بهترین اسپاهای باکو را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین اسپاهای باکو را بشناسید

باکو به عنوان پایتخت آذربایجان انتخاب اول توریست‌ها در سفر به این کشور محسوب می‌شود. در واقع باکو شهری تاریخی با محیطی آرام و دلنواز است که به سمت مدرنیته شدن می‌رود در حالی که همچنان حس و حال اصیل و فرهنگی خود را حفظ کرده است. اما یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده این شهر به شهرت فرامرزی برسد طیف زیادی از درمان‌‌ها برای رسیدن به نقطه آرامش است. حمام‌های لجن، چشمه‌های آبگرم و اسپاهای هتل و مراکز سلامتی، باکو را به یک انتخاب آشکار برای استراحتی آرام و عمیق در قفقاز تبدیل کرده است. در تور باکو به یکی از بهترین اسپاهای شهر بروید و درمان‌های معجزه‌گر بگیرید.

 

تاریخ آبگرم در آذربایجان

در سال‌های بسیار دور قبل از این که منازل دارای حمام‌های داخلی و اختصاصی باشند مردم از چشمه‌های آبگرم و حمام عمومی استفاده می‌کردند. این نقاط نه تنها جایی برای شستشو بلکه مرکزی فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شد. وقتی اهالی شهر در یک جا جمع شوند قطعا محلی برای تجارت و شایع سازی به وجود خواهد آمد.

 

Ağa Mikayil Hamami

حمام آقا میکائیل قدیمی‌ترین حمام باکو است که در قرن هجدهم ساخته شد. این آبگرم که در روزهای مختلف هفته زنانه و مردانه است در شهر قدیمی باکو واقع شده است. فضای داخلی این حمام با رنگ کرم رنگ آمیزی شده و کاملا ساده و بی تکلف است. در اینجا شما می‌توانید از پکیج‌ اسکراب معطر که ترکیبی از قهوه، عسل و نمک است و باعث نرمی بی‌نظیر پوستتان می‌شود استفاده کنید و جوانی را به پوستتان برگردانید. برای افرادی که دنبال تجارب معتبر و ک توریستی هستند آقا میکائیل انتخابی عالی خواهد بود.

آدرس: Sabayil Baku, Azerbaijan

 

Atilla Fitness and Hamam

Atilla Fitness & Hamam شبیه یک کاخ تاریخی است، که در پشت نمای سنگی تزئین شده کاملا مدرنی پنهان شده است. شما می‌توانید  بین استخر یخ، حمام نمک و اتاق بخار هر کدام را که دوست داشتید امتحان کنید و از انواع تجربیات سنتی غسل آذری، فنلاندی و روسی لذت ببرید. آتیلا یک اسپای کاملا منظم و سازمان یافته با کمد برای اشیا با ارزش شما، حوله‌های تمیز فراوان و سیستم مچ بند کارآمد برای نشان دادن کارکنان ماساژ است. از آنجایی که اینجا آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود پس خودتان را در ساعات اولیه به آتیلا برسانید.

 

شست و شوی بدن در حمام‌های سنتی باکو

آدرس: 19 Samir Jafarov, Suraxanı Bakı, Azerbaijan

 

Eforea at Hilton Baku

هتل هیلتون باکو که در سمت منطقه تجاری و در فاصله ۱۰ دقیقه از شهر قدیمی واقع شده نمایی بی‌نظیر از دریای کاسپین ارائه می‌دهد. آبگرم ایفوریا که در طبقه بیست و سوم ساختمان واقع شده با شیشه‌های کف تا سقف نمای خیره کننده‌ای از دریا ارائه می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید از امکانات فوق‌العاده‌ای همچون ‌‌یک استخر سرپوشیده ۱۸ متری، استودیوی یوگا، حمام ترکی به همراه جکوزی و سونا و همچنین، پنج اتاق درمان و یک مجموعه آبگرم بهره‌مند شوید. تمام محصولات درمانی با استفاده از مواد ارگانیک ساخته می‌شوند و چون فضا فقط برای بزرگسالان است، می‌توانید چند ساعت آرامش و سکوت را تضمین کنید.

آدرس: Sabayil Baku, 1000, Azerbaijan

 

HamamBath

اگر یک آبگرم سنتی با گنبد، ستون و چشمه‌های مرمر نقاشی شده در ذهن داشته باشید، HamamBath متناسب با ذهنیت شما است. به خاطر نوع معماری خلاقانه و هوشمندانه این آبگرم در ابتدا که وارد استخر روباز  می‌شوید مانند دریاچه به نظر می‌رسد و اما وقتی قدم در آن می‌گذارید با یک حمام سنتی آذری روبرو می‌شوید. این مرکز درمانی مخصوصا بین بانوان محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین برای آخر هفته‌ای دوستانه در اینجا برنامه‌ریزی کنید.

 

معرفی ۵ حمام سنتی معروف در باکو

She-Bi Hamami

She-Bi Hamami که در قرن نوزدهم ساخته شده، فقط برای مهمانان زن بود، اما حالا فقط میزبان مهمانان مرد است. در اینجا معتبرترین و قدیمی‌ترین تجربه حمام ترکی در باکو ارائه می‌شود که به نوبه خود منحصر به فرد و بی‌نظیر است. همچنین اینجا انواع درمان‌های سنتی و ماساژها و اسکراب بدن ارائه می‌شود که بر حسب شرایط می‌توانید درمان مناسب خودتان را انتخاب کنید.

آدرس: 41 Murtuza Mukhtarov, Baku, Azerbaijan

 

Carol Joy SPA at Fairmont Baku

این یکی از نمادی‌ترین ساختمان‌های افق باکو است که میزبان هتل مجلل و ۵ ستاره فایرمونت است. در این هتل شما می‌توانید یکی از مجلل‌ترین اسپاهای شهر را پیدا کنید. از ویژگی‌های برجسته اینجا باید به اسکای گاردن اشاره کرد که در ۲ طبقه گسترش یافته و شامل امکاناتی همچون استخر روباز و تراس آفتابی می‌شود که از منظره خیره کننده دریای خزر برخوردار هستند. در داخل، یک استودیوی یوگا، بزرگ‌ترین همام در باکو، استخ، استخر یخ و سونا وجود دارد. درمان‌های آبگرم توسط متخصص مراقبت از پوست و مو ارائه می‌شود.

 

راهنمای سفری فرهنگی در سال ۲۰۲۰ به باکو

آدرس: 1a Mehdi Hüseyn Street, Səbail Bakı, 1006, Azerbaijan

۲۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران