هزینه سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
هزینه سفر به مالدیو

مالدیو کشوری منحصر به فرد، جذاب و با تفریحاتی لوکس و نفس‌گیر است. همانطور که می‌دانید مالدیو کشور لاکچری به حساب می‌آید و سفر به آن نیز پر هزینه‌تر از سایر سفرها می‌باشد و علت آن هم تشکیل شدن این کشور از ۱۱۹۰ جزیره مختلف است. در بسیاری از این جزایر هتل‌هایی بسیار لوکس و پر زرق و برق ساخته شده که سال‌ها است تصویر آن‌ها در مجله‌های مسافرتی جلوه‌گری می‌کند. شایان ذکر است که سفر به مالدیو به اندازه‌ای هیجان انگیز و حیرت‌آور است که هرچقدر برای این مسافرت هزینه کنید ارزش آن را خواهد داشت‌. در ادامه هزینه‌های پیش روی شما را در این سفر بازگو خواهیم کرد.

 

هزینه‌های تور مالدیو

همان طور که می‌دانید راحت‌ترین راه برای مسافرت‌های خارجی خریداری تور است. مخصوصا برای کسانی که تجربه سفر به کشور مقصد را نداشته و جایی را نمی‌شناسند. وقتی که تور مالدیو را خریداری می‌کنید همه  کارها نظیر فراهم کردن امکانات رفاهی، تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و … به عهده تور می باشد و شما با خیالی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای به گردش و استراحت خواهید پرداخت. قیمت تور مالدیو به موارد متفاوتی مانند مدت اقامت شما، کیفیت هتل و … بستگی دارد. در بین همه این موارد هتل نقش بسیار مهمی در هزینه سفر به مالدیو دارد؛ زیرا بعضی از هتل‌های کشور مالدیو به قدری لوکس و لاکچری هستند که بخش عمده هزینه مسافرت و تفریح توریست‌ها را در بر می‌گیرد. هزینه تور مالدیو طیف وسیعی دارد و شما گاهی می‌توانید این تور را با قیمتی حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان بیابید. اما اگر بخواهید سفری لاکچری و با شکوه داشته باشید هزینه شما به مراتب بیشتر خواهد بود و قیمت این تور می‌تواند به ۷۰ تا ۸۰ میلیون هم برسد. البته در این میان تورهایی با قیمت‌های دیگر هم یافت می‌شود.

در هنگام خرید تور مالدیو همه جوانب را در نظر گرفته و قیمت‌ها را بررسی کنید تا صرفا برای پیدا کردن توری ارزان، کیفیت را فدای قیمت نکنید تا کیفیت سفر شما پایین نیاید. حقیقت امر این است که هزینه هیچ سفری را نمی‌توان به یقین تعیین کرد. زیرا بسیاری از هزینه‌ها شخصی بوده و به علاقه شما بستگی دارد که مثلا کجا اقامت داشته باشید، در کدام بازار خرید کنید، در کدام رستوران‌ها غذا بخورید و ... . اما برای کسانی که قصد سفر با تور را ندارند در ادامه برخی از هزینه‌های رایج در سفر به مالدیو را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

هزینه بلیط هواپیما به مالدیو

هزینه بلیط مالدیو به عوامل متفاوتی مانند زمان پرواز و کیفیت ایرلاین بستگی دارد. مثلا بدیعی است که در روزهای تعطیلات سال نو میلادی و زمان‌های مناسب سفر به این کشور قیمت بلیط آن افزایش می‌یابد. در ضمن جدا از هزینه پرواز در این مناسبت‌ها هزینه اقامت در همه هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد. از این رو برای حساب کردن هزینه سفر باید زمان سفر خود را به طور جدی بررسی کنید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید بلیط مالدیو را با قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان پیدا کنید اما معمولا قیمت این بلیط از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط مختلف افزایش می‌یابد.

 

۷ مکان عالی برای غواصی در مالدیو

 

هزینه اقامت در مالدیو

بد نیست بدانید که هزینه اقامت در هتل‌های جزایر محلی از جزایر توریستی این کشور پایین‌تر است. اما حقیقت این است که جاذبه‌های جزایر توریستی و مکان‌های تفریحی آن قابل مقایسه با جزایر محلی نیستند و شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید سفری با همان سطح کیفیت در جزایر محلی تجربه کنید.

شایان ذکر است که هزینه هتل‌های ارزان مالدیو از ۱۵۰ دلار تا ۳۵۰ دلار برای هر شب متغیر است. از طرفی هزینه اقامت در هتل‌های جزایر محلی معمولا برای هر شب بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار می‌باشد. قیمت هتل‌هایی با کیفیت متوسط از شبی ۳۵۰ دلار شروع می‌شود؛ اما برای حمل و نقل به این هتل‌ها بهتر است ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کنار بگذارید. اگر قصد اقامت در یکی از هتل‌های ۵ ستاره مالدیو را دارید هزینه‌ها از شبی ۷۵۰ دلار به بالا خواهد بود.

 

هزینه تفریح در مالدیو

هزینه تفریح‌های مختلف در کشور مالدیو بسیار متغیر است و همان طور که گفتیم بستگی به سلیقه شما  و بودجه سفر دارد. مثلا بسیاری از ورزش‌های آبی که با وسایل غیر موتوری انجام می‌شود در جزایر توریستی این کشور رایگان می‌باشد. اما اگر بخواهید تفریحاتی مانند غواصی و ورزش‌های آبی با وسایل موتوری را تجربه کنید باید هزینه‌های مربوطه را بپردازید. همان گونه که در بالا ذکر کردیم تفریح در جزایر توریستی پرهزینه‌تر از جزایر محلی است. مثلا غواصی در یک جزیره محلی حدودا ۳۵ دلار هزینه دارد. اما برای تفریح‌های آبی در جزایر توریستی بهتر است چند صد دلار همراه خود داشته باشید.

 

معرفی زیباترین نقاط مالدیو

 

هزینه حمل و نقل در مالدیو

معمولا حمل و نقل از فرودگاه تا محل اقامت به فاصله مکانی هتل تا ماله و نحوه حمل و نقل بستگی دارد. مثلا حمل و نقل داخلی معمولا از ۱۰۰ دلار برای قایق‌های تندرو تا ۵۰۰ دلار برای پروازهای داخلی متفاوت است. اگر شما قصد اقامت در جزایر محلی را دارید می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را با قیمتی پایین تهیه کنید. به عنوان مثال با حدود ۵ دلار می‌توانید یک ناهار لذیذ و ساده را بخرید، اما برای جزایر توریستی هزینه‌ها بالاتر است.

برخی از هتل‌ها مانند آل اینکلوسیو و هتل‌های فولبرد مالدیو خدمات سرو همه مدل غذایی را دارند و در نهایت سفرتان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در حالی که اگر در یک هتل معمولی اقامت کنید مجبور خواهید بود تا هزینه غذاها و نوشیدنی‌های خود را به صورت جداگانه پرداخت کنید و در نهایت صورت حساب شما بسیار سنگین‌تر خواهد شد. البته همه‌ی این هزینه‌ها بسیار شخصی بوده و به انتخاب‌های ما، کیفیت سفر و مقصد اقامت بستگی دارد.

۲۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران