فیلم تصویری بسیار زیبا از زندگی امپراطوران چینی در آخرین سال‌های حکومتشان در این کشور را به تصویر می‌کشد و چه جایی برای فیلم‌برداری آن بهتر از خود شهر ممنوعه که زمانی منزلگاهان پادشاهان چینی بوده است. البته به طور کلی شهر ممنوعه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به تور پکن باید به دیدنش بروید.

ژانگ جیاجی (فیلم آواتار)

داستان آواتار که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز به حساب می‌آید، در یک دنیای خیالی در سیاره‌ای دیگر جریان دارد و چه جایی برای فیلم‌برداری چنین فیلمی، بهتر از پارک ملی ژانگ جیاجی با آن صخره‌های عجیب که سر به فلک کشیده و انگار در هوا معلق هستند. این پارک ملی در گذشته نیز از جاهای بسیار پربازدید بود، اما بعد از انتشار فیلم آواتار، گردشگران بسیار زیادی به این بخش از چین می‌آمدند تا از این صخره‌های جذاب دیدن کرده و در دل پارک ملی ژانگ جیاجی به گشت و گذار بپردازند.

شهر آبی ژیتانگ (فیلم ماموریت غیر ممکن ۳)

آخرین بخش از فیلم ماموریت غیر ممکن ۳ در شهر آبی ژیتانگ فیلم‌برداری شده که شما در تور شانگهای، می‌توانید همان حوالی به دیدنش بروید. این شهر جدا از این که لوکیشن فیلم‌بردای این عنوان معروف بوده، یک گردش یک روزه برای فرار از شلوغی‌های چین و پناه بردن به یک شهر تاریخی نیز هست. جایی آرام و بسیار زیبا که لحظاتی متفاوت را در سفر برایتان رقم خواهد زد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی پکن

ارتش سفالی تراکوتا (فیلم مومیایی: مقبره امپراطور اژدها)

فیلم‌های مومیایی شاید از نظر هنری جایگاه بالایی نداشته باشند، اما آنقدر محبوبند که چندین عنوان از آن‌ها ساخته شد و نسخه مقبره امپراطور اژدها نیز به اتفاقاتی در چین ربط داشت و بخش‌هایی از آن نیز در مورد این ارتش سفالی معروف بود. شما می‌توانید از این ارتش شکوهمند که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در چین به حساب می‌آید را در استان ژیان ببینید.

جیوژایگو (فیلم قهرمان)

یکی دیگر از فیلم‌های بسیار معروف چینی که در سبک هنرهای رزمی ساخته شده، قهرمان است که در سال ۲۰۰۲ به سالن‌های سینما آمد. این فیلم درباره سوءقصد به جان امپراطوری در دوران شین بوده و در سال ۲۲۷7 قبل از میلاد مسیح جریان دارد. بخش بزرگی از فیلم در پارک ملی جیوژایگو فیلم‌برداری شده که در استان سیشوان واقع شده است. پارک ملی بسیار زیبایی که تحت حفاظت سازمان یونسکو نیز به حساب می‌آید.

روستان باستانی هوانگیائو (فیلم The Painted Veil)

داستان این فیلم تحسین شده درباره یک دکتر انگلیسی است که در مبارزه با وبا به مردم بخشی از چین کمک می‌کند و درگیر مسائل شخصی نیز می‌شود. این فیلم در دهکده باستانی و بسیار زیبای هوانگیائو فیلم‌برداری شده که تپه‌های سرسبز آن را احاطه کرده‌اند و فاصله‌ی چندانی نیز تا رودخانه معروف لی ندارد.

 

۶ نماد ملی و تاریخی در پکن

کاشغر (فیلم کایت رانر)

این فیلم بر اساس کتاب بسیار معروف خالد حسینی نویسنده‌ی افغانی-آمریکایی ساخته شده و در کاشغر فیلم‌براری شده است. این بخش از چین فرهنگی شبیه به مردم مرکز آسیا دارد و با دیگر جاهای چین کمی متفاوت است و به همین دلیل بوده که کایت رانر را در آن‌جا ساخته‌اند. در واقع به خاطر مشکلات امنیتی، امکان فیلم‌برداری کایت رانر در افغانستان فراهم نبود، به همین دلیل آن را در این مکان فیلم‌برداری کردند.

یانگشو (فیلم The Nightingale)

این فیلم که در سال ۲۰۱۳ اکران شده است، داستان مرد سالخورده و نوه‌اش است که با پرنده‌ای که در قفس دارند، به سفری در چین رفته و مشکلات زیادی را در آن مسیر تجربه می‌کنند. فیلم تولید مشترک چین و فرانسه است و کارگردانی فرانسوی آن را با بازیگران مطرح چینی ساخته و توانسته جوایز زیادی نیز کسب کند. تصویری فوق‌العاده زیبایی از مناظر یانگشو در The Nightingale به نمایش در می‌آید که جدا از داستان فوق‌العاده‌اش، خود دلیلی می‌شود، برای این که یک روز به سفر چین بروید.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران