۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
۸ غذای خیابانی معروف در پاتایا

به هر شهری از تایلند که سفر کنید، مطمئن باشید با دنیایی جذاب از غذاهای خیابانی تایلند مواجه خواهید شد. پاتایا، این شهر ساحل معروف با تفریح‌گاه‌های متنوع و سواحل زیبایش نیز از این قائده مستثنی نیست. اتفاقا به پاتایا می‌توانید به چشم یک مقصد غذایی عالی نگاه کنید، چون جدا از غذاهای خیابانی، مجموعه‌ای بزرگ از انواع رستوران‌ها نیز در آن تعبیه شده و غذاهایی از جاهای مختلف دنیا در آن‌ها سرو می‌شوند.

اما از رستوران‌ها و فست‌فودها گذر کنیم و برسیم به ۸ غذای خیابانی معروفی که باید در تور پاتایا امتحان کنید.

 

Khao gaeng

یک غذای اصیل تایلندی که در هر گوشه‌ای از پاتایا می‌توانید آن را پیدا کنید. معنی اسم این غذا "برنج پوشیده از کاری" ست و دقیقا همان چیزی است که برایتان سرو می‌شود. برنج با ترکیب گوشت‌های مختلف اعم از مرغ یا گوشت قرمز که کمی سبزیجات نیز در آن مخلوط می‌شود. یک ترکیب عالی و ارزان برای ناهار که حتما از آن خوشتان می‌آید.

Som tum

Som tum نیز یکی از غذاهای قدیمی تایلند است که در خیابان‌های پاتایا به وفور پیدا می‌شود. البته این ترکیب بیشتر یک سالاد است که از پاپایا سبز درست می‌شود و در آن بادوم زمینی، گوشت دریایی خشک شده، گوجه، سس ماهی و البته مقداری چیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طعم متفاوت و قنی این سالاد در کنار غذاهای دیگر بسیار عالی می‌شود.

 

۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

Tom yum goong

اگر طرفدار سوپ‌های دریایی خوشمزه هستید، حتما باید Tom yum goong را امتحان کنید. این غذا به خاطر استفاده از گوشت میگو در آن، هم برای ناهار و هم برای شام می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این سوپ همانطور که گفتیم از میگو استفاده شده و همچنین مقدار زیادی سبزیجات، چیلی، آب لیمو، لیمو خشک و البته ادویه جات مختلف به آن اضافه می‌شود. البته مدل‌های دیگری از این غذا که با گوشت قرمز یا مرغ درست می‌شوند نیز وجود دارد، اما این مدل دریایی متفاوت و بسیار خوشمزه‌تر بوده و از قدیم نیز به همین شکل درست می‌شده است.

Kai jeow

خیلی از گردشگران به این غذا لقب "املت تایلندی" داده‌اند. Kai jeow یک جور املت پف کرده است که کمی سبزیجات نیز در آن مورد استفاده قرار گرفته و بر روی برنج سرو می‌شود و کمی سس ماهی نیز اگر بخواهید، رویش می‌ریزید. البته خیلی از دکه‌های غذا فروشی این امکان را به شما می‌دهند تا در کنار بشقاب خود چیزهای دیگری همچون گوجه، پیازچه و میگو نیز سفارش دهید که پیشنهاد می‌کنیم برای کامل‌تر شدن و طعم بهتر، حتما آن‌ها را نیز طلب کنید.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی بانکوک

Satay

این غذا در واقع کباب‌های کوچکی است که روی سیخ‌های چوبی درست می‌شوند. این سیخ‌های کوچک عموما اندازه یک لقمه گوشت بر روی خود دارند و باید به تعداد زیاد سفارش داده شوند. البته خود تایلندی‌ها بیشتر به عنوان میان وعده این غذا را می‌خورند. انواع گوشت‌ها از ماهی، گوشت قرمز و مرغ به این شکل درست می‌شود و حتی می‌توانید سوسیس‌های کبابی را نیز برای خود سفارش دهید.

Pad Thai

Pad Thai یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای تایلندی است که هم به صورت خیابانی می‌توانید آن‌ را با قیمتی پایین خریداری کنید و هم این که در رستوران‌ها آن را با قیمتی بالاتر سفارش دهید. Pad Thai از نودل‌های سرخ شده درست می‌شود که با پیاز نیم سرخ شده و میگو، سیر، چیلی، ترب، جوانه لوبیا، لیمو و بادوم مخلوط می‌شود. Pad Thai هم البته با گوشت‌های دیگر نیز درست می‌شود که همه‌ی آن‌ها خوشمزه هستند. به طور کلی این غذا واقعا از نظر مزه و منفعت غنی بوده و جزو غذاهایی است که گردشگرانی که از جاهای مختلف به تایلند سفر می‌کنند، آن را می‌پسندند.

 

خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

Pla pao

این غذای دریایی برای گردشگران ایده‌آل است. ماهی کبابی که با لیمو و نمک طعم دار شده و کاملا برشته سرو می‌شوند. یک غذای ساده و در عین حال موقتی که گردشگران مسلمان نیز به راحتی می‌توانند از آن بهره ببرند.

Jok

و در اخر یکی دیگر از غذاهای بسیار ساده و در عین حال خوشمزه‌ که در تور تایلند می‌توانید میل کنید. Jok یک جور فرنی برنج است که شیرین درست نمی‌شود و در آن مقدار کمی گوشت دارد. روی این غذا نیز سبزیجات تازه ریخته می‌شود که باید قبل از خوردن آن را با خود مواد قاطی کنید. Jok نیز از جمله غذاهایی هست که هم به صورت خیابانی و هم در رستوران‌ها سرو می‌شود.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران