۶ نماد ملی و تاریخی در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
۶ نماد ملی و تاریخی در پکن

پکن پر از نواحی تاریخی است، چه شهر ممنوعه باشد در مرکز چه دیوار بزرگ چین باشد در حومه شهر، پکن از لحاظ نقاط تاریخی همچون یک بوفه پیراشکی فروشیِ شلوغ است. این شهر برای پنج سلسله لیائو، جین ، یوان، مینگ، ژینگ و همینطور عصر مدرن نقش پایتخت را بازی کرده و از این بابت دارای اهمیت فوق‌العاده بالایی در تور چین است. بنابراین اگر به این شهر تاریخی علاقه‌مندید باید در تور پکن حداقل یک بار از این نشان‌های سرزمینی تاریخی برجسته دیدن کنید.

 

شهر ممنوعه

البته قرار دادن شهر ممنوعه در پکن در بالای این فهرست احتمالا خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد اما حقیقت این است که این کاخ بزرگ و باشکوه شاهنشاهی شایسته هیچ رتبه دیگری جز این نیست. این قصر زیبا از سال ۱۴۲۰ در سلسله مینگ محل زندگی پادشاهان چینی بوده است و این که چرا درست در مرکز شهر واقع شده هم دلیل خاصی ندارد به نظر می‌رسد رشد شهرنشینی باعث شده تا شهر ممنوعه کاملا در مرکز قرار بگیرد. با عبور از پشت دیوارهای قرمز مایل به زرد و نگاه کردن به سقف‌های طلایی در برابر آسمان آبی، گویی هنوز می‌توان افتخارات گذشته خانواده‌های شاهنشاهی چین را به وضوح لمس کرد. فرقی نمی‌کند چه زمان از سال برای بازدید بروید زیرا این محوطه تاریخی در هر فصلی زیبایی منحصر به فردی از خود نمایش می‌دهد اما بی‌شک تماشای آن در برف موهبت دیگری است.

آدرس: 4 Jing Shan Qian Jie, Dongcheng Qu Beijing Shi, 100009, China

 

تیانانمن (دروازه صلح آسمانی)

این دروازه قبلا در دوره‌های سلسله مینگ و ژینگ دروازه اصلی ورود به شهر بود. دروازه و میدان تیانانمن و همین طور خیابان بین آن‌ها چانگ‌آن در طول تاریخ شاهد وقایع بزرگ و مختلفی در چین مدرن، از جمله مراسم تاسیس جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹، و همچنین اعتراضات میدان تیان آنمن در ۱۹۸۹ بوده‌اند.

 

آشنایی با نقاط مسلمان نشین چین

آدرس: Dongcheng Beijing, China

 

پارک تیانتان (معبد بهشتی)

اگر علاقه به پیاده‌روی و نقاط زیبای فضای باز هستید پارک تیانتان یکی از زیباترین نقاط عمومی پکن است که در دوره‌های مینگ و ژینگ محل عبادت پادشاهان بود. اگر بی‌وقفه به پیاده‌روی در پارک بپردازید با فرض بر این که در مقابل چمن‌های سبز زیبا و درختان روح‌نواز و فضای شاداب پارک متوقف نشوید یک ساعت طول می‌کشد تا تمام آن را بگردید و بازدید کنید. سالن عبادت این پارک درست هنگام غروب آفتاب زیباترین چهره خود را رونمایی می‌کند.

آدرس: 1 Tian Tan Dong Lu, Dongcheng Qu Beijing Shi, 100061, China

 

مقبره‌های مینگ

این گروه مقبره که در دامنه تپه تیانشو در منطقه چانگپینگ واقع شده متعلق به پادشاهان سلسله مینگ است و ۱۳ امپراطور مینگ را در خود جای داده است. به غیر از امپراطورها، ۲۳ ملکه، ۳۰ کنیز، دو شاهزاده و یک خواجه نیز در این مجموعه دفن شده‌اند. در مقبره‌های مینگ شما می‌توانید مقبره چانگلینگ را پیدا کنید که امپراطور یانگله و آخرین امپراطور مینگ، چونگژن در آن آرام گرفته‌اند. Ming Tombs در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از بهترین گروه‌های مقبره امپرطوری در جهان است که به خوبی حفظ شده.

 

لذت بردن از اجرای زنده در ۷ مکان در پکن

آدرس: 212 Sheng Dao, Changping Qu Beijing Shi, China

 

کاخ تابستانی قدیمی

افسانه‌ها حاکی از آن است که کاخ تابستانی قدیمی، که در زبان چینی به آن Yuanmingyuan می‌گفتند، قبلا کاخی شاهنشاهی به مساحت ۳.۵ کیلومتر مربع بوده که به عنوان زیباترین هنر باغ دنیا را با خود یدک می‌کشید. باغی بسیار شگفت‌انگیز که حتی ویکتور هوگو آن را "رویای هزار و یک شب" می‌خواند. گرچه از زیبایی افسانه‌ای آن تنها روایاتی برای امروز باقی مانده زیرا این باغ زیبا در یک آتش سوزی بزرگ توسط ارتش مشترک انگلیس و فرانسه در جریان جنگ دوم تریاک در سال ۱۸۶۰ سوزانده شد. ویرانه‌های باقی مانده Dashuifa امروزه پربازدیدترین کاخ تابستان قدیمی است که این جنایت غیرمتمدنانه را یادآوری می‌کند.

آدرس: Haidian District Beijing, 100084, China

 

پل Lugou (پل مارکو پولو)

مارکو پولو در کتاب سفرهای خود از پل لوگو چنین نوشت: " بر فراز این رودخانه یک پل سنگی بسیار ظریف وجود دارد، در واقع بسیار زیبا، که مشابه آن در جهان بسیار کم است" و باعث شد تا این پل از قرن ۱۳ میلادی خارج از مرزهای چین بسیار مشهور شود. پل لوگو در سال ۱۶۹۸ پس از خسارتی که از رودخانه یونگدینگ دیده بود بازسازی شد. انعکاس آب و سایه درختان اطراف در هنگام تاریکی و غروب آفتاب مناظر فوق‌العاده‌ای پدید می‌آورند که باعث شهرت این پل شده‌اند. البته با خشک شدن رودخانه در سال‌های اخیر از آن مناظر حماسی تنها خاطره‌شان باقی مانده است. همچنین پل لوگو نشانه آغاز جنگ دوم چین و ژاپن از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۴۵ است.

 

بهترین نقاط اجرای زنده در شانگهای

آدرس: Fengtai District Beijing, China

۰۲ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران