بایدها و نبایدهای سفر به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بایدها و نبایدهای سفر به گرجستان

گرجستان با داشتن فرهنگی غنی این روزها به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی برای گردشگران تبدیل شده است. این کشور یکی از مهدهای تمدن دنیا محسوب می‌شود. به طوری که علاوه بر مناظر کوهستانی و سواحل دل انگیز، ویژگی‌های فرهنگی باورنکردنی را برای مسافران خارجی به نمایش می‌گذارد. اگر شما نیز قصد سفر با تور گرجستان و بازدید از یکی از قدیمی‌ترین کشورهای مسیحی در جهان را دارید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این نوشته به معرفی بایدها و نبایدهایی که هر مسافری باید قبل از سفر به گرجستان بداند خواهیم پرداخت.

 

از پوشیدن لباس‌های باز در گرجستان خودداری کنید!

در گرجستان، مردم بسیار مراقب لباس‌های خود هستند. به این معنا که زنان معمولا از پوشیدن لباس‌های بسیار کوتاه خودداری می‌کنند. همچنین مردان به ندرت شلوار کوتاه می‌پوشند. در این کشور شما افراد مسن را با ظاهری مرتب و شیک خواهید دید. البته هیچ گونه محدودیتی در مورد نوع لباس پوشیدن در این کشور وجود ندارد. با این حال توصیه می‌شود در بازدید از کلیساها از پوشیدن لباس‌های کوتاه و باز خودداری کنید.

 

محبوب‌ترین تفریحات تور گرجستان

گرجستان 

قبل از عکاسی حتما اجازه بگیرید!

مطمئنا در سفر خود به گرجستان عکس‌های زیادی خواهید گرفت. اما از آنجایی که گرجستان کشوری مسیحی است و مردمان آن ریشه‌های اعتقادی عمیقی دارند بهتر است در کلیساها عکاسی را کنار بگذارید و یا اگر دوست دارید از مکان‌های مذهبی و راهبه‌ها عکس بگیرید حتما سوال کنید. مطمئن باشید با اجازه گرفتن اکثر آن‌ها رضایت خود را اعلام خواهند کرد. اما عدم اجازه گرفتن آن‌ها را بسیار عصبانی خواهد کرد.

گرجستان 

مسافران هدیه‌ای از طرف خدا هستند!

اگر مهمان گرجی‌ها شدید، از تعریف و تشکر دریغ نکنید. مردم گرجی مهمان را به چشم هدیه‌ای از طرف خدا می‌بینند. پس میزبان نهایت تلاش خود را خواهد کرد که به بهترین نحو ممکن از شما پذیرایی کند. البته آن‌ها در قبال این پذیرایی دوست دارند از طرف مهمان خود مورد تمجید و تشکر واقع شوند. اگر رسما به جایی دعوت شدید به همراه داشتن یک هدیه کوچک را فراموش نکنید. این هدیه می‌تواند چیزی مثل گل ، شیرینی یا نوشیدنی باشد. وقتی با گرجی‌ها قرار ملاقات می‌گذارید حتما به موقع سر قرار خود حاضر شوید. همچنین اگر قرار ملاقاتی را لغو کردید باید دلیل قانع‌ کننده‌ای را ارائه داده و تاریخ قرار دیگری را مشخص کنید.

 

شکل‌های مختلف اقامت در گرجستان

 گرجستان

اهمیت بالای نوشیدن شراب در تمامی وعده‌های غذایی

گرجستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای شراب‌سازی در جهان است. به طوری که از دیرباز در این سرزمین شراب تولید و البته نوشیده می‌شود. بنابراین، وجود شراب در همه وعده‌های غذایی، به ویژه در غذاهای مجلل و مهم امری ضروری است. پس سعی کنید در مهمانی‌ها و وعده‌های غذایی پیشنهاد آن‌ها برای مشروب را رد نکنید. البته اگر برای پرهیز خود دلایل پزشکی یا مذهبی ارائه دهید، مشکلی وجود نداشته و مورد احترام آن‌ها خواهد بود.

 گرجستان

به سنت‌ها و رسم و رسوم گرجی‌ها احترام بگذارید

سنت ها در گرجستان ارزش بالایی دارند. به طوری که، رعایت آداب و رسوم در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. پس سعی کنید در سفر خود با تور گرجستان هرگز سنت‌های آن‌ها را مسخره نکنید و با احترام در انجام برخی رسم و رسوم همراهی کنید. از جمله این موارد می‌توان به برگزاری فستیوال‌ها، مراسم مذهبی در کلیساها، فرهنگ غذا خوردن، آداب معاشرت، فرهنگ لباس پوشیدن و بسیاری موارد دیگر از این قبیل اشاره کرد. فراموش نکنید که در سفر به گرجستان شما وارد سرزمین این کشور شده‌اید و همان قدر که انتظار دارید افراد در ایران قوانین شما را رعایت کنند و به فرهنگ و اعتقادات شما احترام بگذارند آن‌ه نیز چنین انتظاراتی خواهند داشت.

 

بهترین هتل‌های اطراف پل صلح تفلیس

گرجستان

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا یک سری از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای سفر به گرجستان را با شما مسافران تور گرجستان در میان بگذاریم. چرا آشنایی با اصول هر کشوری شما را در داشتن سفری بی‌دردسر و ایده‌آل کمک خواهد کرد. از آنجایی که گرجستان کشوری با پیشینه تاریخی غنی است قوانین و بایدهای سفت و سخت‌تری نسبت به سایر کشورها دارد. در صورت رعایت تمامی نکات و موارد آورده شده در این مقاله، مردم گرجستان با مهمان‌نوازی بسیار زیادی از شما استقبال کرده و سفری بی‌نظیر را برای شما رقم خواهند زد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران