بهترین فعالیت‌ها در اطراف برج آتش باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین فعالیت‌ها در اطراف برج آتش باکو

برج‌های شعله در باکو با ۱۸۲ متر ارتفاع بلندترین سازه‌های شهر هستند که در افق زیبای باکو خودنمایی می‌کنند. این آسمان‌ خراش‌ها که شبیه به شعله‌های آتش هستند تبدیل به نمادی برای باکو شده‌اند به طوری عکس آن را می‌توان روی لوازم مختلف سوغاتی همچون ماگ، جاسوییچی، تی‌شرت و چیزهای این چنینی دید. از آنجایی که گردشگران تور باکو علاقه دارند از ای برج‌ها دیدن کنند ما در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را به توری اطراف برج‌های شعله دعوت کنیم.

 

مسجد آبی باکو

اگرچه اسم مسجد آبی یادآور شهر زیبای استانبول است، اما در دنیا و در منطقه غرب آسیا چندین مسجد آبی وجود دارد که یکی از آن‌ها در باکو و روی دامنه تپه‌ای با نمای دیدنی شهر ساخته شده است. اینجا یکی از زیباترین مسجدهای باکو است که در سال ۱۹۱۲ در شمال باکو و در زاویه‌ای مشرف به خیابان Krasnovodskaya ساخته شد. طراح و معمار این مسجد زیبا معمار زیور بِی احمدبی‌اُف بوده که با حمایت مالی حاجی اژدر بِی آشوربی‌اف Haji Ajdar bey Ashurbeyov ساخته شد. به همین دلیل نام اصلی مسجد نیز اژدر بی‌اف است. اگرچه به طور کلی مسجد آبی باکو برخلاف مسجد آبی ترکیه، عراق و یا ایران بسیار ساده‌تر است اما آنچه که آن را دیدنی کرده نقش و نگارهای روی دیوارها و کچ بری‌های هنرمندانه آن است.

 

بهترین هتل‌های اطراف خیابان نظامی باکو

آدرس: 78 Samad Vurgun, Baku 1022, Azerbaijan

 

پارک آپ‌لند باکو

یکی از زیباترین نقاط باکو که حتما باید از آن بازدید کرد پارک فوق‌العاده دیدنی آپ‌لند است که بر روی مرتفع‌ترین تپه باکو ایجاد شده و با داشتن منظره پانورامای خیره کننده تبدیل به جایی بسیار محبوب شده است. برای اهل پیاده روی و صعد اینجا مکانی فوق‌العاده است که از طریق مسیر پلکانی در دسترس قرار می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید راحت  بی‌دردسر بالا بروید می‌توانید سوار واگن برفی شوید و بالا بروید. هوای عالی و فضای آرام و به دور از سرو صدا شما را از دنیای بیرون جدا می‌کند. به علاوه از اینجا برج‌های معروف شعله دیده می‌شود که فرصت‌های بی‌نظیری برای اهل عکاسی فراهم می‌آورد.

 

دلایلی که چرا باید از باکو دیدن کرد

گذر شهیدان (شهیدلر خیابانی) MARTYRS' LANE

این پارک در واقع یادبودی برای تمام افراد بیگناه و شهدایی است که در ژانویه سیاه توسط سربازان شوروی سابق قتل عام شدند. البته بعد از آن تمام افرادی که در جنگ خونین قره باغ کشته شدند هم در این پارک دفن شدند. در ابتدا این پارک خیابانی به اسم کیروف بود که پس از قتل عام سال ۱۹۹۰ شورمی تبدیل به پارک یادبود شد. این در حالی است که خیابان شهدا باکو برای مردم آذربایجان به شدت مهم و محترم است.

آدرس: Mehdi Huseyn St, Baku 1006, Azerbaijan

 

دیوار قلعه شهر قدیمی باکو

این یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اصلی باکو است که در شهر قدیمی آن، یکی از دیدترین قسمت‌های باکو واقع شده است. دیوارهای این قلعه شهر قدیمی را در برگرفته و شکوه خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشاند. این دیوارهای استوار و دیدنی در سال ۲۰۰۰ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

موزه ملی فرش آذربایجان

موزه فرش باکو که به عنوان اولین موزه تخصصی فرش در دنیا برشمرده می‌شود ۱۹۶۷ میلادی افتتاح شد. این موزه که طراحی بیرونی آن همچون فرشی جمع شده است ساختمانی ۳ طبقه و کامل است که با هدف زنده نگداشتن این هنر بومی تعداد کارگاه‌های آموزشی هم برگذار می‌کند. فرقی نمی‌کند تا چه اندازه اهل رفتن به موزه هستید در نهایت این موزه از مهم‌ترین جاهای توریستی شهر محسوب می‌شود که باید از آن بازدید کنید.

 

گشتی خاطره انگیز در پارک مفاخر باکو

آدرس: 28 Mikayıl Hüseynov Prospekti, Bakı 1000, Azerbaijan

 

شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو که هسته اصلی و اولیه پیدایش باکو است و در دیواری سنگی محصور شده، از میراث جهانی آذربایجان است که بعدها شهر از حاشیه بیرونی آن رشد کرد به همین دلیل آن را شهر داخلی یا اینر سیتی نیز می‌نامند. این شهرک تاریخی اولین نقطه باکو است که سال ۲۰۰ به ثبت سازمان میراث جهانی باکو رسیده است. این قیمت از باکو که در گذر سال‌های دشوار همچنان باقی مانده بین قرن‌های ۹ تا ۱۱ میلادی ساخته شده و حاوی اطلاعات مهمی از فرهنگ و معماری این دوره باکو به ما می‌دهد. این قسمت از شهر با فروشگاه‌های قدیمی، راهروهای آجری تنگ و پر پیچ و خم، کافه‌های قدیمی و فروشگاه‌های سوغاتی فروشی پر شده و مقصد اول گردشگران محسوب می‌شود. در واقع چه در نزدیکی برج‌های آتش باشید چه نباشید اولین کاری که باید بکنید این است که از ایچری شهر باکو (شهر قدیمی) دیدن کنید.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران