میدان باشکوه آزادی در شهر ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
میدان باشکوه آزادی در شهر ایروان

کشور ارمنستان را سرزمین شگفتی‌ها و زیبایی‌ها می‌دانند این کشور جذاب با داشتن تاریخی غنی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و انسانی سالانه میزبان انبوهی از گردشگران از سراسر دنیا است. ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرها با پیشینه‌ای چندین هزارساله توانسته به یکی از بهترین گزینه‌های مسافرتی تبدیل شود. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله شما را با میدان آزادی ایروان که یکی از مکان‌های گردشگری جذاب این شهر بی نظیر است بیشتر آشنا کنیم.

 

آشنایی با میدان آزادی ایروان

کسانی که با تور ارمنستان سفر کرده‌اند حتما نام میدان آزادی (Freedom Square) را شنیده‌اند. میدان آزادی یکی از بناهای دیدنی ‌و جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود که در منطقه کنترون (Kentron) ایروان قرار دارد. در این میدان چهار خیابان به نام‌های خیابان سایات نووا، خیابان ماشتوس، خیابان تریان و خیابان تومانیان قرار دارند. در میدان آزادی ایروان زیبایی مجسمه‌ دو تن از هنرمندان ارمنستان به نام‌های هوهانس توامنیان و الکساندر اسپندیریان توجه شما را به خود جلب می‌کند. می‌توان از میدان آزادی به عنوان اصلی‌ترین میدان برای صف آرایی‌های عمومی در پایتخت ارمنستان یاد کرد. این مکان قابلیت جای دادن حدود ۵٠٠٠٠ هزار نفر را در خود داشته داشته و ظرفیت پذیرش افراد بسیاری را در مراسم‌ها و فستیوال‌های سنتی ارمنی‌ها دارد.

 

جذابیت‌های گردشگری میدان آزادی ایروان

میدان آزادی تا قبل از سال ۱۹۹۱ به میدان اپرا و میدان تئاتر شهرت داشت. به طوری که امروزه نیز بخشی از مجموعه تئاتر اپرای ایروان در بخش شمالی میدان آزادی قرار دارد. بخش غربی آن نیز به پارک بزرگ و سرسبز ختم می‌شود که در کافه‌های جذاب اطراف آن می‌توانید استراحت کرده و تجربه‌ای متفاوت را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید. دریاچه سوان نیز با چشم‌اندازی فوق‌العاده در سمت شرق میدان آزادی ایروان واقع شده است. در حال حاضر میدان آزادی یک مرکز خرید دارد که می‌توانید ساعاتی را به خرید و گشت و گذار در آن اختصاص دهید. حوضچه‌ای در وسط میدان آزادی قرار دارد که چشم‌اندازی و فوق العاده و تماشایی را به تصویر کشیده است. این حوضچه در فصل زمستان یخ میزند و به یک پیست پاتیناژ زیبا تبدیل می‌شود.

از دیگر جذابیت‌های این میدان می‌توان پیانو، ساکسیفون و گیتارهای غول پیکر واقع در آن را نام برد. در این مکان تعداد زیادی کافه و فروشگاه همراه با یک پارکینگ زیرزمینی بزرگ وجود دارد. بنابراین علاقه‌مندان به خرید می‌توانند لحظات بسیار خوشی را در حوالی این مکان برای خود رقم بزنند. به طور کلی میدان آزادی ایروان می‌تواند نیازها و انتظارات هر توریستی را با هر سلیقه‌ای برطرف کند. اگر طرفدار هنر و معماری باشید می‌توانید ساعت‌ها غرق در ظرافت و شکوه این بنا شوید. اگر به طبیعت و جاذبه های گردشگری طبیعی علاقه‌مند هستید دریاچه سوان و چشم انداز دلربای آن در دسترس است. از طرفی دیگر کافه‌های جذاب و شلوغ با فضایی گرم و دلنشین نیز مکانی برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. همچنین بازار آن میتواند محلی جذاب برای گشت و گذار خانم‌ها باشد و برای مدتی طولانی آنها را سرگرم کند. همانطور که گفتیم شما با هر سلیقه ای که باشید می توانید از دیدن این میدان نهایت لذت را ببرید.

 

گشت و گذار در میدان چارلز آزناوور

 

مسیر دستیابی به میدان آزادی ایروان

همان طور که گفته شد میدان آزادی معروف‌ترین و اصلی‌ترین میدان شهر ایروان به حساب می‌آید. به همین دلیل گردشگران از هر نقطه از این شهر می‌توانند دسترسی آسانی به میدان آزادی داشته باشند. به منظور دستیابی به این میدان کافی است تا به خیابان کنترول رفته و میدان عظیم و باشکوه شهر را در مقابل خود مشاهده کنید.

 

راهنمای عکاسی اینستاگرامی در ایروان

  • آدرس: Kentron, Yerevan, Armenia

علاقه‌مندان در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند به بازدید از میدان آزادی رفته از تفریحات و امکانات واقع در اطراف آن استفاده کنید. رفتن به این میدان رایگان است. توریست‌ها بسته به سلیقه خود می‌توانند ۱ ساعت و یا یک روز کامل خود را برای گشت و گذار در این محدوده اختصاص دهند.

۱۵ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران