بهترین مناطق ساحلی ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین مناطق ساحلی ایران

اگر عاشق سفر به شهرهای ساحلی بوده و به فکر انتخاب یک مقصد گردشگری داخلی برای گذراندن چند روز به یاد ماندنی به همراه خانواده خود می‌باشید بهتر است قبل از سفر با بهترین مناطق ساحلی ایران آشنا شوید. کشور عزیزمان ایران از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج زیبای فارس ختم می‌شود. بنابراین دارای شهرهای ساحلی بسیار زیبایی است که گردشگران می‌توانند با توجه به سلیقه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با تورهای داخلی آماده سفر شوند. ما نیز در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا چند مورد از بهترین‌ها را مورد بررسی و معرفی قرار دهیم.

 

ساحل مرجانی واقع در جزیره زیبای کیش

قطعا یکی از بی‌نظیرترین سواحلی که ایرانیان می‌توانند به آن سفر کرده و روزهای دنج و آرامی را در آن سپری کنند ساحل مرجانی کیش نام دارد. این ساحل در جزیره کیش قرار گرفته و لقب مروارید خلیج فارس را از آن خود کرده است. این ساحل زیبا و دیدنی علاوه بر چشم‌انداز منحصر به فردی که از آب‌های نیلگون خلیج فارس دارد، تفریحات آبی متنوع و هیجان‌انگیز بسیاری را نیز شامل می‌شود. با رفتن به این ساحل شما متوجه گذر زمان نشده و بدون شک یک روز به یاد ماندنی فوق‌العاده‌ای را در تور کیش تجربه خواهید کرد. مخصوصا اگر قصد سفر با خانواده را دارید می‌توانید کودکانتان را با خرید بلیط این تفریحات مشغول کنید. آب خلیج فارس در محدوده ساحل مرجانی به قدری شفاف و زلال است که هنگام تفریحاتی مثل قایق‌سواری و شنا می‌توانید کف دریا را ببینید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از تفریحاتی مثل دوچرخه سواری در امتداد ساحل و پیاده‌وری نهایت استفاده را بکنند.

 

دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی

ساحل نقره‌ای رامسر

یکی دیگر از بهترین مناطق ساحلی برای علاقه‌مندان به سفرهای دریایی در پیش گرفتن مسیر رامسر است. این شهر زیبای شمالی دارای طبیعتی زیبا و سرسبز بوده و در عین حال می‌توان از لذت بودن در دریا نیز بهره برد. ساحل نقره‌ای رامسر دقیقا جایی است که با متصل کردن دریا و جنگل به یکدیگر شما را در داشتن یک سفر دریایی با خانواده همراهی خواهد کرد. همچنین در این محدوده ویلاها و پلاژهای مناسبی با قیمت‌های ارزان را می‌توان برای اقامتی به یادماندنی پیدا کرده و از این مکان نهایت استفاده را کرد.

ساحل نوشهر

ساحل نوشهر که بسیاری آن را به عنوان جواهر دریای خزر نیز می‌شناسند یکی از بهترین مناطق ساحلی است که توریست‌های داخلی می‌توانند به آنجا سفر کنند. از جمله جنبه‌های مثبت سفر به این نقطه از شمال کشور این است که شما فرصت گذر از جاده زیبای چالوس را نیز خواهید داشت. همچنین اگر اهل شنا، قایق سواری، پیاده‌روی در لبه ساحل هستید فرصت انجام تمامی این کارها در این جزیره برای مسافران فراهم است.

 

۹ سوغات مشهور ایرانی نزد گردشگران خارجی

ساحل چابهار

وقتی که صحبت از بهترین مناطق ساحلی ایران می‌شود اولین جایی که به ذهن مسافران تورهای داخلی خطور می‌کند، سواحل خطه شمالی کشور است. در حالی که چابهار دارای سواحل فوق‌العاده‌ای با چشم‌اندازهای بسیار زیبا بوده که کمتر کسی با آن‌ها آشنایی دارد و به صورت کشف نشده باقی مانده است. این سواحل زیبا که در سمت جنوب شرقی کشور قرار دارد برای افرادی که به دنبال هیجان و کشف مکان‌های جدید هستند گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید. به دلیل ناشناخته بودن این ساحل چابهار دارای محیطی بسیار بکر بوده و در دسته تمیزترین سواحل ایران قرار دارد.

ساحل قشم

کمتر کسی است که آوازه طبیعت زیبا و منحصر به فرد جزیره قشم به گوشش نرسیده باشد. این طبیعت زیبا را در سواحل قشم بیشتر از هر نقطه آن می‌توان پیدا کرده و از تماشای آن لذت برد. این سواحل یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از آب‌های نیلگون و بکر خلیج فارس است. مهم نیست که چه انتظاری از یک سفر ساحلی دارید؛ چرا که در تور قشم می‌توانید انواع تفریحات ساحلی را پیدا کرده و یک مسافرت تمام عیار را در یکی از بهترین مناطق ساحلی ایران تجربه کنید.

 

جذاب‌ترین و معروف‌ترین غارهای ایران

کلام آخر

همان طور که گفته شد کشور ایران از دو سر شمال و جنوب به دریای خزر و خلیج فارس منتهی می‌شود. بنابراین تمامی شهرهای قرار گرفته در این مسیر جز شهرهای ساحلی بوده و رفتن به آن‌ها گزینه‌های خوبی برای علاقه‌مندان به سفرهای دریایی هستند. در این مقاله تنها به چند مورد از بهترین مناطق ساحلی ایران اشاره شد. علاوه بر این موارد علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به مبدا مسافرتی خود یکی از گزینه‌های نزدیک را انتخاب کرده و یک سفر به یادماندنی را به همراه خانواده برای خود رقم بزنند.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران